Uskontojen uhrit

Anonyymi

Vois olla hyötyä tietää muittenkin.

Noh, jehovathan kiertelee ihmisten ovilla jakelemassa lehtisiään ja käännyttämässä aktiivisesti. On niitä meilläkin käynyt aikojen kulussa, mutta niistä päässyt kohtuudella eroon. Toistakymmentä vuotta sitten tuli yks torvelo, mistä tulikin sitten jo suurempikin riesa. Sen kummemmin kertoilematta, heebo ja sen sukulaisia asuikin meitin taloyhtiössä. Heebo ikävä kyllä oli vieläpä hallituksessa.

Niistä oli riesaa pian vuosikymmenen. Jos ei suoraa, mutta hitto kun sitä jengiä oli koko ajan ovella. Meni juu käämitkin muutaman kerran ja oli kaikenlaista.

Olin yhteydessä jehovien pääkonttoriin suomessa ja kielsin käymästä, ei apua. Otin yhteyttä uskontojen uhreihin, ei apua. Otin yhteyttä poliisiin, ei apua.

Vaan nyt ollut rauhaisaa pian pari vuotta. Noh net jehovat muutti hiljakseen pois yhtiöstä.

Sitten tärkein. Uskontojen uhrit oli alkanet ajaa asiaa. Jehovat kun keräs laittomi henkilörekistereitä. Asia eteni oikeuksiin, euroopankin oikeuteen ja suomen hallinto-oikeudesta eu-tason päätös.Itse ovat tiedottaneet jengilleen, eip saa kerätä enää tietoja, ilman lupaa. Jos kieltää käymästä, silloin pitää kirjata kielto ja osoite, sekä kieltopäivämäärä.

Niettä jos joku ei halua niitten käyvän ovellanne, sen kun kiellätte.

https://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_s1093.html

=DW=

61

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Täsmennys.

      Korkeimmasta hallintooikeudesta päätös.

      =DW=

    • Kaikenlaista riesaa sinulla muista ihmisistä.

      • Anonyymi

        Joistain ihmisistä.

        Jos ymmärrät, mitä tarkoitan.

        =DW=


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joistain ihmisistä.

        Jos ymmärrät, mitä tarkoitan.

        =DW=

        Jehovan todistajista, lestaateista, uskiksista yleensäkin, potunviljelijöistä, loispummieläkeläisistä, persuista ...


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Jehovan todistajista, lestaateista, uskiksista yleensäkin, potunviljelijöistä, loispummieläkeläisistä, persuista ...

        Et siis taaskaan ymmärtänyt.

        Ihmiset on yksilöitä ja pitäis ottaa yksilöinä. Mutta jos aletaan toimimaan jonain jenginä, silloin kyse ei ole yksilöistä, vaan jengistä, mikä aivan eri asia.

        Jos jossain nettipalstalla on sun kaltanen yksittäinen räkyttäjä, kyse sinusta. Jos ymmärrät viimein, mikä ero yksilöllä ja jengillä.

        =DW=


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et siis taaskaan ymmärtänyt.

        Ihmiset on yksilöitä ja pitäis ottaa yksilöinä. Mutta jos aletaan toimimaan jonain jenginä, silloin kyse ei ole yksilöistä, vaan jengistä, mikä aivan eri asia.

        Jos jossain nettipalstalla on sun kaltanen yksittäinen räkyttäjä, kyse sinusta. Jos ymmärrät viimein, mikä ero yksilöllä ja jengillä.

        =DW=

        Kaikenlaista riesaa sinulla on erilaisista jengeistä.


    • Anonyymi

      Kielsin jo toistakyymmentä vuotta sitten poikkeamasta, kerran tulivat vaan eivät toista kertaa.
      Uskonnon tuputtaminen on saatanallista.

      • Kyllä minulle saa tuputtaa mitä vain, kunhan sen tekee ilman fyysistä väkivaltaa niinkuin eräs Suomeenkin rantautunut uskonto.

        En koskaan osta muutenkaan mitään ovikauppiailta tai puhelinmyyjiltä. Eikä mainonnalla ole minuun mitään tehoa. No paitsi ehkä silloin, kun jotain ruokia tarjotaan hullun halvalla, sellaisia mitä muutenkin ostaisin.
        Ei se ole tyhmä joka tuputtaa, vaan se, joka menee helppoon.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Kyllä minulle saa tuputtaa mitä vain, kunhan sen tekee ilman fyysistä väkivaltaa niinkuin eräs Suomeenkin rantautunut uskonto.

        En koskaan osta muutenkaan mitään ovikauppiailta tai puhelinmyyjiltä. Eikä mainonnalla ole minuun mitään tehoa. No paitsi ehkä silloin, kun jotain ruokia tarjotaan hullun halvalla, sellaisia mitä muutenkin ostaisin.
        Ei se ole tyhmä joka tuputtaa, vaan se, joka menee helppoon.

        Itse en pidä tuputtamisesta ja tyrkyttämisestä, olkoon tuputtaja tyhmä tai ei. Paskanjauhannan kuunteluun en aikaani tuhlaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse en pidä tuputtamisesta ja tyrkyttämisestä, olkoon tuputtaja tyhmä tai ei. Paskanjauhannan kuunteluun en aikaani tuhlaa.

        Tuhlaathan sinä aikaasi tällekin palstalle.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Tuhlaathan sinä aikaasi tällekin palstalle.

        Palstalla on fiksua porukkaa, toista kuin jehovat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Palstalla on fiksua porukkaa, toista kuin jehovat.

        No voi!
        Kiitos!


    • Anonyymi

      Joskus takavuosina saattoi käydä rimputtamassa ovikelloa, mut nyt ei ole aikoihihin näkynyt.

      Kaikkein parasta kun et edes vaivaa päätäsi uskon asioilla jollet ole jo hurahtanut.
      Heidän ajatusmaailma saattaa poiketa tavallisen ihmisen käyttäytymisestä mutta yleensä eivät tuputa, en ole huomannu Sipilänkään tuputtavan, poikkeuksia on, uskonto ja politiikka ovat yksityisiä mielipiteitä, älä erehdy väittelemään heidän kanssa, takuulla jäät kakkoseksi ja saatat hermostua.

      • Anonyymi

        Lestaateista voi olla mitä mieltä tahansa.

        Mutta yks hyvä puoli, net ei käännytä.

        =DW=


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lestaateista voi olla mitä mieltä tahansa.

        Mutta yks hyvä puoli, net ei käännytä.

        =DW=

        Kyllähän nekin ovat hyviä ojentamaan sormella syntisiä ja ohjaamaan "oikealle tielle".
        Ainakin kahdesti minua on käyty pyykkituvalla torumassa siitä, kun olen ollut pyykillä sunnuntaina vaikka siellä vuokraisännän luvalla saa pyykätä joka päivä 7:00-22:00.
        Yksi tuttavani kertoi, että hänen lestaattisukulaisensa eivät ole missään yhteydessä häneen, koska hän asuu avoliitossa.

        Ja käännyttämisestä puheenollen. Eihän ketään pysty käännyttämään mihinkään uskontoon, ellei hän itse käänny. Aika huonosti luottaa itseensä silloin, jos pelkää jonkun pystyvän käännyttämään.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Kyllähän nekin ovat hyviä ojentamaan sormella syntisiä ja ohjaamaan "oikealle tielle".
        Ainakin kahdesti minua on käyty pyykkituvalla torumassa siitä, kun olen ollut pyykillä sunnuntaina vaikka siellä vuokraisännän luvalla saa pyykätä joka päivä 7:00-22:00.
        Yksi tuttavani kertoi, että hänen lestaattisukulaisensa eivät ole missään yhteydessä häneen, koska hän asuu avoliitossa.

        Ja käännyttämisestä puheenollen. Eihän ketään pysty käännyttämään mihinkään uskontoon, ellei hän itse käänny. Aika huonosti luottaa itseensä silloin, jos pelkää jonkun pystyvän käännyttämään.

        Kyse uskonnollisen jengin vainosta.

        Käännyttäminen ja kääntyminen eri asioita. Mutta käännyttämistä voidaan käyttää vainoamisessa työkaluna. Tai voitiin, nykyisin siis lain mukaan kiellettyä.

        Aloitus ei koske lestaateja, mutta uskonnollisten ääriryhmien välillä ei ole itseasiassa suuriakaan eroja. Kaikki ryhmät ovat ainoita oikeita uskovia ja ainoita, jotka pääsevät taivaaseen. Lisäksi käytännössä sekä jehovilla ja lestaateilla samat vinkeet. Huhujen, juorujen levittäminen, mustamaalaus, valehtelu, ulkopuolisten agitoiminen, riidan kylväminen jne.

        Tuskin lestat, tai jehovat edes olettavat kenenkään kääntyvään uskoonsa noilla menetelmillä, mutta koska ovat parempia ihmisiä, kuin muut, katsovat asiakseen uskonnollisista syistä vääräuskoisten vainoamisen. Kandee hokata, monet uskonnolliset äärilahkot ammuskelevat ihmisiä ja räjäyttelevät pommeja. Kotomaan äärijärjestöt eivät käytä fyysistä väkivaltaa, mutta henkiseen väkivaltaan net ovat erikoistuneet.

        =DW=


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyse uskonnollisen jengin vainosta.

        Käännyttäminen ja kääntyminen eri asioita. Mutta käännyttämistä voidaan käyttää vainoamisessa työkaluna. Tai voitiin, nykyisin siis lain mukaan kiellettyä.

        Aloitus ei koske lestaateja, mutta uskonnollisten ääriryhmien välillä ei ole itseasiassa suuriakaan eroja. Kaikki ryhmät ovat ainoita oikeita uskovia ja ainoita, jotka pääsevät taivaaseen. Lisäksi käytännössä sekä jehovilla ja lestaateilla samat vinkeet. Huhujen, juorujen levittäminen, mustamaalaus, valehtelu, ulkopuolisten agitoiminen, riidan kylväminen jne.

        Tuskin lestat, tai jehovat edes olettavat kenenkään kääntyvään uskoonsa noilla menetelmillä, mutta koska ovat parempia ihmisiä, kuin muut, katsovat asiakseen uskonnollisista syistä vääräuskoisten vainoamisen. Kandee hokata, monet uskonnolliset äärilahkot ammuskelevat ihmisiä ja räjäyttelevät pommeja. Kotomaan äärijärjestöt eivät käytä fyysistä väkivaltaa, mutta henkiseen väkivaltaan net ovat erikoistuneet.

        =DW=

        Minä kieltäydyn tuntemasta itseäni minkään uskontokunnan vainoamaksi, en edes ateistien, en vielä. Sitten varmaan, kun tulee se aika, että kun en käytä burkhaa niin minut kivitetään hengiltä tai vedetään kurkku auki. Sitten pidän sitä vainoamisena.

        Henkisestä väkivallasta puheenollen, niin eiköhän se henkisen väkivallan (turha) yritys muita uskiksia kohtaan pyri tulemaan ateistien suunnalta.


    • Jehovat yleensä uskoo, kun niille sanoo EI!!

      Sen sijaan meillä on nykyään riesana mormonit. Niitä ei karkoteta vetämällä ovi nokan edestä kiinni.


      Tulevat seuraavalla viikolla uudella kokoonpanolla.

      • Anonyymi

        Vaikeampi asia.

        Mormonit on erittäin kovia käännyttämään. Meillä ei ole ovella käynyt, kuin kerran. Olivat tulleet amerikasta, siitä oli lehdissä. Tekevät samaa, mitä kristityt kaukomailla, täyttävät lähetyskäskyä pakanoille, No, ne lähti helposti, toiste ei ole näkynyt.

        Mutta. Olin joskus työttömänä ja aloin kyselemää hommia. Sainkin duunin. Vaan, tokana päivänä pomo "jutteli" ja kertoi heidän olevan mormooneita. Se oli perheyritys. Jotenkin kummasti jutut aina kääntyivät hengellisiin asioihin ja sen sellaiseen. Eipä sitä voinut kuunnella, koska se ei näkynyt palkassa, parin viikon kuluttua lopetin.

        Mormooneilta kielletty kahvi ja tee, eli firman puolesta ei saanut kahvia, mulla termari, kuin metsureilla.

        Mormooneita suomessa aika vähän, sulla huono tuuri. En osaa muuta sanoa, kuin että sano hyvin painokkaasti, että et halua heitä ovellesi. Voit mainita vaikka, että katsot asian häiriköimiseksi. Auttaa, ehkä, tai ei.

        =DW=


    • Anonyymi

      Hyvä sääntö ettei päästä jos näkee kaksi henkilöä oven takana. Joka ei uskalla yksin olla asiansa takana, ei tarkoittane hyvää.
      Syvään henkeä edelleen.

      • Eihän sitä nykyisin ole viisasta yksin asuvan vanhuksen mennä avaamaan ovea tuiki tuntemattomalle, joka ei ole etukäteen ilmoittanut tulostaan.

        Voihan siellä oven takana olla Vartiotorni-lehden kanssa naamioitunut rosvo ryökäle.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Eihän sitä nykyisin ole viisasta yksin asuvan vanhuksen mennä avaamaan ovea tuiki tuntemattomalle, joka ei ole etukäteen ilmoittanut tulostaan.

        Voihan siellä oven takana olla Vartiotorni-lehden kanssa naamioitunut rosvo ryökäle.

        Totta.

        Vartiotornilehti ei ole mikään henkilötodistus. Eikä työhaalarit ole todistus, että joku on yhtiön huoltomies. Kävi noita hälytinlaitekauppiaita muutamia taannoin. Niillä oli kyllä vartioliikkeen vaatteitten näköiset vaatteet, mutta ei vartiakorttia. Ja sitten näitä remonttikauppiaita, joilla jonkin firman esite kourassa.

        Sekin muuten, vartiotornilehti hyvä siinä suhteessa, jos joku avaa, se hyvä alibi ja pääsee helposti kälppimään. Siis jos murtohommissa, kandee tietysti tarkistaa, onko kukaan kotona. Jos ei ole kotona, murtohommiin, jos on, pitää olla tekosyy, miks ovella.

        Mediassa on hyvin usein tapauksia, että asuntoon koitetaan tunkea ties millä verukkeella. Mä kyllä osaan varoakin. Mutta olen talon loispummieläkeläisiä koittanut varoitella, nehän sitä useimiten tähtäimessä. Ja uhreina.

        =DW=


    • Hakattiin kerran Jessen kanssa uria tuleville joille.
      Me nääs tiedettiin siihen kohtaan joskus nousevan Vuoria.
      Vuorille kertyisi Lunta, joka sitten tarvitsee jotain missä lorista.
      - Sanoiks faijasi että niissä kulkee Kalojakin?
      - Kyllä se sanoi, sehän meistä kaikista tuntee luonnon parhaiten.
      - Ettei vaan olisi liian vanha, höperö ukko jo?
      Vuorille nousevia kaloja? hö hö.
      - Niin no, faija on aina uskonut vakaasti kaikkeen kummalliseenkin.
      Eikä vielä ole erehtynyt kertaakaan.
      - Noh, jospa koverretaan uriin sitten pieniä kupposia ja jätetään kiven muruset kuppeihin.
      On sitten paikkoja palvonnan lahjoillekin ja joillekin kuuluisille muusikoille.
      Hare, Haare.

      H.

    • Anonyymi

      Olen unohtanut koko Jehovan todistajat, eivät ole käyneet ovella vuosikausiin, sitä ennen useinkin, mutta postilaatikkoon on kyllä joskus laitettu hengellisiä lappusia maailman lopun tulosta ja kutsuja kokouksiin. Luen ne, en varmaan ikinä käänny, mutta tuttavapiirissä on joka uskontokuntaa ja ihan yleistiedon vuoksi lukaisen laput. Aika läheinen on yksi jehovalainen, oikein netistä otin selvää heidän elämänkatsomuksestaan, että vähän tiedän asiasta. Ei minua ärsytä yhtään, enkä edes pidä sitä tuputtamisena, ehkä mainoksena siinä missä Lidlin julkaisua. Ovella käy turvajärjestelmän kauppaajia yhtenään ja jouluna romanianmustalaisia, ihan sama vaikka olisivat jotain uskontoa.
      Minkähän verran tietävät asukkaasta henkilönä osoitteen perusteella ja ottavatko selvää. Jos esim. on kirkkovaltuustossa, niin tonkivatkohan sen asian esille ja pysyvät tämän asunnosta poissa. Tai jos on paikkakunnan papinvirassa.

      • Anonyymi

        "Ei mainoksia"

        Aikanaan litoin postilaatikkoon tollasen kyltin, loppui mainosposti. Paitsi, pitserioitten, rakennusfirmojen ja uskonnollisten ryhmittymien mainostenkaltaiset paperit ei kai sitten ole mainoksia ollenkaan, vaan jotain tiedotteita.

        Mulle tuli vuosikaudet säännöllisesti scientologien lappu laatikkoon. En usko scientologien niitä jakaneen, kolmannes A4 suttuisena monisteena, jotain keppostelua.

        Aika vähän muuten käyttöä postilaatikolle. Oletan pian kakarat ei tiedä, mikä sellainen on.

        =DW=


    • Anonyymi

      kaikkien koko maailman laajuisten organisaatioiden hallinta ja varallisuuden hoitaminen vaatii melkoisesti rahaa ja varallisuuksia - melkoista bisnestä. Mun mielestä lahkon verioppi on aina ollut lähinnä raastava. Itse rh- kansalaisena tein aikoinaan vastaavalle toimielimelle anomuksen oikeudesta saada säilyttää oma veriryhmä - meitä saman veriryhmän omaavia on vain 15% koko maailman väestöstä. Enkä tykännyt yhtään kun suomalaisvanhuksia syyllistetettiin - milloin verilettujen tai tappaiskeiton syömisestä "jumalan pilkkaamisena"-- muutenkin naisten veriarvot pakkaa olemaan lähinnä vähintään surkeat - osa ihmisistä myös säälimättä hyväksikäytettyjäkin.

    • Anonyymi

      ne on vähän niin kuin "pölynimurikauppiaita", että tämä "meidän tuote" on ainoa ja oikea.....

      voi hyvää päivää, että nekin ihmiset rupee "palvoon" jotain LAHKOO !!

    • Sen jälkeen, kun muutin viimeisimpään asuntooni kävivät ovella.
      Pari kertaa avasin oven, lakkasin avaamasta, kun ovisilmästä katsoen tunnistin heidät.
      Ovat sittemmin lakanneet käymästä ovella.
      Olen katsellut Friiltä noita juttuja lahkoista. Uskomatonta touhua. Eikä voi kuin ihmetellä miten ne pystyykin niin aivopesemään ihmiset.

    • Kovasti aloittajaa silti vaikuttaa kiinnostavan Jehovan todistajat, koska pyörii heidän palstaltaan hakemassa linkkejä.
      Oletko entinen (erotetuksi tullut) Jehovan todistaja niinkuin johanneksenpoika? Vai miksi olet hakenut apua uskontojen uhreilta?

      Joskus vuosia sitten kävin lukemassa sitä palstaa osallistumatta keskusteluihin.
      Silloin siellä pyöri hyvin aktiivisena eräs "Dreamweaver", joka linkitti ahkerasti faktaa Jehovan todistajista JW.ORG-sivustolta.

      • Anonyymi

        Ite asiassa.

        Hokasin uutisen demarista. Siinä oli linkki johanneksenpojan saitille. Mä olen sitä joskus kyllä tutkaillut, koska vainoaminen oli voimakasta ja kesti pitkään. Olen sitäpaitsi ollut asiasta yhteyksissä beteliin, suomen jehovantodistajien suomen päämajaankin, ei apua. Lisäksi ainakin kymmenen vuotta sitten olin yhteyksissä uskontojen uhreihin, no, sieltä sai vertaistukea, mutta ei osattu neuvoa.

        Lisäksi olen ollut useammastikin yhteydessä poliisiin, asia ymmärrettiin, mutta suomen laista puuttui keinot puuttua laillisen uskonnollisen järjestön toimintaan, järjestönä. Ois pitänyt tehdä rikosilmot jokaisesta jehovasta aina erikseen.

        Nyt on korkeimman hallinto-oikeuden kautta saatu mahdolliseksi kieltää ovelta käännytyksen muodossa tapahtuma vainoaminen. Tosin kiertoteitse ja valtavan prosessin kautta. Mainittakoon, esim venäjä määritteli jehovat uskonnolliseksi äärijärjestöksi ja kielsi sen toiminnan. Suomessa on kyllä kielletty joittenkin järjestöjen toiminta, esim pohjoismaalainen vastarintaliike ja monet moottoripyöräjengit. Ne on määritelty rikollisjärjestöiksi. Isis on määritelty terroristijärjestöksi. Joillekin uskonnollistyyppisille porukoille ei ole myönnetty uskontostatusta. Mutta yhtään uskonnollsita jäjestöä ei ole kielletty, koska maassa uskonvapaus.

        Niin, mulla ollut jehovien kanssa suuria ongelmia pitkälti yli kymmenen vuotta, olen aivankin varmasti kirjoittanut asiasta aiemminkin. Ja lestaatien kanssa, niin kauan, kuin muistan. Ja nyt siis kyse järjestöistä, ei yksilöistä ainoastaan.

        =DW=


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ite asiassa.

        Hokasin uutisen demarista. Siinä oli linkki johanneksenpojan saitille. Mä olen sitä joskus kyllä tutkaillut, koska vainoaminen oli voimakasta ja kesti pitkään. Olen sitäpaitsi ollut asiasta yhteyksissä beteliin, suomen jehovantodistajien suomen päämajaankin, ei apua. Lisäksi ainakin kymmenen vuotta sitten olin yhteyksissä uskontojen uhreihin, no, sieltä sai vertaistukea, mutta ei osattu neuvoa.

        Lisäksi olen ollut useammastikin yhteydessä poliisiin, asia ymmärrettiin, mutta suomen laista puuttui keinot puuttua laillisen uskonnollisen järjestön toimintaan, järjestönä. Ois pitänyt tehdä rikosilmot jokaisesta jehovasta aina erikseen.

        Nyt on korkeimman hallinto-oikeuden kautta saatu mahdolliseksi kieltää ovelta käännytyksen muodossa tapahtuma vainoaminen. Tosin kiertoteitse ja valtavan prosessin kautta. Mainittakoon, esim venäjä määritteli jehovat uskonnolliseksi äärijärjestöksi ja kielsi sen toiminnan. Suomessa on kyllä kielletty joittenkin järjestöjen toiminta, esim pohjoismaalainen vastarintaliike ja monet moottoripyöräjengit. Ne on määritelty rikollisjärjestöiksi. Isis on määritelty terroristijärjestöksi. Joillekin uskonnollistyyppisille porukoille ei ole myönnetty uskontostatusta. Mutta yhtään uskonnollsita jäjestöä ei ole kielletty, koska maassa uskonvapaus.

        Niin, mulla ollut jehovien kanssa suuria ongelmia pitkälti yli kymmenen vuotta, olen aivankin varmasti kirjoittanut asiasta aiemminkin. Ja lestaatien kanssa, niin kauan, kuin muistan. Ja nyt siis kyse järjestöistä, ei yksilöistä ainoastaan.

        =DW=

        """Mainittakoon, esim venäjä määritteli jehovat uskonnolliseksi äärijärjestöksi ja kielsi sen toiminnan."""

        Niin varmaan muutkin kommunistiset maat, niinkuin Pohjois-Koreakin, missä kaikki muukin uskonto on kiellettyä. Suomihan ei kuulu niihin, ainakaan vielä.


    • Anonyymi

      1eero

      Uskonnoissa pätee sama kuin politiikassa, vastemielysyys jotain kohtaan tulee kun ajettelet sitä, uskonnon voit ohittaa sen olankohautuksella samoin ääripopulismin, joka yrittää manipulisoida sinua.

      • Anonyymi

        Ei voi ohittaa.

        Kun tunkevat himaankin ja jopa perhettä uhkailtu. Aloituksen uutinen oli hyvä uutinen, edes jotain edistystä uskonnollisten järjestöjen vainotoimia vastaan.

        Urheilu, politiikka, uskonto. Niissä ei tavallaan ole paljoakaan eroja, kaikki tahtovat olla puusilmäisiä ja fanaattisia organisaatioita., jotka tahtovat herättää kaikenlaista kärhämää. Mutta ikinä ei urheilijat, tai politiikot ole mua alkaneet vainoamaan, vaikka ei ehkä ollakkaan samoilla linjoilla asioista ja mielipiteet eroavat. Uskiksista kyllä ongelmia piisannut aina. Maassa pitäisi olla uskonnonvapaus, kiivaiten sitä vastaan hyökkäävät ääriliikkeet.

        Nyt saatu edes vähän oikeuksia vääräuskoisillekin.

        =DW=


      • Anonyymi

        1eero
        Mitä siitä tulee jos ateisti ja uskoon hurahtanut yrittää päästä uskonnosta yksimielisyyteen, toivotonta, paras kun kumpikin karttaa toisiaan näissä asioissa, pystyvät keskustelemaan kauniista ilmoista kunhan uskova ei tuo esiin luojaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        1eero
        Mitä siitä tulee jos ateisti ja uskoon hurahtanut yrittää päästä uskonnosta yksimielisyyteen, toivotonta, paras kun kumpikin karttaa toisiaan näissä asioissa, pystyvät keskustelemaan kauniista ilmoista kunhan uskova ei tuo esiin luojaa.

        Niinpä just.
        Ja kunhan ateisti ei tuo esiin sitä pikpängiä, mitä ei itsekään osaa selittää mikä se räjähti kun mitään ei ollut, ei edes Jumalaa.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Niinpä just.
        Ja kunhan ateisti ei tuo esiin sitä pikpängiä, mitä ei itsekään osaa selittää mikä se räjähti kun mitään ei ollut, ei edes Jumalaa.

        1eero
        Pikpäni, alkuräjähdys, no on siinä aika iso ero kun alkuräjähdyksestä on edes teoria tai useampi teoria joka jää teorian asteelle, mutta jumalasta ei pystytä kehittää teoriaa, raamatun jumala on joku kamelikuski miettinyt leirinuotiolla noin 3500 vuotta sitten ja tullut siihen tulokseen ettei mikään synny itsestään on täytynyt olla kaiken luoja, muutenhan ei maailmaa olisi, näin juutalaiset keksivät jumalan ilman teoriaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        1eero
        Pikpäni, alkuräjähdys, no on siinä aika iso ero kun alkuräjähdyksestä on edes teoria tai useampi teoria joka jää teorian asteelle, mutta jumalasta ei pystytä kehittää teoriaa, raamatun jumala on joku kamelikuski miettinyt leirinuotiolla noin 3500 vuotta sitten ja tullut siihen tulokseen ettei mikään synny itsestään on täytynyt olla kaiken luoja, muutenhan ei maailmaa olisi, näin juutalaiset keksivät jumalan ilman teoriaa.

        No mitäs sitä sitten pystyy syntymään itsestään ja tyhjästä, jos yhtään mitään ei ensin ole?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        No mitäs sitä sitten pystyy syntymään itsestään ja tyhjästä, jos yhtään mitään ei ensin ole?

        Alkuräjähdys perustuu fysiikkaan siis jotain tapahtui ?

        1eero


    • Anonyymi

      Kaksi vanhempaa jehovan todistaja naista tuli ovelle ja alotti oman propagandansa. Pyysin toista selittämään, ettei minun tarvitsisi enää miettiä, kun hitler ajatti äitejä ja lapsia kaasukammioon missä ystävä sä lapsien silloin oli ja Jumalan kämmenellä?
      Vastaus oli "me emme voi tietää aina mitä jumala ajattelee emmekä sitä mikä on hänen tahtonsa".
      Kysyi nopeasti onko hänellä lapsia ja lastenlapsia. Sanoi, että on.

      Kysyin jos itse katsoisit aidan takana kun sinun lapset ja lapsenlapset kävelevät kaasukammiota kohti. Hyväksyisitkö tuon selityksen. Jumalauta muori suuttui. Kihisi vihasta ja huusi mennessään. "Meillä kaikilla on oikeus mielipiteeseen".

    • Anonyymi

      Sain tarpeekseni noista "käännyttäjistä". Joka riivatun sunnuntai he tulivat soittamaan talomme ovikelloa. Olin taas kerra tekemässä sunnuntailounasta perheellemme, kun ovikello soi. Sanoin arvon rouville: " Teillä on varmasti joku lista, jonka mukaan kierrätte. Pankaa siihen listaanne, että tämän talon ovikelloa ette saa soittaa!" Tehosi.

      "korento"

    • Anonyymi

      Ruotsalainen kohuseurakunnan epäilystä rikoksista lisätietoa " kristuksen morsian " puukotti haarukalla ja puri kasvoista.
      Yle.fi tänään.

      • Nehän eivät olleet Jehovan todistajia se Knutbyn seurakunta.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Nehän eivät olleet Jehovan todistajia se Knutbyn seurakunta.

        Olet siis jehovan todistaja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis jehovan todistaja.

        En ole, eikä minusta koskaan tule.
        Mielellään saavat tuputtaa oppiaan minulle, ei siinä mitään. En siksi ala poliisia apuun huutamaan, enkä heitä pelkää. Ei minulla ole mitään pelkoa, että minut pystyisivät käännyttämään kerhoonsa. Sen verran hyvin tunnen itseni.

        Tuo Knutbyn seurakunta oli helluntainen filadelfiaseurakunta vaikka ei helluntailaisetkaan kaikki yhtä hulluja ole.
        Se Åsa Waldau oli tosin pikkuisen pelottavan oloinen, kun oli kerran katsonut hyväksi tulla käännyttämään tukholmalaisia synnin teiltä pois. Mellasti kuin mielipuoli tunnelbanan käytävällä; "Annars är det helvetet som gäller ..." Pikkulapset pelkäsivät ja alkoivat itkemään (eivätkä varmaan synnintunnosta). En tiedä kuinka pitkälle sai tuomion sarnaansa pitää, ennenkuin hänet korjattiin talteen häiriköinnistä, kun jäin itse pois junasta.
        Ei hän ketään silloin purrut.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        En ole, eikä minusta koskaan tule.
        Mielellään saavat tuputtaa oppiaan minulle, ei siinä mitään. En siksi ala poliisia apuun huutamaan, enkä heitä pelkää. Ei minulla ole mitään pelkoa, että minut pystyisivät käännyttämään kerhoonsa. Sen verran hyvin tunnen itseni.

        Tuo Knutbyn seurakunta oli helluntainen filadelfiaseurakunta vaikka ei helluntailaisetkaan kaikki yhtä hulluja ole.
        Se Åsa Waldau oli tosin pikkuisen pelottavan oloinen, kun oli kerran katsonut hyväksi tulla käännyttämään tukholmalaisia synnin teiltä pois. Mellasti kuin mielipuoli tunnelbanan käytävällä; "Annars är det helvetet som gäller ..." Pikkulapset pelkäsivät ja alkoivat itkemään (eivätkä varmaan synnintunnosta). En tiedä kuinka pitkälle sai tuomion sarnaansa pitää, ennenkuin hänet korjattiin talteen häiriköinnistä, kun jäin itse pois junasta.
        Ei hän ketään silloin purrut.

        Olihan se aika hurja lahko siellä Knutbyssä. Pastori Helge Forsmon ensimäinen vaimo hukkui kylpyammeeseen ja toinen vaimo ammuttiin Helgen aivopesemän lastenhoitajan ansiosta.
        Ja tämän valtion kristillisen puolueen puheenjohtaja on Livets Ord lahkolainen.
        Ihmetyttää kaikista eniten kun nämä kaikki jotka itseään kuitenkin kutsuvat kristinuskoa tunnustaviksi: vapaakirkkolaiset, jehovalaiset, helluntalaiset, maranatalaiset, ym ym eivät voi olla vain ja ainoastaan siinä kristinuskossa vaan täytyy kehitellä jotain ihme seurakuntia joissa voi sitten jäseniään painostaa yhteen sun toiseen kummallisuuteen.
        Hytinäx1


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olihan se aika hurja lahko siellä Knutbyssä. Pastori Helge Forsmon ensimäinen vaimo hukkui kylpyammeeseen ja toinen vaimo ammuttiin Helgen aivopesemän lastenhoitajan ansiosta.
        Ja tämän valtion kristillisen puolueen puheenjohtaja on Livets Ord lahkolainen.
        Ihmetyttää kaikista eniten kun nämä kaikki jotka itseään kuitenkin kutsuvat kristinuskoa tunnustaviksi: vapaakirkkolaiset, jehovalaiset, helluntalaiset, maranatalaiset, ym ym eivät voi olla vain ja ainoastaan siinä kristinuskossa vaan täytyy kehitellä jotain ihme seurakuntia joissa voi sitten jäseniään painostaa yhteen sun toiseen kummallisuuteen.
        Hytinäx1

        Eivät voi siis olla, niin missä kristinuskossa?
        Luterilaisessa opissako, joista suurin osa ei usko edes Jumalaan.


    • Muistakaa nyt kuitenkin te intoilijat siellä.
      Alku
      Räjähdys
      Tyhjyys
      Elämä
      Kuolema
      Haarukka
      Kasvot
      Fysiikka...
      Nuo ovat ihmisen kehittämiä sanoja ja termejä ja ihminen on tälläkin Planeetallaan ihan nuori vauva vielä.
      Se mitä kauan sitten tapahtui, on kuin kerrotaan jonkun herran sanoneen:
      Tutkimattomia ovat tiet vielä kauan sinulle ihminen.
      -
      Miettikää nyt vaan mitä Kuuhun pitäisi laittaa ja rakentaa.
      Uutiset kertovat että panevat kohta ainakin "Jumalan luoman naisen". :)
      Pitäisiköhän Modulin nimeksi kastaa Brigitte?

      H.

      • ...kuitenkin te uskontojen uhrit siellä.

        H.


    • Anonyymi

      Helluntailainen saarnaaja syytettynä ruotsissa käytetettyään hyväksi 17-vuotiasta todennut tapahtuneen " jumalan tahdolla "

      Muistakaa jos joudutte syytteeseen vastaavasta.

      • Syytettynä?

        Jos Helge Fossmoa tarkoitat (sittemmin vaihtanut nimensä, niinkuin ne pahikset usein tekevät), niin eipä hänellä mitkään selitykset auttaneet, vaan sai elinkautisen kuitenkin. Ja siitähän on jo hyvästi toistakymmentä vuotta.
        Käytti sillä tavalla hyväkseen, että sai sen tytön murhaamaan vaimonsa (monennenko vaimonsa jo murhasikin/murhauttikin?)


    • Anonyymi

      Uskonnon varjolla tehdään niin paljon vääryyksiä, niinkuin tämä uutisiin noussut kunniaväkivalta.

    • Anonyymi

      Ovella on käynyt rimputtelemassa ja jättämässä lehteään. Yritin olla kohtelias. Sitten avauduin kerran: voitaisiinko tehdä näin, että kun minulla on oma näkemykseni enkä käy renkuttamassa teidän ovikelloa, niin jätettäisiin tämä.
      Täällä kävi ihan ystävällisiä ihmisiä ja joskus jonkun sanan vaihdoin. En tiedä, onko kyse velvollisuudesta vai kutsumuksesta.
      Eivät ole enää tulleet.

      Beng

    • Anonyymi

      Rönsyilee liikaa.

      Tarkoitin kyllä aloituksessa infota, että jotain rotia jehovien ovisaarnaamiseen saatu. Tosin mutkan kautta ja pitkän, raskaan oikeuskäsittelyn kautta. Uskiksissa toki samoja piirteitä, jengistä riippumatta, kirjoitin siitä itsekin. Mutta ei ollut tarkoitus alkaa jauhamaan kaikista maapallon uskonsekopääporukoista.

      Siis jehovien mukaan osoite ja kieltopäivämäärä tallennettava. Se, mitä het sillä tietokannalla tekevät asia erikseen. Osoitteen perusteella nimet jne kyllä selvitettävissä. Liekö tekeillä jokin salainen mustalista pahimmista pakanoista, vaiko mitä...

      Mutta, kieltämällä, pitäisi ovikellon soitteleminen olla loppu. Sekin jotain.

      =DW=

      • Anonyymi

        Niin miten rönsyää missä mikä

        Tietokannat oheispuuhastelua.
        Ehkä siellä on paljon 60 ihmisiä.

        Miten keräävät varoja? Kymmenyksin?
        Ovatko kohteet potentiaalisia lahjoittajia. Voiko oikein vanhaa jahdata?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin miten rönsyää missä mikä

        Tietokannat oheispuuhastelua.
        Ehkä siellä on paljon 60 ihmisiä.

        Miten keräävät varoja? Kymmenyksin?
        Ovatko kohteet potentiaalisia lahjoittajia. Voiko oikein vanhaa jahdata?

        Testamentteja.

        Sijoituksia, sekä kirjallisuuden myymistä, heillä oma kirjapaino. Sitä en tiedä, miten keräävät rahaa jäseniltään, ainakin nyt talkootyötä hitosti. Lisäksi just lahjoituksista on kirjoitettu.

        Pitää muistaa, vain luterilaiset ja ortodoksit saa kantaa veroa, sekä saavat osansa yhteisöverosta, muut uskontokunnat joutuvat hankkimaan rahoituksensa muuten.

        Että vois ihmetellä sitäkin.

        =DW=


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Testamentteja.

        Sijoituksia, sekä kirjallisuuden myymistä, heillä oma kirjapaino. Sitä en tiedä, miten keräävät rahaa jäseniltään, ainakin nyt talkootyötä hitosti. Lisäksi just lahjoituksista on kirjoitettu.

        Pitää muistaa, vain luterilaiset ja ortodoksit saa kantaa veroa, sekä saavat osansa yhteisöverosta, muut uskontokunnat joutuvat hankkimaan rahoituksensa muuten.

        Että vois ihmetellä sitäkin.

        =DW=

        Unohtui.

        Rekisterit ja tietokannat on tärkeitä välineitä kaikille yrityksille. Jehovien kohdalla ongelma oli, net oli laittomasti kerättyjä.

        =DW=


      • Anonyymi

        Lest:lla on jokin säätiö. JS:llä on säätiö. Toiminta-ajatus on netissä, muttei mitään taloustietoja. Rahat ovat JS:n. Mitään palkkioita tai palkkoja ei makseta. Talkoot.
        Voiko säätiötä käyttää henkilökohtaiseen veronkiertoon?
        Jos säätiö ei ole yleishyödyllinen, sen täytyy maksaa 20 % kaikesta tulosta.
        Voiko yleishyödyllisyys täyttyä, jos on nätti toimintaidea?
        Kuka näitä tarkastaa, jotta varoja kuitenkin maksetaan itselle takaisin jollain muotoa.
        Kuinka monen säätiön tiedot eivät ole ajantasalla tai pimitetty.
        Mielestäni niiden pitäisi olla julkista.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lest:lla on jokin säätiö. JS:llä on säätiö. Toiminta-ajatus on netissä, muttei mitään taloustietoja. Rahat ovat JS:n. Mitään palkkioita tai palkkoja ei makseta. Talkoot.
        Voiko säätiötä käyttää henkilökohtaiseen veronkiertoon?
        Jos säätiö ei ole yleishyödyllinen, sen täytyy maksaa 20 % kaikesta tulosta.
        Voiko yleishyödyllisyys täyttyä, jos on nätti toimintaidea?
        Kuka näitä tarkastaa, jotta varoja kuitenkin maksetaan itselle takaisin jollain muotoa.
        Kuinka monen säätiön tiedot eivät ole ajantasalla tai pimitetty.
        Mielestäni niiden pitäisi olla julkista.

        Beng

        Jokunen vuosi sitten katselin kauhuleffan jossa oli mustapukuisia tuiman näköisiä noitia.
        Iltapäivällä ovikello soi,avasin ja säikähdin,sillä samannäköiset mustiin pukeutuneet ja tuomakasvoiset seisovat edessäni pihalla.He osoittautuivat Jehovan todistajiksi.Kysyessäni oletteko menossa hautajaisiin koska nuo mustat puvut,alkoi vanhempi rouva sättiä minua.
        Vastasin etten ole kiinnostunut kuin apostolisesta uskosta,en Jehovien ristiriitaisista opeista ja kehoitin heitä pikaiseti poistumaan pihaltani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokunen vuosi sitten katselin kauhuleffan jossa oli mustapukuisia tuiman näköisiä noitia.
        Iltapäivällä ovikello soi,avasin ja säikähdin,sillä samannäköiset mustiin pukeutuneet ja tuomakasvoiset seisovat edessäni pihalla.He osoittautuivat Jehovan todistajiksi.Kysyessäni oletteko menossa hautajaisiin koska nuo mustat puvut,alkoi vanhempi rouva sättiä minua.
        Vastasin etten ole kiinnostunut kuin apostolisesta uskosta,en Jehovien ristiriitaisista opeista ja kehoitin heitä pikaiseti poistumaan pihaltani.

        Ei kaikki Jehovan todistajat joita olen tavannut,ole epäkohteliaita,päinvastoin jotkut heistä olivat oikein mukavia.Tarjosin kerran kahdelle kahvit,mutta keskusteltuamme kerroin että uskoni on apostolinen,eivät he tulleet toiste .Kyllä minulla saa kylässä käydä,ja pidän vieraista,mutta kuten sanonta kuuluu ''metsä vastaa kuten sinne huudetaan ''.
        Tarkensin vain edellistä viestiäni:)ps kummallista on ettei kylässä käy kuin Jehova uskovia,miksei muita vapaista suunnista?


    • Anonyymi

      Olen ev.lut uskonnon uhri, enkä ole ainoa. Meidän suvussa se tuhosi ainakin 3 sukupolven elämän ja mielenterveyden.
      Sille on vain tässä maassa vaikea löytää apuja, koska kukaan ei suostu uskomaan sitä, että heidän uskontoaan voidaan käyttää väärin. On jopa melkein rikos mainita asiasta ja ev.lut uskontoon kuuluvat vähintään vähättelevät, useammin kiusaavat ja pilkkaavat. Pakko pärjätä omillaan sen uskonnon uhrien, koska ei uskalla tämän maan sisällä siitä sanoa mitään turvallisuuttaan peläten.

    • Anonyymi

      Isäukko vainaa oikein odotti että tulisivat Vartiotornia kauppaamaan...ja samalla "keskustelemaan" siitä Jumalasta,,onko sitä vai ei?

      Yleisimmin kävi niin että korvat punaisina läksivät "sanantuojat" eivät nimittäin voineet todellisia argumentteja lyödä pöytään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5105
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3207
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1345
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe