Mittaristo vika tojossa?

Tarkistakaahan hönöt autojenne mittari virhe! Tänään sai taas päivitellä tien päällä kun uusi Corolla ja perässä Auris vetivät mahtavaa letkaa perässään. 100 alueella menivät 75km/h ja kun rajoitus putosi 80, niin vauhti tippui sinne 60km/h. Keskiviivan päällä vahvasti menivät. Liikennettä oli sopivan paljon ettei pitkään aikaan sopinut edelle lähtemään.

Onko tojoissa noin suuret mittari virheet, vai yrittikö papat ajella sähköllä kun ei tohdita yli 80 ajaa millään? Aiheutatte nyky liikenteessä vaarallisia ohituksia ja häiritsette liikenteen sujuvuutta.
Ilmoita


19 Vastausta

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.


Minulla on viiden vuoden ikäinen Auris. Kun yritän ajaa satasta niin tuulisella kelillä tuntuu erittäin vaikealta pysyä kaistojen välissä. Moottoritie nopeudessa cvt-vaihteistosta alkaa kuulumaan renkaiden ääntä säestävä ujellus. Lisäksi vähäkään kaasua painaessa moottori huutaa kuin syötävä. Siksi olenkin huomannut että max 90km/h on vielä siedettävä matkanopeus. Onko tälle mitään parannusta olemassa vai täytyykö tyytyä kohtaloon kun menin tällaisen ostamaan?
1 VASTAUS:
Veeärrä kuljettaa lavetilla kohtuullista korvausta vastaan, moottori tie osuudet!
+Lisää kommentti
Hommaa kunnon tehokkaan dieselin alle niin helposti pääsee näistä edelle ja jatkamaan normi liikenteen mukana.
Ilmoita
Niissä mallikohtainen virhe. Aygossa varmaankin suurin ja seuraavan Yaris. Auriksessa virhe enää vain noin 20% luokkaa. Saas nähdä miten uusi 2litran Corolla ja Camry tulevat muun liikenteen mukana pysymään.
1 VASTAUS:
Toyotassa on desibeli mittari ja nopeusmittari sama, kun 80 lasissa on melu samaa vastaava, eipä tee mieli enää kovempaa huudattaa..vielä huono suuntavakavuus huonontaa entisestään matkantekoa..ja matkamittari näyttää kuinka paljon on kilometrejä kärsitty..
+Lisää kommentti
Kaikissa autoissa on mittarivirhettä ja kuten pitääkin näytää liikaa. Liian vähäinen näytämä ei ole laillinen. NTodelleinen nopeus helpo tarkastaa siihen saa puheliohjelmiakin. Sitten vain korjaa ajettua nopeutta oikeampaan suuntaan.
Kieltämättä ärsyttävää ajaa liian hiljaa vaikka saliitu nopeus olsi suurempi eikä voi turvallisesti pyyhkiä ohi. Ostin korealaisen auton seitsemän vuoden takuulla ja se olikin nopea jos uskoi mittaria 12 km/h extraa. Huollon mukaan kysessä ei olut vika vaan ominaisuus. (yksi monista) Huollotkin oli kalliit ja vaihdoin pois.
Ilmoita
is lekassa valehtelee 4km satasen vauhdissa.
1
Ilmoita
Toyota huono ajaa.
Uusi Corolla vaarallinen ajaa.
Uusi Camry vaarallinen ajaa.
1 VASTAUS:
Todellakin näin.
+Lisää kommentti
Ei Toyotan mittari niin kauheasti näytä liikaa. Suurimmat syyt mateluun on melu, huonot ajo-ominaisuudet, vaarien ikä/pelko ja ekonomimittaria tuijottaminen.
Ilmoita
minäkin ostin korealaisen auton ja siinä ei ole mittarivirhettä normia enempää. huollot ovat halpoja. tänäänkin taas joku valkoinen audi nysväsi kuten niin monena aamuna on käynyt mutta onneksi korealaisella pääsee hyvin ohi eikä ole tehokas diisseli.
1 VASTAUS:
Ja taas kateellinen korealaiskuski perustelee itselleen kuinka hyvin halpis kulkee, hyvin sä vedät.
+Lisää kommentti
Tojoissa 120 mittarissa, niin 113-115 todellinen. Hybrideissä suurin virhe.
Ilmoita
Suurimmalla hyväksytyllä rengaskolla, ei mittari saa näyttää yhtään todellisen nopeuden alle. Siksi näyttävät aina ylimääräistä. Jokaisella lienee tänä päivänä puhelin, josta löytyy navigaattori, nopeuden voi tarkistaa siitä. Kyllä oikeasti tien päällä jurppii kun jarrut lyödään pohjaan ennen tolppaa, vaikka todellista nopeutta on 95km/h ja satasen alue. Varmuudenvuoksi ajetaan tolpan ohi 70km/h, ei tule sakkoa ei, ei tulisi vaikka ajaisi sitä tasaista nopeutta joka on jo valmiiksi alle sallitun.
1 VASTAUS:
Kyllä nuo tolpalle jarruttelijat nyppii minuakin. Joskus pistän jarrruttelijan takana valoshown päälle huomautuksena ettei jarruttele aiheettomasti (sekin on sakon paikka).

Eilen meinasi käydä kalpaten kun joku "kotitarvepoliisi" ei tykännyt kun satasen alueella saavutin todellista satasta ajaen (navi päällä) mittarin mukaan ajavan. Tuumasi että lyödään jarrut pohjaan ja "opastetaan" ettei tuollainen pakettiauto saa ajaa kuin kahdeksaakymppiä. Todellisuudessa autoni on matkailuauto jolla saa ajaa satasta jos merkit sen sallii. Oli melkoisen lähellä etten lykännyt jarruttelijaa ojaan.

Tässä kesän mittaan tuli taas ajettua joku tuhat kilometriä ja aika moni hybridi jäi jalkoihin. Ensinnäkin kiihdytys otetaan varovasti ettei polttomoottori käynnisty ja sitten ajetaan alle nopeusrajoitksen samasta syystä.
+Lisää kommentti
Toyota huono ajaa.

Uusi Corolla vaarallinen ajaa.
Uusi Camry vaarallinen ajaa.

Terkuin ajaja euroopasta.
Ilmoita
Mikseivät autojen omat navit voi/saa näyttää myös nopeutta?
Ilmoita
Näitä saa usein ohitella. Rajoitus muuttuu 60 => 80 km/h eikä tojokääpä reagoi, vaan jatkaa samalla 55 km/h nopeudella kuin aiemmin. Jos jaksat körötellä perässä niin vauhti nousee muutaman kilometrin kuluttua 70 km/h tienoolle.
1 VASTAUS:
Ymmärrä nyt hönöä, että täysillä kiihdyttää, mutta kun ei mitään tapahdu, niin minkäs teet. Ja meillä hönöillä on ikääkin jo lähemmäs 90 vuotta keskimäärin, niin aina ei näe ja kuulo on mennyt jo aikaa sitten, kiitos auton meluisuuden ja metsä- ja maatilatöiden. Siksi usein ajamme huomattavasti alle sallitun, PAITSI tietyöalueilla huomattavaa ylinopeutta
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Mittaristo vika tojossa?

Tarkistakaahan hönöt autojenne mittari virhe! Tänään sai taas päivitellä tien päällä kun uusi Corolla ja perässä Auris vetivät mahtavaa letkaa perässään. 100 alueella menivät 75km/h ja kun rajoitus putosi 80, niin vauhti tippui sinne 60km/h. Keskiviivan päällä vahvasti menivät. Liikennettä oli sopivan paljon ettei pitkään aikaan sopinut edelle lähtemään.

Onko tojoissa noin suuret mittari virheet, vai yrittikö papat ajella sähköllä kun ei tohdita yli 80 ajaa millään? Aiheutatte nyky liikenteessä vaarallisia ohituksia ja häiritsette liikenteen sujuvuutta.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta