KOEAJO: Toyota Camry 2.5 Hybrid Active

Anonyymi

Tässä tiukka testi, josta Camry selviää kiitettävin arvosanoin.

https://ls24.fi/autorauma/koeajo-toyota-camry-2-dot-5-hybrid-active

84

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olipa harvinaisen tiukka mainos eipä muuta voi sanoa mainosta mainoksen perään. terot hoitaa homansa uskollisesti on tojota palkannut hyvät mainosmiehet haukutaan samalla muut merkit varsin "asiallista" porukkaa..

      • Anonyymi

        Kiitoksia, yritämme aina parhaamme. Mitä tulee Camryyn niin eikö tämä puolueeton testi todistakin että Toyota Camry Hybrid 2.5 Active on todella erinomainen uuden ajan henkilöauto. Ja ennenkaikkea onhan se Hybridi !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitoksia, yritämme aina parhaamme. Mitä tulee Camryyn niin eikö tämä puolueeton testi todistakin että Toyota Camry Hybrid 2.5 Active on todella erinomainen uuden ajan henkilöauto. Ja ennenkaikkea onhan se Hybridi !

        Kyllä, olen samaa mieltä. Taksissa oli jo yksi uusi Camry.


    • Anonyymi

      Mikä se tämä Autorauma oikein on?

      • Anonyymi

        Mainoslehti.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Camry on todella vanhanaikaisen näköinen, varsinkin sisältä. Ainoastaan keulaa on yritetty modernisoida, mutta Toyotan tyyliin se on epäonnistunein asia tuossa autossa, hirveä irvistys.
      Sisäkuvissa nuo nahkaistuimet näyttävät todella halvoilta, saumat pullistelee ja vetelee ja takapenkki on kuin huono sohva, niin lättänän näköinen se on.

    • Anonyymi

      Moottorit tuottavat 202Nm tehon joka tuntuu? Hienosti kirjoitettu.
      Kait se tuntuu 150Nm:n jälkeen mihin ovat tähän saakka tyytyneet.

      • Anonyymi

        Tuossa on käynyt toimittajalle kämmi, tehon yksikkö on watti (W), ei Nm. Nm on vääntömomentin yksikkö. Kummasta tuossa nyt puhutaan, tehosta vai vääntömomentista?


      • Anonyymi

        Toyotalla on niin sekaisin watit ja nm että tietävätkö nuo itsekään mitä se vääntää vääntää kumminkin jotakin kun kerran liikkeele lähtee..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla on niin sekaisin watit ja nm että tietävätkö nuo itsekään mitä se vääntää vääntää kumminkin jotakin kun kerran liikkeele lähtee..

        Mitä sen on väliä, pääasia että liikkuu ripeästi ja kuluttaa vähän. Toyotan kestävyyshän on jo kaikkien tiedossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sen on väliä, pääasia että liikkuu ripeästi ja kuluttaa vähän. Toyotan kestävyyshän on jo kaikkien tiedossa.

        Hienoa että edelläkävija Toyota saanut vihdoinkin tuotua vanhalle mantereelle perheauton 200hv (n. 150kW) teholla. Muilla merkillä niitä ollutkin noin 10 vuotta tarjolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sen on väliä, pääasia että liikkuu ripeästi ja kuluttaa vähän. Toyotan kestävyyshän on jo kaikkien tiedossa.

        Kestävyydestä ei voi tietää, mutta ruostuminen on jo tuttua.


    • Anonyymi

      "Nykyisten (EU) sääntöjen mukaan uuden auton päästöjen tulisi vuoteen 2021 mennessä olla korkeintaan 95 g/km."
      Miten Camry tai Rav4 sopii tähän vaatimukseen?

      • Anonyymi

        TM kirjoitti että nämä nykyiset hybridit ei ole mikään ilmasto pelastus , jos meinaa hybridit mukana pysyä pitää moottoreitten kokoa huomattavasti pienentää..miten niitä paljon pienentää kun laiskoja ja tehottomia jo nytkin..Ne 2 ja 2.5 moottorit voi tulevaisudessa unohtaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TM kirjoitti että nämä nykyiset hybridit ei ole mikään ilmasto pelastus , jos meinaa hybridit mukana pysyä pitää moottoreitten kokoa huomattavasti pienentää..miten niitä paljon pienentää kun laiskoja ja tehottomia jo nytkin..Ne 2 ja 2.5 moottorit voi tulevaisudessa unohtaa..

        Odotellaan niitä pikkuturbo hybridejä... onko jollakin valmistajilla sellaisia jo? Toisaalta mitä hyötyä tuollaisesta olisi. Sähkömoottorit antavat alavääntöä, jota tuolla pikkuturbolla on haettu, ja moottoritienopeuksissa en tiedä kumpi on taloudellisempi, pienillä kierroksilla menevä vapaahengittävä 2.5, vai suurilla kierroksilla pyörivä pikkuturbo? Tähän tietenkin vaikuttaa myös auton ilmanvastus ja paino myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Odotellaan niitä pikkuturbo hybridejä... onko jollakin valmistajilla sellaisia jo? Toisaalta mitä hyötyä tuollaisesta olisi. Sähkömoottorit antavat alavääntöä, jota tuolla pikkuturbolla on haettu, ja moottoritienopeuksissa en tiedä kumpi on taloudellisempi, pienillä kierroksilla menevä vapaahengittävä 2.5, vai suurilla kierroksilla pyörivä pikkuturbo? Tähän tietenkin vaikuttaa myös auton ilmanvastus ja paino myös.

        Turbo moottorissa on parempi hyötysuhde kun vaparissa ja vääntö on samalla tasolla kun puoltasuuremmassa vaparissa..esim 1.0tsi 200nm 2000 rmin. ja 2.0 vapari noin 200nm 4000rmin eikö ole turbo aivan omaa lukuaan..


      • Anonyymi

        Tuosta voi jo päätellä että kumpi pyörii ajossa taloudellisemmalla kierrosluku alueella ja melua tulee pienillä kierroksilla pajon vähempi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turbo moottorissa on parempi hyötysuhde kun vaparissa ja vääntö on samalla tasolla kun puoltasuuremmassa vaparissa..esim 1.0tsi 200nm 2000 rmin. ja 2.0 vapari noin 200nm 4000rmin eikö ole turbo aivan omaa lukuaan..

        Totta, turbo tarjoaa vääntöä kunnolla vapariin verrattuna. Mutta tästä juuri kirjoitin yllä. Sähkömoottori korvaa vaparissa tuon turbon antaman mukavan alaväännön. Mutta kun mennään moottoritienopeuksiin niin turbon hyöty vähenee, varsinkin jos kyseessä perinteinen "halpa" turbo kiinteillä siivekkeillä. Mutta eiköhän kaikissa uusissa pikkuturboissa ole jo VNT-turbot.


      • Anonyymi

        Nimenomaan kun siirrytään moottoritielle siellä se turbo säästääkin näin on kun vääntöä riittää moottori käy lähes tyhjäkäynnillä, kun huonosti vääntävä vapari ei jaksa vetää kun puolta kovemmilla kieroksilla eikait sitä turboa olis tehtykään jos siitä ei hyötyä olis..dieselitkin olis ihan nuhapumppuja ilman turboa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta voi jo päätellä että kumpi pyörii ajossa taloudellisemmalla kierrosluku alueella ja melua tulee pienillä kierroksilla pajon vähempi...

        Laitan tähän vielä linkin erääseen artikkeliin, joka selventää tätä asiaa mitä haen takaa https://carbuzz.com/features/this-is-why-turbocharged-fuel-economy-is-a-lie toivottavasti englanti kääntyy. Artikkeli kiteytettynä: aina kun pikkuturbo on ns. on-boost tilassa, eli ahtaa, pikkuturbon kulutus vastaa isoa vapaastihengittävää konetta. Kun on kyse pienitilavuuksisesta moottorista, turbo ahtaa käytännössä jatkuvasti, eli kulutusero käytännössä nolla.
        Tästä päästään sitten moottorien kestävyyteen. Kumpi mahtaa olla luotettavampi, ns. kireänä toimiva pikkukone, vai vapaasti henkittävä matalaviritteinen iso moottori? Miten kestää jatkuvasti korkeilla kierroksilla pyörivä turboahdin?


      • Anonyymi

        Hybridissä ei maantie nopeuksilla sähkoapuja juuri tule siksi tekis terää siihenkin laittaa turbo kone , mutta se ei oiken hybridiin käy kun käynnistyy ja sammuilee edestakaisin ei tee tuboahtimelle hyvää semmonen tulee jälkilämpöongelmia ja se pilaa turbon..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitan tähän vielä linkin erääseen artikkeliin, joka selventää tätä asiaa mitä haen takaa https://carbuzz.com/features/this-is-why-turbocharged-fuel-economy-is-a-lie toivottavasti englanti kääntyy. Artikkeli kiteytettynä: aina kun pikkuturbo on ns. on-boost tilassa, eli ahtaa, pikkuturbon kulutus vastaa isoa vapaastihengittävää konetta. Kun on kyse pienitilavuuksisesta moottorista, turbo ahtaa käytännössä jatkuvasti, eli kulutusero käytännössä nolla.
        Tästä päästään sitten moottorien kestävyyteen. Kumpi mahtaa olla luotettavampi, ns. kireänä toimiva pikkukone, vai vapaasti henkittävä matalaviritteinen iso moottori? Miten kestää jatkuvasti korkeilla kierroksilla pyörivä turboahdin?

        Milloin Suomen nopeuksilla moottori käy pitkän aikaa edes 50 % teholla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitan tähän vielä linkin erääseen artikkeliin, joka selventää tätä asiaa mitä haen takaa https://carbuzz.com/features/this-is-why-turbocharged-fuel-economy-is-a-lie toivottavasti englanti kääntyy. Artikkeli kiteytettynä: aina kun pikkuturbo on ns. on-boost tilassa, eli ahtaa, pikkuturbon kulutus vastaa isoa vapaastihengittävää konetta. Kun on kyse pienitilavuuksisesta moottorista, turbo ahtaa käytännössä jatkuvasti, eli kulutusero käytännössä nolla.
        Tästä päästään sitten moottorien kestävyyteen. Kumpi mahtaa olla luotettavampi, ns. kireänä toimiva pikkukone, vai vapaasti henkittävä matalaviritteinen iso moottori? Miten kestää jatkuvasti korkeilla kierroksilla pyörivä turboahdin?

        Kestävyys ei ole ongelma kyllä pikkuturbokin voidaan tehdä vahvaksi jos halutaan , hyvä öljyjäähdytys mäntiin ja riittävän lujat männät kiertokanget j a vankat laakerit..kirjoitatpa mitä tahansa kyllä turbo bensa koneet on tullut jäädäkseen ja ne kehittyy jatkuvasti huimaa vauhtia..paluuta entiseen ei ole..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloin Suomen nopeuksilla moottori käy pitkän aikaa edes 50 % teholla?

        Satasen nopeudella tavis perheauto tarvitsee noin 25-30 kW tehon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan kun siirrytään moottoritielle siellä se turbo säästääkin näin on kun vääntöä riittää moottori käy lähes tyhjäkäynnillä, kun huonosti vääntävä vapari ei jaksa vetää kun puolta kovemmilla kieroksilla eikait sitä turboa olis tehtykään jos siitä ei hyötyä olis..dieselitkin olis ihan nuhapumppuja ilman turboa..

        Varmasti turbo auttaa pitämään pikkumoottorin kierrokset kurissa moottoritienopeuksissa, mutta kyllä se aivan takuuvarmasti ahtaa myös tuolloin, jolloin kulutus vastaa isompaa vapaastihengittävää. Vai yritätkö sanoa, että 1.2 moottori kuljettaa 120kmh 2500-3000rpm ilman ahtamista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kestävyys ei ole ongelma kyllä pikkuturbokin voidaan tehdä vahvaksi jos halutaan , hyvä öljyjäähdytys mäntiin ja riittävän lujat männät kiertokanget j a vankat laakerit..kirjoitatpa mitä tahansa kyllä turbo bensa koneet on tullut jäädäkseen ja ne kehittyy jatkuvasti huimaa vauhtia..paluuta entiseen ei ole..

        Ei minua haittaa pikkuturbot tai niiden yleistyminen. tervetuloa vaan. Tässä keskusteltiin ymmärtääkseni kahdesta eri tavasta päästä samaan tulokseen: pikkukone ahdin tai isokone avustava sähkömoottori. Molemmilla saadaan käytännössä samat kulutusarvot.


      • Anonyymi

        Luultavasti sen takia 1 litraiset turbot on muutettu 3 sylinterisiksi saadaan levämmät männät ja vankemmat kiertokanget ja laakerit kuin pieneen 4 sylinteriseen..ja puristus suhde on turbossa alhaisempi mitä vaparissa ja vähempi kierroksia käytännössä kuluu hitaammin kuin vapari..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minua haittaa pikkuturbot tai niiden yleistyminen. tervetuloa vaan. Tässä keskusteltiin ymmärtääkseni kahdesta eri tavasta päästä samaan tulokseen: pikkukone ahdin tai isokone avustava sähkömoottori. Molemmilla saadaan käytännössä samat kulutusarvot.

        Mutta Tojon hybrideissä on ylivoimainen kestävyys ja luotettavuus. Kun turbot paukkuu ja laakerit leviää Tojon kone on vasta sisäänajovaiheessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luultavasti sen takia 1 litraiset turbot on muutettu 3 sylinterisiksi saadaan levämmät männät ja vankemmat kiertokanget ja laakerit kuin pieneen 4 sylinteriseen..ja puristus suhde on turbossa alhaisempi mitä vaparissa ja vähempi kierroksia käytännössä kuluu hitaammin kuin vapari..

        Oikeastihan turboahdin rasittaa moottoria todella paljon ja lyhentää jonkin verran bensamoottorin käyttöikää. Puristussuhde on turboahdetussa moottorissa siksi matalampi kuin vapaasti hengittävässä moottorissa, koska turboahdin tuo moottorille niin paljon lisää rasitusta ja painetta. Että ilman moottorin puristussuhteen alentamista moottori ei kestäisi lainkaan sitä turbon tuomaa lisärasitusta. Turbolla on myös tapana kuumentaa sitä moottoriin painamaansa ilmaa joten siksi moottorin ja turbon välissä onkin se välijäähdytin/ intercooler ettei moottorin sylintereiden tilat kuumenisi liian paljon. Yleensä on myös EGR venttiili tuomassa lisää jäähdytystä moottorin sylinterien palotiloille.

        Diesel moottori tietysti kestää turboahtamisen koska ne ovat matalaviritteisempiä kuin bensamoottorit, lisäksi kiertävät hitaammin kuin useimmat bensiinimoottorit, diesel mooottorit yleensä myös lämpenevät itsestäänkin vähemmän kuin bensamoottorit. Kestävät myös suurempia puristussuhteita kuin bensamoottorit mukaanlukien myös diesel polttoaineen suurempi puristuksen kestävyys kuin bensalla.

        Turboahdin on melkoisen vikaherkkä osa.
        https://www.youtube.com/watch?v=xYsUVAjeTgM


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitan tähän vielä linkin erääseen artikkeliin, joka selventää tätä asiaa mitä haen takaa https://carbuzz.com/features/this-is-why-turbocharged-fuel-economy-is-a-lie toivottavasti englanti kääntyy. Artikkeli kiteytettynä: aina kun pikkuturbo on ns. on-boost tilassa, eli ahtaa, pikkuturbon kulutus vastaa isoa vapaastihengittävää konetta. Kun on kyse pienitilavuuksisesta moottorista, turbo ahtaa käytännössä jatkuvasti, eli kulutusero käytännössä nolla.
        Tästä päästään sitten moottorien kestävyyteen. Kumpi mahtaa olla luotettavampi, ns. kireänä toimiva pikkukone, vai vapaasti henkittävä matalaviritteinen iso moottori? Miten kestää jatkuvasti korkeilla kierroksilla pyörivä turboahdin?

        Ei se turbo jatkuvasti ahda täysillä hukkaporti päästää tarvittaissa liian paineen pois..silloin vao ahtaa täysillä jos kaikki teho otetaan käyttöön mutta näin tapahtuu ajotavasta tietysti riippuen harvoin..nyky dieselmoottorithan on jo korkeampi viritteisiä kun bensaturbot .bensassa turbo käy kuumempana kun dieselissä siksi olis öljyt hyvä vaihtaa useammin kun vw suosittelema 30 tkm aivan liian pitkä väli ja tärkein turboahtimen jälkijäähdytys unohtuu melkein kaikilta ahtimessa lämpö nousee niin korkeaksi että öljy palaa laakereihin ja tukkii karstalla öljykanavat ja sitten turboremontti on ennenpitkää edessä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitan tähän vielä linkin erääseen artikkeliin, joka selventää tätä asiaa mitä haen takaa https://carbuzz.com/features/this-is-why-turbocharged-fuel-economy-is-a-lie toivottavasti englanti kääntyy. Artikkeli kiteytettynä: aina kun pikkuturbo on ns. on-boost tilassa, eli ahtaa, pikkuturbon kulutus vastaa isoa vapaastihengittävää konetta. Kun on kyse pienitilavuuksisesta moottorista, turbo ahtaa käytännössä jatkuvasti, eli kulutusero käytännössä nolla.
        Tästä päästään sitten moottorien kestävyyteen. Kumpi mahtaa olla luotettavampi, ns. kireänä toimiva pikkukone, vai vapaasti henkittävä matalaviritteinen iso moottori? Miten kestää jatkuvasti korkeilla kierroksilla pyörivä turboahdin?

        Mikään ei korvaa kuutiotuumia. Toyotan 2,5 litran pitkäiskulinen kone on omarkkinoiden paras ja luotettavin kone ja sitä käytetään paljon mm. Hiacen nokalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luultavasti sen takia 1 litraiset turbot on muutettu 3 sylinterisiksi saadaan levämmät männät ja vankemmat kiertokanget ja laakerit kuin pieneen 4 sylinteriseen..ja puristus suhde on turbossa alhaisempi mitä vaparissa ja vähempi kierroksia käytännössä kuluu hitaammin kuin vapari..

        -80 luvulla ei saanut suurta suosiota daihatsu charade 3-sylinterinen rivimoottori. mulla on 2.4l v6 automaatti vapari, autopilotti päälle satasen vauhdissa kierrokset 2000 r/min, Turboissahan on viivettä, eikä turboa saa sammuttaa heti, remmiahdin parempi,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Odotellaan niitä pikkuturbo hybridejä... onko jollakin valmistajilla sellaisia jo? Toisaalta mitä hyötyä tuollaisesta olisi. Sähkömoottorit antavat alavääntöä, jota tuolla pikkuturbolla on haettu, ja moottoritienopeuksissa en tiedä kumpi on taloudellisempi, pienillä kierroksilla menevä vapaahengittävä 2.5, vai suurilla kierroksilla pyörivä pikkuturbo? Tähän tietenkin vaikuttaa myös auton ilmanvastus ja paino myös.

        Turbolla saadaan vääntöä kautta kierrosalueen ja jos sähköllä saadaan pienille kierroksille, niin turbolla voidaan ottaa isommille kierroksille, niin helppoa se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeastihan turboahdin rasittaa moottoria todella paljon ja lyhentää jonkin verran bensamoottorin käyttöikää. Puristussuhde on turboahdetussa moottorissa siksi matalampi kuin vapaasti hengittävässä moottorissa, koska turboahdin tuo moottorille niin paljon lisää rasitusta ja painetta. Että ilman moottorin puristussuhteen alentamista moottori ei kestäisi lainkaan sitä turbon tuomaa lisärasitusta. Turbolla on myös tapana kuumentaa sitä moottoriin painamaansa ilmaa joten siksi moottorin ja turbon välissä onkin se välijäähdytin/ intercooler ettei moottorin sylintereiden tilat kuumenisi liian paljon. Yleensä on myös EGR venttiili tuomassa lisää jäähdytystä moottorin sylinterien palotiloille.

        Diesel moottori tietysti kestää turboahtamisen koska ne ovat matalaviritteisempiä kuin bensamoottorit, lisäksi kiertävät hitaammin kuin useimmat bensiinimoottorit, diesel mooottorit yleensä myös lämpenevät itsestäänkin vähemmän kuin bensamoottorit. Kestävät myös suurempia puristussuhteita kuin bensamoottorit mukaanlukien myös diesel polttoaineen suurempi puristuksen kestävyys kuin bensalla.

        Turboahdin on melkoisen vikaherkkä osa.
        https://www.youtube.com/watch?v=xYsUVAjeTgM

        Turbo vikaherkkä, niin kuin junissa ja rekoissa??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turbo vikaherkkä, niin kuin junissa ja rekoissa??

        Kyllä.


    • Anonyymi

      Kävin äsken ajamassa uudella camryllä.On kyllä hieno auto ja kulkee hyvin👍

    • Anonyymi

      "Nimenomaan kun siirrytään moottoritielle siellä se turbo säästääkin näin on kun vääntöä riittää moottori käy lähes tyhjäkäynnillä, "

      Haluaisin nähdä sen turbomoottoriauton jolla ajetaan moottoritienopeuksilla "lähes tyhjäkäynnillä"
      Minun turboautolla ei ainakaan onnistu. Kertonet merkin, jos tiedät?? Vai tiedätkö vai luuletko?

      • Anonyymi

        Porsche Panamera Turbo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Porsche Panamera Turbo.

        Älä valehtele!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele!

        Kysyit merkkiä ja minä vastasin. Ilmeisesti vastasin väärin kun ei tunnu kelpaavan. Otetaanko uusi kierros kuten Turkin vaaleissa, kunnes saadaan oikea tulos ?


      • Anonyymi

        Esim: vw 1.5 tsi kuutosvaihde noin 2000 rmin 100kmt nopeus hyvin jaksaa vetää ja vanhempi 1.2 tsi noin 2200krm 100kmt jos muut vaatii enempi kierroksia ovat silloin huonompi vääntöisi kun vag bensaturbot..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyit merkkiä ja minä vastasin. Ilmeisesti vastasin väärin kun ei tunnu kelpaavan. Otetaanko uusi kierros kuten Turkin vaaleissa, kunnes saadaan oikea tulos ?

        Älä yritä, kyllä lapsikin tietää ettei lähes tyhjäkäynnillä ajeta moottoritienopeuksia millään autolla, ei edes Porschella. Ja miten ne turkin vaalit liityy mihinkään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä yritä, kyllä lapsikin tietää ettei lähes tyhjäkäynnillä ajeta moottoritienopeuksia millään autolla, ei edes Porschella. Ja miten ne turkin vaalit liityy mihinkään?

        Mitä luultavimmin Porsche kulkee lähes tyhjäkäyntinopeuksilla. Mesellä 110km/h 1100rpm. Vääntäviä koneita ei tarvitse huudattaa.


    • Anonyymi

      Omassa vaparihybridissä 1400 kierrosta satasen vauhdissa.
      Miten turbomiehillä

      • Anonyymi

        Noin 2000 kierosta satasen vauhdissa , 2l bensakone, matalapaine turbo.


      • Anonyymi

        Se vapari ei noilla kieroksilla jaksa vetää kun alamäkeen tai sähkö avustuksella järkikin se jo sanoo..


      • Anonyymi

        Millä autolla muka 1400 1/min ja 100 km/h ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se vapari ei noilla kieroksilla jaksa vetää kun alamäkeen tai sähkö avustuksella järkikin se jo sanoo..

        1,8 litrainen Toyota , 2000 kierrosta satasen vauhdissa . Ei turbolla ole mitään merkitystä kierroksiin matkanopeudella. Ainoastaan polkuautojen vaihtamistarpeeseen ja ohituskiihtyvyyyteen. Suurin hyöty saavutetaan dieseleissä. Bensaturbo on aina kestävyysriski .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se vapari ei noilla kieroksilla jaksa vetää kun alamäkeen tai sähkö avustuksella järkikin se jo sanoo..

        Sitten ehkä saatat jotain tajuta kun saat kortin ja pääset auton rattiin. Luulo ei ole tiedon väärtti. Hybridi on järkimiehen auto. Ei kilahda turbo eikä tule käyttövirhettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1,8 litrainen Toyota , 2000 kierrosta satasen vauhdissa . Ei turbolla ole mitään merkitystä kierroksiin matkanopeudella. Ainoastaan polkuautojen vaihtamistarpeeseen ja ohituskiihtyvyyyteen. Suurin hyöty saavutetaan dieseleissä. Bensaturbo on aina kestävyysriski .

        Valehtelet 2000 kierroksella 100 ei 1.8 vapari jaksa vetää veikkaan etä 2700rmin vähintään .....turbo jaksaa mutta vapari ei..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten ehkä saatat jotain tajuta kun saat kortin ja pääset auton rattiin. Luulo ei ole tiedon väärtti. Hybridi on järkimiehen auto. Ei kilahda turbo eikä tule käyttövirhettä.

        Mulla on kuule kortti ollut varmasti kauemmin kun sulla..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on kuule kortti ollut varmasti kauemmin kun sulla..

        Ilmeisesti liian kauan, jutut alkaa olla jo melko pehmeitä ! Fakta on että 1400 kierrosta satasen vauhdissa onnistuu vain esim Volvon dieselhybridillä mutta siellä on myös turbo mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä autolla muka 1400 1/min ja 100 km/h ?

        Lexuksella tuon verran kierroksia satasen vauhdissa.
        Eli 2.5 litran hybridi
        Malli is 300h


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten ehkä saatat jotain tajuta kun saat kortin ja pääset auton rattiin. Luulo ei ole tiedon väärtti. Hybridi on järkimiehen auto. Ei kilahda turbo eikä tule käyttövirhettä.

        Se on juuri näin ... Järkihenkilön valinta on Toyota hybridi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lexuksella tuon verran kierroksia satasen vauhdissa.
        Eli 2.5 litran hybridi
        Malli is 300h

        Tämä voi pitää paikkansa ja on kyllä erinomainen tulos. Paljonko on kulutus tasaisessa satasen vauhdissa ?


      • Anonyymi

        Tuo hiukan hankalaa koska silloin noin 1300-1400 rpm mutta ei vaihda vielä isompaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä voi pitää paikkansa ja on kyllä erinomainen tulos. Paljonko on kulutus tasaisessa satasen vauhdissa ?

        Kesäkelillä saattaa pikkasen alle 5 mennä


    • Anonyymi

      Vapari hybridin esim 2l toyotan hyvä puoli on turboton moottori. Toimii pidempään paremmassa kunnossa. Tasaista vääntöä hyvin alhaalta lähtien.

      Ei ole turboa hajoamassa tai voitelöljyn tarvitse mennä kuumaan turboon, muutakin osaa vähemmän turbottomassa.

      • Anonyymi

        Tasaista 144nm 4400 krm tojotan 1.8 vapari on surkea kone . vw 1.5 tsi 250 ,nm 2000 rmin..tässä on jo oikeaa voimaa..


      • Anonyymi

        1.5tsi kuluttaa selvästi enemmän polttoainetta kaikenlaisessa ajossa VS toyota hybridi. Tsi korjauskulut tulevat olemaan paljon korkeammat kun katsotaan auton elinikää. dsg laatikko joka sellaisen ottaa.

        Ottaisin toyotan ennemmin.


      • Anonyymi

        Selitykset on selityksiä viimekesänähän se nähtiin sekin ihme että hybridi hävisi kulutusvertailussa vw tsi moottorille mimeomaan 100kmt nopeudella ajettaissa eikä kaupuki kulutuksessakaan onllut kun vajaa puolitraa hybridi taloudellisempi ja otetaan vielä huomioon että se vw turbo oli paljon tehokkaampi mitä se tojota 1.8 hybridi..se voimakaan kun ei aivan tyhjästä tule..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selitykset on selityksiä viimekesänähän se nähtiin sekin ihme että hybridi hävisi kulutusvertailussa vw tsi moottorille mimeomaan 100kmt nopeudella ajettaissa eikä kaupuki kulutuksessakaan onllut kun vajaa puolitraa hybridi taloudellisempi ja otetaan vielä huomioon että se vw turbo oli paljon tehokkaampi mitä se tojota 1.8 hybridi..se voimakaan kun ei aivan tyhjästä tule..

        Höpö höpö, täyttä potaskaa. TSI koneiden kulutus ja päästöt ovat huomattavan korkeita. VW huijaukset ei mene enää läpi. Pomot istuu vankilassa, valheilla on lyhyet jäljet.


      • Anonyymi

        Ei terojen valheita kukaan usko ihan pihalla autoista koko ukot. puhuvat ja vääntävät kaikki asiat ihan sekaisin !!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei terojen valheita kukaan usko ihan pihalla autoista koko ukot. puhuvat ja vääntävät kaikki asiat ihan sekaisin !!!!

        Onko taas joku uus VW pomo sellistä huutelemassa ? Ei teitä enää kukaan usko. Kerran huijari, aina huijari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tasaista 144nm 4400 krm tojotan 1.8 vapari on surkea kone . vw 1.5 tsi 250 ,nm 2000 rmin..tässä on jo oikeaa voimaa..

        Tojon 1.8 hybridissä on vääntöä max 300 Nm. Ja heti nollakierroksillakin n. 150 Nm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojon 1.8 hybridissä on vääntöä max 300 Nm. Ja heti nollakierroksillakin n. 150 Nm.

        Ja itsellä dieselissä 600Nm ei toki nollakierroksilla mutta ei tarvitse odottaa varttia jotta huiput tarjolla.


    • Anonyymi

      Enpä osta Toyota Camrya.
      Lexus IS vain muutaman tonnin kalliimpi.
      Naapuri nauraa jos ajan Toyotalla.
      Ostan Lexus IS ja kyllä loppuu naapurin nauru.

      • Anonyymi

        Osta mieluummin ES tai GS.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osta mieluummin ES tai GS.

        tai sitten NX etu-tai nelivedolla.


      • Anonyymi

        Kaikkihan tämän palstan provotrollit ostelevat uusia Camryja, tai Lexuksia. Olette te vaan niin noloja haaveilijoita!


      • Anonyymi

        Taidat itse olla päiväuneksija. Me olemme toteuttaneet haaveemme ostamalla Toyota Corporationin valmistaman auton. Ne on kestäviä ja kuluttavat vähän polttonestettä.


    • Anonyymi

      Halvin Camry maksaa 36995€.
      Premium busines malli 42083€.
      Lexus IS halvin malli maksaa 42444€.

    • Anonyymi

      Eli halvin uusi Camry maksaa 33300 €, koska ilman vaihtoautoa alennus uudesta on 10 %.

      • Mitäs jos laitetaankin 24% alennus. Oisko hyvä?


      • Anonyymi
        MyyjäX kirjoitti:

        Mitäs jos laitetaankin 24% alennus. Oisko hyvä?

        Vain Skoda ja Seat pystyy tällaisiin alennuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain Skoda ja Seat pystyy tällaisiin alennuksiin.

        No se on totta että ovat ylihinnoiteltuja ja uuden ostja joutuu kärsijäksi kun ei ymmärrä tinkiä. VW konserniin kuuluu vakiovarusteena huijaus.


    • Anonyymi

      Camry on tehnyt paluun Suomen markkinoille ja heti myyntitilaston kärkeen. Suosio on siis edelleen kova, ei ole hiipunut vuosien mittaan.

    • Anonyymi

      Camry on uusi suosikki isoissa autoissa. Myynti lähtee kovaan nousuun elokuussa.

      • Anonyymi

        Aika vaatimattomaksi on Camryn myynti kaiken kaikkiaan jäänyt. Ei taida ominaisuudet riittää tuossa hintaluokassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika vaatimattomaksi on Camryn myynti kaiken kaikkiaan jäänyt. Ei taida ominaisuudet riittää tuossa hintaluokassa?

        Isokokoinen sedan ei ole kiinnostava euroopassa. Nyt halutaan cittareita.
        Loppuu ne muiden isot sedanit pian. Mondeo ekana, Insignia pian perässä ja Passatkin jossain vaiheessa.

        Teknisesti Camry on pätevä peli.

        Pitkälti samalla tekniikalla RAV4 myy todella hyvin kaikkialla maailmassa, myös Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isokokoinen sedan ei ole kiinnostava euroopassa. Nyt halutaan cittareita.
        Loppuu ne muiden isot sedanit pian. Mondeo ekana, Insignia pian perässä ja Passatkin jossain vaiheessa.

        Teknisesti Camry on pätevä peli.

        Pitkälti samalla tekniikalla RAV4 myy todella hyvin kaikkialla maailmassa, myös Suomessa.

        Voimalinjaltaan hyvä, mutta muuten Camry on lähinnä keskinkertainen. Tuo yhdistettynä siihen että isojen etuvetoisten bensasedanien ostajakunta vaan on erittäin suppea selittää vähäiset myyntimäärät.


    • Anonyymi

      Mites Skoda Superb koeajo? Onko yhtä meluisa kuin Camry?

      "Kaupungissa auto liikkuu sähkön voimalla erittäin hiljaisesti. Jalankulkijoita ajatellen auto pitää ulospäin hieman scifi-leffojen avaruusalusten lentoääntä muistuttavaa suhinaa.
      Suberb iV siirtyy hyvin kepeällä polkimenpainalluksella liikennevaloista toisiin. Kiihtyvyys on siis ensiluokkaista.
      Auton jousituksen takia kuopista ei tarvitse välittää." jne

      https://ls24.fi/autorauma/koeajo-skodan-ensimmainen-lataushybridi-vakuuttaa-seka-kaupungissa-etta-maantiella

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2052
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      46
      1591
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe