Farmasia 2019

Anonyymi

Mitä mieltä tämän vuoden kokeesta? Uskotteko, että pisterajat nousevat?

342

2333

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Musta ne ehkä nousee parilla pisteellä max,
      Mitä sait aineiston kohdasta 3? Ite sain 1% vaikka malliratkaisuissa lukee 2.5%?? Siis eihån se millään voi olla 2.5%

      • Anonyymi

        Voi olla, että malliratkaisuissa on virhe, sillä moni on miettinyt samaa!


    • Anonyymi

      Mustaki ne nousee max parilla pisteellä koska aineisto koettu vaikeeks ja kemian osuus kans hieman vaikeeks aikasemmista vuosista. En usko et nousee kauheesti.

      • Anonyymi

        Oon kuullu puhetta, että kemia olisi koettu helpoksi. Omasta mielestä koe oli viime vuotta helpompi, mutta olin toki valmistautunut aikaisempaa paremmin. Toisaalta viime vuoden koe oli hankala eikä pisterajat Kuopioon muuttuneet vuodesta 2016.


    • Anonyymi

      Mulla oli pisteet aineistosta 9 ja kemiasta 3,5

    • Anonyymi

      Mä laskin kummastakii osiosta 9p. Onkohan mitään toivoo päästä sisälle?

    • Anonyymi

      Pääseekö helsinkiin yhteispisteillä 45? Viime vuonna raja 37

      En osaa sano rajoista mitään, koska osa sanoo että oli helppo, osa sanoo että vaikee

      Pelkään silti että rajat nousee paljon :(

    • Anonyymi

      Mitä tarkottaa pisteiden skaalaus? Jos sain raakapisteitä 19 niin skaalattuna niistä tulis 26,6. Ymmärsinkö oikein? Kuulostaa liian hyvälle ollakseen totta, koska viime vuoden raja on ollu 19,95.

      • Anonyymi

        Kuopioon skaalataan eli kerrotaan 1,4 , helsinkiin ei.

        Haetko yhteipisteillä vai koepisteillä?


      • Anonyymi

        Koepisteillä haen.


      • Anonyymi

        Onko tuo kuopion pisteraja siis ilmoitettu skaalattuna 19.95 ?


    • Anonyymi

      Mallivastauksissa on korjattu tehtävän 3 vastaus. Eli 1% on korjattu sen 2.5% tilalle.

    • Anonyymi

      Kyllä kuopioon oli viime v skaalattuja pisteitä 19.95. Helsinkiin sen sijaan raakapisteitä 16.

    • Anonyymi

      paljon saan pisteitä YO kirjotuksista jos sain äikästä M, Lyhyt matikka E , biologia M, kemia B

      sain surkeet pisteet kokeesta, 5 pistettä aineistosta ja 5,5 kemiasta. Onko mitää mahiksii Helsinkiin?
      :((( pliis auttakaa en saa nukuttuu yöl tän stressin takii

    • Anonyymi

      onkohan mahdollisuuksia päästä, jos sai raakana pisteitä 17 kokeesta?

      • Anonyymi

        On on! Ainaki viimeks raja hki oli 16,5! Millaset lähtöpisteet sul on?


    • Anonyymi

      Siis onkse kuopion pisteraja 19,95 skaalattu

      • Anonyymi

        Joo on! Kuopioon skaalataan aina pisteet eli kerrotaan 1,4!! Kaikki pisteet mitä näettw kpo on skaalattu


    • Anonyymi

      Proviisoriks 35 pojoo skaalattanu koepisteillä miltä näyttää

    • Anonyymi

      mitä mielt onko mahista päästä helsinkii 39 pisteel?

    • Anonyymi

      ^ No ei voi tietää! Mul on 48-49p ja kuumottaa riittääkö helsinkiin! Ei voi muutaku toivoa ettei pisterajat nouse ainakaan yli 10p! Viime vuonnahan oli aika matalat rajat nii varmasti nousee jonki verran

    • Anonyymi

      sain kokeesta 26,5 pistettä 12,5 aineisto ja 14 kemia, hain helsinkiin, mitäs luulette tulenko pääsemään hain tosiaan farmaseutiksi vaan, mutta en ole ens kertalainen. tiedättekö miten paljon se vaikuttaa

      • Anonyymi

        siis se ei-enskertalaisuus miten paljon se vaikuttaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis se ei-enskertalaisuus miten paljon se vaikuttaa

        Siis kyllä sä noilla pisteillä ei-ensikertalaisena mummiesta pääset farmaseutiksi ei ne pisteet ainakaan farmaseutin koulutusohjelmassa niin paljoa ole korkeammat ei-ensikertalaisilla!


      • Anonyymi

        toivonn kovasti, helpotuin. kiitos sinulle!!


    • Anonyymi

      Mistä tietää kumpaan jonoon kuuluu yhteispiste vai koejonoon vai päätetäänkö se automaattisesti kun kokeita tarkistetaan?

      • Anonyymi

        Siitä kummasta saa paremmin pisteit..


      • Anonyymi

        entä ei-enskertalaisille kumpi katotaan?


    • Anonyymi

      Sain aineisto osuudesta 4,5 ja kemiasta 12,75. Yhteispisteet 54, onko mahiksia päästä opiskelee helsinkiin. Olen ei ensikertalainen :((

      • Anonyymi

        iha varmasti pääset yhteispisteillä!


    • Anonyymi

      Mikähän on pisteraja hki farmasia? Alkaako 40–> ? Vai pysyykö klassisessa 36-40

      • Anonyymi

        Luulisin, että pysyy siinä 37-40 aineisto oli monen mielestä haastava. Eikä kemia ollu mitenkää helpompaa vrt viime vuoteen. Sanoisin, että joko pysyy samana tai nousee max muutamalla pisteellä.


      • Anonyymi

        Nii hmm.. toivon ettei nouse ainakaa liikaa.. on tää odottaminen vaan tuskallista

        2017 tais olla korkeimmat rajat ikinä, helpon ifa ja semihelpon kemian takia, tais olla raja hki farmasiaan jotain 48,5pojoa..?


      • Anonyymi

        2017 kemian ja ifan osuus olivat helppoja--> syy pisterajan nousuun. 2019 kemia ei ollut helppoa eikä aineistokaan. Pisterajat ei voi nousta noin paljooo..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2017 kemian ja ifan osuus olivat helppoja--> syy pisterajan nousuun. 2019 kemia ei ollut helppoa eikä aineistokaan. Pisterajat ei voi nousta noin paljooo..

        Okei no toivotaan! Tää anto mulle vähän toivoa


    • Anonyymi

      kuusi ei-ensikertalaista pääsee opiskelemaan helsinkiin koepisteillä (pisteraja taulukon mukaan ) onkohan mahdollista 26,5 koepisteellä päästä opiskelemaan helsinkiin. yhteispisteet on tosi alhaiset minulla...

    • Anonyymi

      Upp

    • Anonyymi

      Onko yhteispisteillä 38 mahdollista päästä edes kuopioon? Olin jo luopunut toivosta, mutta jos on viime vuonna ollut noin matalat.... Helsinkiin kyllä toivoisin, että pääsisin, mutta en tiiä onko mitään mahiksii.

    • Anonyymi

      Ei mun mielestä oo toivoo jos yhteispisteitä on 38... koska eikö viime vuoden raja ollu n. 79 yhteispistettä?

      • Anonyymi

        Tarkotin siis tota Helsingin yhteispisteitä. Eikö kuopioon pitäis olla helpompi päästä kun helsinkiin?


      • Anonyymi

        Aaa no sitte. Mut tiukkaa tekee! Uskon et pisteraja vois vähä nousta...


      • Anonyymi

        Ihmettelin kans samaa, eikö kuopioon pääsy pitäisi olla helpompaa? Eli jos mulla yhteispisteitä 52 pääsenkö helsinnkiin, mutta en kuopioon vai?


      • Anonyymi

        Ei viime vuode raja kuopioo voi olla noi korkee..


      • Anonyymi

        Huomioikaa et kuopion rajoissa on kerrottu kokeen pisteet 1,4 mikä nostaa rajaa! Mutta yleisesti ottaen kuopioo helpompi päästä


      • Anonyymi

        Nii eli 52×1,4 on 72,8 eli en pääsis kuopioo? Nyt en pysy mukana.. joku selittää miten helpompi päästä jos helsinkiin pääsisin noilla pisteillä, mutta kuopioon ei?
        Yhteispisteet siis ei skaalattu 52 ja skaalattuna 72,8


      • Anonyymi

        Kerrot 1,4 sillä luvulla kuinka paljon sait pääsykokeesta pisteitä ja sit plussaat siihen ylppäreistä saadut pisteet. Kattokaa opintopolusta kuopio ja hki eriksee:) siellä selvät ohjeet. Ja kantsii kattoo molempien koulujen pisterajat niitten sivuilta. kuopioo helpompi päästä edelleen.


      • Anonyymi

        No kummiski 52 yhteispistettä pitäis päästä hesaa ja sinne on tavoite päästä. Pitää vaa jaksaa oottaa tuloksia :)


      • Anonyymi

        Kuopioon ja Helsinkiin saa eri aineista lähtöpisteitä, joten erot selittyy sillä. Todennäköisesti saat Kuopioon enemmän lähtöpisteitä, joten pistemääräsi sinne on myös korkeampi.


      • Anonyymi

        Mulla on pisteitä Helsinkiin 43 ja kuopioon 72, eli pitäis olla helpompi päästä Helsinkiin. En tosin tiedä, että riittääkö pisteet, mutta toivon silti. (Henkisesti olen kyllä jo valmistautunut
        välivuoteen.)


      • Anonyymi

        Luulisin että helsinkiin riittää!


    • Anonyymi

      Onko mulla mahollisuuksia kuopioon farmaseutiks pisteillä 28 ja en oo ensikertalainen?

      • Anonyymi

        uskon että heittämällä sisään ;) ei oo varmaan ikinä ollu noin korkeella pisterajat


      • Anonyymi

        Riippuu kumpia pisteitä tarkotat, mutta jos valintakoetta, niin varmasti pääset. :)


    • Anonyymi

      Sain aineistosta 5,5 p ja kemiasta 15p toisaalta yhteispisteet helsinkiin olisi 76,5 riittäisikö tämä proviisoriksi? Viime vuonna raja oli 69,5 tuleeko se teistä nousemaan 7 pinnaa? Ensikertalaisena haen

      • Anonyymi

        toivotaan ettei nouse! jännän äärellä ollaan kaikki, toivotaan parasta :)


      • Anonyymi

        Niinpä!


    • Anonyymi

      Tulispa ne tulokset jo. Vaikka ei varmaan mitään vaikutakaan, mutta tietääkö joku mihin aikaan ne viime vuonna tuli?

      • Anonyymi

        Viime vuonna tuli tyylii ihan lopussa.. tyylii toka vika pvä milloi ois pitäny ilmottaa.. Ilmeisesti tänä vuonna ravitsemustiede on ilmottanu jo tulokset.


    • Anonyymi

      Mikä fiilis kaikilla on nyt? Itteeni jännittää ja haluis tietää jo tulokset. Sain selvästi enemmän pisteitä viime vuoden pisterajaa nähden, mutta pelottaa jos pisteraja nousee yli 7p.

    • Anonyymi

      En haluu uskoa että ne nousis edes viittä pinnaa koska loppujen lopuksi aineisto oli viime vuoden tasoa tai no melkein eli siitä pisterajat saattas nousta max pari pistettä, ja ei kemiakaan ollu musta helpompi ku viime vuoden kemian osio se oli suht sama eli siitäkin ehkä 1-2 pistettä nousee enimmillään

    • Anonyymi

      Tuleeko tulokset juuri 28 päivänä vai voivatko ne tulla sitä ennen ?

      • Anonyymi

        Viime vuonna tuli ainakin n. 5pv ennen viimeistä mahdollista päivää. Eli tod.näk. tänäkin vuonna siinä juhannuksen jälkeen tulloo.


    • Anonyymi

      Musta tuntuu että rajat nousee ja saattaa nousta jopa 10p koska se mitä pistemääriä porukka on ilmoittanut viittaa selvien rajojen nousuihin. Toki toivon ettei rajat nousisi, niin oma sisäänpääsykin olisi todennäköisempää

      • Anonyymi

        En tiedä kuopiosta, mutta helsinkiin on se 4p aineistosta ehtona. Aineisto oli haastava varsinkin niille, jotka ekaa kertaa hakee farmasiaa ja näkee tuon tyyppisiä aineistoja. Aineisto tulee siis karsimaan paljo. Muista vielä, että tänä vuonna hakijoita on vähemmän. Ja kemian osuudesta tänä vuonna kun liukoisuustulo&ionitulo poistu, niin tuli jonkin verra uudenlaisia tehtäviä mitä ei ole ollut vuosiin.
        Pisterajat siis nousee, mutta ei yli 3p.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä kuopiosta, mutta helsinkiin on se 4p aineistosta ehtona. Aineisto oli haastava varsinkin niille, jotka ekaa kertaa hakee farmasiaa ja näkee tuon tyyppisiä aineistoja. Aineisto tulee siis karsimaan paljo. Muista vielä, että tänä vuonna hakijoita on vähemmän. Ja kemian osuudesta tänä vuonna kun liukoisuustulo&ionitulo poistu, niin tuli jonkin verra uudenlaisia tehtäviä mitä ei ole ollut vuosiin.
        Pisterajat siis nousee, mutta ei yli 3p.

        Olen ihan samaa mieltä, toivottavasti juuri näin käy ettei pisteet nouse sen enempää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä kuopiosta, mutta helsinkiin on se 4p aineistosta ehtona. Aineisto oli haastava varsinkin niille, jotka ekaa kertaa hakee farmasiaa ja näkee tuon tyyppisiä aineistoja. Aineisto tulee siis karsimaan paljo. Muista vielä, että tänä vuonna hakijoita on vähemmän. Ja kemian osuudesta tänä vuonna kun liukoisuustulo&ionitulo poistu, niin tuli jonkin verra uudenlaisia tehtäviä mitä ei ole ollut vuosiin.
        Pisterajat siis nousee, mutta ei yli 3p.

        Veikkaan että raja hki 45-46 yhteispistettä
        Kuopioon 76-78 yp


      • Anonyymi

        Veikkaan et raja olis hki 42-43


      • Anonyymi

        No ei ne nyt 10pistettä voi nousta :’D ei aineisto ollut tänäkään vuonna kenellekään sen helpompi kuin viime vuonnakaan sekä kemia oli monen mielestä sama tasoa kuin aikaisemminkin ellei jopa haastavampi mut aineisto kyllä rajottaa paljon hakijamäärät farmaseutiksi on laskenut melkeen 20% joten senkään takia pisterajat eivät voi olla kovin korkeat


      • Anonyymi

        Samaa mieltä.


    • Anonyymi

      Hakeeko kukaan yhteispisteillä helsinkiin ? Mitä yhteispisteitä ootte saanu? Ite 76

      • Anonyymi

        Haetko proviisoriks vai ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haetko proviisoriks vai ?

        Haen ensisijaisesti proviisoriksi ja sit farmaseutiksi. Viime vuoden pisteillä ois päässy proviisoriksi, en tiedä riittääkö tänä vuonna


      • Anonyymi

        Toivotaan, että riittää :)


    • Anonyymi

      Mulla on kokeesta 33,5 raakapistettä, kuopioon oon hakemassa proviisoriks ensisijaisena. Viime vuoden rajojen perusteella vaikuttaa lupaavalta mut jännittää kuitenkin. Todistuksesta pisteitä 70 eli yhteispisteitäkin tulee yli 100

    • Anonyymi

      Millä fiilisksillä odotatte? Koskahan ne tulokset mahtaa tulla

      • Anonyymi

        Eiköhän ne tule vasta 28. päivä... Aika kyllästynyt olo tähän odotteluun. Tosi pitkältä tuntuu.


      • Anonyymi

        Samat fiilikset, stressaa tosi paljo..


    • Anonyymi

      Mitä pisteitä te saitte ja ootteko ensikertalaisia vai ette?

      • Anonyymi

        48,5p yp hki, ensikert.


      • Anonyymi

        52 p yp hki, ei-ensikert.


    • Anonyymi

      Mitä saitte aineistosta ite 5,5 p
      Musta se oli viimevuoden luokkaa entäs teidän?

      • Anonyymi

        Laskin 4 p jännittää et oon merkannu väärin, koska pienest kii...


      • Anonyymi

        Juu muaki jännittää sama juttu ku merkkasin vastaukset sinne viimisel minuutil, mutta toivottavasti ollaan merkattu kaikki oikein!!


      • Anonyymi

        Toivottavasti ! :)


    • Anonyymi

      Minun mielestä pisteraja voi yhtä hyvin laskee, koska aineisto sekä kemia olivat viimevuoden tasolla tai jopa vaikeampi ja hakijoita on lähes 20% vähemmän tänä vuonna. Pisteraja kyllä voi laskea.

      • Anonyymi

        Voi että, tämä ny lohduttaa hiukan


    • Anonyymi

      Hakeeko kukaan täällä proviisoriksi? Minne ja millä pisteillä?

      • Anonyymi

        Minä haen Kuopioon ja taisi tulla jotain 28 raakapistettä eli paremminkin oisi voinut mennä :) entäs sinä?


      • Anonyymi

        Haen helsinkiin ja yhteispisteitä on76,5 jos oikein laskin(toivottavasti)
        Eli vähä jännittää ku on siinä ja siinä


    • Anonyymi

      Tietääkö kukaan onko Kuopioon farmasian puolelle tuota 4pistettä aineistosta ehtoa? Tai täytyykö kemiasta saada joku tietty pistemäärä?

      • Anonyymi

        Helsingissä on ehtona 4p aineistosta pitää saada vähintään. Kuopiossa täytyy saada jotai pisteit aineistosta eli jos saa vähemmän kuin 4p, niin voi päästä kuopioo.
        Kunhan saa yhteensä hyvät/riittävät pisteet.


      • Anonyymi

        Entäs kemiasta sitten? Vai koskeeko se pelkästään aineisto-osuutta?


      • Anonyymi

        Helsingissä molemmista osioista pitää saada vähintään 4 pistettä, jotta koe hyväksytään.


      • Anonyymi

        Entäs Kuopio?


      • Anonyymi

        Molemmista osioista pitää saada pisteensä, ja kokeesta yhteensä vähintään 60% kaikkien kokeentekijöiden keskiarvosta.


      • Anonyymi

        Onko teille vielä tullut tulokset?


      • Anonyymi

        Ei oo, eikä varmaan vielä tällä viikolla tuu


      • Anonyymi

        Pitää oottaa viel 5-6 pv


    • Anonyymi

      Onko kukaan kattellu sieltä opintopolun lähdekoodista tilanmuutoksia? Nehän vissiin enteilee tulosten julkaisua.

      • Anonyymi

        Mistä tämmöstä voi kattoo? Mulla näkyy tyyli vaan hakemus


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjaudut opintopolkuun ja meet osoitteeseen https://opintopolku.fi/omatsivut/secure/applications

        Siellä näkee millon hakemuksen tilaa on muutettu, ja esim. todistusvalinnan tulokset/varasijat yms jos on hakenu alalle jolla on todistusvalinta.

        Jos oikein luin ni mulla ois kai 19.6 viimisin muutos opintopolussa. Ja tossa sivussa lukee jotenki kai et ohjeet uudelle opiskelijalle ni voisko se kertoo jotain vai onko kaikilla siinä tekstissä semmonen? Miten sieltä voi lukee varasijat yms?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjaudut opintopolkuun ja meet osoitteeseen https://opintopolku.fi/omatsivut/secure/applications

        Siellä näkee millon hakemuksen tilaa on muutettu, ja esim. todistusvalinnan tulokset/varasijat yms jos on hakenu alalle jolla on todistusvalinta.

        Saan tota linkkiä painatessa ainoastaan error sivuston, mitenköhän niihi pääsee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saan tota linkkiä painatessa ainoastaan error sivuston, mitenköhän niihi pääsee?

        Pääsin sinne mut se sivu on täys farssii siel vaa lukee ne hakukohteet ja et valintatila on kesken ja sit kaikenlaisia numeroita


    • Anonyymi

      Kesken tilan jälkeen muutama rivi alempana oli että ei valittavissa. Mitähän vaan meinaa 😶 oli jokaisessa kuudessa valintakohteessa

      • Anonyymi

        Lukiko tarkalleen ei valittavissa? Mulla lukee vastaanotettavuustila: ”EI_VASTAANOTETTAVISSA” kaikissa kohteissa.


      • Anonyymi

        Ei, juuri noin sanatarkasti kun sullakin. Muistin väärin =)


    • Anonyymi

      Mitrn tonne pääsee ?

    • Anonyymi

      Voiko tulokset tulla huomenna teidän mielestä?

      • Anonyymi

        Ehkä voi tulla huomenna, mutta ainakin ens viikon aikana.


      • Anonyymi

        Toivon ja luulen et huomenna tai viimistää tiistain tulis!


    • Anonyymi

      Mites mites, pääseekö 26,5 koepisteellä sisään farmaseutiks stadiin? Oon siis ei-ensikertalainen.

      • Anonyymi

        Eihän sitä kukaan voi sulle etukäteen varmasti sanoa, mutta jos oot pärjänny kokeessa noin hyvin niin osaat varmasti katsoa viime vuosien pisteitä ja arvioida sen perusteella :)


    • Anonyymi

      Ei näköjää tuu tänää

      • Anonyymi

        Tuleeko ne siis ihan aamulla jos tulee? Ja saako siitä sähköpostin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuleeko ne siis ihan aamulla jos tulee? Ja saako siitä sähköpostin

        Mun mielestä ne voi tulla myös iltapäivällä. Vähäm epäilen et tulis heti aamusta.


      • Anonyymi

        Veikkaisin ja toivon, että huomenna tulee, mutta ei voi tietää.


      • Anonyymi

        Viime vuonna ne tulivat näin juhannuksen jälkeen maanantaina muistaakseni joskus puolenpäivän paikkeilla. Sehän ei tietenkään tarkoita että ne tulisivat varmasti juuri tänään.


      • Anonyymi

        Helsingin yliopistolta on tullut tänään eri koulutusohjelmien tuloksia pitkin päivää eli riipu kellonajasta


    • Anonyymi

      Helsigin farmasian tulokset ovat tulleet

    • Anonyymi

      Älyvuodossa väittivät että Helsingin farmasian tulokset on tulleet.. Itselläni näkyy valintatila vielä kesken, mutta se onkin vasta toisena hakukohteena listalla.. johtunee siitä? Miten muilla?

      • Anonyymi

        mulla näkyy hki farmaseutin tulos ja on vika hakukohde


      • Anonyymi

        Mulle on farmasian tulokset ainakin tulleet ja sisään pääsin :)


      • Anonyymi

        jännää :o itselläni ei näy tosin proviisoriksi haen


      • Anonyymi

        Proviisorin ei oo vielä tullut


    • Anonyymi

      Mull ei näy mikään kaikki on kesken miks?????

      • Anonyymi

        Mihin hait?


    • Anonyymi

      Mulla ei näy vielä proviisorin eikä farmaseutin, johtuuko siitä että ylempänä proviisori josta ei vielä tullu??

    • Anonyymi

      Hki Proviisorit ulkona! 26. varasija

    • Anonyymi

      Entäs Kuopio? Mulla näkyy, että ”opiskelija valinta vielä kesken” haen siis farmaseutiksi.

      • Anonyymi

        Paljonko oli pisterajat?


    • Anonyymi

      Kuopiosta ei ole kuulunut mitään :o Tuleekohan vielä tänään...?

    • Anonyymi

      Siis yritin kysyä kaikilta jo tuloksen saaneilta. Mitkä olivat pisterajat?

      • Anonyymi

        Ei vielä sellaisia ole julkaistu missään. Taitavat vielä liikkua aika reippaasti koko viikon ajan kun eri alat julkaisee tuloksiaan..


      • Anonyymi

        Eikös ne näy opintopolussa, tuloksien mukana?


      • Anonyymi

        Lopulliset pisterajat tulee vasta sitten 28.6 kun kaikkien alojen tulokset on julkaistu.


    • Anonyymi

      Onkohan mahdollista päästä sisään varasijalla 42. ?

    • Anonyymi

      sain 39 yhteispistettä pääsinkö sisään?? en löydä mistään tietoa?? PLIIIIIIIS AUTTAKAAAA

      • Anonyymi

        Opintopolusta näät, ei me sitä tiedetä.


    • Anonyymi

      152 varasija Helsinkiin, uskotteko et pääsen :( ?

    • Anonyymi

      77 yhteispistettä ja proviisoriksi pääsin woohooooo

      • Anonyymi

        onnea :)


      • Anonyymi

        Yhteispisteillä vai koepisteillä? Olitko ensikertalainen? Mikä oli yhteispisteraja?


      • Anonyymi

        Mihin pääsit? Kuopio/Hki?


      • Anonyymi

        helsinkiin ja yhteispisteillä tietty. juu ensikertalainen ja rajaa ei lukenut missään


    • Anonyymi

      Helsingin tulokset kuulemma tulleet

    • Anonyymi

      Muistakaa, että kuopion tulokset eivät ole vielä tulleet, joten varasijoilta voi nousta vielä huomattavasti!

      • Anonyymi

        Harvalla on varmaa Kuopio ennen Helsinkii


      • Anonyymi

        Harvalla mutta jollain kuten mulla.


    • Anonyymi

      Farmasialle Helsinkiin, proviisoriks ei ollu asiaa reilulla 26 pisteellä:D varasija viiskyt jotain. Ttu.

      • Anonyymi

        Mä pääsin 26 pisteellä proviisoriks?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä pääsin 26 pisteellä proviisoriks?

        Oon ei-ensikertalainen nii luulen että se vaikutti


    • Anonyymi

      Mulla ei näy pääsinkö vai en...

    • Anonyymi

      Onkohan mitään mahdollisuutta päästä Helsinkiin farmaseutiks 77 varasijalta? Ku Kuopion opiskelijavalintoja ei ole vielä tehty 🤔 yhteispisteitä 46 ja ei-ensikertalainen 🙄

      • Anonyymi

        Toivottavasti! Ite oon varasijalla 57 helsinkiin farmaseutiksi, ja yhteispisteitä sain 49. (oon ensikertalainen)


    • Anonyymi

      Siis aiemmin mulla oli hyväksytty, nyt muuttunut taas ”opiskelijavalinta kesken”. Muilla sama ja miksi näin?

      • Anonyymi

        Onko sulla muita hakukohteita ylempänä? Jos on niin oot pääsemässä niihin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sulla muita hakukohteita ylempänä? Jos on niin oot pääsemässä niihin

        Joo on muita hakukohteita. Toivotaan että näin on!


    • Anonyymi

      mulla nyt ilmestynyt tohon lähdekoodiin "viimeisinHakemuksenTilanMuutos":"2019-06-24T13:29:39Z" kuopion kohdalle, ei ollut vielä pari tuntia sitten.. tarkottaakohan et tulee huomenna tulokset :))

    • Anonyymi

      Helsinkiin pääsin !!!

    • Anonyymi

      Paljonko sisään päässeet saitte koepisteitä?

    • Anonyymi

      Minä olen Helsinkiin farmasiaan varasijalla 41 ja koepisteitä 18.5, eli raja on reilusti yli tuon. Missään ei rajaa lukenut.

    • Anonyymi

      Itse yhteispisteitä sain 55,5 ja aluksi luki helsinkiin hyväksytty(odotetaan ylempiä hakukohteita) ja muuttui sit takas opiskelijavalinta kesken koska kuopio ylempänä koepisteitä sain 19.5

      • Anonyymi

        Mitäköhän sä nyt tarkotat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäköhän sä nyt tarkotat

        Et näillä näkymin pisteet ois riittänyt helsinkiin mutta koska kuopio mulla ylempänä ja niit tuloksii ei vielä oo tullut niin oletan et siks toi muuttu takas tohon opiskelijavalinta kesken


      • Anonyymi

        Mulla samat pisteet 19.5 ja varasija 30


      • Anonyymi

        Ite ei-ensikertalaisena jonosijalla 139/143 koepistein 20.75 ja varasijalla 11 koska ensikertalaiskiintiö. Oisin päässy sisään jos oisin ensikertalainen :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla samat pisteet 19.5 ja varasija 30

        Mitkä lähtöpisteet sulla ja ootko ensikertalainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä lähtöpisteet sulla ja ootko ensikertalainen?

        en oo ensikertalainen ni siks jonossa :( kuopioon ois varmaan pisteet riittäny mut ei riittäny enää hakutoiveissa tilaa


    • Anonyymi

      Eilen olin helsinki farmaseutiksi varasijalla 57, ja nyt se oli muuttunut varasijaksi 28. Mistäköhän tämä johtuu, olisikohan sittenkin toivoa päästä sisään?

      • Anonyymi

        Jos oot ensikertalainen ni ehkä sitte on toivoo.


      • Anonyymi

        Olin eilen Stadissa varasijalla 41 ja tänään sijalla 40, eli näköjään tämä ainakin vahvistaa sen, että eri varasija jonoja on. Olen siis ei-ensikertalainen.


    • Anonyymi

      Jotenki semmoi fiilis et kuopio julkasis tänää tulokset ku hesa julkas eilen

    • Anonyymi

      Varasija 35. ja vielä ei ees tiiä -tuttaako. Melkein toivois ettei näitä tässä vaiheessa näkis :|

    • Anonyymi

      Olen ei-ensikertalainen ja sain 24pistettä koepistettä siis. Ja pääsin sisään helsinkiin.

      • Anonyymi

        Olitko varasijoilla vai pääsitkö suoraa sisää hesaa?


      • Anonyymi

        pääsin suoraan sisään. en ollu varasijalla.


    • Anonyymi

      Aika korkeat taitaa olla ei-ensikertalaisten pisterajat. Aikaisemmin on omilla 19 pisteellä päässyt varmasti sisään, nyt ei mitään mahdollisuuksia. Kiitos tästä uudistuksesta! :(

      • Anonyymi

        Itelläki aika rajoilla pääsenkö vai en uudistuksen takia ja en oo ensikertalainen .. :(


    • Anonyymi

      Tullu Kuopion tulokset, vasta varasija 17 =000 en voi uskoa, luulin että sisällä helpostikkin

      • Anonyymi

        Paljonko pisteitä ja oletko ensikertalainen?


      • Anonyymi

        Skaalattuna vähän päälle 24 ja ensikertalainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skaalattuna vähän päälle 24 ja ensikertalainen.

        No oho, on kyllä rajat nousseet hurjasti. Itseäni ihmetyttää, kun nyt tuli myös lääkiksen tulokset, mutta varasijajono ei ole liikkunut lainkaan.


      • Anonyymi

        Eikö se päivity aina aamupäivisin vaan..? Huomenna toivottavasti näyttää paremmalta


      • Anonyymi

        Miten kauan varasijoilta on aikaa odotella mahdollista paikkaa.
        Hylätty tai hyväksytty olis ollu helpompi, nyt vaan lisää odotusta.. Onkohan tuolta 17. Sijalta enää mahdollisuuksia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se päivity aina aamupäivisin vaan..? Huomenna toivottavasti näyttää paremmalta

        Aaaaa, no hyvä tietää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten kauan varasijoilta on aikaa odotella mahdollista paikkaa.
        Hylätty tai hyväksytty olis ollu helpompi, nyt vaan lisää odotusta.. Onkohan tuolta 17. Sijalta enää mahdollisuuksia

        No teoriassa sinne 30.7. saakka tai kunnes paikat on täyttyneet.


    • Anonyymi

      Onpa pisterajat nousseet. Moni melko varma sisäänpääsijä kokee suurta pettymystä.

    • Anonyymi

      wtf viimevuonna pääs 37 pisteel sisää ja mä luulin et pääsisin helposti 41 pisteel... 110 varasija:(

      • Anonyymi

        Mitä veikkaatte, onko mahiksia 20.varasijalta Kuopioon proviisoriks?


      • Anonyymi

        Enpä usko ku paikkojakaan vaa 45.. Melkein puolien pitäis perua..


      • Anonyymi

        Entäs 5. Varasijalta?


      • Anonyymi

        Onhan se teoriassa mahdollista, mutta ei mitenkään todennäköstä. Jos käy tosi hyvä tuuri niin voi nousta.


    • Anonyymi

      Kuinka paljon varasijat on yleensä liikkunut farmaseuteilla/proviisoreilla? Nimenomaan ensikertalaisilla jos sillä on merkitystä

      • Anonyymi

        Kannattaa tutkia edellisvuosien valintatilastoja, ainakin uefin sivuilla kerrotaan tarkasti varasijoilta päässeet. En tosin tiiä tarkotetaanko näillä kaikkia varasijoilta päässeitä vai vaan niitä jotka lopullisten tulosten eli 28.6. jälkeen on päässeet vielä varasijoilta.. Itseänikin kiinnostaisi tietää se :) ja onko varasijoilla olevilla järjestys sekalainen vai vaikuttaako enää ensikertalaisuus...?


      • Anonyymi

        Jaha, nyt päivitty yhden sijan kauemmas miten tämä on mahdollista


    • Anonyymi

      En ymmärrä miten pisterajat voi nousta näin paljon.

    • Anonyymi

      Onko lääkiksen tulokset jo vaikuttanu farmasian varasijoihin? Vai tuleeko sijojen muutos vasta huomenna?

      • Anonyymi

        Ei ole vaikuttanut vielä tänäänkään.


    • Anonyymi

      Mulla aika sama kohtalo. Melkein 24 pistettä kertoimen kanssa Kuopioon. Olin suht varma sisään pääsemisestä. Eilen oli varasija 20 ja tänään 21. En voi muuta sanoa, kun itkettää ja mitähän vielä. Ei taida noilta sijoilta olla asiaa koulun penkille tänä vuonna.

    • Anonyymi

      Itse pääsin proviisoriksi kuopioon. Yhteispisteet 78 ja koepisteet 45,5 (:

    • Anonyymi

      Onko kellään (Helsinkiin hakeneella) muuttunut varasijat ollenkaan tässä parin päivän aikana? Mut hyväksyttiin jo alempaan vaihtoehtoon ja saintuloskirjeen, tällä hetkellä pisterajat Hesaan
      koe:21,25
      yhteispisteet: 52.5

      Jännä nähdä miten nää vielä muuttuu jos/kun lääkisten ja Kuopin farmasian tuloksien vaikutukset päivittyy opintopolkuun.

      • Anonyymi

        Onkohan nuo pisterajat ensikertalaisten, vai ei-ensikertalaisten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan nuo pisterajat ensikertalaisten, vai ei-ensikertalaisten?

        Ei ensikertalaisten ! mun mielestä ainaki koska oon siinä jonossa ite...raja ois aika korkee ensikertalaisille jos joku ensikertalainen oli päässyt 19.5 pisteellä sisään helsinkiin ja mulla samat pisteet mutta ei ensikertalaisena..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ensikertalaisten ! mun mielestä ainaki koska oon siinä jonossa ite...raja ois aika korkee ensikertalaisille jos joku ensikertalainen oli päässyt 19.5 pisteellä sisään helsinkiin ja mulla samat pisteet mutta ei ensikertalaisena..

        Nuo rajat on kyllä ensikertalaisille sillä itellä samat rajat ja oon ensikertalainen.

        Ja tosiaan tänä vuonna nuo helsingin varasijajonot hämmentää, maanatai iltanahan ne liikkui ainakin yhteispistojonossa kaikilla 20-30 paikkaa, sen jälkeen ei mitään. Eli on epäselvää onko lääkistulokset jo ajanu sijoja alas vai ei


    • Anonyymi

      On ensikertalaisten. Ite sain 49 pistettä ja varasija 27. Oon siis enikertalainen.

    • Anonyymi

      Onkohan mitään mahdollisuuksia päästä farmaseutiks 10. varasijalta?

      • Anonyymi

        Mulla sama tilanne. Helsinkiin oon jo päässy, mutta Kuopioon haluaisin. Toivottavasti huomenna varasijat olisi liikkunut reippaasti. Ei kait tuo mitenkään mahdotonta ole päästä tuolta varasijalta kouluun...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla sama tilanne. Helsinkiin oon jo päässy, mutta Kuopioon haluaisin. Toivottavasti huomenna varasijat olisi liikkunut reippaasti. Ei kait tuo mitenkään mahdotonta ole päästä tuolta varasijalta kouluun...

        Millä varasijalla oot?
        Ite taas oon päässy Kuopioon, mutta helsinkiin haluaisin.
        Jotenki hassua että osa hki päässeidtä halua kpo ja toisinpäin, voisipa vain vaihtaa paikkaa toisen sisäänpäässen kanssa D:


      • Anonyymi

        10. Vaikea ajatella, että pääsin helsinkiin sillä pidin sitä aina mahdottomuutena. Voisipa toisiaan vaihtaa noin päikseen paikkoja :D


    • Anonyymi

      Itsellä varasija 2 pistejonossa Hki farmasiaan. Ketutus on maksimaalinen, koska en ole ensikertalainen: 23,75 pistettä kokeesta ja alin hyväksytty 21,25. Näinköhän sitä pääsee?

      • Anonyymi

        Se on ihan tuurista kiinni, jos joku siitä 6 hengen kiintiöstä peruu, niin todennäkösesti, mutta koskaan ei tiedä. :( Jos niihin Helsingin tuloksiin ei ole vielä huomioitu lääkiksen ja Kuopion farmasian tuloksia niin mahdollisuudet on huomattavasti paremmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on ihan tuurista kiinni, jos joku siitä 6 hengen kiintiöstä peruu, niin todennäkösesti, mutta koskaan ei tiedä. :( Jos niihin Helsingin tuloksiin ei ole vielä huomioitu lääkiksen ja Kuopion farmasian tuloksia niin mahdollisuudet on huomattavasti paremmat.

        Kaikkiin tuloksiin on jo huomioitu muiden koulutuksien hakijat.


      • Anonyymi

        Mitä tarkotat? Varasijat eivät ole päivittyneet keskiviikon jälkeen, joten niiden pitäisi liikkua..?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkotat? Varasijat eivät ole päivittyneet keskiviikon jälkeen, joten niiden pitäisi liikkua..?

        Tiistaina oli kouluilla takarajana laittaa tulokset sijoitteluun. Tästä eteenpäin varasijat liikkuvat vain, jos joku jättää paikan vastaanottamatta/ei ota paikkaa vastaan tai on esimerkiksi ehdollisena ottanut paikan vastaan, mutta tuleekin valituksi ylempään hakutoiveeseen varasijalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiistaina oli kouluilla takarajana laittaa tulokset sijoitteluun. Tästä eteenpäin varasijat liikkuvat vain, jos joku jättää paikan vastaanottamatta/ei ota paikkaa vastaan tai on esimerkiksi ehdollisena ottanut paikan vastaan, mutta tuleekin valituksi ylempään hakutoiveeseen varasijalta.

        Onko noin? Viimeisin hakemuksen Tilan muutos: 2019-06-19T04:16:48Z .. Samalla timestampilla proviisorin osalta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko noin? Viimeisin hakemuksen Tilan muutos: 2019-06-19T04:16:48Z .. Samalla timestampilla proviisorin osalta

        Joo tulos on varmaankin julkaistu silloin. Sijoittelu tapahtuu automaattisesti, joten siitä ei tule merkintää tohon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo tulos on varmaankin julkaistu silloin. Sijoittelu tapahtuu automaattisesti, joten siitä ei tule merkintää tohon.

        No mitkä todennäköisyydet oikeasti ovat tässä sitten?


      • Anonyymi

        Ainakaan Kuopion farmasiaan ensikertalaisuus ei vaikuta enää varasijajonojen kohdalla. Itse olen varasijalla 1 koepistejonossa Kuopion farmasiaan enkä ole ensikertalainen. Kukaan ensikertalainenhan ei minun ohi enää kiilaa😉 Soitin asiasta yliopistolle asti.


      • Anonyymi

        Onks sulla päivittynyt opintopolku vielä tänään?


      • Anonyymi

        eikä , sinä joka sait 23,75 pistettä etkä päässy :( itse sain 24 pistettä ja pääsin tokakertalaisena opiskelemaan farmasiaa helsinkiin...


      • Anonyymi

        Siinä oli tänään aamulla ollu jotain häiriötä, päivittyy vissiin huomenna ainakin Kuopioon.


      • Anonyymi

        Helsingin varasijat mulla liikkunu 3 eteenpäin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä oli tänään aamulla ollu jotain häiriötä, päivittyy vissiin huomenna ainakin Kuopioon.

        Jollakin oli Kuopioon liikkunut. Mistä tälllainen tieto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jollakin oli Kuopioon liikkunut. Mistä tälllainen tieto?

        Soitin sinne!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsingin varasijat mulla liikkunu 3 eteenpäin

        Joo, yhteispistejono on liikkunut.


      • Anonyymi

        Mulla rupee vähän hermo menemään tähän hommaan. Toisilla päivittyy ja toisilla ei. Kuulemma 20 aikaan tulee viestiä varasijojen tilanteesta, että välttämättä ei päivity ollenkaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, yhteispistejono on liikkunut.

        Liikkuukohan ne jonot eri aikaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eikä , sinä joka sait 23,75 pistettä etkä päässy :( itse sain 24 pistettä ja pääsin tokakertalaisena opiskelemaan farmasiaa helsinkiin...

        Juu, näin luin:) onnittelut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla rupee vähän hermo menemään tähän hommaan. Toisilla päivittyy ja toisilla ei. Kuulemma 20 aikaan tulee viestiä varasijojen tilanteesta, että välttämättä ei päivity ollenkaan...

        Miten tulee tietoa?


      • Anonyymi

        Mistä tulee tietoa ja mistä oot saanu tällaisen ymmärryksen että tulee tietoa klo 20 spostilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tulee tietoa ja mistä oot saanu tällaisen ymmärryksen että tulee tietoa klo 20 spostilla?

        Soitettiin kamun kaa yo:lle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soitettiin kamun kaa yo:lle

        Mikä yliopisto ja koskeeko vain farmasiaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä yliopisto ja koskeeko vain farmasiaa?

        Kuopio ja en tiedä mitä kaikkia aloja koskee.


    • Anonyymi

      Eli onko se niin, että jos varasija ei ole liikkunut 8.7 mennessä, peli on menetetty?

    • Anonyymi

      Kuopion proviisorikoulutuksesta pitäisi koepistejonon liikkua ainakin yhdellä.

    • Anonyymi

      Onko fuksiryhmää vielä Facebookissa?

      • Anonyymi

        Kuopioon päässeille ainakin on, nimi on UEF Farmasian Fuksit 2019


    • Anonyymi

      Oivoi. Vipusen mukaan tänään Helsinkiin on ottanut vastaan jo 102 hakijaa 146 valitusta (paikkoja 143). Tais mennä vikatkin mahdollisuudet 2. varasijalta koepistejonosta

      • Anonyymi

        Eikö tuos oo vielä aika monta mahdollisuutta..?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö tuos oo vielä aika monta mahdollisuutta..?

        Ehkä jos olis ensikertalainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä jos olis ensikertalainen

        Siis ei ensikertalaisuudella oo varasijajonossa mitään väliä?


      • Anonyymi

        Pystytkö katsomaan Kuopion farmasian tilanteen? Itse en löydä.


      • Anonyymi

        Pystytkö katsomaan Kuopion farmasian tilanteen? Itse en pääse katsomaan.


      • Anonyymi

        Eioo liikkunu...


      • Anonyymi

        Itseäni taas yllättää että vain noin 2/3 Helsingissä ottanut paikan vastaan vaikka tulokset tulivat yli viikko sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis ei ensikertalaisuudella oo varasijajonossa mitään väliä?

        "Vapautuneita opiskelupaikkoja täytettäessä huomioidaan myös ensikertalaiskiintiö. Jos hyväksytty ensikertalainen ei ota opiskelupaikkaa vastaan, hänen tilalleen hyväksytään varasijalta ensikertalainen hakija, mikäli ensikertalaisia ei muuten tulisi hyväksyttyä riittävästi." ja "Täytettäessä ensisijaisesta jonosta vapautuvia paikkoja huomioidaan myös ne hakijat, jotka on jo hyväksytty muusta kuin ensisijaisesta jonosta. Vapautunutta opiskelupaikkaa tarjotaan ensimmäisellä varasijalla olevalle tai ensimmäiselle varasijalla olevalle ensikertalaiselle siinä jonossa, josta opiskelupaikka vapautui. Jos jonon ensimmäisellä varasijalla on toisesta jonosta hyväksytty hakija, hän siirtyy ensisijaisesta jonosta hyväksytyksi ja hänen tilalleen valitaan uusi opiskelija toisesta valintatapajonosta." https://www.helsinki.fi/fi/opiskelijaksi/ohjeita-hakijalle-joka-on-varasijalla-yhteishaku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vapautuneita opiskelupaikkoja täytettäessä huomioidaan myös ensikertalaiskiintiö. Jos hyväksytty ensikertalainen ei ota opiskelupaikkaa vastaan, hänen tilalleen hyväksytään varasijalta ensikertalainen hakija, mikäli ensikertalaisia ei muuten tulisi hyväksyttyä riittävästi." ja "Täytettäessä ensisijaisesta jonosta vapautuvia paikkoja huomioidaan myös ne hakijat, jotka on jo hyväksytty muusta kuin ensisijaisesta jonosta. Vapautunutta opiskelupaikkaa tarjotaan ensimmäisellä varasijalla olevalle tai ensimmäiselle varasijalla olevalle ensikertalaiselle siinä jonossa, josta opiskelupaikka vapautui. Jos jonon ensimmäisellä varasijalla on toisesta jonosta hyväksytty hakija, hän siirtyy ensisijaisesta jonosta hyväksytyksi ja hänen tilalleen valitaan uusi opiskelija toisesta valintatapajonosta." https://www.helsinki.fi/fi/opiskelijaksi/ohjeita-hakijalle-joka-on-varasijalla-yhteishaku

        Kuopiossa näin ei toimita. Kuulemma ensikertalaisuudella ei ole merkitystä enää varasijajonossa.


    • Anonyymi

      Kuopion jonot ei vissiin oo liikkunut ollenkaan? Helsingissä ku ite oon ainaki liikkunu 5 eteenpäin.

      • Anonyymi

        Itse olen edelleen koepistejonossa 1 Kuopioon, josta on kuulemma hyvät mahdollisuudet päästä.


      • Anonyymi

        Ite jännitän pääsiskö 4. varasijalta viel kouluun


    • Anonyymi

      Kokeet on turhia. Kannattaa tsekata ammatin barometri eli työllisyysaste ja päätellä kannattaako alalle mennä jos työpaikkoja ei barometrin mukaan ole. (kemian ala on aika huonosti työllistävä).

      • Anonyymi

        Tottahan farmaseuteilla ja proviisoreilla töitä on


    • Anonyymi

      Tiedättekö miten paljon viime vuosina varasijat on liikkuneet ensimmäisinä päivinä? Stressaa tämä odottelu vaikka sisäänpääsy mahdollisuudet on vielä hyvät 8 sijalta

      • Anonyymi

        Onks sulla liikkunu sijat viel yhtään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onks sulla liikkunu sijat viel yhtään?

        Kannattaa varmaan mainita kumpaa jonoa tarkoittaa; koepisteitä vai yhteispistevalintaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onks sulla liikkunu sijat viel yhtään?

        Olin aluksi varasijalla 10, yhdellä on liikkunut tällä viikolla joka päivä. Tahti on vaan tappavan hidas D:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin aluksi varasijalla 10, yhdellä on liikkunut tällä viikolla joka päivä. Tahti on vaan tappavan hidas D:

        Kuopioonko? Yhteispistejonossa?


    • Anonyymi

      Mua vähän hämmentää että Kuopiossa mun koepisteet on kerrottu 1,4 mutta yhteispisteitä ei. Mitäköhän tämä johtuu?

      • Anonyymi

        Noin sen kuuluukin mennä. Koepisteet kerrotaan kuopioon jonka päälle lisätään todistuspisteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin sen kuuluukin mennä. Koepisteet kerrotaan kuopioon jonka päälle lisätään todistuspisteet.

        Ootko varma asiasta?


    • Anonyymi

      Vipusen mukaan Helsinkiin näköjään annettu paikka 148:lle ja 110 ottanut paikan vastaan. Koepistejono ei ole edennyt.

      • Anonyymi

        Yhteispistejono ei myöskään ole liikkunut..
        Onkohan mitään mahollisuuksia 20. sijalta jos kerran noin moni ei ole edes ottanut paikkaa


      • Anonyymi

        Yhteispistejono mulla liikkunut 5 eteenpäin ainaki jo tähän mennessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhteispistejono mulla liikkunut 5 eteenpäin ainaki jo tähän mennessä

        Millä sijalla oot?


    • Anonyymi

      Siis oon ollu Kuopioon 1. varasijalla koepistejonossa jo koko ajan kun tulokset tuli. Miten ei oo jono liikkunut?

      • Anonyymi

        Farmasiaanko? Miten on mahdollista kun minäkin olen?


      • Anonyymi

        Onko meillä samat pisteet😅


      • Anonyymi

        Paljonko sulla pisteitä? Oletko ensikertalainen?


      • Anonyymi

        Olen ensikertalainen ja pisteitä 25.2


      • Anonyymi

        Entä sulla? Ootko ensikertalainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä sulla? Ootko ensikertalainen?

        Mulla pisteitä 25.2 ja en oo ensikertalainen, mutta ensikertalaisuudella ei oo kuulemma mitään väliä.


      • Anonyymi

        Aa, miks sit kysyit ootko vai etkö?😅


      • Anonyymi

        Se ainakin on et jos ensikertalainen peruu niin tilalle otetaan ensikertalainen.


    • Anonyymi

      Ei ole tänäänkään koepistejunan varasijat liikkunu Helsinkiin yhtään.

      • Anonyymi

        Vielä on yli 35 ihmistä jotka ei oo vastaanottanut paikkaa vaan miettii vielä


      • Anonyymi

        Niin, mutta tietojen päivittäminen tänne ajantasaisesti saattaa auttaa ensi vuoden hakijoita - sikäli jos ala ei muutu täysin todistusvalintaiseksi.


    • Anonyymi

      Paljonko sulla on? Ja oletko ensikertalainen?

    • Anonyymi

      Paljonko sulla on pisteitä ja oletko ensikertalainen?

      • Anonyymi

        Hki pistejono 23,75/21.25, ei-ensikertalainen. varasija 2.


    • Anonyymi

      Onko se niin että jos hakija luopuu proviisorin paikasta niin samalla vapautuu myös farmaseutin paikka?

      • Anonyymi

        Ei, sille n vapautuu tietenkin vaan proviisorin paikka


    • Anonyymi

      Ei oo totta et Kuopion koepistejono ei oo liikkunut mihinkään...

    • Anonyymi

      Näkeekö joku mistään et paljonko Kuopion farmaseutiks on otettu paikkoja vastaan?

    • Anonyymi

      111 ottanu paikan vastaan

    • Anonyymi

      Siis joka vuos 15-20 opiskelijaa on valittu varasijoilta, ja nyt koepistejono ei oo ainakaan liikkunu mihinkään. 😅 Tapahtuuko kaikki taika maanantaina

    • Anonyymi

      Vipusessa ei tänään(kään) mitään muutosta eiliseen Helsingin osalta, 115 ottanut paikan vastaan, koepistejono ei ole edennyt, enkä usko että yhteispistejonokaan.,

    • Anonyymi

      Juuu ei ole kukaan vissiin eilisen jälkeen ottanut paikkaa vastaan helsingistä. Eli jääköhän sinne sitten useampi tyhjä paikka jotka täytetään varasijalaisilla?

    • Anonyymi

      Eli Kuopioon 19 paikkaa ottamatta.

    • Anonyymi

      Onkos täällä muita varasijoilla olevia? Miten ei oo muutosta tullut?

      • Anonyymi

        Helsingin yhteispistejono mulla ainaki liikkunu 2 eteenpäin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsingin yhteispistejono mulla ainaki liikkunu 2 eteenpäin

        Vipunen näyttää että 125 ottanut paikan vastaan. Koepistejono ei ole liikkunut, edelleen varasija 2.


      • Anonyymi

        Eiku 120 ottanu vastaan. Ajatushärö, sry.


    • Anonyymi

      Käsittämätöntä jos ei yksikään pääse Kuopioon koepistejonosta..

      • Anonyymi

        Luulis et ma tilanne muuttuu!


    • Anonyymi

      Helsinkiin hyväksyttyjen määrä noussut 149:n, ja paikan vastaanottaneita on nyt 122. Koepistevarasijajuna ei edennyt, olen edelleen kakkosena.

      • Anonyymi

        Huomenna on kyllä jännä päivä miten varasijat liikkuu vai liikkuuko ollenkaan


      • Anonyymi

        Tai sitten tilanne muuttuu vasta huomenna


    • Anonyymi

      Kuitenkin tänään 15.00 asti hyväksyä koulupaikkoja😳

    • Anonyymi

      Koepistejono ei stadissa edennyt tänäänkään, edelleen varasija 2. Ilmoittivat hakijapalvelusta että 4 hyväksyttyä odottaa vielä ylemmälle hakutoiveelle. Loput lienevät toisesta hakukiintiöstä

    • Anonyymi

      Ja tosiaan, stadiin tänään paikkoja otettu vastaan yhteensä 127 / 143 (hyväksyttyjä 149)

    • Anonyymi

      Mitä Helsingin vastaanottamattomille paikoille tehdään

    • Anonyymi

      Onkohan se niin, että jos huomen aamuna tilanne ei ole muuttunu niin peli on menetetty?

    • Anonyymi

      Mitenkäs Kuopion tilanne? Paljon on paikkoja otettu farmasiaan vastaan?

    • Anonyymi

      Eikös opintopolusta tuu viestiä 20.00 jos on tänään opiskelupaikan saanut?

    • Anonyymi

      Eikös opintopolusta tuu kasin aikaan viestiä jos on saanut opiskelupaikan tänään?

      • Anonyymi

        Mut huomenna se päivittyy koska tänään on saanu 15 asti ottaa paikkoja vastaan.


    • Anonyymi

      Helsingin koepistejono päivittynyt kahdella (ei-ensikertalainen olen), sinä joka olit 2. varasijalla pistein 23.75, kai pääsit? :)

      • Anonyymi

        En päässyt, ei ole liikkunut osaltani mihinkään. Edelleen 2. varasija. Luultavasti siis on välistä pari lähtenyt. Paikan vastaanottaneita 134 (hyväksyttyjä 150)


    • Anonyymi

      Kuopion koepistejono liikkui yhdellä, sisällä ollaan! 😍

    • Anonyymi

      Jeij, pääsin Kuopioon! Kans 1. varasijalta.

    • Anonyymi

      Päivittyykö sijat kerran päivässä vai myös illalla nyt?

      • Anonyymi

        Kerran päivässä!


    • Anonyymi

      Jäin sitten ilmeisesti varasijalle 11 helsinkiin.

    • Anonyymi

      9. Varasija Kuopioon... hyvin meni.

    • Anonyymi

      Tänään vipunen näyttää että olis Helsinkiin 159 hyväksyttyä ja 139 paikan vastaanottanutta 143:sta. Koepistejono ei edennnyt tänäänkään.

      • Anonyymi

        Mitä toi tarkottaa että 159 hyväksyttyä?


      • Anonyymi

        Mistä tietää että montako paikkaa on vielä vastaanottamatta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä toi tarkottaa että 159 hyväksyttyä?

        Hyväksytyt ovat saaneet paikan mutta jonottavat myös ylempään kohteeseen.


      • Anonyymi

        Vipusesta näkee. Helsingissä 4 paikkaa jäljellä, Kuopiossa 1.


    • Anonyymi

      Itse pääsin sisään 11. Varasijalta, toivoa on!

      • Anonyymi

        Ilmeisesti yhteispistejonosta ja oot ensikertalainen? Mitkä oli kokeen pisteet?


    • Anonyymi

      Helsingissä 141 paikan vastanottanutta. Koepistejono ei edennyt 143:sta. Hyväksyttyjen määrä ei muuttunut: 159.

      Oon edelleen 2 varasijalla.

    • Anonyymi

      Sama tilanne tänäänkin. Kolme paikkaa vastaanottamatta Helsingissä.

      • Anonyymi

        Kakai paikkaa jopa. Ei kolme:)


    • Anonyymi

      Eilen ei vuodessa näkynyt muutoksia helsingin osalta, tänään näyttää olevan sekaisin: 120 hyväksyttyä ja 107 vastaanotettu... Opintopolussa ei muutosta

      • Anonyymi

        Autocorrect toimii. s/vuodessa/opintopolussa


      • Anonyymi

        Väkevät on pippurit. Vipusessa siis. Vipunen sekoilee, samoin kuin minä ja autocorrect.. vahvasti menee.


    • Anonyymi

      Tänään vipunen näyttää 142 paikan vastaanottanutta 143:sta paikasta. Valittuja edelleen 159. Ja itselläni se 2 varasija. Tein kuitenkin jo aiemmin oikaisuvaatimuksen ja sain laskettua pisteeni uudelleen. Virhe havaittu, pisteeni ovat oman tarkastuksen mukaan tasan 24 jolla ei ensikertalaisellekin paikka pitäisi heltyä. Täydennys oikaisuvaatimukseen pisteidenlaskun osalta lähti välittömästiä.

      • Anonyymi

        Kyllä ne aika varmasti on tarkistanut sen sun kokeen jo uudelleen, koska eihän se olis mitenkään reilua viedä hyväksytyltä paikkaa enää tässä vaiheessa!


      • Anonyymi

        En tiedä onko vai ei, mutta hyväksyttyä ei kyllä paikkaa voi viedä luottamuksensuojan periaatteen takia.

        Ei niitä automaattisesti tarkasteta, siksi oikaisuvaatimus!


      • Anonyymi

        Oikaisuvaatimuksella sisään päässyt ei vie kenenkään paikkaa, vaan pääsee ylimääräisenä sisään.


    • Anonyymi

      Vipunen näyttää että kaikki Kuopion paikat on otettu vastaan

      • Anonyymi

        Helsingissä näyttäisi olevan vieläkin yksi paikka ottamatta vastaan. Toisaalta Vipunen näyttää paikkoja olevan 143, mutta yliopiston mukaan paikkoja olisi 144


    • Anonyymi

      Nyt vipunen näyttää stadin osalta 160 valittua. Vastaanottaneita edelleen 142..

      • Anonyymi

        Valituissa näkyy myös ne, jotka ovat luopuneet paikastaan. Eli valittujen määrällä ei ole sinänsä väliä, vaan pitää katsoa alotuspaikkojen ja paikan vastaanottaneiden määriä.
        Helsinkiin näyttäis olevan 143 alotuspaikkaa ja 142 ottanut vastaan tällä hetkellä.


      • Anonyymi

        Kyllä, olen tietoinen tästä. Tarkoitus infolla on vain antaa seuraavalle vuodelle käsitystä miten valinta on tänä vuonna edennyt


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Ajatushärö. Siis paikkoja on 143 ja alunperin 144 hyväksytty. Nyt 160 hyväksytty ja 142 paikan vastaanottanutta


    • Anonyymi

      Tänään vipunen näyttää 143/143 paikkaa vastaanotettu. Opintopolussa edelleen varasija. Varmaankin huomenna muuttuu sitten peruuntuneeksi.

    • Anonyymi

      Muuttui vasta tänään peruuntuneeksi. Koepistevarasijajonosta ei näköjään hyväksytty ketään

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe