Mittarivirhe

Anonyymi

Tarkastakaa nyt niistä skodista se mittarivirve ja koittakaa opetella käyttämään vakkaria.
Vai eikö sillä uskalla vesisateella ajaa sitä satasta.
Nopeus seilaa kun purjevene tuulisella merellä...ja alle sallitun rajoituksen.

66

218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kymco-mies täällä neuvoo aikuisia ajamaan. Heh.

    • Anonyymi

      Taisit puhua Toyotien ajotyylistä?

    • Anonyymi

      30 vuotta on siitä kun tuli ikää että saa ajaa laillisesti mopolla.
      Ja en aja tojolla.

    • Anonyymi

      Skoda on ajettavuudeltaan kuitenkin parempi kuin Mersu.

      • Anonyymi

        Noot oikeas tuassa. Kävin Ameriikan poijjaan pukatti siironia kokeeloos ja ei sellahasia hevoosia tarvita autohon. Kyllä moon kans sitä mieltä, että kooran jäykkä taka-akseli antoo pareemmat kyyrit.


    • Anonyymi

      Etkö erota Tojon ja Skodan logoja?

      • Anonyymi

        Ei ole sellaista kuin toyota octavia vrs


    • Anonyymi

      Tarkistettu on. Autoon asennettu mittari näyttää 12,9 volttia. Hyvälaatuisella yleismittarilla sain tasan 13 V. Näin muutaman viikon lomasaisonnan jälkeen. Tarkistan lähiaikoina lukemat moottori käynnissä.

      • Anonyymi

        Papat ajaa korollalla 80 tie kun tie ja välillä horjahtelee oudosti sivusuunnassa näin perässä seurannut autoilija..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Papat ajaa korollalla 80 tie kun tie ja välillä horjahtelee oudosti sivusuunnassa näin perässä seurannut autoilija..

        Kylläpä on järkevää latoa tuttuja sanoja peräkkäin ja kuvitella, että siitä syntyy joku loistoajatus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Papat ajaa korollalla 80 tie kun tie ja välillä horjahtelee oudosti sivusuunnassa näin perässä seurannut autoilija..

        Entäs mammat?


    • "se mittarivirhe"

      Mitähän mahdat tarkoittaa? Polttoaine- ja lämpömittareita ei erityisemmin määräyksin säädellä, mutta nopeusmittarista on olemassa EU-direktiivi.

      Uskotko, että on jotenkin rikollista posotella nopeudella, joka on alle liikennemerkein osoitetun maksiminopeuden?

      • Anonyymi

        Jos lukee että nopeus seilaa niin onko sitä vaikea ymmärtää.
        Voishan tuota ajaa vaikka tasaista nopeutta..no pääseehän nuista ohi mutta vois käyttää sitä vakionopeudensäädintä..vai onko skodassa sellaista.
        Rekka tulee vastaan niin hidastetaan 80km/h ja sitten kiihytellään reiluun 90km/h ja hyvä asfalttitie jossa 100km/h rajoitus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos lukee että nopeus seilaa niin onko sitä vaikea ymmärtää.
        Voishan tuota ajaa vaikka tasaista nopeutta..no pääseehän nuista ohi mutta vois käyttää sitä vakionopeudensäädintä..vai onko skodassa sellaista.
        Rekka tulee vastaan niin hidastetaan 80km/h ja sitten kiihytellään reiluun 90km/h ja hyvä asfalttitie jossa 100km/h rajoitus.

        Olen sen verran vanha seilori, etten ymmärrä, miten nopeus seilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos lukee että nopeus seilaa niin onko sitä vaikea ymmärtää.
        Voishan tuota ajaa vaikka tasaista nopeutta..no pääseehän nuista ohi mutta vois käyttää sitä vakionopeudensäädintä..vai onko skodassa sellaista.
        Rekka tulee vastaan niin hidastetaan 80km/h ja sitten kiihytellään reiluun 90km/h ja hyvä asfalttitie jossa 100km/h rajoitus.

        On vaikea ymmärtää 'Nopeus seilaa kun purjevene tuulisella merellä...' Miten nopeutta ja purjevenettä voidaan verrata? Nopeus on vektorisuure, purjevene on kulkuväline (josta minulla ei ole milliäkään kokemusta sen paremmin etu- kuin takavetoisenakaan).


      • Anonyymi

        Huomaa että olette skodisteja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On vaikea ymmärtää 'Nopeus seilaa kun purjevene tuulisella merellä...' Miten nopeutta ja purjevenettä voidaan verrata? Nopeus on vektorisuure, purjevene on kulkuväline (josta minulla ei ole milliäkään kokemusta sen paremmin etu- kuin takavetoisenakaan).

        Luepas tarkemmin! Alkutekstissä on "Nopeus seilaa KUN purjevene tuulisella merellä..." ei siinä ole vertailua, jota olisi toki "Nopeus seilaa KUIN purjevene tuulisella merellä..."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos lukee että nopeus seilaa niin onko sitä vaikea ymmärtää.
        Voishan tuota ajaa vaikka tasaista nopeutta..no pääseehän nuista ohi mutta vois käyttää sitä vakionopeudensäädintä..vai onko skodassa sellaista.
        Rekka tulee vastaan niin hidastetaan 80km/h ja sitten kiihytellään reiluun 90km/h ja hyvä asfalttitie jossa 100km/h rajoitus.

        Eikö nuo vakionopeuden säätimet ole tarkoitettu vammaisille?
        Ei normaali ihminen sitä tarvitse mihinkään.


      • Anonyymi

        Itellä oli Fabiassa aika pieni mittarivirhe. Tuli tarkistettua kahdella eri GPS -laitteella. Jos vakionopeussäätimen laitoit pitämään nopeuden 105 km/h -nopeudessa, auton todellinen nopeus oli aika tasan 100. 120:n vauhdissa, säätimen sai laittaa pitämään nopeuden 125:n kohdalla. Matalissa nopeuksissa eroa oli vähemmän, mittarin näyttäessä 40:ä, oli todellinen nopeus 37 km/h. Eli mikäli halusit ajaa tasan 40:ä, niin mittarin näyttämä sai olla 43-45 km/h. Oikeastaan mitään eroja ei ollut talvi- tai kesärenkaiden välillä.


    • Anonyymi

      Mulla oli jokin vuosi sitten tuliterässä Anjoviksessa 12% virheellinen näyttämä nopeusmittarissa. Pyysin korjaamaan, ensi kommentti oli että mahdotonta, ehdotin että vaihtakaa ajotietokoneeseen eri rengaskoko niin saisi edes lähemmäs totuutta, mutta ei.

      Ehdotin sitten kaupan purkua, koska ei tuollaista paskaa voi edes toholta odottaa, pikahuollon kautta ja virhe tipahti puoleen eli jäljelle jäi 6% virhe. Se mitä tekivät, ei koskaan selvinnyt.

      Nykyinen Skoda näyttää 5% väärin, sen kanssa voi elää. Kymmentävaille nopeusrajoituksen ajavat tohokuskit eivät vain ole koskaan tarkistaneet näyttämää.

      • Anonyymi

        Vai oli avessa 12 prossaa heitto...mulla ollu 2 avea eikä ole nuin isoa heittoa ollut..
        Oletko nähnyt unta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai oli avessa 12 prossaa heitto...mulla ollu 2 avea eikä ole nuin isoa heittoa ollut..
        Oletko nähnyt unta.

        "Vai oli avessa 12 prossaa heitto...mulla ollu 2 avea eikä ole nuin isoa heittoa ollut..
        Oletko nähnyt unta."

        Minulla on ollut 3 anjovista alkaen ensikoppalaisesta. Keskimmäisessä oli tämä 12% heitto, SIRF3 piirillä varustetulla GPS laitteella testattu, en tainnut uneksia. Se tuli siedettäväksi mutta ihan s-tanallisen väännön jälkeen. Huoltoliikekkin testasi ja jollain konstilla korjasi sen, ei suostunut kertomaan mitä teki. En jaksanut kysellä kun itse riidan aihe kuitenkin korjattiin.

        Sitten olikin välissä jotain muuta ja kolmannessa anjoviksessa oli isohko heitto, mutta ei sentään yli 10%.

        Älä nyt tohopoju masennu vaikka tohossa joskus jotain pientä onkin. Voin seuraavaksi kertoa anjoviksen loistavasta ohjauksesta ja laadukkaista sähköjärjestelmistä ;)


    • Anonyymi

      Tyypillinen skotisti pelkää että ylinopeudesta kärähtäminen tietää gulag-tuomiota.

    • Anonyymi

      Ainakin kompassi näyttää aina itään eikä pohjoiseen niinkuin pitäisi. Eli olisko mittarivirhe keskimäärin minimissään ainakin 25% ?

    • Anonyymi

      Olet erehtynyt automerkistä! Toyotan mittari näyttää 10-15km/h liikaa, eikä hengetön moottori jaksa pitää samaan nopeutta manuaalivaihteisessa jos on vähänkään ylämäkeä tai vastatuulta. Multidrive ehkä osaa muuttaa välitystä kuorman lisääntyessä.
      Näin entinen Toyotani, joka oli Avensis 1,8 Valvematic Wagon vm. 2012. En omista enää. Nyt ajetaan Octavialla, eikä Avensiksen kaltaista ongelmaa ole. Muutenkin kaikin puolin parempi auto. Onnistunein merkin vaihto ikinä!

    • Anonyymi

      itselläni uusi skoda octavia ja kyllä mittari näyttää 80km/h todellisen nopeuden ollessa 62-65km/h. sama iso mittarivirhe ollut myös edellisissä fabia ja yeti malleissakin.

      • Anonyymi

        Taas terolta kateellista Skodan solvausta täyttä valetta taas ..kun joku oli Aven Skodaan vaihtanut ja tyytyväinen oli vaihtoon..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas terolta kateellista Skodan solvausta täyttä valetta taas ..kun joku oli Aven Skodaan vaihtanut ja tyytyväinen oli vaihtoon..

        enemmän on ollut tyytyväisiä asiakkaita jotka ovat skodan vaihtaneet laadukkaampaan Avensikseen. kaikki murheet loppunut siihen.


    • Anonyymi

      No nää on näitä skoda papparaisia jotka ajaa pikkasen alle mitä sais ettei vaan saa sakkoja ja eivät osaa vakkaria käyttää.

    • juuri näin. silloin kun minulla oli 2013vm skoda oktavia niin kyllä mittarin näyttäessä 80 vauhtia todellinen nopeus oli 60-61km/h. skodissa on valtava mittarivirhe alkuperäisellä rengastuksella ja ajotietokoneen kulutusnäyttö näytti aina 2,2-2,5 litraa pienempää kulutusta kuin kulutus todellisuudessa oli. nykyisessä toyota auriksessani on todella tarkat mittarit.

    • Anonyymi

      skoda superb 2019 ja mittarivirhe 18km/h 80km/h vauhdissa. lähes 100km/h vauhtia saa ajaa mittarin mukaan 80km/ rajoitus alueella.

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa, että sä jaksat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa, että sä jaksat.

        Miksei pidä? Ota selville asioita niin tiedät etkä enää vain luule.


    • Anonyymi

      minulla oli skodalla 100km/h mittarissa ja oikeaa nopeutta 77km/h aika kova virhe mutta onneksi sentään alaspäin.

      • Anonyymi

        Älä taas ala valehtelemaan noin räikeästi.


      • Anonyymi

        Eihän tuo mitään minulla on Skoda Karoq. Kun sen mittari näyttää 100km/h niin todellinen nopeus on 73km/h. No on siinä pikkasen heittoa.


    • Anonyymi

      Taitaa olla Toyotassa suurin mittarivirhe. Helppo todeta kun seuraa liikennettä ja katsoo minkä merkkinen auto vetää letkaa.

      • Anonyymi

        On hienoa olla niin monen auton edellä.


    • Anonyymi

      meillä skoda kodiak ja mittari näyttää 17km/h liikaa 80km/h vauhdissa.

      • Anonyymi

        Joo, ei mitään täsmällistä tai laadukasta osaa näissä vehkeissä. Autotkin haisee vehkeelle.
        Tarvii olla rohkea jos menee edes kyytiin skodaan ja hyvä pokerinaama.


    • Skodat ovat kovia ottamaan tuuleen. Suorallakin tiellä saa työskennellä tosissaan että kulkee suoraan.

      • Anonyymi

        Olen monesti ajanut alinopeutta ajavan corollan perässä horjahtelee välillä sivusuunnassa heti kun kuljettaja vähänkin sivuun vilkuilee, ei kulje suoraan yhtään pitää jatkuvasti tuijottaa tiukasti eteen.


      • Anonyymi

        Haitanneeko tuo mitään? Minulla on kaksi kaappiautoa (joista kumpainenkaan ei ole Skoda). Hyvin havaitsevat tuulet, mutta ratinkäyttötaitoinen tietää, miten toimitaan.


    • Anonyymi

      Kyllä se nopeus tuppaa vaihtelemaan, kun pitää ottaa aina välillä selfie Snapchattiin.

      Itse olen monesti ihmetellyt että ompas isot erot ilmoitettujen suoritusarvojen ja todellisuuden välillä. Moni auto kiihtyy paperilla nollasta sataan alle 12 sekunnin, mutta käytännössä siihen menee viisi kilometriä, ellei ole ylämäkiä, jolloin vauhti hiipuu kesken kiihdytyksen.

      • Eikös se Snapchat ole joku lasten temmellyskenttä?


    • Anonyymi

      Minulla on vuoden ikäinen octavia. Kun yritän ajaa satasta niin tuulisella kelillä tuntuu erittäin vaikealta pysyä kaistojen välissä. Moottoritie nopeudessa dsg-vaihteistosta alkaa kuulumaan renkaiden ääntä säestävä ujellus. Lisäksi vähäkään kaasua painaessa moottori huutaa kuin syötävä. Siksi olenkin huomannut että max 90km/h on vielä siedettävä matkanopeus. Onko tälle mitään parannusta olemassa vai täytyykö tyytyä kohtaloon kun menin tällaisen ostamaan? öljyä kuluu noin 1,5l/1000km.

      • Anonyymi

        Täytyy tyytyä kohtaloon kun ei järkevämpää osaa kirjoittaa ...valitan tapausta..


      • Miksi pitää yrittää pysyä kaistojen välissä?


    • Anonyymi

      skoda superb 2018, mittari näyttää 20km/h liian suurta ajonopeutta todelliseen nopeuteen verrattuna. toki mittari saa näyttää paljonkin liikaa mutta liian pientä lukemaa mitari ei saa näyttää, mutta kyllä tämä ärsyttää ja joku voi luulla että skoda olisi nopea auto..

    • Anonyymi

      Kylläpä täällä on lapsellista porukkaa. Kasvakaa aikuseksi. Antakaa nyt ihmisten aja millä ajaa ja ohi pääsee. Mitä kiirettä on valmiiseen maailmaan.

      • Älä turhaan suutu. Ei pidä ostaa skodaa jos haluaa hyvän auton.


    • Anonyymi

      Minun Porsche 911/996 mittarinopeus 100km/h ja todellinen nopeus 100km/h taaksepäin. 200 persenttiä on virhe.

    • Anonyymi

      Taitaa volkkareissa valehdella myös mittari paljo..eikä pelaa vakkari..
      Farkku passat ajeli 100 alueella 90-100 minun auton mittarin mukaan.
      Omassa pitää sellainen 106 että on satku vauhtia navigaattorin mukaan

    • Anonyymi

      Kävin hetki stten siirtämässä auton aikamittarin kesäaikaan, kun emäntä sitä on jo viikkotolkulla itkenyt. Tunnin virhe sinne tai tänne ei kyllä merkitse meikäläiselle mitään.

    • Anonyymi

      Osalle merkkaa

    • Anonyymi

      meillä uusi skoda octavia ja nopeusmittari näyttää 20km/h liikaa, moottori kuluttaa öljyä 2 litraa tuhannelle vaikkei oo ajettu kun vasta 2000KM. moottorina 1.5TSI.

    • Anonyymi

      Onko raatilaisista kukaan nähnyt tasan tai yli nopeusrajoitusta ajanaa toho CRV:tä? Niitä alkaa nyt ilmestyä teille enenevissä määrin ja ohitettavien määrä kasvaa samassa suhteessa.

      Superissa 5% luokkaa mittarivirhe, kuinkahan paljon se lie noissa kummallisenmallisissa pikkutohoissa kun kokoajan tulevat perä edellä vastaan kovalla alinopeudella. Onko raadilla tietoa?

      • Anonyymi

        Toyotalla ei ole CRV:tä. Hondalla on sellainen malli. Toyotalla on C-HR, jossa on erittäin tarkka nopeusmittari.


    • Anonyymi

      Mikä on toho crv?

    • Anonyymi

      Kyllä tuolla kaiken merkkisiä autoja perus sekä ns. premium näkyy keitä pitää ohitella mun ns. perusautolla kun köröttelevät.

      • Anonyymi

        "perus sekä ns. premium näkyy keitä pitää ohitella"

        Toden totta! Noinhan se on.


    • Anonyymi

      skodassa ei ole se suurin virhe tuo aloittajan huoli.

    • Anonyymi

      Taidat olla ns. asiantuntija, joten pyydän sinua neuvomaan kotikonstein tehtävän kierroslukumittarin tarkatuksen teon. Yksityiskohtaisesti ja ymmärrettävästi.

      Vakkaria osaan käyttää, yksi napinpainallus riittää.

    • Anonyymi

      Vakkarin käytössä on tärkeetä ottaa Vakkari hetkeksi pois päältä nopeusrajoituksen muuttuessa. Vakionopeus nollautuu ja kiihdytyksen tai jarrutuksen jälkeen uusi vakionopeus kytkeytyy yhdestä napin painalluksesta. Vakkarilla kiihdyttäminen ja nopeuden laskeminen pykälä kerrallaan aiheuttaa enemmän nopeuden seilaamista.

      • Anonyymi

        Minullapa japsissa liikennemerkkien tunnistus ja vakkari säätää nopeuden rajoitusten mukaan.
        Ja säätää nopeutta jos edelläajava jarruttaa.
        Eiko skodassa ole?


    • Anonyymi

      Onpa suomessa todella huono autokalusto kuskeista puhumattakaan.
      Itsellä ollut vain yksi auto jonka mittari näytti todella n 20 kn liian vähän.
      Muissa on gps.llä ja myös joskus tutkalla tarkastettuna ollut vain 3-6 km näyttöjä ylöspäin eli 100 mittarissa ja oikea nopeus n 94-97km. Rengaskoon muutos suurempaan pienentää näyttöä ja olen huomioinut että jos rengaskoko on esimerkiksi 195-65-15 ja muutetaan sit 195-60-15 niin nopeusnäyttö kasvaa ja virhe muutamalla kilometrillä.
      Hätähousuilla on kauhee ohitustarve vaikka sillä ei kuitenkaan aikaa juuri voita. Kertokaas mitä teette jollain 15 sekunnin aikavoitolla . Meikä lähtee ajoissa niin reissuun kuin töihinkin eikä ole mitään suurempaa ohittelutarvetta. Ajelen gps.n mukaan sitä suurinta sallittua jos ei keliolosuhteet muuta vaadi. Mun puolesta saa töhöttäjät kyllä mennä menojaan. Pidemmällä matkalla usein näkee noita karvaniskoja jotka ohittaa jopa kolmekin kertaa . Mä tuun perille kuitenkin ajoissa ja pidemmällä matkalla ehdin hyvin ottaa rennot kaffepaussit.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8086
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      39
      2905
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2213
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      13
      1624
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1493
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1425
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    Aihe