kannattaako ostaa mysliä kaupasta

Anonyymi

kun itse saa laittaa kotona piimään kauarahiutaleita ja vastaavia ja jogurttiin.? halvempaa

22

156

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Samaa mieltä. Siitä saa ihan herkullista ja terveellistä välipalaa ja puuronkorviketta. Ihan harmittaa kun lapsenlapsille syötetään makeaa sokeroitua murotyyppistä mysliä. En uskalla sanoakaan, kun eivät tykkää että sekaannun. Laitan nyt tähän toisenkin harmituksen. Hampaat pestään niin että hammastahnaa laitetaan sähköhammasharjaan, harjataan huolellisesti ja sitten vain sylkäistään vaahto pois ja sillä hyvä. Ei huuhdota lainkaan, ei edes ole hammasmukia. Ymmärrän että tahnassa olevan floorin odotetaan suojaavan hammaskiillettä, mutta itse tahna on melkoista "myrkkyä". Jos sitä tipahtaa puserolle, se vie värin, ja nuorena siveltiin kaulaan hävittämään fritsuja, kun lisäsi sen kohdan verenkiertoa.

• Anonyymi

Laiskuus tekee sen ettei viitsi paistaa omaa mysliä. Ja sehän olisi niin mahdottoman helppotekoistakin . Netistä löytyy vaikka kuinka monta reseptiä toinen toistaan parempia
      Mutta perusmyslin resepti. 5 dl kaura/ruis,neljänviljanhiutaleita mitä nyt sattuu löytymään kaapista , 1dl pähkinöitä, manteleita ( ei ole pakko), kourallinen siemeniä pumpan/ auringonkukan /pellavan ( ei ole pakko) , 1 teelusikallinen kanelia, tai kardemummaa tai vaniljapulveria , 1,5 ruokalusikallista juoksevaa hunajaa, hyppysellinen suolaa, 3 ruokalusikallista vettä , 0,5 ruokalusikallista rapsiöljyä. Sekoita kuivat aineet kulhossa. lisää hunaja, vesi ja öljy, sekoita hyvin keskenään. levitä uunipannulle, lisää rouheaksi hakatut pähkinät ja siemenet
      Paista 175 asteessa, käntele välillä ja paista kullanruskeaksi noin 15 - 20 minuuttia.

Hytinäx1

• Anonyymi

Miksi paistat mysliaineksesi?
        Nehän voi syödä siltään, eikä mitään kypsennystä edes tarvita.

Valmiit myslit maksavat maltaita ja usein suurin osa tuotteesta on kaurahiutaleita ja sokereita.

Tee myslisi itse kaurahiutaleista, manteleista, pähkinöistä, rusinoista, marjoista ja siemenistä. Sokeria et tarvitse.
        Sekoita aineet esim. rahkaan, jugurttiin tai täysmehuun ja mausta mieleiseksesi.

Olen joskus ostanut valmiita mysliaineksia, mutta huomasin, että hinta/laatusuhde ei vastannut ollenkaan toiveitani.
        Nyt ostankin tarvitsemani tuotteet mysliini itse ja tiedän tarkalleen, mitä se sisältää.

Mysli on hieno nimitys kaurahiutaleille, joihin on lisätty esim. 10- 20% muita aineita ,joista neste on poistettu.

Kaurahiutalepakkaus, johon on lisätty esim. kuivattuja mustikoita, vadelmia ja omenia ei ole mysliä, se on vaan Elovena pikapuuro.
        Johtuuko ero siitä,että ko. tuotteeseen on lisättävä vettä ja sitä on keitettävä 2-3 minuuttia ennen syöntiä.
        Tuotteen hinta ei päätä huimaa.
        Myslien hinta on moninkertainen verrattuna siihen, mitä ne todellisuudessa sisältävät.

Ostoskoriini myslit eivät sisälly.

kylmätotuus

• Anonyymi

Laitan piimään talkkunajauhoja. Proteiinia? Ohraa ja hernettä.

Beng
      Mysliä en käytä. Kaurasta teen puuron ja laita päälle joskus rusinoita ja nyt olen raastanut omenaa tai banaanin pieniä palasia kyytipojaksi.

• Anonyymi

Kokkelipiimäätä ja ruisleipäätä.
      Voi on aina voita.
      Bannaani kaupan päälle.

• Anonyymi

Kerro het, mistee suat kokkeljpiimee, tae kunno savolaesta ruisleipee!

Vastapalavelukses suatan paljastoo, mistee suat hyvvee voeta.

Bannaanit suat pittee itelläs, ku ne o iha mätiä nykyvää.

Jiämpä outtelemmaa vastaastas.

kylmätotuus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro het, mistee suat kokkeljpiimee, tae kunno savolaesta ruisleipee!

Vastapalavelukses suatan paljastoo, mistee suat hyvvee voeta.

Bannaanit suat pittee itelläs, ku ne o iha mätiä nykyvää.

Jiämpä outtelemmaa vastaastas.

kylmätotuus

Eesti-market.

Mä olen aika joskus onnistunut löytämään kokkelipiimää läheistä Eesti-marketista. Kokkelipiimää ei taideta suomessa valmistaa, venäjältä, tai virosta pitääpi hakea.

=DW=

• Anonyymi

Halvempaa sekä terveellisempää. Myslituotteissa on melkoisesti lisättyä sokeria.

• Anonyymi

Tiedä kannattavuudesta.

Joskus teen eloveenasta, maidosta ja sokerista jonkinlaista mysliä. Mys kaneli hyvä mauste.. Ja joskus ostan kaupasta jotain valmismysliä. Sellainen, missä kuivattuja hedelmiä on mun mielestä oikeinkin hyvää. Kandee kokeilla jotain appelsiini tuoremuhua, se sopii mysliin oikein hyvin.

Pidän enenpi kyllä puurosta, mutta koska olen laiska, aika hiton harvoin keittelen sitä. Pikapuurot jotenkin anuksesta, puuron näköistä, mutta rakenne mitälie. Eikä makukaan häävi, tosin, eri makuja olemassa . Eloveenaa, vettä, suolaa, päälle lautaselle sokeria, tai jos on, hilloa tms. Oikeinkin hyvää.

Ite asissa pidän ehkä kaikista eniten granolasta. Se ei paljoa eroa myslistä, mutta koska paahdettua, maku erilainen. Noita myslejä ja granoloita on kaupoissa isot valikoimat, kiva kokeilla. Mutta en syö niitä mitenkään päivitttäin, vaan satunnaisesti.

=DW=

• Anonyymi

En laittaisi sokeria enkä makeita hilloja. Vain lettuihin.

Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En laittaisi sokeria enkä makeita hilloja. Vain lettuihin.

Beng

Ei pidä unohtaa voisilmää.

Saapi makua ja luistaa paremmin. Mun mielestä hyvässä kaurapuurossa on suolaa ja lisäks jotain makeeta, net niinkuin tukee toisiaan. Omenahillo toimii kans loistavasti kaurapuurossa.

=DW=

• Anonyymi

Niin ja liotettuja luumuja voi pilkkoa joukkoon joko kattilaan tai lautaselle tai hmmm luumusosetta. Kankealle vatsalle sopivaa...

Beng

• Anonyymi

kannattaako tehdä pastaa, kun makaroonivelliin voi
      laittaa mitä vaan sekaan
      njjj

• Anonyymi

Kaurapuuro on parasta, ja siinä on arvot kohdallaan. Lisään vielä pähkinöitä sekä joskus raejuustoa vähän hilloa tai mustikoita ja luomumaitoa. Banaani aamulla tosiaan tyhjään mahaan jottei kahvi korvenna liikaa parin ruisleivän kaa.

• Anonyymi

Sokeroidut myslit on suurinta huuhaata mitä voi olla. Mainonta on saanut ihmiset uskomaan että ne ovat muka hyvää ravintoa ja terveellistä syotävää.

Kauraryynit ovat parasta sellaisenaan joko puuroksi tai maitotuotteen kanssa. Hedelmä tai marjoja kyytipojaksi plus suolaamattomia pähkonoitä, manteleita. Saa paljon terveellisempää syotävää ja superhalvemmalla!

• Harvoin mysliä tulee lautaselle aamuisin.

Olen kaurapuuron ystävä ja varsinkin jos sen päälle saa ripauksen
      itsetehtyä puolukkahilloa, sopivan kirpakkaa siinä puuron pinnalla.

Pikaisena välipalana syön kauraryynejä, pitää elovenaa, ja maitoa ja sokeria.
      Se mössö maistuu hyvältä. eikä siihen tarvita mitään muuta.

• "Yksin-kertaisesti sitten:

Apetit pakaste-vihannekset ja kasvikset, sekä Kukka-Kaali.
      300gr. ja 250gr. X 2.SF 300gr. X 1 SF.
      10-12 kpl. Kariniemen Kukon-Pojan paisti-leikkeitä 800gr.SF
      Vaihto-ehtona tar-tar leikattua laatu-naudan lihaa 2% 850gr.SF
      Leipinä Täysjyvä Ruis ja Vehnä 1 X 2vpl.SF
      Juustoportti Luomu-Kirnu-Voi SF
      Juustoportti Luomu-viili 6kpl.SF
      Valio Maito 3ltr. luomu rasvaton SF
      Viikon eväs.
      Maksaa mitä maksaa"
      -
      Höyryttäessä TODELLA paljon Valko-Sipuli-jauhetta Vihannes-kerrosten väliin.
      -
      Satunnaisesti Äitien Maksa-Laatikkoa vitamiinien vuoksi.
      Kaali-Kääryleitä huvin-vuoksi.
      -
      1 Rahkosen iso Omena SF
      1 Mandariini IL
      Karkeasti rouhittu Smoothie-sekoittimessa
      -
      1pss. 250gr. Pakaste-Mustikoita SF
      1pss. 500gr. Pakaste-Mansikoita SF
      1 Lohko Vesi-Meloni isoiksi suu-paloiksi leikattu IL
      - Kun pakasteet ovat sulaneet ja liemistyneet, sekoitetaan kaikki keskenään kauhalla kulhoon.
      Maksaa mitä maksaa.
      -
      Jouluna Ruokani lisääntyy Kinkulla ja Sillillä.
      Juomiini tulee Puna-Viiniä.
      -
      Keväisin Peruna.
      1-2 kertaa.
      -
      Aina jää eläkkeestä kuukausittain runsaasti säästöön.

H.

• Anonyymi

Mitä mitä.
        Oletko laajentanut smoothieisiin? Onko joulupukki tuonut vempaimen.
        En tee smoothieita ennen kuin saa tuoreita marjoja jätskiä joghurttia tai maitoa ja sen smoothien nimi on spruit spruittia.

Beng

• Anonyymi

Rahastoitko säästösi korkoa korolle op:ssa?

• Anonyymi kirjoitti:

Rahastoitko säästösi korkoa korolle op:ssa?

"Anonyymi"

Olen alusta-alkaen, edelleenkin Jaakko Lassilan uskollinen asiakas.
        Luultavasti loppuunkin saakka.

H.

• Anonyymi

Mutta entäs jogurtit, voisko sitä tehdä kotona ja miten?
      Viiliähän voi "jatkaa" kotonakin kun ostaa yhden purkin ensin kaupasta ja jakaa sen vaikka neljään eri purkkiin/astiaan ja sekoittaa maidon kanssa. Sitten vaan huoneenlämpöön valmistumaan muutamaksi päiväksi.
      Hytinäx1

• Anonyymi

Aika jännä tuo viilin lisääntyminen.

En pidä viilistä, kun se on sellaista venyväistä.
        Todellinen syy lienee mummolan viili, mikä oli tekeytymässä ja aikuiset pitivät. Ei vastalypsetty lämmin maitokaan maistunut.

Voisilmä on myös ok, kuten ruispuurossa must.

Beng

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5160
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      2347
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      262
      2342
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2339
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1574
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1438
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      49
      1028
    8. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      996
    9. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      929
    10. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      927
    Aihe