Ilmastomepit aloittakoot itsestään

Anonyymi

HS mielipideosastolla oli tänään opiskelijan kirjoittama välkky juttu kahden kaupungin välisestä
rekkarallista joka tuottaa valtavan määrän hiilidioksidia ilmakehään ja aiheuttaa noin sadan miljoonan euron kustannukset EU-veronmaksajille.

Kerran vuodessa koko europarlamentti rahdataan koneistoineen Itä-Ranskaan
Strasbourgiin kahdeksitoista viikoksi ilman mitään perusteltua syytä.

Tätä muuttoa eivät kannata muut kuin ranskalaiset.
Yhden maan edustajien äänet painavat enemmän kuin 27:n muun.
EU:n piti olla demokraattinen päätöksenteossa.

Jokavuotinen muutto Brysselistä Strasbourgiin tuottaa turhia päästöjä vuosittain lähes viidentuhannen Berliini-New York-lennon verran.

Poliitikot vaativat ilmastotekoja äänestäjiltä.

Nyt olisi EU-parlamentaarikkojen vuoro tehdä ilmastoteko,

Lopettaa Bryssel-Strasbourg-Bryssel-ralli
ilmastonsuojelun ja 100 miljoonan euron turhien kustannusten takia.

Odotan Vihreiltä aloitetta.

Kiitän opiskelija Eero Tukevaa hyvästä kirjoituksesta HS:ssa, josta poimin asioita,
joista on kirjoitettu aikaisemminkin.
Ajoitus oli nyt loistava.

11

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tosta täytyis pistää tiukka kysely Vihreille mitä aiotte tehdä asialle !
      Olisko aika tositekoihin haihattelujen sijaan ?

    • Aloittaja puhuu täyttä totta. Olen tuota strasbourgin rekkarallia ihmetellyt.
      Lisäksihän siellä mepit lentelee sinne koneilla ja jotkut kuulemma autoilla.
      Kimppakyyti on kuulemma tuntematon käsite.

      • Se on arvovaltakysymys kuulemma. Rallista on yritetty päästä eroon, mutta asianomaiset valtiot eivät suostu.
        Ehkä tuuli nyt kääntyisi, jos painostettaisiin joka maassa meppejä toimimaan.


      • Makriina2 kirjoitti:

        Se on arvovaltakysymys kuulemma. Rallista on yritetty päästä eroon, mutta asianomaiset valtiot eivät suostu.
        Ehkä tuuli nyt kääntyisi, jos painostettaisiin joka maassa meppejä toimimaan.

        Juurikin näin. On se surullistA, että EU-kansalaiset tällaisetakin joutuvat maksamaan.


    • Anonyymi

      Kaikki muut maat paitsi Ranska haluavat rallin loppuvan.
      Ranska ei tietenkään halua, koska EU-parlamentin läsnäolo 12 viikkoa Ranskan Strasbourgissa tuo sinne valtavasti rahaa. Hotellit, ja ravintolat ovat täynnä, mepit kuluttavat paljon rahaa asuessaan Strasbourgissa.

      Mutta miten voi olla, että yksi maa eli Ranska saa päättää, että rallia ei lopeteta ?

    • Anonyymi

      Vihreät ei mitään aikaansaa.
      Suurin osa vihreistä on kaupunkilaisia Pääkaupunkiseudulla.
      Ei erota lammasta lehmästä.
      Ei ole metsää nähnyt.
      Silti määräilevät maaseudun ihmisiä mitä metsille pitäisi tehdä tai ei, tietävät muka paremmin kuin metsänomistajat, miten metsiä pitäisi hoitaa,
      haluavat autolla ajon kieltää, maaseudulla auto on välttämätön.
      Erikoisesti maaseudun ihmisten puolesta ottaa koppaan Vihreitten teoriat.
      Käytännöstä Vihreillä ei ole hajua.

      Vihreät on "toimistovihreitä", luontokirjoista ja sarjoista oppinsa saaneet ?
      Jos sitäkään.

    • Anonyymi

      Vihreillä ei ole yhteisiä arvoja niitten kanssa, jotka ajavat autoilla.
      He ajelevat vain auton kyydissä.

      • Anonyymi

        Onhan karmeaa porukkaa moittimaan silmittömästi puolueittain, hyi helvata!


    • Anonyymi

      On ilo huomata, että suomalaiset osaa ajatella omilla aivoillaan ja ovat valistuneita ja kriittisiä,
      ettei kaikki puoluepropaganda mene täysillä läpi.

    • Anonyymi

      Vihreät ovat korvanneet järjen ideologialla.

      • Anonyymi

        Onko sitä järkeä ja todellisuudentajua vihreillä ikinä ollutkaan ?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2196
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      134
      1434
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      145
      1123
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe