Muovimaton vanha liima

Anonyymi

Olen ostanut 50 luvulla rakennetun asunnon.
Iso epäilys on, että asunnossa olisi jotain vikaa. En usko että kyseessä on home. Asunnon alla on taloyhtiön varastoja ja salaojitukset on tehty. Haju on erikoinen, mutta ei tartu vaatteisiin. Nenässä tuntuu.
Epäilen eniten laminaatin alle jätettyä muovimattoa, koska haju tuntuu jokapuolella. Keittiön kalusteiden alta katsoin, että matto näyttää enemmän 90- lukuiselta kuin 50-lukuiselta.

Tutkimukset ovat kesken. Jos kyseessä olisi muovimatto ja tai sen liima, kuka siitä olisi vastuussa. Kyseessä ei ole kuitenkaan rakennusvirhe eikä edellinen omistaja ole teettänyt mitään remontteja.

Eikös myyjä ole vastuussa jostain, mutta että korvausvelvollisuus tulisi, pitäisi onglman olla huomattava, yli 2000 euroa.

4

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se hajun lähde voi olla myös "melamiini levy".

    • Vanhat 50 ja 60-luvuilta peräisin olevat muovimatot lattian alla voi olla isokin ongelma. Olin joskus vuokralla paikassa, jossa oli merkittäviä sisäilmaongelmia - niin merkittäviä, että ajoittain oleskelu oli mahdotonta silmien punoittaessa pahasti ja oli lähdettävä evakkoon. Mutta oireet palasivat heti kun joutui tulemaan takaisin.

      Kun muutin pois, isännöitsijä laittoi oitis uudet päälysteet lattiaan. Kysyin jäikö vanhat matot alle - ja sinnehän ne jäi, vaikka oli jo pari vuotta ollut juttua hänenkin kanssaan ongelmista.

      • Anonyymi

        Minulla oli kaupunkitalossani outo haju. Ilppihuoltajan käydessä selvisi, että haju tuli ilpin puhaltimen siivistä. Ilpillä oli monena kesänä jäähdytetty, eikä siinä ole kuivaustoimintoa. Lämmityksellä kenno ym. olisi kuivunut, mutta sitä ei aina tehty, ja siten puhaltimen siipiin kertyi töhkää, joka tuon hajun aiheutti.


    • Anonyymi

      Tässä talossa on painovoimainen ilmanvaihto.
      Lasikuitutapetin alta pilkottaa ilmeisen alkuperäistä keltaisella maalattua paperia, joten sen saisi irti nykäisemällä. Alkuperäinen muovimatto on otettu pois, tai ainakin lattiassa näkyy liiman hiontajälkiä. Päällä on pn uudempi 80-90 matto ja tämän päällä laminaatti. Kaikki nämä saatu selville keittiön kaapistojen alta tutkimalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe