Viime vuoden alussa voimaan tullut työttömyysturvan aktiivimalli leikkasi monien työttömien etuuksia, käy ilmi Kelan ja Valtion taloudellisen tutkimuskeskuksen (VATT) torstaina julkaistuista selvityksistä.
https://demokraatti.fi/aktiivimalli-leikkasi-ansiosidonnaista-yli-puolelta-tyottomista/
Aktiivimalli leikkasi ansiosidonnaista yli puolelta työttömistä
12
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Selvityksissä todetaan aktiivimallin vaikutusten arvioinnin olevan vaikeaa, koska malli koski lähes kaikkia työttömiä ja se otettiin käyttöön noususuhdanteessa.
NOUSUSUHDANTEESSA :DDD- Anonyymi
Nyt tajusin miten säästää takaisin meneteetty epätasa arvoinen leikaus
En takulla osta aktiivilekkurin isän pellon ruokaa.
Halvempaa tuo ulkolainen ja parempaa.
Kuin 2kk vanhat komimaiset tuoreet. Kanamunat
- Anonyymi
Kelan peruspäiväraha ja ansiosidonnainen pitäisi muuttaa porrasperusteiseksi mitä pitempää työttömänä sitä lasketaan. työmarkkinatuki pitäisi lakkauttaa ja vaikeassa työmarkkinaasemassa vaikeasti työllistyvät pitäisisiirtää perustoimeentulotuelle ja kuntouttava työtoimintaa järjestää sosiaalipalveluna. vaikeasti työllistyvien työtötmien on turha olla te-toimistossa työnhakijana miksi pitäisi maksaa työttömyysturva
- Anonyymi
Olen samaa mieltä vaikeasti työllistyvät kuten minä pitäisi siirtää todellakin veks. Työhaluja ei ole, toimeentulotuki missä rahat saa ilman asiointia työkkärin kanssa asiointia kelpaisi oikein hyvin.
- Anonyymi
Kelan tyött.pvraha ja työmarkkinatuki ovat yhtä suuria jo nyt! Eikä se ansiosidonnainen ole juuri sen isompi, jos työntekijä on tehnyt jotain osa-aikatyötä ja juuri ja juuri on saanut tarvittavat työviikot kasaan.
Perustoimeentulotuki on niin byrokraattinen asia, että sitä pitäisi pikemminkin vähentää ja ihmiset siirtää työkyvyttömyyseläkkeelle. Tk-eläke tulee vakuutusyhtiöltä, tuo toimeentulotuki verovaroista. - Anonyymi
Työkkäristä kun töitä ei tule.
- Anonyymi
Asunnon vuokraaminenkin on byrokraattinen asia ja kaikki muukin paska täällä. Kuule hei mitä siellä pikavippi hakemuksessa kysytään, ai niin työpaikka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työkkäristä kun töitä ei tule.
Haittaako se jotakuta, koska ei se ole kyseisen toimiston tehtäväkään. Työkkäri vain selvittää työttömäksi ilmoittautuneen oikeudet työttömyystukeen ja antaa lausuntonsa Kelaan/kassaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen samaa mieltä vaikeasti työllistyvät kuten minä pitäisi siirtää todellakin veks. Työhaluja ei ole, toimeentulotuki missä rahat saa ilman asiointia työkkärin kanssa asiointia kelpaisi oikein hyvin.
Itsekin olen vaikeasti työllistettävä, mutta toimeentulotukeen en ole oikeutettu.
Työttömyyskorvauksen saa sentäs vielä pelkillä netissä täytettävillä ilmoituksilla, mutta en tiedä kuinka kauan. No otetaan nyt kaikki mahdolliset tuet vastaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsekin olen vaikeasti työllistettävä, mutta toimeentulotukeen en ole oikeutettu.
Työttömyyskorvauksen saa sentäs vielä pelkillä netissä täytettävillä ilmoituksilla, mutta en tiedä kuinka kauan. No otetaan nyt kaikki mahdolliset tuet vastaan.Kannattaa varautua tulevaisuuden varalle nostamalla kaikki varat pankista veks hyvissä ajoin.
Tein niin puolisen vuotta ennen ansiosidonnaisen loppumista.
Asiaa helpotti läheinen aktia sulki konttorinsa joten ei tarvinnut edes nolostua/selitellä kun käväisi toistakymmentä kertaa peräkkäisinä päivinä tekemässä 5000€ kertanostoja.
Kela ei kovin hanakka ole vaatimaan omaisuuden realisointia, heti saatavissa olevat varat ovat ne pahin tikki.
- Anonyymi
äläkää nyt vaan syrjäyttäkö VAKUUTUSLÄÄKÄREITÄ. heidän työllisyytensä ihmeparannuksen saralla on turvattava. kaikki saavat pelastuksen ja parannuksen työikään ja -kykyyn katsomatta.
ottakaa siis ihmeparannus vastaan. no. pakkohan se on ollut ottaa.
terveisin vakuutuslääkärin ihmeparannettu - Anonyymi
Prenikka näille työttömille pitäisi myöntää kärsiväällisyydeta ja sisukkeedesta joutuessaan sietämään tuollaisia valtiollisia toimia.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk51254Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.1661168Milloin bikineistä
Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet1021035Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !
Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast470987Olimmeko molemmat
ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.71874Me, kaikki suomalaiset, emme pommita Pietaria
Vaikka Suomen tasavalta, yhdessä muun Euroopan sekä USA:n kanssa käykin hyökkäyssotaansa Venäjää vastaan, pommittaen nyt271869- 129867
Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!
Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.64776Mun on ikävä sua J ,
Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan45763Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää395753