nominatiivi, akkusatiivi, genetiivi, partitiivi, essiivi, translatiivi, inessiivi, illatiivi, elatiivi, adessiivi, allatiivi, ablatiivi, abessiivi, instruktiivi ja komitatiivi.
Muistan vieläkin kauhulla äikän opettajani. En ole KOSKAAN tarvinnut tätä tietoa elämässäni.
Vieläkö nykyään pitää opetella ulkoa
6
121
Vastaukset
Tokihan sijamuodot tulee osata. Tosin instruktiivi ja komitatiivi eivät muistaakseni olleet peruskoulussa pakollisia.
Noihinhan on onneksi helppo keksiä muistisääntöjä, ja niitten ymmärtäminen helpottaa vieraitten kielten rakenteiden ymmärtämistä.- Anonyymi
Jos nyt ainakin koitettaisi pysyä siinä oikeanlaisessa kirjoituksessa, eikä alettaisi helliä ja viljellä näitä "me ollaan"-, "se, ketä huvittaa"-. tai "ei pysty katsoa"-tyylisiä rupikonnuuksia. Se kuulostaa hyvin tankerolta
- Anonyymi
Vieäkö nykyään pitää opetella toisenasteen yhtälön ratkaisua?? Ei ole koskaan tarvinnut ratkoa muualla kuin koulunpenkillä!!
- Anonyymi
Kyllä, valitettavasti..
- Anonyymi
Tarviix vielä käydä koulus? Eix elämäm koulu riitä..............
jeps ne piti opetella, mä kyl lunttasin et xD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971998- 931440
- 1121177
- 761057
- 1211052
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57903- 49849
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58819- 36812
- 33723