Olipa taas mukava lukea TM-lehden ammattimaista puhelin testiä jossa oli painotettu kameroiden laatua. Niin kuin arvata saattoi Nokia 9 PureWiev jäi hännän huipuksi. 1. HUAWEI P30 Pro, 2. SAMSUNG Galaxy S10 , 3. HONOR View20 ja viimeinen NOKIA 9 PureViev. Samsung ja Huawei olivat testin ainoat yli 9 pistettä saaneet puhelimet. Lisäksi Samsungin näyttö oli ylivoimainen kaikilla mittareilla mitattuna ja myös testaajien silmin katseltuna. Samsung ainakin osaa tehdä älypuhelimia joiden näyttö on huippua.
Nokia 9 PureWiev hännän huippu
11
176
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllähän vielä valokuvaajan kanssa voi puhua siitä mikä kamerasta tekee hyvän, mutta teknologiaharrastelijoiden lehtien mielipiteitä ei kannata kuunnella :-)
- Anonyymi
Kuvasikohan he RAW/DNG kuvina noi testit. Muuten ei testit pidä paikkaansa kun jpeg mössön pakkaus on niin laitekohtaista.. Raakavedos on aina raakavedos. Parasta laatua mitä kennolta voi saada!
Totta turiset, mutta ei se raakakuvakaan oikeasti ole raakakuva, vaan proprietary säätöjä tehdään niihinkin.
- Anonyymi
Ei, eikä pidäkään. Nimenomaan JPEG on se kuva, jota pitää verrata. Sehän se on se kuva, jota 99% kännykän käyttäjistä katsoo tai jakaa someen. Sillä ole mitään vielä, millainen se RAW kuva on. Nimenomaan puhelimen tuottama lopullinen kuva ratkaisee tässä tapauksessa. Valokuva-autistit on sitten erikseen ja menee lukemaan niitä omia autistisia telelinssivertailujaan.
Anonyymi kirjoitti:
Ei, eikä pidäkään. Nimenomaan JPEG on se kuva, jota pitää verrata. Sehän se on se kuva, jota 99% kännykän käyttäjistä katsoo tai jakaa someen. Sillä ole mitään vielä, millainen se RAW kuva on. Nimenomaan puhelimen tuottama lopullinen kuva ratkaisee tässä tapauksessa. Valokuva-autistit on sitten erikseen ja menee lukemaan niitä omia autistisia telelinssivertailujaan.
Sen verta infantiilia tekstiä, että ... :-)
Kaikkiin aihealueisiin löytyy niitä tietäjiä ja sitten pullamössöporukkaa. Kuulut itse ylpeänä jälkimmäisiin, mutta oletko jäävi puhumaan kameroista jos et niistä mitään tiedä?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, eikä pidäkään. Nimenomaan JPEG on se kuva, jota pitää verrata. Sehän se on se kuva, jota 99% kännykän käyttäjistä katsoo tai jakaa someen. Sillä ole mitään vielä, millainen se RAW kuva on. Nimenomaan puhelimen tuottama lopullinen kuva ratkaisee tässä tapauksessa. Valokuva-autistit on sitten erikseen ja menee lukemaan niitä omia autistisia telelinssivertailujaan.
Riippuu siitä halutaanko testata koko kennon laatua vai pelkästään kännykän jpeg pakkauslaatua. Mielestäni pitäisi testata sitä parasta laatua mitä kennolta saa ilman turhia pakkaamisia koska muutoin ei voida sanoa kellä on paras kamera puhelimessa.
- Anonyymi
Pureview 9 on tavalliselle kännykän räplääjälle huono kuvapuhelin. Osaavissa käsissä taas erinomainen laite.
- Anonyymi
Nokian kamera on hidas kuin etana, mikä laskee pisteitä.
Samsungin näytön väritoisto oli alta riman notebookchekin testissä, mutta saattoihan kyseessä olla maanantaikappale.
Ei ole olemassa yksiselitteisesti parasta, jokaisen laitteen kohdalla on vain plussia ja miinuksia. Paremmuusjärjestykseen asettaminen on teennäistä, sillä järjestys riippuu yleensä täysin testaajan itse valitsemista painokertoimista. - Anonyymi
Miksei iphone XS testissä? Se jo tiedettiin ettei Honorista tai Nokiasta ole Huawei ja Sampan haastajaksi kameran osalta. Iphone XS olisi kameran puolesta voinut kilpailla kärkikaksikon kanssa. Vai olisiko liian moni apple-fanboy pahoittanut mielensä jos XS olisi testissä hävinnyt Huaweille ja Sampalle, joten TM ei uskaltanut ottaa vertailuun?
- Anonyymi
Honor = Huawei
Ovat yksi ja sama asia. - Anonyymi
https://www.dxomark.com/category/smartphone-reviews/
DXOmark testissä paras iphone on vasta sijalla 8. Applea parempia kamerapuhelimia on mm. Huawei, Samsung, OnePlus ja Xiaomi. Applelta ei ihan löydy nykystandardin mukaisia puhelinkameroita.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911117
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa115916- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten281682- 76658
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74621Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54566Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist40532- 72483