tarviiko hempelin light primerin päälle mitään pinta maalia tai myrkky maalia, vene on makean veden käytössä..pari pientä kolhua ajattelin paikata epoxy fillerillä ennen maalausta...ajattelin siis maalata vesirajan alapuolisen osan ..olisiko bilteman maali samaa mutta halvemmalla? uusi tuttavuus tämä lasikuitu kun olen aiemmin veneillyt muovi terhillä. kaikki neuvot otan ilomielin vastaan kiitos.
tarviiko primerin päälle pinta maalia
4
2714
Vastaukset
Kyllä suositellaan päälle kiiltävä pintamaali. Tarttuu vähemmän likaa. Epoksiprimerin UV -säteilyn kesto ei ole myöskään kovin hyvä. Veneen pohjassa ei toki kauheasti aurinko paista.
Järvellä ei tietenkään myrkkymaalia. Pintamaalivaihtoehdot karkeasti:
- kiiltävä epoksipintamaali
- 2k polyuretaanimaali
- 1k alkydimaali (esim Miranol)
Ja vesilinjan alle suositus tuossa järjestyksessä:
Epoksipintamaali vaikein levittää, mutta teknisesti paras.
2k polyuretaanimaali on ylivoimainen UV -säteilyn kestoltaan. Vesilinjan yläpuolelle ehdottomasti paras vaihtoehto.
Alkydi on helppo ja halpa. Niin helppo ja halpa, että voi tarvittaessa hioa ja maalata vaikka joka kevät. Kuulostaa SuloVilenin hommalta, mutta oikeasti ei kelvoton ratkaisu.
Light primer ja bilteman vastaava ovat hyvin lähellä toisiaan.- Anonyymi
Polyuretaanimaali, alkydistä puhumattakaan, ei kyllä maalifirmojen mukaan sovellu pysyvään upotusrasitukseen, eli vesilinjan alapuolisten osien maalaukseen, joten mistä muropaketista sinäkin nuo neuvot oikein kaivoit?
- Anonyymi
Biltemassa Hempelin light primer 34,90. K-raudassa Miranol 34,39, molemmat 0,75 litraa. Biltemassa Hempel alkydi-pintamaali veneeseen 21.90, eli luulempa että pintamaalina Hempel on parempi, kuin Miranol, kun kerran on juuri veneisiin tarkoitettu. Miranol hinnoitteli itsensä pihalle jo parikymmentä vuotta sitten , mutta edelleen jotkut pitää sitä edullisena maalina. Biltemassa myös poluyuretaanimaalia , mutta aika kallista , 44.90 , mutta varmaan hyvää. Itse maalasin veneen pintaosia Bilteman 2-komp. uretaanimaalilla ja hyvin on kestänyt, sitä vaan ei taida enää olla Biltemassa.
- Anonyymi
no kävin sitten paikallisessa rtv kaupassa hakemassa kassillisen hempelin light primeriä ja sen päälle hempel ecopower racing maalia..suositteli nuita "asiantuntija" siellä..motonetistä olis nekin näköjään saanu halvemmalla...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328467Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4364224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61985Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571133Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17786Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57712Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?67682Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.28663En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36627- 37619