Voe, voe...palsta on kuotunna!

Anonyymi

Immeiset muotunna.
Anonyymit suotunna.
Tyhjyys luotunna.
Hiljaisuus tuotunna.
Viinakset juotunna.

150

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä vaan on puoli pulloa valkkaria jääkaapissa joten ei ole viinakset ainakaa juotunna😁

      • Anonyymi

        Minulla on kokonainen Alko niminen viinakauppa ihan pinkeen täynnä juomattomia pulloja kun vaan menis ja ostaisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on kokonainen Alko niminen viinakauppa ihan pinkeen täynnä juomattomia pulloja kun vaan menis ja ostaisi.

        NII.Pikkasen pitäis itse nähdä vaivaa.


    • Vai ihan kuotunna...
      -
      Tuossa pikku-ikkunassahan palsta edelleen pyörii.
      Kohta se pyörii isä Matteon vierellä.
      -
      On myös niin, jos minun aloituksiini kirjoittaa jotain somaa, johon on helppoa sisältää myös kommentissa olevan musiikin.
      Voi olla varma että kyllä kommenttiinsa jossain vaiheessa saa mukavan vastaus-kommentin.
      Musiikilla senkin.
      Minä kun en koskaan töksäyttele typeryyksiä.
      Saati sitten blogaa.

      H.

      • Anonyymi

        Sinä ainakaan et renttuketjussasi kommentoi .


      • hunksz
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ainakaan et renttuketjussasi kommentoi .

        "Anonyymi"

        On myös niin, jos minun aloituksiini kirjoittaa jotain somaa, johon on helppoa sisältää myös kommentissa olevan musiikin.

        H.


      • Anonyymi
        hunksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        On myös niin, jos minun aloituksiini kirjoittaa jotain somaa, johon on helppoa sisältää myös kommentissa olevan musiikin.

        H.

        Saa takas elukka aiheisen luontoriimin😆


      • Anonyymi

        Minua eivät renttujen ketjutukset kiinnosta.


    • Anonyymi

      Miten eloton voi kuolla?

      • Elottoman voi elvyttää, kuollutta ei.


    • Anonyymi

      Korppiksen kyykytys saa vipinää ja säpinää aikaan, o ehkä tiätty ainut keino saara eloa palstal. Täytyy alkaa kyselemään joko katiska mahtaks sitä sanokka kehrata o viety järveen sem pare vaa, ja onko amme jo putsattu kylpyä varten njjjjj

      • Iltaa hjjj@ olen huomannut, latteuden, kärpäsenpaskastakin väännetään aloituksia.

        Suosittua on elämäni vatvonta, mutta jos se tuo "tyydytystä" yksinäisiin päiviin, iltoihin ja kylymään sänkyyn, niin mikäpä hänessä.

        Katiskoista oli tänään puhetta poikien kanssa en kuitenkaan niitä aijo rantakaislikkoon viritellä. Kertovat porukkamme kalastusta harrastavat, jotta nyt saisi isoja ahvenia katiskalla, olkoon, annan niiden kasvaa, josko sitten syvemmältä kesemmällä.

        Amme ei ole vielä putsattu, mutta tulevana viikonloppuna alkaa tapahtumaan, edessä laituriolohuoneeni kasaus sen "lahon" laiturin. Vesikin on jo laiturin alla.
        Voi kun pystyisi profiiliin videon lataamaan, sen viime kesäisen, jossa vastarannalla häitä soittavan orkesterin musiikin tahdissa tanssin laiturilla.

        Olin töissä koko päivän ja kun vanaha, raihnainen ja rumakin kun olen leppuutan jäseniäni makoillen ja sudokuja pelaillen, toki vilkaisen välillä onko kaivattu ja onhan minua.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Iltaa hjjj@ olen huomannut, latteuden, kärpäsenpaskastakin väännetään aloituksia.

        Suosittua on elämäni vatvonta, mutta jos se tuo "tyydytystä" yksinäisiin päiviin, iltoihin ja kylymään sänkyyn, niin mikäpä hänessä.

        Katiskoista oli tänään puhetta poikien kanssa en kuitenkaan niitä aijo rantakaislikkoon viritellä. Kertovat porukkamme kalastusta harrastavat, jotta nyt saisi isoja ahvenia katiskalla, olkoon, annan niiden kasvaa, josko sitten syvemmältä kesemmällä.

        Amme ei ole vielä putsattu, mutta tulevana viikonloppuna alkaa tapahtumaan, edessä laituriolohuoneeni kasaus sen "lahon" laiturin. Vesikin on jo laiturin alla.
        Voi kun pystyisi profiiliin videon lataamaan, sen viime kesäisen, jossa vastarannalla häitä soittavan orkesterin musiikin tahdissa tanssin laiturilla.

        Olin töissä koko päivän ja kun vanaha, raihnainen ja rumakin kun olen leppuutan jäseniäni makoillen ja sudokuja pelaillen, toki vilkaisen välillä onko kaivattu ja onhan minua.

        Kun ajatellaan maailmankaikkeutta, niin sinulla, minulla ja kärpäsenpaskalla on siinä yhtä merkityksetön osa.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ajatellaan maailmankaikkeutta, niin sinulla, minulla ja kärpäsenpaskalla on siinä yhtä merkityksetön osa.

        kylmätotuus

        Ei siltä näytä, kun teitä korppiksen näykkijiä katsoo.
        Hän on taivaanne johtotähti.


      • Anonyymi

        Niinpä.
        Testing...


    • Anonyymi

      Anteeksi nyt vain. Millä murteella oli aloituksesi tarkoitettu?

    • Anonyymi

      "kuotunna" , mitä mahtanee tarkoittaa?

      • Anonyymi

        En ymmärtänyt minäkään, mitä sanat kuotunna ja muotunna tarkoittavat.

        Voisikohan aloittaja valaista asiaa?

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärtänyt minäkään, mitä sanat kuotunna ja muotunna tarkoittavat.

        Voisikohan aloittaja valaista asiaa?

        kylmätotuus

        Kaatuneet ja maatuneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaatuneet ja maatuneet.

        Kiitos selvennyksestä!

        Aloittaja siis tarkoittaa, että palsta on kaatunut ja ihmiset (kirjoittajat) maatuneet=kuolleet. Ymmärsinkö nyt oikein?

        Savoks alotus pitäs kirjuuttoo näe:

        Voe, voe,,,,palsta o kuatunna.
        Immeiset muatunna...

        Ei tuo alotus aenakaa savon murretta ou.
        Eikä Lontoonkaa murretta.
        Mitä lienöö, sitä en tiijä.

        Eihä tämä palsta ou ies kallellaa, suatikka kuatunna.
        Harvemmi nekkää, jotka o heittäneet henkesä aekoja sitte tiällä ennee kummittelloo.

        Jottii immeiset suattaa luulla olevasa nii korvoomattomia, että koko mualima kuatuu, jos ne häepyy muuvalle. Vua eihä se pijä paekkoosa alakuunkaa, oha tuo nähty.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos selvennyksestä!

        Aloittaja siis tarkoittaa, että palsta on kaatunut ja ihmiset (kirjoittajat) maatuneet=kuolleet. Ymmärsinkö nyt oikein?

        Savoks alotus pitäs kirjuuttoo näe:

        Voe, voe,,,,palsta o kuatunna.
        Immeiset muatunna...

        Ei tuo alotus aenakaa savon murretta ou.
        Eikä Lontoonkaa murretta.
        Mitä lienöö, sitä en tiijä.

        Eihä tämä palsta ou ies kallellaa, suatikka kuatunna.
        Harvemmi nekkää, jotka o heittäneet henkesä aekoja sitte tiällä ennee kummittelloo.

        Jottii immeiset suattaa luulla olevasa nii korvoomattomia, että koko mualima kuatuu, jos ne häepyy muuvalle. Vua eihä se pijä paekkoosa alakuunkaa, oha tuo nähty.

        kylmätotuus

        Mieleeni tulla tupsahti tämä vanha sananlasku, joka liittyy mahtipontisiin isottelijoihin.
        "Kyllä routa porsaan kotiin ajaa,"

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos selvennyksestä!

        Aloittaja siis tarkoittaa, että palsta on kaatunut ja ihmiset (kirjoittajat) maatuneet=kuolleet. Ymmärsinkö nyt oikein?

        Savoks alotus pitäs kirjuuttoo näe:

        Voe, voe,,,,palsta o kuatunna.
        Immeiset muatunna...

        Ei tuo alotus aenakaa savon murretta ou.
        Eikä Lontoonkaa murretta.
        Mitä lienöö, sitä en tiijä.

        Eihä tämä palsta ou ies kallellaa, suatikka kuatunna.
        Harvemmi nekkää, jotka o heittäneet henkesä aekoja sitte tiällä ennee kummittelloo.

        Jottii immeiset suattaa luulla olevasa nii korvoomattomia, että koko mualima kuatuu, jos ne häepyy muuvalle. Vua eihä se pijä paekkoosa alakuunkaa, oha tuo nähty.

        kylmätotuus

        Ihana, savonkielinen selvennys. Kummitätini tiesi, että rakastin hänen "herkuttelujaan" savonkielellä, ja mielikseni sitä käytti. Se vaan kuullostaa niin mukavalta korvaan.

        Taitaa kirjahyllystäni löytyä myäs Savonkielen sanakirja. Kuten myös Tmpereen seudun murrekirja. Vielä kun saisi jostain Turun murteen sanakirjan. Onneksi on muutama turkulainen ystävä.

        Olen ihastunut Suomen murteisiin. Kielen rikkautta. Ja kun Tuomari Nurmio laulaa Stadin slangilla, on sekin mukavaa kuunneltavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihana, savonkielinen selvennys. Kummitätini tiesi, että rakastin hänen "herkuttelujaan" savonkielellä, ja mielikseni sitä käytti. Se vaan kuullostaa niin mukavalta korvaan.

        Taitaa kirjahyllystäni löytyä myäs Savonkielen sanakirja. Kuten myös Tmpereen seudun murrekirja. Vielä kun saisi jostain Turun murteen sanakirjan. Onneksi on muutama turkulainen ystävä.

        Olen ihastunut Suomen murteisiin. Kielen rikkautta. Ja kun Tuomari Nurmio laulaa Stadin slangilla, on sekin mukavaa kuunneltavaa.

        Siis Tampereen..


    • Anonyymi

      Nythän täällä on taso kuotunna. Sana sopii hyvin tason nousuun. Saatiin ajetuksi pois ikävät pyrkyrit, sitä kannatti peukuttaa.

      • Anonyymi

        Tasoa?????


      • Anonyymi

        Tätähän Korppis ja muutama muu vahtaa mustasukkaisesti, etteivät muut voi vapaasti kirjoitella.
        Ja ketkä ne pyrkyrit oikein ovat: ne vuosikaudet tänne kirjoittaneet, joille ovat kauhistus uudet ajatukset. Kovasti pyrkivät pistämään hanttiin.
        Eivät tuo mitään uutta.
        Minusta on ollut käsittämätöntä tuo omien asioiden tyrkyttäminen joidenkin avustuksella.
        Ehkä maalla on jotain erityistä ja mahtavaa, jos on vierasmaalainen kaveri tai siippa. Onhan näitä opiskelijakaupunkeja, missä on tavannut ulkolaisia on tavannut eikä siinä ole mitään erityistä. Tuo jatkuva alleviivaaminen on jotenkin niin landelaista asuu sitten Suomessa tai Ruotsissa.
        Voisi sanoa, että on tavallaan rasistista briljeerata ulkolaisilla miehillä.
        Tuleeko mieleen, että muistakin ovat ulkolaiset olleet kiinnostuneita, mutta he ovat päättäneet toisin.
        Minua etoo nuo itsestä kertoavat tursuamiset.
        Tekee palstasta tylsän.
        Ja mikseivät siirry jo sinne vanhempaan kastiin, kun kerran ovat.
        Miehet eivät kirjoita noin.
        Joidenkin ikävien vanhojen kirjoittajien pirtaan ei uudet tulokkaat sovi.
        He ovat niin piinttyneitä ja kaavoihinsa kangistuneita.
        Samaa hölmöä höpertelyä aika ajoin. Yksinkertaisia keskinkertaisuuksia, sanon mie.
        Vetäytykää.

        Aitohelmi


      • Anonyymi

        Kenet sinä olet ajanut pois? Entä keitä muut?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tätähän Korppis ja muutama muu vahtaa mustasukkaisesti, etteivät muut voi vapaasti kirjoitella.
        Ja ketkä ne pyrkyrit oikein ovat: ne vuosikaudet tänne kirjoittaneet, joille ovat kauhistus uudet ajatukset. Kovasti pyrkivät pistämään hanttiin.
        Eivät tuo mitään uutta.
        Minusta on ollut käsittämätöntä tuo omien asioiden tyrkyttäminen joidenkin avustuksella.
        Ehkä maalla on jotain erityistä ja mahtavaa, jos on vierasmaalainen kaveri tai siippa. Onhan näitä opiskelijakaupunkeja, missä on tavannut ulkolaisia on tavannut eikä siinä ole mitään erityistä. Tuo jatkuva alleviivaaminen on jotenkin niin landelaista asuu sitten Suomessa tai Ruotsissa.
        Voisi sanoa, että on tavallaan rasistista briljeerata ulkolaisilla miehillä.
        Tuleeko mieleen, että muistakin ovat ulkolaiset olleet kiinnostuneita, mutta he ovat päättäneet toisin.
        Minua etoo nuo itsestä kertoavat tursuamiset.
        Tekee palstasta tylsän.
        Ja mikseivät siirry jo sinne vanhempaan kastiin, kun kerran ovat.
        Miehet eivät kirjoita noin.
        Joidenkin ikävien vanhojen kirjoittajien pirtaan ei uudet tulokkaat sovi.
        He ovat niin piinttyneitä ja kaavoihinsa kangistuneita.
        Samaa hölmöä höpertelyä aika ajoin. Yksinkertaisia keskinkertaisuuksia, sanon mie.
        Vetäytykää.

        Aitohelmi

        Oisko tuo parempi kertoilla omista asioistaan, kun nälviä mita kirjoittajia.
        Sitä minä en ymmärrä tällä palstalla, kun tämä on hyvin hiljainen palsta, niin täällä ajetaan muita kirjoittajia pois.
        Se on minun mielestä järjenköyhyyttä, jos joku vakinikillä kirjoittaa, ja hänestä ei pidä, niin miksi sitten lukea sellaisen kirjoituksia.
        Minlle tuli yhden kirjoittajan kohdalla viiskymppisissä mitta täyteen, niin en ole sen jälkeen hänen kirjoituksiian lukenut, enkä ole mennyt sellaiseen ketjuun vastaamaan, jossa tämä kirjoittaja on enemmälti kirjoittanut. Ei minulle tulisi mieleenkään lähteä häätämään ketään pois.


      • k-kotton kirjoitti:

        Oisko tuo parempi kertoilla omista asioistaan, kun nälviä mita kirjoittajia.
        Sitä minä en ymmärrä tällä palstalla, kun tämä on hyvin hiljainen palsta, niin täällä ajetaan muita kirjoittajia pois.
        Se on minun mielestä järjenköyhyyttä, jos joku vakinikillä kirjoittaa, ja hänestä ei pidä, niin miksi sitten lukea sellaisen kirjoituksia.
        Minlle tuli yhden kirjoittajan kohdalla viiskymppisissä mitta täyteen, niin en ole sen jälkeen hänen kirjoituksiian lukenut, enkä ole mennyt sellaiseen ketjuun vastaamaan, jossa tämä kirjoittaja on enemmälti kirjoittanut. Ei minulle tulisi mieleenkään lähteä häätämään ketään pois.

        Suomen järvissä ui monenlaisia kaloja, jotkut ovat herkkuja, muut viskataan katiskasta takaisin järveen kasvamaan. Riippuu katiskan nostajasta, miten kalansa luokittelee.

        Huono vertaus, mutta pätee ehkä ihmisiinkiin. Palasimme äsken kotiin kokousreissulta, jonka jälkipuintiin poikkesimme ystäviemme kanssa lähiravintolaan lasilliselle. Kotiin palatessamme huomasin, että oli täysikuu. Pieni leikkimielinen ulvaisu pääsi suustamme.

        Hissin ovella juttelimme siitä, millainen rikkaus on omata erilaisia, ja erimaalaisia ystäviä.
        Meitä oli siinä kaksi suomalaista, walesilainen, hollantilainen, ja persialainen. Ja meillä on aina mukavaa yhdessä, ja mielenkiintoisia keskusteluja monenlaisista aiheista. Me kaikki rikastutamme toistemme elämää.

        Samanlaista erilaisuuden sietämistä toivoisin suomalaiseen keskustelukulttuuriin.
        Olkaamme ihmisiä toisillemme!


      • Anonyymi
        suvenkorento12 kirjoitti:

        Suomen järvissä ui monenlaisia kaloja, jotkut ovat herkkuja, muut viskataan katiskasta takaisin järveen kasvamaan. Riippuu katiskan nostajasta, miten kalansa luokittelee.

        Huono vertaus, mutta pätee ehkä ihmisiinkiin. Palasimme äsken kotiin kokousreissulta, jonka jälkipuintiin poikkesimme ystäviemme kanssa lähiravintolaan lasilliselle. Kotiin palatessamme huomasin, että oli täysikuu. Pieni leikkimielinen ulvaisu pääsi suustamme.

        Hissin ovella juttelimme siitä, millainen rikkaus on omata erilaisia, ja erimaalaisia ystäviä.
        Meitä oli siinä kaksi suomalaista, walesilainen, hollantilainen, ja persialainen. Ja meillä on aina mukavaa yhdessä, ja mielenkiintoisia keskusteluja monenlaisista aiheista. Me kaikki rikastutamme toistemme elämää.

        Samanlaista erilaisuuden sietämistä toivoisin suomalaiseen keskustelukulttuuriin.
        Olkaamme ihmisiä toisillemme!

        Hieno kirjoitus sinulta.

        Minäkin toivon, että kulkisimme avoimin mielin ja oppisimme katsomaan asioita monista näkövinkkeleistä käsin ja kykenisimme sietämään erilaisuutta, vaikka emme niitä varsinaisesti omiksimme tuntisikaan.
        On surullista, jos mielemme on niin ahdas, ettemme erilaisuutta edes yritä ymmärtää, vaan jämähdämme omaan nurkkaamme kuvitellen. että ainoastaan oma näkemyksemme on oikea.

        Eivät suomalaiset ole ainoita, jotka näkemyksiinsä jymähtävät, vaan ilmiö koskee kaikkia kansoja.

        Täysikuusta tuli mieleeni eräässä ketjussa mainitsemasi Esko Valtaoja ja hänen kirjansa "Kotona maailmankaikkeudessa" Aion lainata sen mahdollisimman nopeasti.

        Kari Enqvistin teoksiakin olen lukenut suurella mielenkiinnolla.
        Eskolla ja Karilla on kyky kirjoittaa ja puhua avaruudesta tavalla, jonka tavallinenkin talliainen jotenkin ymmärtää.

        Tämä nyt ei varsinaisesti liittynyt aloitukseen, mutta toisaalta näiden tiedemiesten kirjoitukset osoittavat sen, että tietojaan voi lisätä myös isommissa ympyröissä, jos tahtoa ja avarakatseisuutta riittää.

        kylmätotuus


      • suvenkorento12 kirjoitti:

        Suomen järvissä ui monenlaisia kaloja, jotkut ovat herkkuja, muut viskataan katiskasta takaisin järveen kasvamaan. Riippuu katiskan nostajasta, miten kalansa luokittelee.

        Huono vertaus, mutta pätee ehkä ihmisiinkiin. Palasimme äsken kotiin kokousreissulta, jonka jälkipuintiin poikkesimme ystäviemme kanssa lähiravintolaan lasilliselle. Kotiin palatessamme huomasin, että oli täysikuu. Pieni leikkimielinen ulvaisu pääsi suustamme.

        Hissin ovella juttelimme siitä, millainen rikkaus on omata erilaisia, ja erimaalaisia ystäviä.
        Meitä oli siinä kaksi suomalaista, walesilainen, hollantilainen, ja persialainen. Ja meillä on aina mukavaa yhdessä, ja mielenkiintoisia keskusteluja monenlaisista aiheista. Me kaikki rikastutamme toistemme elämää.

        Samanlaista erilaisuuden sietämistä toivoisin suomalaiseen keskustelukulttuuriin.
        Olkaamme ihmisiä toisillemme!

        Huomenta ylisiltä@

        Olen usein ihmetellyt kuinka paljon ihmiset kertovat omasta elämästään, mutta tuomitsevat jonkun kirjoittajien kuten nimimerkki Aitohelmi teki.

        Kerroit hauskasta illastasi ulkolaisten ystäviesi kanssa. Kun kirjoitin illastani Haarlemilaisessa jazz-klubissa se tulkittiin kehumisena, epäiltiin kielitaitoani jne.

        Miksiköhän ulkomaalaiset ystäväni ärsyttävät kun taas esim. sinun iltasi ulkomaalaisten ystäväväsi kanssa koetiin jo mm. hienoksi kirjoitukseksi?

        Osaatko selittää?


      • Anonyymi
        Korppikotka kirjoitti:

        Huomenta ylisiltä@

        Olen usein ihmetellyt kuinka paljon ihmiset kertovat omasta elämästään, mutta tuomitsevat jonkun kirjoittajien kuten nimimerkki Aitohelmi teki.

        Kerroit hauskasta illastasi ulkolaisten ystäviesi kanssa. Kun kirjoitin illastani Haarlemilaisessa jazz-klubissa se tulkittiin kehumisena, epäiltiin kielitaitoani jne.

        Miksiköhän ulkomaalaiset ystäväni ärsyttävät kun taas esim. sinun iltasi ulkomaalaisten ystäväväsi kanssa koetiin jo mm. hienoksi kirjoitukseksi?

        Osaatko selittää?

        joo oon miettinyt onko täällä sivistyneiltä kuulostavat henkilöt jotka
        menevät henkilökohtaisuuksiin, koulukiusattuja vaiko kiusaajia

        njjj


      • Anonyymi kirjoitti:

        joo oon miettinyt onko täällä sivistyneiltä kuulostavat henkilöt jotka
        menevät henkilökohtaisuuksiin, koulukiusattuja vaiko kiusaajia

        njjj

        Mietin myös, koetaanko profiilikuvani ärsyttäviksi. Vaihdoin juuri kuvan tähän profiiliini koska määrätyt rutiinit koen ihanina. Aamiainen mökin keskipihalla, odotettu tapahtuma omassa kalenterissani.

        Olen jo luopunut ilmaisusta kiusaaminen. Itsensä korostamisesta, omasta oletetusta paremmuudesta ja kansallisuusaatteesta sekä suvaitsemattomuudesta kertovat.

        Mitä tänään keksittäisiin 🌞


      • Anonyymi
        Korppikotka kirjoitti:

        Mietin myös, koetaanko profiilikuvani ärsyttäviksi. Vaihdoin juuri kuvan tähän profiiliini koska määrätyt rutiinit koen ihanina. Aamiainen mökin keskipihalla, odotettu tapahtuma omassa kalenterissani.

        Olen jo luopunut ilmaisusta kiusaaminen. Itsensä korostamisesta, omasta oletetusta paremmuudesta ja kansallisuusaatteesta sekä suvaitsemattomuudesta kertovat.

        Mitä tänään keksittäisiin 🌞

        Sivusta totean, että kommentoinnista päätellen ette ymmärtäneet, mitä kirjoitin. Muumaalaisten kohtaaminen ja keskustelu ja seurustelu ja yhteiselämä on normaalia. Mutta jos kumppania esitellään kuin näyttelyesinettä ja alleviivataan nähkääs kulkaas, se on outoa ja jos suhtautuminen on kerskaamista, on vielä oudompaa.
        Aivan kannatettava näkökulma on erilaisuudennymmärtäminen ja eri näkövinkkelit. Vastenmielistä on itsensä tyrkyttäminen ikään kuin siippa olisi joku oma ominaisuus. Tällöin ei käsitellä mitään aihetta, asiaa vaan se minä, minä ja taas minä, on se pääasia. Päteminen tällä saa sivustaseuraajan hieromaan silmiään ja tämä on pakko kirjoittaa. Ihmiset ratsastavat, mitä omituisemmilla asioilla. Jonkun on pakko kirjoittaa, ettei noin. Se ei palvele tai edistä mitään. Voi olla, että muista vuosien mittaan lukijat tulevat likinäköisiksi. Kukaan ei uskalla sanoa, että älä myy itseäsi ulkolaisella siipalla.
        Liitä asia isompaan yhteyteen.

        Aitohelmi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta totean, että kommentoinnista päätellen ette ymmärtäneet, mitä kirjoitin. Muumaalaisten kohtaaminen ja keskustelu ja seurustelu ja yhteiselämä on normaalia. Mutta jos kumppania esitellään kuin näyttelyesinettä ja alleviivataan nähkääs kulkaas, se on outoa ja jos suhtautuminen on kerskaamista, on vielä oudompaa.
        Aivan kannatettava näkökulma on erilaisuudennymmärtäminen ja eri näkövinkkelit. Vastenmielistä on itsensä tyrkyttäminen ikään kuin siippa olisi joku oma ominaisuus. Tällöin ei käsitellä mitään aihetta, asiaa vaan se minä, minä ja taas minä, on se pääasia. Päteminen tällä saa sivustaseuraajan hieromaan silmiään ja tämä on pakko kirjoittaa. Ihmiset ratsastavat, mitä omituisemmilla asioilla. Jonkun on pakko kirjoittaa, ettei noin. Se ei palvele tai edistä mitään. Voi olla, että muista vuosien mittaan lukijat tulevat likinäköisiksi. Kukaan ei uskalla sanoa, että älä myy itseäsi ulkolaisella siipalla.
        Liitä asia isompaan yhteyteen.

        Aitohelmi

        Selvästi sinulla on korpikirjailijaa kohtaan jotain henkilökohtaista kaunaa. Vuosien ajalta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta totean, että kommentoinnista päätellen ette ymmärtäneet, mitä kirjoitin. Muumaalaisten kohtaaminen ja keskustelu ja seurustelu ja yhteiselämä on normaalia. Mutta jos kumppania esitellään kuin näyttelyesinettä ja alleviivataan nähkääs kulkaas, se on outoa ja jos suhtautuminen on kerskaamista, on vielä oudompaa.
        Aivan kannatettava näkökulma on erilaisuudennymmärtäminen ja eri näkövinkkelit. Vastenmielistä on itsensä tyrkyttäminen ikään kuin siippa olisi joku oma ominaisuus. Tällöin ei käsitellä mitään aihetta, asiaa vaan se minä, minä ja taas minä, on se pääasia. Päteminen tällä saa sivustaseuraajan hieromaan silmiään ja tämä on pakko kirjoittaa. Ihmiset ratsastavat, mitä omituisemmilla asioilla. Jonkun on pakko kirjoittaa, ettei noin. Se ei palvele tai edistä mitään. Voi olla, että muista vuosien mittaan lukijat tulevat likinäköisiksi. Kukaan ei uskalla sanoa, että älä myy itseäsi ulkolaisella siipalla.
        Liitä asia isompaan yhteyteen.

        Aitohelmi

        " Kukaan ei uskalla sanoa, että älä myy itseäsi ulkolaisella siipalla."

        Rasisti, persu ja tyhmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Kukaan ei uskalla sanoa, että älä myy itseäsi ulkolaisella siipalla."

        Rasisti, persu ja tyhmä.

        Ajatuksesi eivät yltäneet oikein mihinkään.
        Ensin. Mielestäni ihmiset saavat ystävystyä, seurustella ja mennä naimisiin muumaalaisten kanssa. Toiseksi. Tietävätkö nämä siipat, miten heitä käytetään esim. täällä. Kolmanneksi. Vaikka kumppani olisi vierasmaalainen, takaako tämä sen, etteikö suomalainen osapuoli olisi rasisti.
        Neljänneksi. Haluan repiä sen gloorian, kun suomalaiset alkoivat 60- ja 70-luvulla matkustamaan ja lähtemään kesätöihin ulkomaille ja avioituivat sen siliän tien. Se oli siihen aikaan jotain erityistä. Ei enää. Se on yhtä normaalia nyt kuin avioitua kotimaisen kanssa. Nyt opiskellaan vaihto-oppilaina eri maanosissa, joten ihan tavallista, että puoliso on kiinalainen, vietnamilainen, virolainen, jne. Se ei ole enää erityistä.
        Joten, tänään sillä ei voi hankkia nainen tai mies mitään erityisominaisuutta itselleen.
        Eivät miehet täällä 60 kirjoita, että minulla on tai on ollut venäläinen, thaimaalainen, virolainen vaimo. He eivät tuo tällaista esiin.
        Sitten rasismista. Viimeksi eilen keskustelin vierasmaalaisen ystäväni kanssa.
        Hän haluaa pitää yhteyttä ja keskustelemme kaikesta maan ja taivaan välillä.
        En tästä kirjoittaisi, jossei joku olisi haukkunut klo 10.00. Ihan normaalia yhteydenpitoa. Pointti: tämä ei tee minusta yhtään erityisempää.
        Enhän tiedä yhtään, miten ko. muulloin käyttäytyy tai millaisia mielipiteitä hänellä on. Harrastuksissa olen pannut merkille, että suomalaisnaiset eivät juurikaan tervehdi afrikkalaisia tai virolaisia, jos nyt muutenkin se päivään sanominen on vaikeaa toisille. Ehkä ovat mököttäneet noin vuosikaudet.
        Minulla ole mitään henkilökohtaista Korppista kohtaan, koska en häntä henkilökohtaisesti tunne. Hänessä on paljon hyviä piirteitä ja taitoa, joten väite on turha. Surullista on havaita, miten väärin ihmiset ymmärtävät kirjoituksia ja asioita. Eivät viitsi hakea sitä syvintä.
        Itsearvomerkkien sisälle kun ihminen laitetaan, hän on mitä on, miinukset ja plussat pois.

        Aitohelmi
        Olisihan se todella ihme, jos joku syventyisi ja ymmärtäisi.
        Malliksi joisi tuolta toisesta ketjusta ottaa sen tapauksen: katsokaa lääkäri.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ajatuksesi eivät yltäneet oikein mihinkään.
        Ensin. Mielestäni ihmiset saavat ystävystyä, seurustella ja mennä naimisiin muumaalaisten kanssa. Toiseksi. Tietävätkö nämä siipat, miten heitä käytetään esim. täällä. Kolmanneksi. Vaikka kumppani olisi vierasmaalainen, takaako tämä sen, etteikö suomalainen osapuoli olisi rasisti.
        Neljänneksi. Haluan repiä sen gloorian, kun suomalaiset alkoivat 60- ja 70-luvulla matkustamaan ja lähtemään kesätöihin ulkomaille ja avioituivat sen siliän tien. Se oli siihen aikaan jotain erityistä. Ei enää. Se on yhtä normaalia nyt kuin avioitua kotimaisen kanssa. Nyt opiskellaan vaihto-oppilaina eri maanosissa, joten ihan tavallista, että puoliso on kiinalainen, vietnamilainen, virolainen, jne. Se ei ole enää erityistä.
        Joten, tänään sillä ei voi hankkia nainen tai mies mitään erityisominaisuutta itselleen.
        Eivät miehet täällä 60 kirjoita, että minulla on tai on ollut venäläinen, thaimaalainen, virolainen vaimo. He eivät tuo tällaista esiin.
        Sitten rasismista. Viimeksi eilen keskustelin vierasmaalaisen ystäväni kanssa.
        Hän haluaa pitää yhteyttä ja keskustelemme kaikesta maan ja taivaan välillä.
        En tästä kirjoittaisi, jossei joku olisi haukkunut klo 10.00. Ihan normaalia yhteydenpitoa. Pointti: tämä ei tee minusta yhtään erityisempää.
        Enhän tiedä yhtään, miten ko. muulloin käyttäytyy tai millaisia mielipiteitä hänellä on. Harrastuksissa olen pannut merkille, että suomalaisnaiset eivät juurikaan tervehdi afrikkalaisia tai virolaisia, jos nyt muutenkin se päivään sanominen on vaikeaa toisille. Ehkä ovat mököttäneet noin vuosikaudet.
        Minulla ole mitään henkilökohtaista Korppista kohtaan, koska en häntä henkilökohtaisesti tunne. Hänessä on paljon hyviä piirteitä ja taitoa, joten väite on turha. Surullista on havaita, miten väärin ihmiset ymmärtävät kirjoituksia ja asioita. Eivät viitsi hakea sitä syvintä.
        Itsearvomerkkien sisälle kun ihminen laitetaan, hän on mitä on, miinukset ja plussat pois.

        Aitohelmi
        Olisihan se todella ihme, jos joku syventyisi ja ymmärtäisi.
        Malliksi joisi tuolta toisesta ketjusta ottaa sen tapauksen: katsokaa lääkäri.

        Huomenta🌞
        Istun kahviaamiaista nauttien mökin keskipihalla, jonne juuri nyt aurinko heittelee säteitn ympäröivien isojen koivujen latvustojen läpi.

        Edessäni Nuasjärvi lainehtii itätuulen lempeästä voimasta. Itätuuli ei yllä kahvipaikkaani, joten tyyntä on jumalan lapsen elämästään nauttia. Linnut visertelevät, on kaunis suvisunnuntai.

        Se, että kirjoitat puskasta moittien muita heidän tyyleistään ilmaista itseään ei tee sinusta helmeä, vaikka niin kuvittelet. Syvällinen tekstijesi tulkinta kertoo katkeroituneesta elämään pettyneestä naisesta, jolla oli mahdollisuutesi, mutta ne jäi käyttämättä.

        Mitä tulee miehiin, heillä joilla puoliso vielä on kirjoittavat kumppaneistaan kuten naisetkin joilla on puoliso.

        Yritä ohittaa etovat kommenttini niin sinun ei tarvitse kärsiä olemassa olostani.

        Eilen lämpeni rantasauna ja kiuasmakkarat maistuivat aurinkoisella laiturillani. Kävin pudottamassa talviturkin Nuakseen.

        Tänään ajattelin tehdä timpurin töitä.


      • Anonyymi
        Korppikotka kirjoitti:

        Huomenta🌞
        Istun kahviaamiaista nauttien mökin keskipihalla, jonne juuri nyt aurinko heittelee säteitn ympäröivien isojen koivujen latvustojen läpi.

        Edessäni Nuasjärvi lainehtii itätuulen lempeästä voimasta. Itätuuli ei yllä kahvipaikkaani, joten tyyntä on jumalan lapsen elämästään nauttia. Linnut visertelevät, on kaunis suvisunnuntai.

        Se, että kirjoitat puskasta moittien muita heidän tyyleistään ilmaista itseään ei tee sinusta helmeä, vaikka niin kuvittelet. Syvällinen tekstijesi tulkinta kertoo katkeroituneesta elämään pettyneestä naisesta, jolla oli mahdollisuutesi, mutta ne jäi käyttämättä.

        Mitä tulee miehiin, heillä joilla puoliso vielä on kirjoittavat kumppaneistaan kuten naisetkin joilla on puoliso.

        Yritä ohittaa etovat kommenttini niin sinun ei tarvitse kärsiä olemassa olostani.

        Eilen lämpeni rantasauna ja kiuasmakkarat maistuivat aurinkoisella laiturillani. Kävin pudottamassa talviturkin Nuakseen.

        Tänään ajattelin tehdä timpurin töitä.

        Jos olet avautunut parisuhteistasi, siedä se, että kaikki eivät niin tee. Ymmärrätkö?
        Et sinä tiedä, onko minulla miestä, montako heitä on tai ollut, onko ollut muumaalainen, onko ollut huomattavasti nuorempi. Et sinä tunne minua.
        Sinä vain et saa kertomiasi enää pois. Jotkut laittavat omat privaattiasiansa esille. Minusta se on jotenkin exhibitististä.

        Sorrutko aina tuohon samaan temppuun, että hyökkäyksesi on paras puolustus, kun ajatukset loppuvat, varsinkin kun joku kyseenalaistaa, onko tuo ihan viisasta?

        Aitohelmi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet avautunut parisuhteistasi, siedä se, että kaikki eivät niin tee. Ymmärrätkö?
        Et sinä tiedä, onko minulla miestä, montako heitä on tai ollut, onko ollut muumaalainen, onko ollut huomattavasti nuorempi. Et sinä tunne minua.
        Sinä vain et saa kertomiasi enää pois. Jotkut laittavat omat privaattiasiansa esille. Minusta se on jotenkin exhibitististä.

        Sorrutko aina tuohon samaan temppuun, että hyökkäyksesi on paras puolustus, kun ajatukset loppuvat, varsinkin kun joku kyseenalaistaa, onko tuo ihan viisasta?

        Aitohelmi

        Jos olen parisuhdettani avannut, sen ei pitäisi sinun elämääsi vaikuttaa.

        Se montako miestä sinulla on ollut ei voi vähempää kiinnostaa. Ymmärrätkö?

        Käy katsomassa päiväni puuhastelun tulos profiilistani. Nyt pitää laittaa grilli tulille P. ajoi juuri pihaan.


      • Anonyymi
        Korppikotka kirjoitti:

        Jos olen parisuhdettani avannut, sen ei pitäisi sinun elämääsi vaikuttaa.

        Se montako miestä sinulla on ollut ei voi vähempää kiinnostaa. Ymmärrätkö?

        Käy katsomassa päiväni puuhastelun tulos profiilistani. Nyt pitää laittaa grilli tulille P. ajoi juuri pihaan.

        Aitohrlmi taitaa olla kateellinen sinulle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aitohrlmi taitaa olla kateellinen sinulle.

        Jotain outoa hänessä on, olisko Lesbo.


      • Anonyymi
        Korppikotka kirjoitti:

        Jotain outoa hänessä on, olisko Lesbo.

        Ihastunut sinuun😍


      • Anonyymi

        Ymmärryksessäni taitaa olla täydellinen oikosulku, kun en ymmärrä kommenttisi merkitystä.

        Keskityn siis siihen, että miksi joku tulokas tai aiemminkin tänne kirjoittanut nimimerkki antaa näiden "kantapeikkojen" mielipiteiden tai "häätöyritysten" vaikuttaa itseensä niin, että poistuu palstalta?

        Vuosien myötä olen oppinut tuntemaan joidenkin nimimerkkien toimintatavat, kun he käyvät jonkun heille epämiellyttävän nimimerkin kimppuun. Yleensä syy hiillostamiseen johtuu siitä, ettei nimimerkki suostu pokkuroimaan heidän edessään, eikä komppaamaan heidän mielipiteitään.

        Tämä on avoin keskustelupalsta, jossa jokaisella on (pitäisi olla) yhtäläinen oikeus kertoa omat näkemyksensä asioista.
        Minusta olisi suotavaa, että kantansa myös perustelisi.

        Keskustelupalstalle eivät kuulu arvailut siitä, kuka minkäkin kommentin on kirjoittanut.
        Otan yhden esimerkin marraskuulta vuodelta 2017.
        Eräs vakinikki esitti "varmana" tietona, että minä tai nimim.Tellukka olimme kirjoittaneet yöllä erääseen aloitukseen kommentteja, jotka ylläpito oli poistanut.
        Tuo nimimerkki, joka väitteen esitti ei tiennyt, että kyseisenä aikana olin Kysissä kytkettynä nenämahaletkuun, oikeassa kädessäni oli kanyyli, josta minua nesteytettiin ja vasemmassa kädessäni kanyyli, josta antibiootit ja ravintoliuos menivät elimistööni, koska olin saanut verenmyrkytyksen.

        Hänen väitteensä oli valhetta ja valitettavan usein hän sortuu luulotteluihin vielä nykyäänkin.
        Oikeastaan säälin häntä tai sitten vain hymähdän kommenteilleen.

        Jos täällä aikoo saada äänensä kuuluviin, niin on lähes pakko ryhtyä taistoon ja katsoa kenenkä paidassa kaulus lopultakin kestää.

        Ei ole mielekästä kertoa perheasioistaan, jos se ei liity aloitukseen. Siinäkin tapauksessa on pyydettävä lupa perheenjäseniltä.

        Voe, voe sentää, mittee kaekkee pöljyyksijä myö immeiset elläessämmö tiemmekää. Vähempikkii välttäs.
        Eikö vua?

        kylmätotuus


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärryksessäni taitaa olla täydellinen oikosulku, kun en ymmärrä kommenttisi merkitystä.

        Keskityn siis siihen, että miksi joku tulokas tai aiemminkin tänne kirjoittanut nimimerkki antaa näiden "kantapeikkojen" mielipiteiden tai "häätöyritysten" vaikuttaa itseensä niin, että poistuu palstalta?

        Vuosien myötä olen oppinut tuntemaan joidenkin nimimerkkien toimintatavat, kun he käyvät jonkun heille epämiellyttävän nimimerkin kimppuun. Yleensä syy hiillostamiseen johtuu siitä, ettei nimimerkki suostu pokkuroimaan heidän edessään, eikä komppaamaan heidän mielipiteitään.

        Tämä on avoin keskustelupalsta, jossa jokaisella on (pitäisi olla) yhtäläinen oikeus kertoa omat näkemyksensä asioista.
        Minusta olisi suotavaa, että kantansa myös perustelisi.

        Keskustelupalstalle eivät kuulu arvailut siitä, kuka minkäkin kommentin on kirjoittanut.
        Otan yhden esimerkin marraskuulta vuodelta 2017.
        Eräs vakinikki esitti "varmana" tietona, että minä tai nimim.Tellukka olimme kirjoittaneet yöllä erääseen aloitukseen kommentteja, jotka ylläpito oli poistanut.
        Tuo nimimerkki, joka väitteen esitti ei tiennyt, että kyseisenä aikana olin Kysissä kytkettynä nenämahaletkuun, oikeassa kädessäni oli kanyyli, josta minua nesteytettiin ja vasemmassa kädessäni kanyyli, josta antibiootit ja ravintoliuos menivät elimistööni, koska olin saanut verenmyrkytyksen.

        Hänen väitteensä oli valhetta ja valitettavan usein hän sortuu luulotteluihin vielä nykyäänkin.
        Oikeastaan säälin häntä tai sitten vain hymähdän kommenteilleen.

        Jos täällä aikoo saada äänensä kuuluviin, niin on lähes pakko ryhtyä taistoon ja katsoa kenenkä paidassa kaulus lopultakin kestää.

        Ei ole mielekästä kertoa perheasioistaan, jos se ei liity aloitukseen. Siinäkin tapauksessa on pyydettävä lupa perheenjäseniltä.

        Voe, voe sentää, mittee kaekkee pöljyyksijä myö immeiset elläessämmö tiemmekää. Vähempikkii välttäs.
        Eikö vua?

        kylmätotuus

        No, tulit ulos simpukasta.


      • Anonyymi
        Korppikotka kirjoitti:

        Huomenta ylisiltä@

        Olen usein ihmetellyt kuinka paljon ihmiset kertovat omasta elämästään, mutta tuomitsevat jonkun kirjoittajien kuten nimimerkki Aitohelmi teki.

        Kerroit hauskasta illastasi ulkolaisten ystäviesi kanssa. Kun kirjoitin illastani Haarlemilaisessa jazz-klubissa se tulkittiin kehumisena, epäiltiin kielitaitoani jne.

        Miksiköhän ulkomaalaiset ystäväni ärsyttävät kun taas esim. sinun iltasi ulkomaalaisten ystäväväsi kanssa koetiin jo mm. hienoksi kirjoitukseksi?

        Osaatko selittää?

        Koska viittasit kirjoituksessasi kommenttiini, jonka kirjoitin nimimerkille "suvenkorento 12", niin otan vapauden vastata kysymykseesi.

        Minusta ko. nimimerkin kirjoituksen pääpaino ei ollut siinä, että hänellä on ulkomaalaisia ystäviä , vaan siinä, että on avartavaa tutustua eri kansallisuuksien näkemyksiin ystäviensä kautta.

        kylmätotuus


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koska viittasit kirjoituksessasi kommenttiini, jonka kirjoitin nimimerkille "suvenkorento 12", niin otan vapauden vastata kysymykseesi.

        Minusta ko. nimimerkin kirjoituksen pääpaino ei ollut siinä, että hänellä on ulkomaalaisia ystäviä , vaan siinä, että on avartavaa tutustua eri kansallisuuksien näkemyksiin ystäviensä kautta.

        kylmätotuus

        Onha se avartavaa olla tekemisissä ulkomaalaisten kanssa, on tokkiisa, on jo 13-vuoden kokemus asiasta.


      • Korppikotka kirjoitti:

        Onha se avartavaa olla tekemisissä ulkomaalaisten kanssa, on tokkiisa, on jo 13-vuoden kokemus asiasta.

        Nyt menee jo liian pitkälle.

        Minulla on asiasta jo yli 50 vuoden kokemus, joten se ei ole minulle mitään uutta ja ihmeellistä.

        Eksoottisempaa oli matkustaa junalla Savonlinnaan. Sillä matkalla sitä vasta mukavia ihmisiä tapasi, lapsena ja nuorena. Soutuveneellä virran yli sitten Olavinlinnaan.

        Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa, kun sen vaan oikein oivaltaa.


      • Anonyymi
        Korppikotka kirjoitti:

        Jos olen parisuhdettani avannut, sen ei pitäisi sinun elämääsi vaikuttaa.

        Se montako miestä sinulla on ollut ei voi vähempää kiinnostaa. Ymmärrätkö?

        Käy katsomassa päiväni puuhastelun tulos profiilistani. Nyt pitää laittaa grilli tulille P. ajoi juuri pihaan.

        Ystäväni korppis.

        Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, ettei sinunkaan parisuhteesi tai arkiset puuhastelusi, joista lähes päivittäin kerrot, jaksa meitä loputtomiin kiinnostaa?
        Ymmärrätkö?

        Meillä kaikilla on elämä, muttemme kerro täällä jokaista askeltamme.

        Olisitko sinä kiinnostunut, jos raportoisin päivästäni tyyliin.

        Kaurapuuro kypsyy liedellä. Laitan hiutaleet aina kylmään veteen ja haudutan puuroa miedolla lämmöllä 30 minuuttia, jolloin siitä tulee samettimaista.
        Syön puuron syvältä Arabian lautaselta, jonka reunassa on ihastuttava kukkakuviointi. Lusikka on Hacmanin Savonia-sarjaa. Puuron nautin kotimaisten mustikoiden ja vadelmien ryydittämänä.

        Puuron syötyäni juon mukillisen kahvia. Muki on tuotu Amerikasta.
        Kahvin kanssa nautin pari kauraviipaletta, joissa on runsaasti kuitua. Niiden päälle laitan "sitä sun tätä. Kävin ostamassa ne Kuopiosta, kun ei niitä paikallisista kaupoista löydy.

        Huomenna eräs sukulaiseni tuo minulle Italiasta juustoja, oliiviöljyä ja lukemattomia tuotteita, joista Suomessa ei ole edes koskaan kuultukaan.
        Hän oli Italiassa kuukauden kiertäen maata etelästä pohjoiseen.
        Pyysi hän minuakin mukaansa, mutta matka ei sopinut aikatauluuni. Valitettavasti!
        Sovimme. että menemme käymään Sorsanpesässä kesällä tutkailemassa, onko sen taso noussut vuosien saatossa.

        Mitä profiilikuvaasi tulee, niin en koskaan katso kenenkään kuvia.


        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Korppikotka kirjoitti:

        No, tulit ulos simpukasta.

        Jos sinä onneton Korppikotka kuvittelet minun piiloutuvan nimimerkin "Aitohelmi" taakse, niin olet täysin sekaisin.

        Minä vastaan omista kirjoituksistani nimimerkilläni, enkä ole koskaan ollut kaltaisesi raukkis, joka lymyää puskissa.
        Sinä itse olet myöntänyt kirjoittavasi puskasta, mutta minä en ikinä sellaiseen sorru. Tiedät sen itsekin, ja sekös sinua ottaa kupoliin.

        Olen kylmätotuus, joka ei ole koskaan tarvinnut kuorta suojakseen, joten voit lopettaa lapsellisen höpötyksesi.

        kylmätotuus


      • Puskassahan sinä nytkin lymyät. Kuka anonyymi sitten lienetkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinä onneton Korppikotka kuvittelet minun piiloutuvan nimimerkin "Aitohelmi" taakse, niin olet täysin sekaisin.

        Minä vastaan omista kirjoituksistani nimimerkilläni, enkä ole koskaan ollut kaltaisesi raukkis, joka lymyää puskissa.
        Sinä itse olet myöntänyt kirjoittavasi puskasta, mutta minä en ikinä sellaiseen sorru. Tiedät sen itsekin, ja sekös sinua ottaa kupoliin.

        Olen kylmätotuus, joka ei ole koskaan tarvinnut kuorta suojakseen, joten voit lopettaa lapsellisen höpötyksesi.

        kylmätotuus

        Otappa tästäkin tolokkua 😜

        "Ehkä maalla on jotain erityistä ja mahtavaa, jos on vierasmaalainen kaveri tai siippa."

        "oli täysikuu. Pieni leikkimielinen ulvaisu pääsi suustamme."

        "Muumaalaisten kohtaaminen ja keskustelu ja seurustelu ja yhteiselämä on normaalia. "

        "On surullista, jos mielemme on niin ahdas, ettemme erilaisuutta edes yritä ymmärtää."

        "Aivan kannatettava näkökulma on erilaisuudennymmärtäminen ja eri näkövinkkelit. "

        "kaikki eivät niin tee. Ymmärrätkä?"

        "Ymmärryksessäni taitaa olla täydellinen oikosulku, kun en ymmärrä kommenttisi merkitystä."

        "Tämä on avoin keskustelupalsta, jossa jokaisella on (pitäisi olla) yhtäläinen oikeus kertoa omat näkemyksensä asioista."


        "Nyt menee jo liian pitkälle."


        "parisuhteesi tai arkiset puuhastelusi, joista lähes päivittäin kerrot, jaksa meitä loputtomiin kiinnostaa? 
        Ymmärrätkö?"

        "Minä vastaan omista kirjoituksistani nimimerkilläni, enkä ole koskaan ollut kaltaisesi raukkis,"

        "Ymmärrätkö?"

        "Minulla on asiasta jo yli 50 vuoden kokemus, joten se ei ole minulle mitään uutta ja ihmeellistä."

        "Jos olet avautunut parisuhteistasi, siedä se, että kaikki eivät niin tee. Ymmärrätkö?"

        "Et sinä tunne minua."

        "on avartavaa tutustua eri kansallisuuksien näkemyksiin ystäviensä kautta."


        "Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa, kun sen vaan oikein oivaltaa."

        Pikkutyttönä uimme yli Ontojoen edes takas. Joki oli kapea, vesi kirkasta, rannat hiekkatörmiä.


      • Anonyymi
        Korppikotka kirjoitti:

        Jotain outoa hänessä on, olisko Lesbo.

        Korppikselle joku muu korppis. Sitten otettiin tällainen kortti, mikä on aika kaukana asiasta. Loppuivatko ajatukset. Aletaan määrittelemään jälleen kerran kirjoittajaa, ei sitä, mistä asiasta kirjoittaa. Tämä on torjuntaa.

        Se, että myöntäisi, onpa tullut hölötettyä liikaa ja on mennyt överiksi.
        Kylmätotuus on oivaltanut asian ytimen.
        Yritän viestittää, että Korppis rajoittaisi.
        Tainnut mennä Tube, chat ja keskustelupalstojen idea sekaisin.
        Osa nykynuorisosta on hyvinkin varovaista, mitä kuvia tai tietoja palstalle laittavat. Tämä puolijulkisuus antaa mahdollisuuden leikkiä 'julkkista', siis kun menee ja lörpöttelee asioistaan, on vähän itserakkaustasosta kiinni.
        Mikä on keskustelupalsta?
        Onko se keskustelua, jos aiheena on minä, minä ja taas minä, mutta missä ei keskustella juurikaan yleisellä tasolla. Tietenkin viite siitä, miksi johonkin näkemykseen on päätynyt voi selittyä omakohtaisena kokemuksena tai havaintona, joten siltä minältä ei täysin välty.

        Tässä nyt huomaa, kuka oivaltaa tekstini tendenssin.
        Ei Keski-Metsän Kertun kaikki jutut ole tätä päivää.
        Isohoo aikoinaan yritti muistuttaa chattailun eroa. Nyt olen taipuvainen
        ajattelemaan vähän samoin.
        Aiheesta tosin vähän kiinni, jos kirjoitetaan keväthavainnoista tai kevätpuuhista tai kärpäsenpaskan pesusta.
        Mikä se sanomasi on? Tässä se.

        Aitohelmi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Korppikselle joku muu korppis. Sitten otettiin tällainen kortti, mikä on aika kaukana asiasta. Loppuivatko ajatukset. Aletaan määrittelemään jälleen kerran kirjoittajaa, ei sitä, mistä asiasta kirjoittaa. Tämä on torjuntaa.

        Se, että myöntäisi, onpa tullut hölötettyä liikaa ja on mennyt överiksi.
        Kylmätotuus on oivaltanut asian ytimen.
        Yritän viestittää, että Korppis rajoittaisi.
        Tainnut mennä Tube, chat ja keskustelupalstojen idea sekaisin.
        Osa nykynuorisosta on hyvinkin varovaista, mitä kuvia tai tietoja palstalle laittavat. Tämä puolijulkisuus antaa mahdollisuuden leikkiä 'julkkista', siis kun menee ja lörpöttelee asioistaan, on vähän itserakkaustasosta kiinni.
        Mikä on keskustelupalsta?
        Onko se keskustelua, jos aiheena on minä, minä ja taas minä, mutta missä ei keskustella juurikaan yleisellä tasolla. Tietenkin viite siitä, miksi johonkin näkemykseen on päätynyt voi selittyä omakohtaisena kokemuksena tai havaintona, joten siltä minältä ei täysin välty.

        Tässä nyt huomaa, kuka oivaltaa tekstini tendenssin.
        Ei Keski-Metsän Kertun kaikki jutut ole tätä päivää.
        Isohoo aikoinaan yritti muistuttaa chattailun eroa. Nyt olen taipuvainen
        ajattelemaan vähän samoin.
        Aiheesta tosin vähän kiinni, jos kirjoitetaan keväthavainnoista tai kevätpuuhista tai kärpäsenpaskan pesusta.
        Mikä se sanomasi on? Tässä se.

        Aitohelmi

        Korpi on kuin satumaa, jossa tarinat pilvillä ratsastaa.
        Tuuli auttaa, vauhtia antaa, tuulenpesästä tarinat pilville kantaa.
        Aurinko kirjaan sävyjä mättää, taivaan rannan jälkeensä värimereksi jättää.
        Yön pimeän kätköissä kartanolla kuu-ukko päivän tarinat lukee,
        kannon nokalla istuu, koivun kylkeen tukee.
        Piirtää järvelle keltaisen kuunsillan, rannalta rannalle tullessa illan.
        Kuljen toiselle puolen sillan yli, siellä on koppa ja kopasssa satujen syli.
        Aurinko nousee koivujen takaa, uudet satujen aiheet pilville jakaa.

        Mandi


      • Aitohelmi Ymmärrätkö?
        Kylmätotuus Ymmärrätkö?

        Johan toki ymmärrän yhellä nikilläkin.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Aitohelmi Ymmärrätkö?
        Kylmätotuus Ymmärrätkö?

        Johan toki ymmärrän yhellä nikilläkin.

        Minusta tuntuu, että et siltikään ymmärrä, mitä sinulle nyt yritetään sanoa! Ymmärrätkö?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Korppikselle joku muu korppis. Sitten otettiin tällainen kortti, mikä on aika kaukana asiasta. Loppuivatko ajatukset. Aletaan määrittelemään jälleen kerran kirjoittajaa, ei sitä, mistä asiasta kirjoittaa. Tämä on torjuntaa.

        Se, että myöntäisi, onpa tullut hölötettyä liikaa ja on mennyt överiksi.
        Kylmätotuus on oivaltanut asian ytimen.
        Yritän viestittää, että Korppis rajoittaisi.
        Tainnut mennä Tube, chat ja keskustelupalstojen idea sekaisin.
        Osa nykynuorisosta on hyvinkin varovaista, mitä kuvia tai tietoja palstalle laittavat. Tämä puolijulkisuus antaa mahdollisuuden leikkiä 'julkkista', siis kun menee ja lörpöttelee asioistaan, on vähän itserakkaustasosta kiinni.
        Mikä on keskustelupalsta?
        Onko se keskustelua, jos aiheena on minä, minä ja taas minä, mutta missä ei keskustella juurikaan yleisellä tasolla. Tietenkin viite siitä, miksi johonkin näkemykseen on päätynyt voi selittyä omakohtaisena kokemuksena tai havaintona, joten siltä minältä ei täysin välty.

        Tässä nyt huomaa, kuka oivaltaa tekstini tendenssin.
        Ei Keski-Metsän Kertun kaikki jutut ole tätä päivää.
        Isohoo aikoinaan yritti muistuttaa chattailun eroa. Nyt olen taipuvainen
        ajattelemaan vähän samoin.
        Aiheesta tosin vähän kiinni, jos kirjoitetaan keväthavainnoista tai kevätpuuhista tai kärpäsenpaskan pesusta.
        Mikä se sanomasi on? Tässä se.

        Aitohelmi

        Mikäs siinä rassaa, jos Korppis kirjoitta itsestään, kun samasta aiheestahan (Korppiksesta) tässä ketjussa muutkin "keskustelevat"?


      • Tellukka kirjoitti:

        Mikäs siinä rassaa, jos Korppis kirjoitta itsestään, kun samasta aiheestahan (Korppiksesta) tässä ketjussa muutkin "keskustelevat"?

        Tämä haluaa, että en kirjoittaisi omasta elämästä. Tämä käskee vetäytymään.
        Leski käskee häipymään ja haistattaa v...tut. 🤣 On tämä porukkaa.

        Joku on tehnyt kaipuun sekaisia aloituksia, yksinäisen ulinaa kuutamoon.

        Sinne nämä joutaa asiaa keskustelemaan. Omat kokemukset kun ovat "puutteellisia."


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Otappa tästäkin tolokkua 😜

        "Ehkä maalla on jotain erityistä ja mahtavaa, jos on vierasmaalainen kaveri tai siippa."

        "oli täysikuu. Pieni leikkimielinen ulvaisu pääsi suustamme."

        "Muumaalaisten kohtaaminen ja keskustelu ja seurustelu ja yhteiselämä on normaalia. "

        "On surullista, jos mielemme on niin ahdas, ettemme erilaisuutta edes yritä ymmärtää."

        "Aivan kannatettava näkökulma on erilaisuudennymmärtäminen ja eri näkövinkkelit. "

        "kaikki eivät niin tee. Ymmärrätkä?"

        "Ymmärryksessäni taitaa olla täydellinen oikosulku, kun en ymmärrä kommenttisi merkitystä."

        "Tämä on avoin keskustelupalsta, jossa jokaisella on (pitäisi olla) yhtäläinen oikeus kertoa omat näkemyksensä asioista."


        "Nyt menee jo liian pitkälle."


        "parisuhteesi tai arkiset puuhastelusi, joista lähes päivittäin kerrot, jaksa meitä loputtomiin kiinnostaa? 
        Ymmärrätkö?"

        "Minä vastaan omista kirjoituksistani nimimerkilläni, enkä ole koskaan ollut kaltaisesi raukkis,"

        "Ymmärrätkö?"

        "Minulla on asiasta jo yli 50 vuoden kokemus, joten se ei ole minulle mitään uutta ja ihmeellistä."

        "Jos olet avautunut parisuhteistasi, siedä se, että kaikki eivät niin tee. Ymmärrätkö?"

        "Et sinä tunne minua."

        "on avartavaa tutustua eri kansallisuuksien näkemyksiin ystäviensä kautta."


        "Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa, kun sen vaan oikein oivaltaa."

        Pikkutyttönä uimme yli Ontojoen edes takas. Joki oli kapea, vesi kirkasta, rannat hiekkatörmiä.

        Eipä auennut minulle, mihin pyrit lainailemalla pätkiä toisten kirjoittajien kommenteista.
        Vua haetannooko tuo mittää-tokkopa haettoo.

        Mahtuuhan tälle palstalle sellaisiakin kirjoituksia, joissa ei ole päätä eikä häntää.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Korppikotka kirjoitti:

        Jotain outoa hänessä on, olisko Lesbo.

        Vähissäpä ovat evääsi, kun noin alas vaivuit.

        kylmätotuus


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vähissäpä ovat evääsi, kun noin alas vaivuit.

        kylmätotuus

        Oletko Lesbo vai helmikö on?


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Oletko Lesbo vai helmikö on?

        Niin piti myös kysymän oletko eronnut vai leskirouva? Niin tai yh-äiti?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Mikäs siinä rassaa, jos Korppis kirjoitta itsestään, kun samasta aiheestahan (Korppiksesta) tässä ketjussa muutkin "keskustelevat"?

        Millä raiteella vaunusi on?
        Ymmärsitkö sinä, mistä kirjoitettiin?
        Vai osoititko solidaarisuutta K: a kohtaan?
        Hädässä ystävä tutaan.

        Yritäpä sitä käsittää, että jos joku elää jossain sfäärissä, missä muut eivät elä, niin harvoinhan se kiinnostaa.
        Kirjoituksella en yritä muuta kuin osoittaa aiheeseen, missä voisi jarrutella.
        Vastaajista harva näkee pointtia, mitä yritän kirjoittaa.
        Mielenkiintoista on se, että kaikkeen muuhun niitä aivoja käytetään eli ihan sivuseikkoihin.
        Useinhan juuri se, että mietitään, kuka kummassa kirjoittaa ja täytyy äkkiä keksiä joitain ominaisuuksia.
        Vaikeaahan se on myöntää, että on hölöttäjä privaattiasioissa ja että se ei ole keskustelua, vaan oman elämänsä retostelua yleisellä palstalla.
        Eri kuin tube ja chat.

        Voin kirjoittaa samasta perustelusta tuhat ja sata kertaa eri sanajärjestyksellä.
        Tämä ketjuhan generoi näämmä ainakin uuden ketjun. Tilastotieteilyksi?

        Aitohelmi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä raiteella vaunusi on?
        Ymmärsitkö sinä, mistä kirjoitettiin?
        Vai osoititko solidaarisuutta K: a kohtaan?
        Hädässä ystävä tutaan.

        Yritäpä sitä käsittää, että jos joku elää jossain sfäärissä, missä muut eivät elä, niin harvoinhan se kiinnostaa.
        Kirjoituksella en yritä muuta kuin osoittaa aiheeseen, missä voisi jarrutella.
        Vastaajista harva näkee pointtia, mitä yritän kirjoittaa.
        Mielenkiintoista on se, että kaikkeen muuhun niitä aivoja käytetään eli ihan sivuseikkoihin.
        Useinhan juuri se, että mietitään, kuka kummassa kirjoittaa ja täytyy äkkiä keksiä joitain ominaisuuksia.
        Vaikeaahan se on myöntää, että on hölöttäjä privaattiasioissa ja että se ei ole keskustelua, vaan oman elämänsä retostelua yleisellä palstalla.
        Eri kuin tube ja chat.

        Voin kirjoittaa samasta perustelusta tuhat ja sata kertaa eri sanajärjestyksellä.
        Tämä ketjuhan generoi näämmä ainakin uuden ketjun. Tilastotieteilyksi?

        Aitohelmi

        Näyttäs siltä ettei perustelusi kiinnosta kuin kylmäätotuutta? Hhmmmmm?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näyttäs siltä ettei perustelusi kiinnosta kuin kylmäätotuutta? Hhmmmmm?

        Tulin samaan johtopäätökseen.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Tulin samaan johtopäätökseen.

        Keskustelua itsensä kanssa.
        Minusta tuntuu, että ne, jotka ovat vuosikausia lukeneet noita juttujasi,
        eivät joko uskalla tai ovat väsähtäneet sinulle kertomaan joiltain osin tyylistäsi.
        Kolmella kielellä kivaa? Vainko? Joillain sujuu 6 - 8.
        On sinulla jutut. Ja ihme hybris.
        Jatkuva kissanhännännosto on kummallista.
        Itsensä nostaminen johonkin kuviteltuun valokeilaan on niin naurettavaa.

        Myönnettäköön: kaivoin kuopat. Näin tulikin kaikki se aiempi tutuksi tullut selittelymoska.
        Ja torjunta. Ja selväksi tuli se tyyli, miten käsittelet asiaa. Tuntemattomia ihmisiä arvioit, mitä mielikuvituksellisemmin.
        Ja kykysi erottaa kirjoittajia toisistaan osoittaa, miten itsekeskeinen olet.

        Aitohelmi
        En ole Kylmätotuus
        samankaltaista voi ajattelussa ja mielipiteissä olla, tarkka lukija erottaa
        Ihmettelen, että sinä et, mutta tämähön on niitä sivuraiteita


      • Anonyymi kirjoitti:

        Keskustelua itsensä kanssa.
        Minusta tuntuu, että ne, jotka ovat vuosikausia lukeneet noita juttujasi,
        eivät joko uskalla tai ovat väsähtäneet sinulle kertomaan joiltain osin tyylistäsi.
        Kolmella kielellä kivaa? Vainko? Joillain sujuu 6 - 8.
        On sinulla jutut. Ja ihme hybris.
        Jatkuva kissanhännännosto on kummallista.
        Itsensä nostaminen johonkin kuviteltuun valokeilaan on niin naurettavaa.

        Myönnettäköön: kaivoin kuopat. Näin tulikin kaikki se aiempi tutuksi tullut selittelymoska.
        Ja torjunta. Ja selväksi tuli se tyyli, miten käsittelet asiaa. Tuntemattomia ihmisiä arvioit, mitä mielikuvituksellisemmin.
        Ja kykysi erottaa kirjoittajia toisistaan osoittaa, miten itsekeskeinen olet.

        Aitohelmi
        En ole Kylmätotuus
        samankaltaista voi ajattelussa ja mielipiteissä olla, tarkka lukija erottaa
        Ihmettelen, että sinä et, mutta tämähön on niitä sivuraiteita

        Olipa allekirjoitus mikä vain, niin sama nikkihän te kaikki anonyymit olette.
        Miksi pitäisi eritellä kuka on kuka, kun samalla nikillä kirjoitatte?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Olipa allekirjoitus mikä vain, niin sama nikkihän te kaikki anonyymit olette.
        Miksi pitäisi eritellä kuka on kuka, kun samalla nikillä kirjoitatte?

        Sinä olet minulle edelleen nimim. "ent. siivoojaparka", vaikka rekisteröitkin itsellesi nimimerkin "Tellukka" pari vuotta sitten.. Rekisteröit nimimerkkisi ainoastaan siksi, että joku "älypää" kirjoitti mustalla nikilläsi kommentin osoittaakseen, että nikkiäsi voi käyttää kuka vaan, jos haluaa.
        Alistuit rekisteröitymiseen painostuksen edessä, et omasta tahdostasi.
        En näe mitään aihetta ylpeyteen teossasi.

        Minulle on aivan yhdentekevää, miten suhtaudut esim. minun nimimerkkiini kirjoituksissasi.
        Sisimmässäsi tiedät, että minä olen nimim. "kylmätotuus" ja tulen aina olemaan.
        Kirjoitan mielipiteeni asioista, kuten olen aina tehnyt. Niihin eivät vaikuta ylläpidonkaan toimet.

        Voisit hylätä teennäisen käyttäytymisesi "anonyymejä" kohtaan ja syventyä omaan käytökseesi ja kommentteihisi.

        Kaunista iltaa sinulle täältä Savosta!

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet minulle edelleen nimim. "ent. siivoojaparka", vaikka rekisteröitkin itsellesi nimimerkin "Tellukka" pari vuotta sitten.. Rekisteröit nimimerkkisi ainoastaan siksi, että joku "älypää" kirjoitti mustalla nikilläsi kommentin osoittaakseen, että nikkiäsi voi käyttää kuka vaan, jos haluaa.
        Alistuit rekisteröitymiseen painostuksen edessä, et omasta tahdostasi.
        En näe mitään aihetta ylpeyteen teossasi.

        Minulle on aivan yhdentekevää, miten suhtaudut esim. minun nimimerkkiini kirjoituksissasi.
        Sisimmässäsi tiedät, että minä olen nimim. "kylmätotuus" ja tulen aina olemaan.
        Kirjoitan mielipiteeni asioista, kuten olen aina tehnyt. Niihin eivät vaikuta ylläpidonkaan toimet.

        Voisit hylätä teennäisen käyttäytymisesi "anonyymejä" kohtaan ja syventyä omaan käytökseesi ja kommentteihisi.

        Kaunista iltaa sinulle täältä Savosta!

        kylmätotuus

        "Sisimmässäsi tiedät, että minä olen nimim. "kylmätotuus" ja tulen aina olemaan.
        Kirjoitan mielipiteeni ASIOISTA, kuten olen aina tehnyt".

        Korppis on poikkeus.

        AITOHELMI


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet minulle edelleen nimim. "ent. siivoojaparka", vaikka rekisteröitkin itsellesi nimimerkin "Tellukka" pari vuotta sitten.. Rekisteröit nimimerkkisi ainoastaan siksi, että joku "älypää" kirjoitti mustalla nikilläsi kommentin osoittaakseen, että nikkiäsi voi käyttää kuka vaan, jos haluaa.
        Alistuit rekisteröitymiseen painostuksen edessä, et omasta tahdostasi.
        En näe mitään aihetta ylpeyteen teossasi.

        Minulle on aivan yhdentekevää, miten suhtaudut esim. minun nimimerkkiini kirjoituksissasi.
        Sisimmässäsi tiedät, että minä olen nimim. "kylmätotuus" ja tulen aina olemaan.
        Kirjoitan mielipiteeni asioista, kuten olen aina tehnyt. Niihin eivät vaikuta ylläpidonkaan toimet.

        Voisit hylätä teennäisen käyttäytymisesi "anonyymejä" kohtaan ja syventyä omaan käytökseesi ja kommentteihisi.

        Kaunista iltaa sinulle täältä Savosta!

        kylmätotuus

        Miksi sitten et kirjoita omalla nimimerkilläsi, jos sinulla sellainen on?

        Mikään musta nikki ei ole koskaan ollut minun. Olenhan sen aikaisemminkin sanonut, että ent.siivoojaparka ei ollut minun nikkini vaikka sillä kirjoitinkin vielä vuosia sen jälkeen kun minulla oli jo ollut tämä omakin.
        Kuinkas muuten minä olisin pystynyt ent.siivoojaparkaa peukuttamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sisimmässäsi tiedät, että minä olen nimim. "kylmätotuus" ja tulen aina olemaan.
        Kirjoitan mielipiteeni ASIOISTA, kuten olen aina tehnyt".

        Korppis on poikkeus.

        AITOHELMI

        Korppiksella ei ole mitään erityisasemaa, kun mielipiteitäni tälle palstalle kirjoitan.

        En ole koskaan huutanut kantaani, enkä tee niin jatkossakaan. (isot irjaimet)

        Jokainen nimimerkki on samassa asemassa, kun heidän kirjoituksiaan kommentoin.

        Jos olet sitä mieltä, että korppis on poikkeus, niin toivon, että perustelet kantasi.
        Odotan perusteluasi mielenkiinnolla.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppiksella ei ole mitään erityisasemaa, kun mielipiteitäni tälle palstalle kirjoitan.

        En ole koskaan huutanut kantaani, enkä tee niin jatkossakaan. (isot irjaimet)

        Jokainen nimimerkki on samassa asemassa, kun heidän kirjoituksiaan kommentoin.

        Jos olet sitä mieltä, että korppis on poikkeus, niin toivon, että perustelet kantasi.
        Odotan perusteluasi mielenkiinnolla.

        kylmätotuus

        Korjaus: isot kirjaimet.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Miksi sitten et kirjoita omalla nimimerkilläsi, jos sinulla sellainen on?

        Mikään musta nikki ei ole koskaan ollut minun. Olenhan sen aikaisemminkin sanonut, että ent.siivoojaparka ei ollut minun nikkini vaikka sillä kirjoitinkin vielä vuosia sen jälkeen kun minulla oli jo ollut tämä omakin.
        Kuinkas muuten minä olisin pystynyt ent.siivoojaparkaa peukuttamaan.

        Yllätyin kirjoituksestasi täysin.

        Olen pitänyt sinua rehellisenä, vaikka olemmekin melkein aina erimieltä asioista.
        Nyt paljastit, että olet itse peukuttanut kommenttejasi ja luottamukseni sinuun meni oitis.

        Miksi toimit noin alhaisella tavalla?
        Etkö luota siihen, että joku palstalainen komppaa mielipidettäsi ?!

        Tiedän nimimerkkejä, jotka peukuttavat mielipiteitään, mutta sinulta en sitä todellakaan odottanut.

        Oppia ikä kaikki. Hyvä niin!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yllätyin kirjoituksestasi täysin.

        Olen pitänyt sinua rehellisenä, vaikka olemmekin melkein aina erimieltä asioista.
        Nyt paljastit, että olet itse peukuttanut kommenttejasi ja luottamukseni sinuun meni oitis.

        Miksi toimit noin alhaisella tavalla?
        Etkö luota siihen, että joku palstalainen komppaa mielipidettäsi ?!

        Tiedän nimimerkkejä, jotka peukuttavat mielipiteitään, mutta sinulta en sitä todellakaan odottanut.

        Oppia ikä kaikki. Hyvä niin!

        Ajatella.
        Niin korkkeat ajatukset kuin sinulla minusta nilviäisestä on aikaisemmin ollut ja nyt tuotin sinulle tuollaisen pettymyksen, etten ollutkaan rekkautumut kenenkään painostuksen alla, vaan paljon aikaisemmin.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ajatella.
        Niin korkkeat ajatukset kuin sinulla minusta nilviäisestä on aikaisemmin ollut ja nyt tuotin sinulle tuollaisen pettymyksen, etten ollutkaan rekkautumut kenenkään painostuksen alla, vaan paljon aikaisemmin.

        Otit käyttöösi rekatun nimimerkkisi painostettuna, eikä se tosiasia muuksi muutu kiemurtelemalla.

        Liero olet, koska peukutit omia komenttejasi ja teet todennäköisesti niin vieläkin.

        Yksi peukku joutaa pois nykyisistä kirjoituksistasikin. Ainakin yksi. ehkä useampikin.

        kylmätotuus


      • Anonyymi kirjoitti:

        Otit käyttöösi rekatun nimimerkkisi painostettuna, eikä se tosiasia muuksi muutu kiemurtelemalla.

        Liero olet, koska peukutit omia komenttejasi ja teet todennäköisesti niin vieläkin.

        Yksi peukku joutaa pois nykyisistä kirjoituksistasikin. Ainakin yksi. ehkä useampikin.

        kylmätotuus

        No eihän minulla muuta nimimerkkiä ole koskaan ollutkaan kuin tämä.
        Jos sinulla on nimimerkki, niin miksi et ota sitä käyttöön sinäkin.

        Saat sinä ottaa minulta kaikki muut peukut pois, mutta jätä hyvä ihminen minulle ainakin yksi peukku. Mielellään oikean käden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sisimmässäsi tiedät, että minä olen nimim. "kylmätotuus" ja tulen aina olemaan.
        Kirjoitan mielipiteeni ASIOISTA, kuten olen aina tehnyt".

        Korppis on poikkeus.

        AITOHELMI

        Ja sitten vielä tällaista. Kovin vähissä ovat ajatukset, kun pitää vanhan ihmisen leikkiä sivupersoonaani.
        Terveisiä Korpille korpeille, joilla on kova tarve vaientaa

        Aitohelmi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten vielä tällaista. Kovin vähissä ovat ajatukset, kun pitää vanhan ihmisen leikkiä sivupersoonaani.
        Terveisiä Korpille korpeille, joilla on kova tarve vaientaa

        Aitohelmi

        Kaikki Anonyymithän täällä ovat toistensa persoonattomia sivupersoonia.

        Ymmärrätkö?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Olipa allekirjoitus mikä vain, niin sama nikkihän te kaikki anonyymit olette.
        Miksi pitäisi eritellä kuka on kuka, kun samalla nikillä kirjoitatte?

        Yhteenlaskua: Tellukka Korppis 2 pikkukorppia = 4

        Kaikki ovat persoonallisia persoonia.


        Aitohelmi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppikselle joku muu korppis. Sitten otettiin tällainen kortti, mikä on aika kaukana asiasta. Loppuivatko ajatukset. Aletaan määrittelemään jälleen kerran kirjoittajaa, ei sitä, mistä asiasta kirjoittaa. Tämä on torjuntaa.

        Se, että myöntäisi, onpa tullut hölötettyä liikaa ja on mennyt överiksi.
        Kylmätotuus on oivaltanut asian ytimen.
        Yritän viestittää, että Korppis rajoittaisi.
        Tainnut mennä Tube, chat ja keskustelupalstojen idea sekaisin.
        Osa nykynuorisosta on hyvinkin varovaista, mitä kuvia tai tietoja palstalle laittavat. Tämä puolijulkisuus antaa mahdollisuuden leikkiä 'julkkista', siis kun menee ja lörpöttelee asioistaan, on vähän itserakkaustasosta kiinni.
        Mikä on keskustelupalsta?
        Onko se keskustelua, jos aiheena on minä, minä ja taas minä, mutta missä ei keskustella juurikaan yleisellä tasolla. Tietenkin viite siitä, miksi johonkin näkemykseen on päätynyt voi selittyä omakohtaisena kokemuksena tai havaintona, joten siltä minältä ei täysin välty.

        Tässä nyt huomaa, kuka oivaltaa tekstini tendenssin.
        Ei Keski-Metsän Kertun kaikki jutut ole tätä päivää.
        Isohoo aikoinaan yritti muistuttaa chattailun eroa. Nyt olen taipuvainen
        ajattelemaan vähän samoin.
        Aiheesta tosin vähän kiinni, jos kirjoitetaan keväthavainnoista tai kevätpuuhista tai kärpäsenpaskan pesusta.
        Mikä se sanomasi on? Tässä se.

        Aitohelmi

        mun mielestä korppis ei tätä aloittanut
        joku tuolla alussa sanoi että palsta on hiljentynyt
        ja siihen saadaan vauhtia kun ruvetaan kirjoittaan korppiksesta
        itehän aloititte tottakai jokainen puolustaa itseään
        saitte mitä tilasitte korppiksen elämää ylisillä
        ketään ei vois vähempää kiinnostaa
        mutta miks sitten jauhatte sitä asiaa jos ei kiinnosta
        ja sen oon huomannu että kaikki muut saa kirjoittaa mitä vaan
        mutta korppis ei sais kirjoittaa yhtään mitään
        erikoinen ketju
        tässä vaiheessa menossa
        katotaan mitä lopussa seisoo.

        tiina
        enpähän enää muistanu nimimerkkiäni enkä salasanaa
        kun siitä on niin kauan kun oon täällä käyny.


    • Anonyymi

      Hyvä korppis. Anonyymi on pakolla kun ei asu Suomessa!

      • En minäkään asu Suomessa.


    • Anonyymi

      jos kuotuna on riisipuuroa, niin se on riisipuuroa

      njjj

    • Anonyymi

      Tervehys tiältä Savosta! Jos työ suatatta huastoo kaikkiin kansa vertailemata ihteennä ja muita, sillon suattas olla palsta kuotunna, eli noussunna luokkoo parempaa palstaa.
      Aena ee tarvihe hakkee syitä muista. Se oissii koolukiusoojiin tapa ja työpaekkakiusoojiin. Jos joku valittaa nii leimataa syntipukiks.
      Kokkeilkoo nyt suatattoko huastoo kuten tasapaenoset henkisesti! En ollenkaa hienostele tietenkää.

    • Anonyymi

      Näin se on nähtävä.

    • Anonyymi

      Ei ole palsta kuollut.
      Näin tuntuu paussin jälkeen,
      Voi olla, että kuolee tai hiipuu, koska kuka jaksaa lukea muutaman kirjoittajan jatkuvaa väittelyä?
      Ikävää luettavaa vänkäämiset.
      Ans kattoo miten porukka täällä viihtyy.

      Heikunkeikku

      • Ei ole enää sama kiva palsta kuin joskus oli. Nyt on myös plus 70 palsta muuttunut politiikkapalstaksi.
        Miehet tappelee siellä kuka on oikeassa poliittisissa mielipiteissään ja akat tappelee täällä kuka saa kirjoittaa ja mistä saa kirjoittaa.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Ei ole enää sama kiva palsta kuin joskus oli. Nyt on myös plus 70 palsta muuttunut politiikkapalstaksi.
        Miehet tappelee siellä kuka on oikeassa poliittisissa mielipiteissään ja akat tappelee täällä kuka saa kirjoittaa ja mistä saa kirjoittaa.

        Tuoko se ongelma on, että oma revittelysi palstalla ei kiinnosta enää muita?
        Ei kait palsta ole mihinkään vain omaan huseeraamiseen tarkoitettu?
        Olet heti hyvin ilkeä, jostyylisi asetetaan kyseenalaiseksi.

        Politiikka on mielenkiintoista. Sellaisessa keskustelussa kirjoitetaan muusta kuin itsestä. Tietenkin mielipiteet kertovat jotain ihmisestä. Se voi olla henkilöön menevää, jos ei pidetä poliitikon tekemisistä tai sanomisista.
        Tässä on vissi ero.

        Aitohelmi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuoko se ongelma on, että oma revittelysi palstalla ei kiinnosta enää muita?
        Ei kait palsta ole mihinkään vain omaan huseeraamiseen tarkoitettu?
        Olet heti hyvin ilkeä, jostyylisi asetetaan kyseenalaiseksi.

        Politiikka on mielenkiintoista. Sellaisessa keskustelussa kirjoitetaan muusta kuin itsestä. Tietenkin mielipiteet kertovat jotain ihmisestä. Se voi olla henkilöön menevää, jos ei pidetä poliitikon tekemisistä tai sanomisista.
        Tässä on vissi ero.

        Aitohelmi

        Kuten Tellu, älykkääänä huomioitsijana kirjoitti jo, ketjuhan kertoo, että plus 60 ei kuole niin kauan kuin jaksatte minusta uusia aloituksia tehdä. Et voi kieltää sitä kylmää totuutta.

        Olet keskittymyt kirjoituksiini. Et huomaa kuinka kaikki normaalit ihmiset kirjoittavat "hölöttävät" termiäsi käyttäen omista asioistaan. Kahvipirtti lie ainut neutraali poukama, jonne vakiot voi kirjoitella omista päivän tapahtumista. Niistä joita me ihmiset vaihdamme livessäkin ystävien kanssa esim. marketin käytävällä hakiessamme tarjous kulta katriinoita.

        Ikävä pettymys tuli kohdalleni kun viime syksynä kirjoitin Euroopan matkaltani kuulumisia kahvipirttiin ikään kuin matkamuisteloina. Kirjoituksiani käytiin lukemassa plus 60-palstalta ja niitä leviteltiin muunneltuina eteenpäin. Lisäksi kahvipirtin kirjoittajia yritettiin manipuloida minua vastaan siinä jopa osin onnistuttiin. Onneksi pirtin elämää kokeneet ihmiset ymmärsivät hyökkääjän motiivit savustaa minut ulos, eristää muista, jota termiä käyttää koulumaailma koulukiusaajien toiminta tavoista.

        Kateutta ilkeily on vanhemman ihmisen käyttäytymisessä.

        Vastasin Heikulle kun sinä tungit väliin. Olen jutellut hänen kanssaan vuosia, tiedän hänen omina kertominaan hänen henkilökohtaisesta asioistaan kuten monen muunkin palstalaisen. Minä koen sellaisen normaalina kommunikointina.

        Tapaan taas tulevana kesänä palsalla tutustumiini kavereihini, tiedän heidän "hölötyksensä" nimitystä, jota sinä käytät.
        Meillä on aina hitsin kivaa ja voimme tarvittaessa kommunikoida kolmella kielellä.

        Olisiko niin, että esim. sinä, jolle ei käy ajatusten vaihto tavan elämästä koska liikut eri sfääreissä "kylmissä totuuksissa sekä oman itsensä korottamisissa helmistä aitoimpaan vetäytyisit pois täältä ikäihmisten leppoisilta keskustelupalstoilta.

        Tänne jäisi tavalliset ihmiset jotka eivät ole helmiä sijoille.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Kuten Tellu, älykkääänä huomioitsijana kirjoitti jo, ketjuhan kertoo, että plus 60 ei kuole niin kauan kuin jaksatte minusta uusia aloituksia tehdä. Et voi kieltää sitä kylmää totuutta.

        Olet keskittymyt kirjoituksiini. Et huomaa kuinka kaikki normaalit ihmiset kirjoittavat "hölöttävät" termiäsi käyttäen omista asioistaan. Kahvipirtti lie ainut neutraali poukama, jonne vakiot voi kirjoitella omista päivän tapahtumista. Niistä joita me ihmiset vaihdamme livessäkin ystävien kanssa esim. marketin käytävällä hakiessamme tarjous kulta katriinoita.

        Ikävä pettymys tuli kohdalleni kun viime syksynä kirjoitin Euroopan matkaltani kuulumisia kahvipirttiin ikään kuin matkamuisteloina. Kirjoituksiani käytiin lukemassa plus 60-palstalta ja niitä leviteltiin muunneltuina eteenpäin. Lisäksi kahvipirtin kirjoittajia yritettiin manipuloida minua vastaan siinä jopa osin onnistuttiin. Onneksi pirtin elämää kokeneet ihmiset ymmärsivät hyökkääjän motiivit savustaa minut ulos, eristää muista, jota termiä käyttää koulumaailma koulukiusaajien toiminta tavoista.

        Kateutta ilkeily on vanhemman ihmisen käyttäytymisessä.

        Vastasin Heikulle kun sinä tungit väliin. Olen jutellut hänen kanssaan vuosia, tiedän hänen omina kertominaan hänen henkilökohtaisesta asioistaan kuten monen muunkin palstalaisen. Minä koen sellaisen normaalina kommunikointina.

        Tapaan taas tulevana kesänä palsalla tutustumiini kavereihini, tiedän heidän "hölötyksensä" nimitystä, jota sinä käytät.
        Meillä on aina hitsin kivaa ja voimme tarvittaessa kommunikoida kolmella kielellä.

        Olisiko niin, että esim. sinä, jolle ei käy ajatusten vaihto tavan elämästä koska liikut eri sfääreissä "kylmissä totuuksissa sekä oman itsensä korottamisissa helmistä aitoimpaan vetäytyisit pois täältä ikäihmisten leppoisilta keskustelupalstoilta.

        Tänne jäisi tavalliset ihmiset jotka eivät ole helmiä sijoille.

        "Kateutta ilkeily on vanhemman ihmisen käyttäytymisessä."

        Etkö tunnista siitä itseäsi, koska aika usein heität tuon "kateuskortin" esiin, jos sinun kanssa ei ole samaa mieltä.

        Vilkaisin myös Kahvipirtin keskusteluja, niin miksi sinun kohdalla on aina punainen peukku, vai etkö uskalla itseäsi peukuttaa, koska olet niin rohkea ja reilu.

        Entäs tämä, itse kehu? "Me voimme tarvittaessa kommunikoida kolmella kielellä."? Voi hiivatti miten upeaa ja varmasti siihen ei pysty kukaan? Kyllä nyt ollaan kateellisia.

        Ymmärtkö?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kateutta ilkeily on vanhemman ihmisen käyttäytymisessä."

        Etkö tunnista siitä itseäsi, koska aika usein heität tuon "kateuskortin" esiin, jos sinun kanssa ei ole samaa mieltä.

        Vilkaisin myös Kahvipirtin keskusteluja, niin miksi sinun kohdalla on aina punainen peukku, vai etkö uskalla itseäsi peukuttaa, koska olet niin rohkea ja reilu.

        Entäs tämä, itse kehu? "Me voimme tarvittaessa kommunikoida kolmella kielellä."? Voi hiivatti miten upeaa ja varmasti siihen ei pysty kukaan? Kyllä nyt ollaan kateellisia.

        Ymmärtkö?

        Olet provottavissani, kuljet anellen huomiotani käyt lukemassa jokaisen viestini ja kehtaat vielä tunnustaa, kuitenkin kirjoitat, että pyh ketä kiinnostaa.

        Ei ketään, ei todellakaan ketään normaali ihmistä tekemiseni kiinnosta.





        Joku tuolla ylempänä jo kirjoitti, Olen taivaasi johtotähti.

        Et ymmärrä, et.


    • Sopisit aloituksellasi hyvin mainokseen " kävisit ensin Specseiversillä"

      Tämä palsta sen kun porskuttaa, iät ja ajat yritetty kuolettaa, vaan ei ole kuollut.
      Sitkeähenkinen mokoma on.

      Täällä aina moititaan, että aina kirjoitellaan omista asioista, minä, minä,
      niin minä ainakin teen, ja mielelläni luen muitten minä, minä juttuja.

      nytkin on voikukkapelto ryöhähtänyt tähän pihaan,
      olisiko kellään takuuvarmaa tuholaisideaa,
      vai onko paras kun rukkaset kädessä juurineen yrittää nyhtää kultaiset kukkijat pihasta.

      • Moi! Ei ole voikukkia riesaksi asti täällä mökkimaisemissani. Kerran keskustellessani viinin teosta, joku kehui voikukista tehtävää valkoviiniä. No, tarkastin heti oitis pihapiirini, ei ollut viinintekoon riittävää voikukkasatoa.

        Sellaista ideaa täältä jos joku vielä ohjeen kaivais niin menis nekin kukkaset kierrätykseen.


      • korppis kirjoitti:

        Moi! Ei ole voikukkia riesaksi asti täällä mökkimaisemissani. Kerran keskustellessani viinin teosta, joku kehui voikukista tehtävää valkoviiniä. No, tarkastin heti oitis pihapiirini, ei ollut viinintekoon riittävää voikukkasatoa.

        Sellaista ideaa täältä jos joku vielä ohjeen kaivais niin menis nekin kukkaset kierrätykseen.

        En jaksa niin montaa ämpärillistä terälehtiä kerätä,
        en ehkä jaksa nyhtääkään eli nurin vain,
        kun tarpeeksi monesti nurin laittaa, niin lopuksi uskoo.

        tai mitäpä jos entisten aikojen muistoksi tekisi edes yhden voikukkaseppeleen kevään kunniaksi


      • maissii kirjoitti:

        En jaksa niin montaa ämpärillistä terälehtiä kerätä,
        en ehkä jaksa nyhtääkään eli nurin vain,
        kun tarpeeksi monesti nurin laittaa, niin lopuksi uskoo.

        tai mitäpä jos entisten aikojen muistoksi tekisi edes yhden voikukkaseppeleen kevään kunniaksi

        Lapsenan voikukkaseppele oli joka kesäinen pääkoriste. Kun täytin 50-vuotta ystävättäreni teki minulle harsokukista kauniin laskeutuvan seppeleen. Nyt seitenkymppisjuhlissa ranskalaiseen lettiini pujoteltiin pieniä vaaleanpunaisia krysanteemin kukkia.

        Pitää muistaa noudattaa tulevissa kesäjuhlissa seppeleperinnettä.


      • Anonyymi

        "Pitää muistaa noudattaa tulevissa kesäjuhlissa seppeleperinnettä."

        Muista sitten myös taas seuraavissa kuvissa piilottaa sinun paksu kaulasi, joka nyt on tuolla näytillä. Siis leuka ylös ja katselet taivasta, tai kiedo huivi kaulaasi.

        Ymmärrätkö?


      • korppis kirjoitti:

        Lapsenan voikukkaseppele oli joka kesäinen pääkoriste. Kun täytin 50-vuotta ystävättäreni teki minulle harsokukista kauniin laskeutuvan seppeleen. Nyt seitenkymppisjuhlissa ranskalaiseen lettiini pujoteltiin pieniä vaaleanpunaisia krysanteemin kukkia.

        Pitää muistaa noudattaa tulevissa kesäjuhlissa seppeleperinnettä.

        Minullakin on seppeleperinne lapsesta asti,
        voikukista se aikoinaan alkoi,
        siinä oli silloin murhetta kerrakseen kun se maito voikukasta värjäsi aina kesämekon,
        jos oli valkoinen mekko siinä oli tummia renkaita ja tummemmassa kankaassa näkyi valkoisia rinkuloita.

        Vihillekin vuosikymmeniä sitten menin pienistä ruusuista tehdyssä seppeleessä.

        Kukat sopivat niin kauniisti hiuksiin,
        ovat sitten hiukset minkä väriset vain,
        on sitten kampaus tai vallan valtoimenaan.

        Ja juhlistavat syntymäpäiväsankaria aina.
        Luonnonkukatkin ovat kauniita seppeleenä hiuksissa tai vaikka kranssina hatussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pitää muistaa noudattaa tulevissa kesäjuhlissa seppeleperinnettä."

        Muista sitten myös taas seuraavissa kuvissa piilottaa sinun paksu kaulasi, joka nyt on tuolla näytillä. Siis leuka ylös ja katselet taivasta, tai kiedo huivi kaulaasi.

        Ymmärrätkö?

        Piilota sinä ilkeä nälvijä itsesi.


      • maissii kirjoitti:

        Minullakin on seppeleperinne lapsesta asti,
        voikukista se aikoinaan alkoi,
        siinä oli silloin murhetta kerrakseen kun se maito voikukasta värjäsi aina kesämekon,
        jos oli valkoinen mekko siinä oli tummia renkaita ja tummemmassa kankaassa näkyi valkoisia rinkuloita.

        Vihillekin vuosikymmeniä sitten menin pienistä ruusuista tehdyssä seppeleessä.

        Kukat sopivat niin kauniisti hiuksiin,
        ovat sitten hiukset minkä väriset vain,
        on sitten kampaus tai vallan valtoimenaan.

        Ja juhlistavat syntymäpäiväsankaria aina.
        Luonnonkukatkin ovat kauniita seppeleenä hiuksissa tai vaikka kranssina hatussa.

        Hääkampaukseni oli koristelti pienillä sinisillä kukkasilla, hääkimpun värin sävyyn. Oli näet talvi, uuden vuoden aatto vuonna 1982 kun häitäni tanssittiin.

        Niin rakastuneitä oltiin, no aikansa kutakin.


      • Anonyymi

        Muutama päivä sitten tuli telkkarista ohjelma, jossa toivottiin, ettei nurmikoilta poistettaisi kaikkia voikukkia, vaan osa niistä jätettäisiin pölyttäjien ravinnoksi.
        Esim. mehiläisten määrä on vähentynyt huolestuttavan paljon.

        Voikukkaseppelettä en enää uskaltaisi päähäni laittaa punkkien takia.


        kylmätotuus


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muutama päivä sitten tuli telkkarista ohjelma, jossa toivottiin, ettei nurmikoilta poistettaisi kaikkia voikukkia, vaan osa niistä jätettäisiin pölyttäjien ravinnoksi.
        Esim. mehiläisten määrä on vähentynyt huolestuttavan paljon.

        Voikukkaseppelettä en enää uskaltaisi päähäni laittaa punkkien takia.


        kylmätotuus

        Voikukkahan on ihan syötävää. Pienet lehdet ovat hyvää salaattiainesta.
        Nyt täällä on mehiläisiä ja ampiaisia ollut runsaasti, jostain niitä tulee sisällekin joka päivä.
        Kun jonkun oven aukaisee, ampiainen on vastassa.
        Kun maalasin terassilla penkkiä, jatkuvasti ampiaisia pörräsi ympärillä.
        Kerroin jo jossain, että, mehiläinen pisti jalkaan.
        Minun mutuni on, että ovat taas lisääntyneet.
        Pari kolme vuotta sitten olin huolissani, kun niitä näytti kuolevan tuosta vaan. Raatoja pitkin pihaa.
        Minä en kiiruhda voikukkia hävittämään, kaksi kukkii nyt pihassa.


      • Anonyymi

        Meillä on myös täällä Etelä -Suomessa tosi paljon ampiaisia ja mehiläisiä.
        Ja kuinka isoja ne ovatkaan. Johtuneeko näistä lämpimistä ilmoista, kun pörräävät mielin määrin.
        Onneksi iltasella saatiin sadetta, että puhdistui tuo ilma, kun siitepölyä on niin valtavasti joka paikassa.
        Voikukkia täällä kasvaa keltaisenaan, ja etelä rinteissä ensimmäiset kielot kukkivat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on myös täällä Etelä -Suomessa tosi paljon ampiaisia ja mehiläisiä.
        Ja kuinka isoja ne ovatkaan. Johtuneeko näistä lämpimistä ilmoista, kun pörräävät mielin määrin.
        Onneksi iltasella saatiin sadetta, että puhdistui tuo ilma, kun siitepölyä on niin valtavasti joka paikassa.
        Voikukkia täällä kasvaa keltaisenaan, ja etelä rinteissä ensimmäiset kielot kukkivat.

        Olen tuota siitepölysiivousta tehnyt pari kolme tuntia. Ihan vesiletkulla suihkuttaen, suuremmaksi osaksi.
        En muista, että tällaista siitepölyn kasaantumista olisisi tapahtunut vuosikausiin, vaikka jo monena vuonna olen tähän aikaan vuodesta täällä maalla ollut.
        Sadekuurotkaan eivät paljon auttaneet, sitä oli niin paljon.
        Itse olen eteläisessä keski-Suomessa.


      • Anonyymi
        eppu2 kirjoitti:

        Olen tuota siitepölysiivousta tehnyt pari kolme tuntia. Ihan vesiletkulla suihkuttaen, suuremmaksi osaksi.
        En muista, että tällaista siitepölyn kasaantumista olisisi tapahtunut vuosikausiin, vaikka jo monena vuonna olen tähän aikaan vuodesta täällä maalla ollut.
        Sadekuurotkaan eivät paljon auttaneet, sitä oli niin paljon.
        Itse olen eteläisessä keski-Suomessa.

        Tänään olen uteliaisuuttani ja aikani kuluksi lueskellut Toivo Rautavaaran kirjaa
        miten luonto parantaa. Painettu vuonna -80
        On jos jonkinlaista ohjetta siitepölyallergiaan. Aikani luettuani hoksasin, että meidän ilmanlaatu on vähän muuttunut siitä, mitä se on ollut joskus ennen.
        Minulle uusi asia tämä, että vasta nyt tässä iässä tämä mummeli alkaa oireilemaan siitepölylle. Nokka tukossa ja korvat lukossa.
        Ei saa lojua auringossa
        raitis ilma
        runsas liikunta ja
        myönteinen elämänasenne ovat allergioiden parantumisen edellytyksiä
        sanoo Toivo Rautavaara.


      • Anonyymi
        eppu2 kirjoitti:

        Voikukkahan on ihan syötävää. Pienet lehdet ovat hyvää salaattiainesta.
        Nyt täällä on mehiläisiä ja ampiaisia ollut runsaasti, jostain niitä tulee sisällekin joka päivä.
        Kun jonkun oven aukaisee, ampiainen on vastassa.
        Kun maalasin terassilla penkkiä, jatkuvasti ampiaisia pörräsi ympärillä.
        Kerroin jo jossain, että, mehiläinen pisti jalkaan.
        Minun mutuni on, että ovat taas lisääntyneet.
        Pari kolme vuotta sitten olin huolissani, kun niitä näytti kuolevan tuosta vaan. Raatoja pitkin pihaa.
        Minä en kiiruhda voikukkia hävittämään, kaksi kukkii nyt pihassa.

        Täällä Sisä-Savossa noita "pörriäisiä" ei juurikaan ole. Ei ollut viime kesänäkään ja toissa kesänä
        niitä kohtasi selittämätön joukkotuho.
        Olisi mielenkiintoista tietää, mistä joukkotuho johtui.

        Tänään puuhastelin kukkapenkkieni parissa ja tutkailin marjapensaita.
        Herukka- ja karviaispensaissa on niin paljon kukkia, etten edes muista, milloin kukinta olisi ollut yhtä runsasta. Yhtään mehiläistä, kimalaista tai muuta pölyttävää hyönteistä en nähnyt. Satotoiveet ovat nyt hyvät, mutta kyllä pörriäisiä tarvittaisiin ja myös suotuisia säitä.

        Aika näyttää, mitä tuleman pitää.
        Nyt täällä on kuitenkin satanut ja vesi tuli todella tarpeeseen.

        Toivottavasti ei tule pakkasöitä!

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pitää muistaa noudattaa tulevissa kesäjuhlissa seppeleperinnettä."

        Muista sitten myös taas seuraavissa kuvissa piilottaa sinun paksu kaulasi, joka nyt on tuolla näytillä. Siis leuka ylös ja katselet taivasta, tai kiedo huivi kaulaasi.

        Ymmärrätkö?

        tästä kommentista tuli friidu mieleen
        joka joskus kymmenen vuotta sitten
        arvosteli kovin sanoin mun ulkonäköö
        harvemmin täällä saa lukee ulkonäköön meneviä kommentteja
        niinkun nyt tää
        peitä se paksu kaulas
        ymmärtäisin tällaiset kommentit
        jos oltas 16 palstalla.

        tiina


    • Anonyymi

      Tälläkin alueella menneinä vuosina jyräsivät ihan kansainväliset rikollis- ja huumeliigat kaikille kertyi kokemusta pahan maailman kosketuksesta -- vain harvojen pikkulapsetkaan edes
      rääkiltä - jota perheille siunaantui muodossa jos useammassakin - useinmiten tuntuvina kustannusten nousuina. Monien mielestä avovankilan låheisyys aiheutti enempikin lisää harmaita hapsia alueen ihmisille - kateissa ihmisiltä milloin mitäkin - myös luottamus rakoili - useimmatkin ihmiset joutuivat ruhjotuksi ja hakatuiksi - vanhat mummelitkin seksismin nimissä säälimättä hyväksikäytetyiksi ja ryöstelyn kohteiksi. Asiathan vain riitelevät - eivät ainoastaan ihmiset ? Silläkin aika paljon merkitystä millä tavoin hallintovaltaa käytetään ja keille lakeja luetaan - kaikkine seuraamuksineen ..... muutenkin kuin pelkkinä uskonvaraisina asioina.

    • Anonyymi

      -- säästyikö ylimääräisiltä rääkeiltä - puuttui ed kirjoituksest a. Alueella vieraili viime kesänä puutarhuri joka opasti vaahteran siementen viljelystä -neuvoi paikankin - joten tein työtä senkin asian tiimoilta - jos edelleen löytyy omasta vaahterametsästä unelmoivia ihmisiä maan kamaralla.

      • Anonyymi

        Kaunis puu, mutta aika työläs syksyllä. Valtavasti haravointia pitkäksi aikaa kun suuret lehdet hiljoksiin tuulessa tippuvat.
        Linnut tykkää oleilla vaahterassa.
        Luonto sai nyt vettä, hyvä se. Iso kasvimaan mylläys on vielä edessä vaikka muuta ulkopuuhaa on jo hoideltu.


    • Anonyymi

      -- minäkin syön voikukkain ja vesiheinän ynnä vuohenputken lehtiä salaattina - maistuu lähinnä porkkanalle viimeks mainitut .

    • Anonyymi

      -- avo-aumaan kompostoituna puutarhajätteestä syntyy melko nopeasti hyvin kasvavaa multaa saisi varmaan kokonaisen erämaankin tai hiekka-aavikonkin kukkimaan - keitaita villiläimille. yksi maailman typpipitoisimpia puita, joilla vahvat juuret, nopeakasvuinen ym. Mun mielestä jokavuodenaikana kaunis.

    • Anonyymi

      No tämä ketju taas osoittaa sen, joka palstalla eniten rakastaa riidellä ja tapella.

      • Anonyymi

        Kukaan ei saa riitaa aikaiseksi yksin.

        En koe, että täällä varsinaisesti riidellään.
        Enemmänkin on kyse huomionhakuisuudesta ja keinoista, miten se saavutetaan.

        Minusta täällä on yksi nimimerkki, joka on Hyacinth Buckeyn kaltainen.
        Jos joku ei tiedä, mistä on kysymys, niin se selviää katsomalla tv- sarjaa "Pokka pitää".

        Pitäähän täälläkin olla yksi Hyacinth, joka tuo luettavaksemme päivittäiset tapahtumat elämästään.

        Tietenkin itse valitsemme luemmeko ne, vai emme.

        kylmätotuus


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei saa riitaa aikaiseksi yksin.

        En koe, että täällä varsinaisesti riidellään.
        Enemmänkin on kyse huomionhakuisuudesta ja keinoista, miten se saavutetaan.

        Minusta täällä on yksi nimimerkki, joka on Hyacinth Buckeyn kaltainen.
        Jos joku ei tiedä, mistä on kysymys, niin se selviää katsomalla tv- sarjaa "Pokka pitää".

        Pitäähän täälläkin olla yksi Hyacinth, joka tuo luettavaksemme päivittäiset tapahtumat elämästään.

        Tietenkin itse valitsemme luemmeko ne, vai emme.

        kylmätotuus

        Eikö täällä yksi ja toinen kirjoittele päivän tapahtumistaan esim. tyyliin: """Tänään puuhastelin kukkapenkkieni parissa ja tutkailin marjapensaita ..."""


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Eikö täällä yksi ja toinen kirjoittele päivän tapahtumistaan esim. tyyliin: """Tänään puuhastelin kukkapenkkieni parissa ja tutkailin marjapensaita ..."""

        Eihän siitä ole kysymys, että mainitsee mitä on tehnyt vaan siitä MITEN mainitsee ja MISSÄ yhteydessä. Jos jokaisella tekemisellä korostetaan muka omaa paremmuuttaan ja tuodaan ne tekemiset ketjuihin joissa aloituksen aiheet ovat aivan muuta.
        Tuo Hyacinth Buckey on aivan erinomainen vertauskuva.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Eikö täällä yksi ja toinen kirjoittele päivän tapahtumistaan esim. tyyliin: """Tänään puuhastelin kukkapenkkieni parissa ja tutkailin marjapensaita ..."""

        Ketjun aiheesta riippuu, mitä ja miten kommentoidaan.
        Se, että privaattiasioissa vuotaa ja kuvittelee sen kiinnostavan ja kaiken kukkuraksi saavan muut kateelliseksi, on tämänikäisissä, jotka elämää ovat eläneet ja nähneet, tuntuu kovin lapselliselta.
        Sinä 'tokaiset' jossain sivulauseessa jotain kuin viitteeksi ja tämä ei häiritse.
        Sinulla on itsetuntoa, mitä ei tarvitse tehostaa tai koristella millään.

        Aitohelmi


    • Anonyymi

      korppis kirjoita vain tapahtumista se antaa tuhansille uutta elämää niin kuinka minulla ruoho on leikattu ja trimmattu. huhtikuun lämpö on tullut aivan liian kuumaa. olen käynyt äänestämässä SD koska on mieleeni ruotsissa. kohta kai matka sinne hollantiin? on se vaan ihanaa kun ihmiset löytävät toisensa han hon---hän hän.

    • Anonyymi

      Seuraan ketjun käänteitä ja paljastuksia, ihmettelen, totuus alkaa selvitä.

      Seuraaja

    • Anonyymi

      Antaa sen terapoida itseään, nyt vasta vanhana akkana vielä vanhemman ukon siivellä päässyt oikein rivitaloon asumaan ja Hollantiin kylään. Jotkut on onnellisia niin vähästä.

      • Anonyymi

        Älä vaan myrkkyihisi tukehdu!!


      • Kun kerran sääkin terapoit, niin määkin,
        vanhoilla päivillä omakotitaloon pääsin ja yksin, ilman vanhaa ja nuorta ukkoa sen tein, toteutin unelmani.
        Usein käyn Hollannissa, katsos jälkikasvua majailee siellä,
        olen onnellinen
        molemmista onnen aiheista.


      • Harmi, että minun "vanha 83-v" ukkoni kuoli , mutta lapseni asuu Tanskassa, jossa tulee käytyä harvakseltaan.


    • Anonyymi

      Uudelleen

    • Nyt taas mukana, mutta lyhytsanaisena, mikä ei sinänänsä mikään iso virhe...viestit lähtee ainoastaan puhelinesta suoralla netillä

      • Tervetuloa takaisin 😜 Kirjoita pitkät viestit kansioon, niin itse joskus teen kopio ja lähetä.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Tervetuloa takaisin 😜 Kirjoita pitkät viestit kansioon, niin itse joskus teen kopio ja lähetä.

        "takaisin"....
        Hihihii....
        ..............TYRSK...........


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Tervetuloa takaisin 😜 Kirjoita pitkät viestit kansioon, niin itse joskus teen kopio ja lähetä.

        Ompas sinulla lyhyt ja pönäkkä puukenkäukkeli pusukuvassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ompas sinulla lyhyt ja pönäkkä puukenkäukkeli pusukuvassa.

        usein käynti optikolla riittää
        jos peestä on kyse niin ei ole lyhyt ja pönäkkä
        vaan pitkä hoikka sharmikas ja nuorekas.

        tiina


    • Aika ikävää luettavaa tämä ketju. Jotkut yrittää pakottaa toisia omiin muotteihinsa sen mukaan minkä itse olettavat olevan palstan ainoa hyväksytty modus operandi. Kuka ihmeessä on määrännyt sen että omasta elämästä ei saa kertoa ja jos niin tekee niin se on kerskumista?9

      • Iltaa korvesta@

        Joku oli tehnyt aloituksen kirjoittajien päivän touhuista. Kuinka kivaa on lukea siihen tulleita viestejä.

        No, täällä on kylmää, tuulista ja sateista. Kävin mökillä viemässä lisää yrttrjä savipottiin. Palasin kaupunkiin, laitan saunan päälle ja lämmittelen raihnaista kehoani.

        Olipa muuten mahtava wc-pönttö joka eilen asennettiin. Korkea malli, meille pitkäsäärille suunniteltu.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Iltaa korvesta@

        Joku oli tehnyt aloituksen kirjoittajien päivän touhuista. Kuinka kivaa on lukea siihen tulleita viestejä.

        No, täällä on kylmää, tuulista ja sateista. Kävin mökillä viemässä lisää yrttrjä savipottiin. Palasin kaupunkiin, laitan saunan päälle ja lämmittelen raihnaista kehoani.

        Olipa muuten mahtava wc-pönttö joka eilen asennettiin. Korkea malli, meille pitkäsäärille suunniteltu.

        Sinä et taida tietää miten hauskaa on istua korkealla ja heilutella jalkoja ilmassa?


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Sinä et taida tietää miten hauskaa on istua korkealla ja heilutella jalkoja ilmassa?

        No, jo vain olisi toki kivaa heilutella jalkoja Pitää kokeilla jos koukistan polvet taaksepäin voin onnistuakin.

        On se pönttö toisessakin asiassa hyvä.

        Ennen saunaan menoa nostin jalan pöntön päälle ja leikkasin kynnet.

        Saunan jälkeen laitoin pumpulitupot varpaitten väliin ja taas jalat pöntölle ja lakkasin kynnet marjapuuron punaisiksi.

        Nyt odottelen nojatuolissa jahka väri kuivuu ja sen jälkeen hieron jalat pepparmint jalkavoiteella.


      • Anonyymi

        lähinnä huvittavaa
        joku taas oli päässy vauhtiin ittensä kanssa
        ja eri nimimerkeillä komppas itteensä
        ja keskittyi korppiksen mustamaalaamiseen
        rupesin lukeen kun oli pitkä ketju
        eikä montaakaan kommenttia tarvinnu lukee
        kun jo rupes tekstit oleen korppis sitä korppis tätä.

        tiina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lähinnä huvittavaa
        joku taas oli päässy vauhtiin ittensä kanssa
        ja eri nimimerkeillä komppas itteensä
        ja keskittyi korppiksen mustamaalaamiseen
        rupesin lukeen kun oli pitkä ketju
        eikä montaakaan kommenttia tarvinnu lukee
        kun jo rupes tekstit oleen korppis sitä korppis tätä.

        tiina

        Halvat ovat huvit jpillakin.
        Toisilla sikakalliit.
        Paloma ek


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halvat ovat huvit jpillakin.
        Toisilla sikakalliit.
        Paloma ek

        Niinpä niin. Kristallipallot heiluu yhdellä jos toisella.

        Kauhea tarve on vuodesta toiseen arvostella palstalaisia ja kuten myös aloituksia.

        Riidellä halutaan, vaan ei siihen kyetä. Aletaan kyseleen "oletko lesbo" jauhetaan samaa soopaa "helmiä sioille" jne.

        Halpaa huviahan se on tälle palstalle kirjoittaa itse kullakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä niin. Kristallipallot heiluu yhdellä jos toisella.

        Kauhea tarve on vuodesta toiseen arvostella palstalaisia ja kuten myös aloituksia.

        Riidellä halutaan, vaan ei siihen kyetä. Aletaan kyseleen "oletko lesbo" jauhetaan samaa soopaa "helmiä sioille" jne.

        Halpaa huviahan se on tälle palstalle kirjoittaa itse kullakin.

        "Kauhea tarve on vuodesta toiseen arvostella palstalaisia ja kuten myös aloituksia."

        Näin on. Ja sitten mennään henkilöön, viite kirjoittamistani lauseista. Ota koppi ne on kirjoitettu juuri sinulle ei muille palstalaisille.


      • Anonyymi

        18:52 eilen istuitte sitten kahdenistuttavaan sohvaan rupattelemaan.
        Onko se henkilöönmenevää arvostelua, jos arvioi sitä, onko viisasta vuotaa yli. Samoin asetin mietittäväksi, etteihän se nykyisin Suomessa ole mikään ihmeellisyys erikansalaisten väliset liitot, parisuhteet tms. Sillä ei mitään hohdetta saa lisää. Ja arvioin myös sitä, se ole tae, etteikö ihminen silti (yleisellä tasolla) voi olla rasisti.
        Ja siitä kirjoitin myös, onko korrektia kertoa julkisesti toisesta puoliskosta nimineen päivineen. Rikkoutuuko siinä jokin laki.
        Varovaisuuteen myös kehoitin ja viittasin niihin nuoriin, jotka eivät laita liikaa tietoa tai kuvia nettiin.
        Voi olla, että se vaihde, millä ihmiset ovat tänne tulleet kirjoittamaan ja avautumaan, on tänä päivänä muunlainen kuin sanokaamme 10 vuotta sitten.
        Verratkaapa miesten teksteihin, sillä eivät he kirjoita, että minun Nadjani tai Keski-Suomen Kerttuni teki nyt sitä.
        He eivät briljeeraa sillä.
        Mutta kun tämä ei mene jakeluun, niin ei mene.
        Siksipä kait, kun muut eivät vuoda, tulee niitä 'tilastoaloituksia', montako kumppania on ollut; oletko leski, karannut vai nunna;
        Jne. Jne. Jne.
        Leimallista on myös se, että teidän ehdoillanne yritätte edelleen pyörittää tätä palstaa. Ei se niin mene.
        Joten, please retire tai uudistukaa.
        Torjuntanne on vahvaa, koska on P K korpit.
        Ja kun ajatus loppuu, mennään navan alle: oletko lesbo. Onko se teidän mielestänne pahinta, mitä tuntemattomalle voi kirjoittaa? Antaako se fiksun kuvan teistä?
        Ymmärrättekö koskaan ollenkaan.
        Luetun ymmörtäminen on teille kovin, kovin vaikeaa.
        Kerta toisensa perään.
        Mielikuva: kranssit päässä. Joo. Ihan rauhassa.

        Aitohelmi
        Teissä on paljon hyviä puolia, joten yrittäkää ryhdistäytyä.
        Odotan ilkeileviä kommenttejanne. Niistähän olette kuuluisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        18:52 eilen istuitte sitten kahdenistuttavaan sohvaan rupattelemaan.
        Onko se henkilöönmenevää arvostelua, jos arvioi sitä, onko viisasta vuotaa yli. Samoin asetin mietittäväksi, etteihän se nykyisin Suomessa ole mikään ihmeellisyys erikansalaisten väliset liitot, parisuhteet tms. Sillä ei mitään hohdetta saa lisää. Ja arvioin myös sitä, se ole tae, etteikö ihminen silti (yleisellä tasolla) voi olla rasisti.
        Ja siitä kirjoitin myös, onko korrektia kertoa julkisesti toisesta puoliskosta nimineen päivineen. Rikkoutuuko siinä jokin laki.
        Varovaisuuteen myös kehoitin ja viittasin niihin nuoriin, jotka eivät laita liikaa tietoa tai kuvia nettiin.
        Voi olla, että se vaihde, millä ihmiset ovat tänne tulleet kirjoittamaan ja avautumaan, on tänä päivänä muunlainen kuin sanokaamme 10 vuotta sitten.
        Verratkaapa miesten teksteihin, sillä eivät he kirjoita, että minun Nadjani tai Keski-Suomen Kerttuni teki nyt sitä.
        He eivät briljeeraa sillä.
        Mutta kun tämä ei mene jakeluun, niin ei mene.
        Siksipä kait, kun muut eivät vuoda, tulee niitä 'tilastoaloituksia', montako kumppania on ollut; oletko leski, karannut vai nunna;
        Jne. Jne. Jne.
        Leimallista on myös se, että teidän ehdoillanne yritätte edelleen pyörittää tätä palstaa. Ei se niin mene.
        Joten, please retire tai uudistukaa.
        Torjuntanne on vahvaa, koska on P K korpit.
        Ja kun ajatus loppuu, mennään navan alle: oletko lesbo. Onko se teidän mielestänne pahinta, mitä tuntemattomalle voi kirjoittaa? Antaako se fiksun kuvan teistä?
        Ymmärrättekö koskaan ollenkaan.
        Luetun ymmörtäminen on teille kovin, kovin vaikeaa.
        Kerta toisensa perään.
        Mielikuva: kranssit päässä. Joo. Ihan rauhassa.

        Aitohelmi
        Teissä on paljon hyviä puolia, joten yrittäkää ryhdistäytyä.
        Odotan ilkeileviä kommenttejanne. Niistähän olette kuuluisia.

        On sinulla ongelmia, pitäisikö sinun hakea ammattiapua.

        Korpin avautumiset...ovat sinun psyykkeellesi liikaa. Unohda korppi ja keskity omaan elämääsi. Huomaat kun aikaa kuluu pääset irti pakkomielteestäsi.

        Yritän tehdä irtautumisesi helpommaksi, en enää kommentoi kirjoituksiasi älä sinä minun.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        On sinulla ongelmia, pitäisikö sinun hakea ammattiapua.

        Korpin avautumiset...ovat sinun psyykkeellesi liikaa. Unohda korppi ja keskity omaan elämääsi. Huomaat kun aikaa kuluu pääset irti pakkomielteestäsi.

        Yritän tehdä irtautumisesi helpommaksi, en enää kommentoi kirjoituksiasi älä sinä minun.

        "korpikirjailija"

        Minä vähän luulen, jos menisit omalle palstallesi tilanne täällä rauhoittuisi.
        En ymmärrä parin naisen intoa aiheuttaa seka-sortoa.
        Kirjoittamalla samaa puppua mitä on kirjoitettu jo vuosia.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "korpikirjailija"

        Minä vähän luulen, jos menisit omalle palstallesi tilanne täällä rauhoittuisi.
        En ymmärrä parin naisen intoa aiheuttaa seka-sortoa.
        Kirjoittamalla samaa puppua mitä on kirjoitettu jo vuosia.

        H.

        Muista joulukuussa kun sinun pitää omien sanojesi mukaan muuttaa plus 70-palstalle, koska et kuulu tänne, aivan kuten Leski ja aitohelmikin asian on ymmärrettävästi esiin tuonut.

        Muista 21.12 .2019 sinulla ei ole paluuta tänne. Ole silloin mies sanojesi takana.

        En onneksi lupaa mahdottomia, vai oletko sittenkin ........ Miksi muuten otit tähän kommenttiini kantaa?


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Muista joulukuussa kun sinun pitää omien sanojesi mukaan muuttaa plus 70-palstalle, koska et kuulu tänne, aivan kuten Leski ja aitohelmikin asian on ymmärrettävästi esiin tuonut.

        Muista 21.12 .2019 sinulla ei ole paluuta tänne. Ole silloin mies sanojesi takana.

        En onneksi lupaa mahdottomia, vai oletko sittenkin ........ Miksi muuten otit tähän kommenttiini kantaa?

        "korpikirjailija"

        Otin kantaa siksi, että tympiinnyin.
        Taas sama tyttö-lauma alkoi jauhamaan samaa maatuvaa massaa mitä aina ennenkin.
        Vieläpä ikäänsä nähden väärällä palstalla.
        Tiinushkaa en tarkoita.
        Lapset saavat aina tylla tyköni.
        -
        Minulla on nimi-merkki valmiina myös seuraavalle vuodelle.
        Sekin tulee olemaan kuin Petra.
        Vakaa ja muuttamaton vuosi-tuhansia.
        Ikääntymistään ymmärtäen seuraava.
        Siihen olen suunnitellut myös kirjaimen Z.
        EOC

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "korpikirjailija"

        Otin kantaa siksi, että tympiinnyin.
        Taas sama tyttö-lauma alkoi jauhamaan samaa maatuvaa massaa mitä aina ennenkin.
        Vieläpä ikäänsä nähden väärällä palstalla.
        Tiinushkaa en tarkoita.
        Lapset saavat aina tylla tyköni.
        -
        Minulla on nimi-merkki valmiina myös seuraavalle vuodelle.
        Sekin tulee olemaan kuin Petra.
        Vakaa ja muuttamaton vuosi-tuhansia.
        Ikääntymistään ymmärtäen seuraava.
        Siihen olen suunnitellut myös kirjaimen Z.
        EOC

        H.

        ...alkoi jauhaa

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "korpikirjailija"

        Otin kantaa siksi, että tympiinnyin.
        Taas sama tyttö-lauma alkoi jauhamaan samaa maatuvaa massaa mitä aina ennenkin.
        Vieläpä ikäänsä nähden väärällä palstalla.
        Tiinushkaa en tarkoita.
        Lapset saavat aina tylla tyköni.
        -
        Minulla on nimi-merkki valmiina myös seuraavalle vuodelle.
        Sekin tulee olemaan kuin Petra.
        Vakaa ja muuttamaton vuosi-tuhansia.
        Ikääntymistään ymmärtäen seuraava.
        Siihen olen suunnitellut myös kirjaimen Z.
        EOC

        H.

        Eli minä ja paloma 🤣 iki ihanat muuttumattomat, ikinuoret, jotka sopeutuvat eri ikäisten joukkoon tekemättä siitä ongelmaa itselleen, no joillekin sivusta kuikistelijoille kuitenkin. Hyvä me, muista, että tiinuska tyttönen sopii hyvin tähän jengiin ja minusta tuntuu, että voipi jengi ehkäpä kasvaakin. Fuusioista on ollut esineuvotteluja 😜


      • hunksz kirjoitti:

        "korpikirjailija"

        Otin kantaa siksi, että tympiinnyin.
        Taas sama tyttö-lauma alkoi jauhamaan samaa maatuvaa massaa mitä aina ennenkin.
        Vieläpä ikäänsä nähden väärällä palstalla.
        Tiinushkaa en tarkoita.
        Lapset saavat aina tylla tyköni.
        -
        Minulla on nimi-merkki valmiina myös seuraavalle vuodelle.
        Sekin tulee olemaan kuin Petra.
        Vakaa ja muuttamaton vuosi-tuhansia.
        Ikääntymistään ymmärtäen seuraava.
        Siihen olen suunnitellut myös kirjaimen Z.
        EOC

        H.

        ...tulla tyköni.

        H.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        On sinulla ongelmia, pitäisikö sinun hakea ammattiapua.

        Korpin avautumiset...ovat sinun psyykkeellesi liikaa. Unohda korppi ja keskity omaan elämääsi. Huomaat kun aikaa kuluu pääset irti pakkomielteestäsi.

        Yritän tehdä irtautumisesi helpommaksi, en enää kommentoi kirjoituksiasi älä sinä minun.

        Ja sitten tällainen veto.

        Kannattaa lukea Kauppalehdestä.
        Kauppalehti/pörssi/uutiset/Trollin työkalupakki.
        Yhtä mielenkiintoinen on Kl/pörssi/uutiset/Kiusaaminen on liiketoimintaa.
        Sieltä löytyy noita tapoja eri osioiden alla, mitä täälläkin on ollut.
        Korppikselle: toki kommentoin mihin kommentoin.
        Tuo määräilyhalusi ei yllä.
        Vetelet usein aiheita aivan sivusuuntiin mielivaltaisesti ja yrität saada sen ryhmäsi siihen mukaan. Siis perinteinen sakinhivutus.

        Aitohelmi
        Huomio. En puutu toisten ulkonäköön enkä näyki siitä, jos joku on mennyt kuvansa laittamaan. Minusta sellainen käytös on rumaa. Mutta kuvien laittamisessakin suosittelen varovaisuutta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten tällainen veto.

        Kannattaa lukea Kauppalehdestä.
        Kauppalehti/pörssi/uutiset/Trollin työkalupakki.
        Yhtä mielenkiintoinen on Kl/pörssi/uutiset/Kiusaaminen on liiketoimintaa.
        Sieltä löytyy noita tapoja eri osioiden alla, mitä täälläkin on ollut.
        Korppikselle: toki kommentoin mihin kommentoin.
        Tuo määräilyhalusi ei yllä.
        Vetelet usein aiheita aivan sivusuuntiin mielivaltaisesti ja yrität saada sen ryhmäsi siihen mukaan. Siis perinteinen sakinhivutus.

        Aitohelmi
        Huomio. En puutu toisten ulkonäköön enkä näyki siitä, jos joku on mennyt kuvansa laittamaan. Minusta sellainen käytös on rumaa. Mutta kuvien laittamisessakin suosittelen varovaisuutta.

        Sieltäkö siis olet oppisi ammentanut?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Sieltäkö siis olet oppisi ammentanut?

        Tutkin pörssejä. Mutta nuo kirjoitukset olivat paljon mielenkiintoisempia. Ne kannattaa muidenkin lukea ja miettiä, vieläkö olisi jotain opittavaa.

        T: en olisi uskonut, että kommentoit noin. Paljastaa sekin vaihteeksi jotain.

        Aitohelmi


    • Anonyymi

      -oikeasti ihan kaikilla maatuvilla massoilla luonnossa on merkitystä jos ja kun ajattelet niitä luonnon kaikkein pienimpiä - luonnonsuojelun merkeissä -ilman että taalainkuvat olisi koko ajan silmissä - kuin roopeankoilla konsanaan -tarkoitin maan matoja, ja perhosia ja muitakin pölyttäjähyönteisiä , joita kasvien maailma kaipaa - ihmisillekin niillä on merkitystä - ainakin satokausina syksyisin.

    • Anonyymi

      Oikeaasti oli ilo nähdä kevään kukkaloistossa myös melko runsaasti pörrääviä hyönteisiä kuuluvat luontoon ja suomalaiseen kesään ja yhteiskuntaan nekin.

    • Anonyymi

      Hyödyllisyys on viisautta kaikissa uskonnoissa - niissäkään ei ihmisten himoisuuksille kovin paljon painoarvoja asetella - ei liion robottien latelemille ja hokemille - tappakaa itsenne kaikki vanhukset - esimerkiksi.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      2722
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1550
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe