Marsun liikavarvas?

Siiri

Kokeneet marsuilijat huom. Mikähän lienee marsuni toisessa etutassussa, kun siihen on kasvanut ikäänkuin ylimääräinen kynsi, mikä ei kuitenkaan ole kynsi, vaan enemminkin "varvas", sellaista "sarveisainetta". Hankalasti selitetty, mutta kenelläkään kokemuksia moisesta?

12

2376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SilverFox

      Oletko varma että kovaa sarveisainetta kuten kynsi?
      Känsistä kasvaa usein kynnen muotoisia.. ovat kuin kuivunutta ihoa kiinteässä paketissa.

      • Siiri

        Voisipa hyvin olla känsä? Mitä sille voi tehdä??


    • za-za

      Lainaus Suomen Marsuyhdistyksen sivuilta känsistä:

      "Känsät ovat kovettunutta kuollutta ihoa, eikä niiden leikkaaminen satu marsua, kunhan se tehdään huolella varoen osumasta elävään ihoon. Känsiä ei koskaan saa kokonaan pois, sitä ei tule yrittääkään, niin saa vain marsun tassunpohjat auki. Tassunpohja rasvataan esimerkiksi Vaselinella, vaikkei marsulla känsiä olisikaan. Känsätön marsu tosin on harvinainen."

      Suora linkki:
      http://www.marsuyhdistys.net/pet valmistautuminen.htm

      • TiiaL

        minä uskalla anakaan mennä sitä leikkaamaan... eikä se marsuani näytä haittaavan.. mistä kohdasta sen uskaltaa leikata?


    • marsut

      minun marsulla on ihan oikea liikavarvas.. takatassussa roikkuu aivan pienellä nahkapalalla varvas ja siinä kynsi. sen voisi leikata irti, mutta en uskalla kun se ei näytä marsua häiritsevän...

    • joku

      Minunkin marsuilla on sellainen niinsanottu ylimääräinen 'varvas'. kai se on joku känsän tapainen. HI!! mä ainai vaa leikkaan niit pois, eikä niitä se satu :)

    • varvas(ko)

      Meijän marsulla on molemmissa takatassuissa pienellä nahkapalalla kiinnittynyt varvas. se kävelee eikä näytä huomaavan sitä. Voiko se vaan leikata saksilla pois?

    • Sannilolli

      Hei! Minulla sama ongelma ,mutta en uskalla leikata pois.Eläinlääkäri kyllä kertoi että jotkut irtoavat itsestään.

      • annavainolla

        Älä leikkaa. Ei niistä ole marsuille mitään haittaa.


    • asasf

      Saattaa olla känsä. Mun marsuilla känsät on yleensä takapäätä kohden. Jos se on sellainen niinkuin ihosta koostuva ja siinä ei ole tuntoa niin on aika varmasti känsä.

    • 10vMarsuttelija

      Käsi on semmonen rusehtava kovettuma, jonka leikkaamiseen ei pitäisi sattua yhtään c: Kynsisaksilla on meidän marsujen känsät vedetty, ihan varovaisesti "juuresta" yhdellä marsuistani oli känsä kuin ylimääräinen varvas :c Koita kevyesti "puristaa" sitä sormien välissä, ja jos marsu ei vikise, siitä puuttuu polkuantura tai marsu ei esitä muitakaan kivun merkkejä, on se luultavasti läsnä ;) 4 vuoden kokemus takana :D :3

    • Minätaas

      Siis känsä, toi mun näppäimistö kännykässä... ;D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4955
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3134
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1217
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe