Näin kesän korvalla on syytä muistuttaa ihmisiä, jotka liikkuvat luonnossa, erilaisista vaarallisista pistoksista. Kimalaisen, mehiläisen tai ampiaisen pisto voi olla vaarallinen allergiselle henkilölle. Apteekista ja lääkäriltä saa neuvoja siihen, miten toimia pistoksen sattuessa. Auringonpistokseksi kutsutaan lämpöhalvausta, joka voi tulla kuumassa säässä rehkittäessä kun juodaan liian vähän nestettä. Suolatasapainosta on myös huolehdittava. Kyyn puremaa usein nimitetään "pistoksi", ja onhan asia tosiaan niin, ettei kyy niillä hampaillaan palaa haukkaa ihmisestä. Lääkärin apu voi olla tarpeen, kyypakkaus ensiavuksi ja pistetyn raajan levossa pitäminen. Kannattaa tarkistaa tuoreimmat suositukset hoidosta viralliselta taholta. Rintapistos vaikka maratonilla voi olla merkki vakavasta terveydentilan ongelmasta esimerkiksi sydämen verenkierrossa. Toisaalta se voi johtua palleasta, liian tiukoista vaatekappaleista tai kaasuvaivoista.
VAARALLISET PISTOKSET
1
128
Vastaukset
- Anonyymi
Minuu meinas jo ampiainen pistää Kaisaniemen puistossa. Kuinka ampiaiset voi elää täällä Hesassa, missään ei ole näköjään enää turvassa.
Olen hyvin allerginen. Kamala kesä taas tulossa.
Kaikenlaiset kummalliset ötökät voi pistää ja tappaa allergikon.
Pitäiskö muuttaa kesäksi pohjoisnavalle?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.683198Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91851- 1111740
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2241249- 1291048
- 99992
- 60944
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil67926- 84869
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6865