Pinni poikki prosessorissa

Anonyymi

Käytetyssä kannettavassa havaitsin, kun aloin tahnoja tutkimaan, että onkin yksi pinni poikki prosessorissa, pinni itse jäi kannan reikään.

Intelin sivuilta etsin ao. prosessorin ja kannan teknistä dokumumentaatiota ja siitä tein tulkinnan että kys. katkenneella pinnillä ei olekaan mitäänmerkitystä. Jos oikein pinnikarttaa tulkitsin, pinnin ilmoitettiin olevan RSVD, resreved ja "non-critical to function".

Näinkö siis voi olla ja knetta voi käyttää huoletta?

13

592

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei niillä pinneillä muutenkaan ole mitään merkitystä. Pelkkiä koristeita.

    • Riippuu aivan mihin käyttöön pinni on reservoitu. Usein nuo RSVD pinnit ovat esimerkiksi prosessorin automaattista volttiensäätöä varten, jolloin kiertotie olisi säätää emolevyn volttotasot kiinteäksi.

      Arvailuksi menee näillä tiedoilla mikä pinni sieltä on mennyt ja mitä virkaa se ajaa. Toimivuus selviää testaamalla.

      • Anonyymi

        RSVD hommasta dokumentaatiossa sanottiin että noin merkittyjä pinnejä ei ole edes tarkoitus yhdistää emolla yhtään mihinkään (tämä ilmeisesti laitevalmistajille suunnattua ohjeistusta).

        Eli jos siitä ei mene minkäänlaista yhteyttä emolle, ei kai sillä voi olla mitään virkaakaan.

        Minulla on useampi prikulleen samanlainen kannettava joissa yhdestä oli siis se pinni poikki, prossutkin niissä on prikulleen samaa mallia. Samanlailla kone tuntui toimivan kuin muutkin, en kovin runsaasti ole kyllä ehtinyt noita kokeilemaan.


      • Anonyymi

        Ennen kokeliua olin poistanut sen katkenneen pinnin kannasta, ehdin kokeilla konetta myös ennen kuin havaitsin pinnin olevan poikki.


      • Anonyymi

        Pinna menee herkästi poikki jos vanne on kiero. Vanteen suoristaminen käy erityisen pinna-avaimen avulla.


    • Anonyymi

      Joskuus katkastaan tahalaan kellorajoitus pinni,

      • Anonyymi

        Linux käyttäjän paikkaansa pitämätöntä höpötystä.

        Lause sisältää viisi sanaa, ja NELJÄ VIRHETTÄ = Linux käyttäjille aivan normaalia.

        Lause päättyy pisteeseen, ei pilkkuun.
        ( Joskuus ) kirjoitetaan ( Joskus ).
        ( tahalaan ) kirjoitetaan ( tahallaan ).
        ( katkastaan ) kirjoitetaan ( katkaistaan ).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linux käyttäjän paikkaansa pitämätöntä höpötystä.

        Lause sisältää viisi sanaa, ja NELJÄ VIRHETTÄ = Linux käyttäjille aivan normaalia.

        Lause päättyy pisteeseen, ei pilkkuun.
        ( Joskuus ) kirjoitetaan ( Joskus ).
        ( tahalaan ) kirjoitetaan ( tahallaan ).
        ( katkastaan ) kirjoitetaan ( katkaistaan ).

        winhihhuli taas varsin sekoileva asiattomuuksiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linux käyttäjän paikkaansa pitämätöntä höpötystä.

        Lause sisältää viisi sanaa, ja NELJÄ VIRHETTÄ = Linux käyttäjille aivan normaalia.

        Lause päättyy pisteeseen, ei pilkkuun.
        ( Joskuus ) kirjoitetaan ( Joskus ).
        ( tahalaan ) kirjoitetaan ( tahallaan ).
        ( katkastaan ) kirjoitetaan ( katkaistaan ).

        Kun haluat iskostaa jonkin oikeana(?) pitämäsi asian suuren yleisön tietoisuuteen, toimi näin:

        - Ujuta tuo asia jokaisessa mahdollisessa tilanteessa kaikkialle
        - Toista tuota väittämääsi toistamasta päästyäsikin
        - Tukahduta eriävät mielipiteet ihan millä perusteella tahansa, totuudella ei ole väliä
        - Muista, toistaminen on tärkeintä
        - Kun noudatat näitä ohjeita, sanomasi saa vastakaikua. Eri asia sitten millaista.

        Ja lopuksi, alat ainakin itse uskoa tuohon. Vaikuttaako tutulta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun haluat iskostaa jonkin oikeana(?) pitämäsi asian suuren yleisön tietoisuuteen, toimi näin:

        - Ujuta tuo asia jokaisessa mahdollisessa tilanteessa kaikkialle
        - Toista tuota väittämääsi toistamasta päästyäsikin
        - Tukahduta eriävät mielipiteet ihan millä perusteella tahansa, totuudella ei ole väliä
        - Muista, toistaminen on tärkeintä
        - Kun noudatat näitä ohjeita, sanomasi saa vastakaikua. Eri asia sitten millaista.

        Ja lopuksi, alat ainakin itse uskoa tuohon. Vaikuttaako tutulta?

        :D


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Riippuu pinnistä ! toimiiko vai ei.

      • Anonyymi

        Varmaankin riippuu, ja tuon prosessorin pinnitiedoista päätellen niitä merkityksettömiä pinnejä on hämmästyttävä määrä. Huvinko vuoksi niitä prosessoreihin laitetaan? Kultaahan ne taitaa olla ja kasvattavat aivan varmasti prosessorin hintaa joka tapauksessa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe