Purjehdusjalkineet

Anonyymi

Vinkkejä purjehdusjalkineeksi, en nyt tarkoita niitä perinteisiä purkkarikenkiä, jotka ovat minusta huonot, enkä Muston tai Harkenin kenkiä, mutta jos löytyy joku hyvä idea jalkineesta joka kestää kosteutta ja hikoilua ja pitää märällä kannella. t. PetriA

11

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hikoiluun ei ole hyvää vastausta, mutta kylmällä säällä hai-malliset vaaleapohjaiset kumisaappaat ovat osoittautuneet toimiviksi. Olen lisäksi leikannut varret takaa auki nilkan yläpuolelta, joten ne on nopeampi vetää jalkaan ja jalasta pois.

    • Anonyymi

      Mitä sitten tarkoitat? Jotkut käyttävät sisäpelikenkiä. On paljon muitakin purjehdukseen tarkoitettuja merkkejä kuin Musto ja Harken. Oiskohan mun kengät Rockportit? Ihan hyvät.

    • Anonyymi

      Minä käytän huopikkaita. Ei toimi vesisateella tietenkään mutta normaalit vesirouiskeet kestävät hyvin . Niitä saa myös kumipohjaisina jolloin kosteudenkestävyys on parempi mutta ne ovat sitten ikävästi normaali kenkää muistuttavat.

    • Anonyymi

      Minulla on ollut joitakin vuosia Marnelasta Marinepoolin ICO Water Shoe 69 euron purjehdustennarit. En ole löytänyt huomautettavaa. Hinta/laatusuhde on ollut hyvä.

      R33BlueEyes

    • Crocsit on aika hyvät, kunhan on sopivat, jottei lennä pois jalasta. Ne pitää rannallakin, mutta märällä ruohikolla ovat liukkaat.

      • Totta, ne ovat erittäin hyvät muulloin paitsi kylmällä/hyvin sateisella säällä. Lisäksi niistä tulee aika pirullisen liukkaat useimmilla kovilla märillä pinnoilla, kun pohjakuvio kuluu tarpeeksi.


      • Anonyymi
        10-14 kirjoitti:

        Totta, ne ovat erittäin hyvät muulloin paitsi kylmällä/hyvin sateisella säällä. Lisäksi niistä tulee aika pirullisen liukkaat useimmilla kovilla märillä pinnoilla, kun pohjakuvio kuluu tarpeeksi.

        Minä en käytä kuutosella purjehtiessa oikeastaan muita kenkiä kuin Crocseja. Alustana on lakattu mahonki ja vain joskus harvoin se pysyy purjehtiessa kuivana. Siis todella hyvä pito märällä ja kovalla pohjalla. Sitten kyllä löytyy alustoja, jopa sileä märkä betoni, jolla Crocsit luistavat holtitta. Veneessä ei sellaisia pintoja missään veneesä ole alle sattunut. Jos vettä tulee paljon, siirryn Muston saappaisiin jalkojen kuivina pitämiseksi, mutta silloin saa paljon tarkempana olla liukastimisten kanssa. Lämpötila taas ei ole Crocsien ongelma, niissähän ei muuten herkästi palelevat varpaat palele.


    • Anonyymi

      Mielestäni monet varsinaiset purjehduskengät ovat kovin kylmiä Suomen oloihin. Nykyään muodissa olevat Gore-Tex lenkkarit olisivat mukavan lämpimiä ja joustavia, mutta mustapohjaisina sotkevat helposti kantta. Pohjan kuviointi tuppaa myös keräämään aika paljon kiviä, jotka naarmuttavat venettä ja kantta. Mustolla ja HL:lla on tarjolla näitä kylmiä hyvin hengittäviä ja toisessa päässä nahkasaappaita. Välistä puuttuu lämpimät ja varrettomat Gore-Tex kengät.

    • Anonyymi

      Hollantilaiset merimiehet käyttivät puukenkiä

    • Anonyymi

      KIvien kerääntyminen kengän pohjakuvioon paljastaa, että samaa kenkää käytetään maissa ja veneessä. Ei käy koska pitää olla erikseen. Ei veneessä voi olla kiviä tai hiekkaa kannella.
      Perinteinen "purkkari" on huono kannella. Puuttuu kanta ja kastuttuaan ei kuivu. Ei käy, rannalla ok
      Tummat pohjat ei käy, olipa lenkkari tai muu.
      Kovin monet kengät ei käy, miehistön säilytystilat ovat rajalliset.
      Paljaat jalat ei käy. Jossain vaiheessa potkii varpaansa pahasti.
      Itse käytän etelässä yleensä rannalla muovisandaaleita tai purkkareita. Kannella paljain jaloin vammoista huolimatta tai kokomuovisia kenkiä kuten Crocks tai Hely Hansen , mikä minusta on Crocksia parempi.. Saappaita en koskaan.
      Itämeren alueella saappaat ja paremman puutteessa purkkarit tai vaaleapohjaiset sisäpelitossut"
      seppomartti

    • Anonyymi

      Olen käyttänyt kesällä merellin ns.paljasjalka tossuja,joissa pohja on erittäin ohut.
      Veneessäni valkoinen karhennettu lasikuitukansi ,mutten pohjan mustuudessa huolimatta en ole mitään jälkiä saanut aikaiseksi kenkien 5-6 käyttövuoden aikana.
      Myös crocsin saappaat olleet hyvät.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1785
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1382
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      72
      1382
    4. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      295
      1290
    5. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      25
      1150
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      115
      1122
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1039
    8. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      967
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      889
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      848
    Aihe