Miksi pitää neuvoa googlettamaan?

Anonyymi

Eikö jokainen täälläkin kirjoitteleva osaa käyttää nettiä ja googleakin? Ihmetyttää kommentit asiallisiin kysymyksiin joita täällä esitetään ja joihin kysyjät varmasti haluavat vastauksia. Usein tulee keskustelua ja näkemyksiä erilaisista asioista kunnes joku alkaa jauhaa tuota mantraa "miksi et googleta".

Varsinaisia ruudinkeksijöitä nykyvanhukset!

22

54

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oon seurannu miten nuivasti suhtauvutaan keskustelujen aloittajaan. Onko se pakko olla niin ilikeä. Toinen koittaa saaha keskustelua aikaseksi muusta kuin politiikasta, niin heti ollaan niinku perseelle ammuttu karhu.

• Ei kkaan ala kusitolppana olemaan vakinikillä. Sen verran tli sitäkin koettua viiskymppisissä.
        Eläkeläisillä on virikkeet vähissä.
        Viiskymppisissä oli surinosa työelämässä, siinä tulee pakostakin laajempi näköklma.

• Anonyymi

Hyvä asia avaus!
      Itse olen monesti sotinut myös niitä vastaan jotka eivät kestä kysymyksiä vaan neuvovat googleen.
      Itselle välillä tulee vastaan asioita joihin ei löydä vastauksia, tai ei hermot kestä etsiä, tai muuten vaan tarvii nopeesti vastauksen. Silloin on mahtavaa kun joku ystävällinen ihminen kertoo vastauksen sillä hetkellä vaivaavaan kysymykseen.

Itse yritän toimia myös samoin, jos joku kysyy jotain niin autan aina kun mahdollista, oli kysymys miten helppo tai vaikea tahansa. Itelle tulee hyvä olo kun voi auttaa toista, kunhan toinen muistaa vaan kiittää avusta jos vastauksesta oli hyötyä!

Muistakaa hyvät tavat!

• Anonyymi

Niin jos se vastauksen tietävä on palstalla ja vastaa nopeesti, muutoin google on nopeampi.

• Anonyymi

Sehän tuntuu hassulta aloitukselta, jos se on kopio uutisesta tai juurikin googlesta, jossa wiki pyrkii asiaa avaamaan. Jos aloitus ei sisällä mitään omaa näkökulmaa ja perusteluita, niin sehän on kopiointia eikä kovin omaperäistä.
      Sitten. Jos vastaa googleta! Jos rupeaa referoimaan jotain asiaa, voi tulla virheitä ja annettua väärää tietoa. Minusta on pikkumaista loukkaantua viittausta googlaamiseen. Joskus olen miettinyt, että miksi tuo kirjoittaja täältä kysyy eikä itse tutki asiaa, varsinkin jos on jokin kysymys pelkiltään. Ei hirveästi innosta.

Beng

• Anonyymi

Ehkä juuri siksi kun tämä on keskustelupalsta?

• Ja ehkä haluaa tällä palstalla toisten kokemuksia eri aiheista. Sehän se hedelmällisintä keskustelua on.

• Anonyymi

Valitettavasti niistä puuttuu aloittajan omat näkemykset ja perustelut ja kokemuksetkin usein. Ihan kuin niitä ei olisi. No muut osallistuvat ja edelleenkin aloittaja on vaiti. Arvostelua voi tulla, mutta, missä on se oma mielipide heti alkuun tai ihmettely ja perustelut.

Beng

• Anonyymi kirjoitti:

Valitettavasti niistä puuttuu aloittajan omat näkemykset ja perustelut ja kokemuksetkin usein. Ihan kuin niitä ei olisi. No muut osallistuvat ja edelleenkin aloittaja on vaiti. Arvostelua voi tulla, mutta, missä on se oma mielipide heti alkuun tai ihmettely ja perustelut.

Beng

Ei puutu, aloittaja jatkaa rekatullaan. Kun oppii tuntemaan kirjoittajia jo otsikko kertoo kenen aloitus.

• Anonyymi

Eihän tuo pidä paikkaansa.
        Minä en päätäni hirveästi vaivaa arvuuttelulla, että kuka kummassa mahtaa aloittaja olla ja milloin pulpahtaa pintaan. E-ei. Tuo tunnettuus on vähän haparoivaa.
        Anonymiteetti laski tasoa, mutta ehkä jotkut rohkaistuvat vain siten kirjoittamaan edes jonkin kommentit.

Beng

• Leikkaatteko iso-Varpaittenne kynnet pyöreästi, vai 90-asteen kulmaan Varpaan suuntaan nähden?
      Katsokaa Googlesta mikä on oikein olkaa hyvät.

H.

• Ei tartte googlettaa kun tietää muutoinkin. Mihs kulmaan leikkaat viikset? Tai nenäkarvat?

• Anonyymi

Täytyy välttää kynnenvihaa, eikä saa leikata sunnuntaisin.

Beng

• Anonyymi

Tyhmät hmiset kiukuspäissään vastaavat ''katso perkele kooklesta''

• Anonyymi

Sitten kirjainten pitäisi olla KPK. Mutku eivät ooo ... - Nm. Googella

• Anonyymi

Mnaah

Tyhmiin kysymyksiin ei ole viisaita vastauksia. Noo, eihän tyhmiä kysymyksiä ole olemassakaan, kai. Monesti kuitenkin täysin mahdotonta alkaa selittämään sinällään jotain pikkujuttua, koska selitys voi olla hyvin pitkä. Ja selityksiin voi tulla virheitä. Paljon järkevämpää, että kyselijä ite lukee jostain originaalitietoa.

Netissä liikkuu erittäin paljon disinformaatiota, keskustelupalstoilla valetietojen levittely erittäin yleistä. Siks ei kovin kannata uskoa kirjoituksia, parempi lukea asiasta muualta, luotettavammista lähteistä. Usein sattunut, ihmiset riitelee palstalla jostain, kukaan ei tarkista yhtään mitään. Sama asia, kuin luottaa essonpaarin juoru-ukkojen juttuihin. Ihmiset voi vääntää jopa ilkeyttään minkä tahansa asian päälaelleen.

Jos et tiedä, mitä disinformaatio tarkoittaa KVG :D

=DW=

• Anonyymi

KVG: Kysy Vaikka Gynekologilta...

• Jos en ymmärrä jotain asiaa googlan asiasta tietoja. Jos teen aloituksen vahvistan aihetuntemusta googlaamalla.

Viimeksi googlasin oikaisun muusukupuoliketjuun, jossa oli väärää tietoa muusukupuolisen biologisista ominaisuuksista.

Living apart together oli lyhenne jota käytin toisessa ketjussa.

Olen käyttänyt samaa lyhennettä usein ennenkin, mutta nyt se oli tuiki tuntematon käsite jollekin. Googlettamalla olisi asia selvinnyt, ilman tunnekuohuja.

Kantsii googlettaa jos ei tiedä. Niin minä teen.

• Anonyymi

Ehkä siksi, että sieltä löytyy kaikki vastaukset. Jälkeläiseni sanoo meitsille aika usein "kvg". Syystä että mulla on vissiin keskimääräistä enemmän kymysyksiä. - Nm. Kyselyikäinen(kö?)

• Anonyymi

no mitä SAIT IRTI muusukupuoliketjuu

olen kiinnostunut kuulemaan, summaisitko mielikuvasi parilla lauseella

vihje ennen kuin vastaat
      muunsukupuolisten suurin ryhmä on sienet

• Anonyymi

Parasta on konkretia , mitä housussa on.

• Anonyymi

Google on erilainen riippuu missä maassa. Suomi on rautaisen ristikon takana verrattuna Ruotsiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      315
      5585
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      74
      5119
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4186
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      52
      3861
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      43
      3524
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      106
      3187
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      79
      3051
    8. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      42
      2207
    9. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      49
      2148
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      27
      2098
    Aihe