Mikä tes olisi sopiva järjestösihteerin määräaikaiseen työhön?
Voiko tuon tesin muuten valita miten haluaa, jos ei kuulu mihinkään liittoon?
Mikä työehtosopimus valita?
5
172
Vastaukset
- Anonyymi
Et pääse itse valitsemaan työehtosopimusta. Sinä ja työnantajasi sovitte työsuhteesi ehdoista työsopimuksessa.
Työsopimuksen sisältö https://www.erto.fi/tyosuhdeopas/tyosopimus/tyosopimuksen-tekeminen
Kun järjestöalalla ei ole omaa työehtosopimusta, niin silloin voidaan sopia, että työpaikalla noudatetaan jotain olemassa olevaa tessiä ja samaa kaikkiin työntekijöihin. Järjestöissä voi olla sovittu noudatettavan esim. Erton ja Paltan runkosopimusta.- Anonyymi
Niin, en ajatellutkaan että ihan yksin sen tessin valitsisin, vaan ehdottaisin työnantajalle.
Kyseessä pienehkö järjestö, jossa ei ole muita palkallisia työntekijöitä, eikä itselläkään ole paljon kokemusta järjestösihteerin työstä. Yleensä minulla on ollut työsopimuksissa kvtes (oletan ettei sitä voida nyt käyttää). - Anonyymi
Paltan erityisalojen yleinen työehtosopimus voisi kolla myös yksi mahdollisuus. Löydät sen ainakin JHL:n sivuilta.
- Anonyymi
Sosiaalialan järjestöillä on oma tes, joka on yleissitova eli sitä noudatetaan kaikissa sosiaalialan järjestöissä. Jos työpaikkasi ei kuulu sosiaalialalla, varmista työnantajaltasi onko jotain muuta tessiä, jonka piiriin järjestö kuuluu. Et voi siis itse päättää mitä tessiä sovelletaan. Paitsi jos työpaikallasi ei noudateta mitään, niin voit ehdottaa työnantajallesi että työsuhteessasi noudatetaan yleistä runkosopimusta niin saat suurin piirtein samat edut kuin tessin alla olevat.
https://www.erto.fi/tietoa-ertosta/tiedostopankki?dir=21-yleinen-runkosopimus
- Anonyymi
Ok, kiitos näistä tiedoista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 263238
- 721580
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa801129Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää1451052- 45941
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.45888- 61882
Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe171862- 42836
Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis139775