Ilmastomepit aloittakoot itsestään

Anonyymi

HS mielipideosastolla oli tänään opiskelijan kirjoittama välkky juttu kahden kaupungin välisestä
rekkarallista joka tuottaa valtavan määrän hiilidioksidia ilmakehään ja aiheuttaa noin sadan miljoonan euron kustannukset EU-veronmaksajille.

Kerran vuodessa koko europarlamentti rahdataan koneistoineen Itä-Ranskaan
Strasbourgiin kahdeksitoista viikoksi ilman mitään perusteltua syytä.

Tätä muuttoa eivät kannata muut kuin ranskalaiset.
Yhden maan edustajien äänet painavat enemmän kuin 27:n muun.
EU:n piti olla demokraattinen päätöksenteossa.

Jokavuotinen muutto Brysselistä Strasbourgiin tuottaa turhia päästöjä vuosittain lähes viidentuhannen Berliini-New York-lennon verran.

Poliitikot vaativat ilmastotekoja äänestäjiltä.

Nyt olisi EU-parlamentaarikkojen vuoro tehdä ilmastoteko,

Lopettaa Bryssel-Strasbourg-Bryssel-ralli
ilmastonsuojelun ja 100 miljoonan euron turhien kustannusten takia.

Odotan Vihreiltä aloitetta.

Kiitän opiskelija Eero Tukevaa hyvästä kirjoituksesta HS:ssa, josta poimin asioita,
joista on kirjoitettu aikaisemminkin.
Ajoitus oli nyt loistava.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tosta täytyis pistää tiukka kysely Vihreille mitä aiotte tehdä asialle !
      Olisko aika tositekoihin haihattelujen sijaan ?

    • Aloittaja puhuu täyttä totta. Olen tuota strasbourgin rekkarallia ihmetellyt.
      Lisäksihän siellä mepit lentelee sinne koneilla ja jotkut kuulemma autoilla.
      Kimppakyyti on kuulemma tuntematon käsite.

      • Se on arvovaltakysymys kuulemma. Rallista on yritetty päästä eroon, mutta asianomaiset valtiot eivät suostu.
        Ehkä tuuli nyt kääntyisi, jos painostettaisiin joka maassa meppejä toimimaan.


      • Makriina2 kirjoitti:

        Se on arvovaltakysymys kuulemma. Rallista on yritetty päästä eroon, mutta asianomaiset valtiot eivät suostu.
        Ehkä tuuli nyt kääntyisi, jos painostettaisiin joka maassa meppejä toimimaan.

        Juurikin näin. On se surullistA, että EU-kansalaiset tällaisetakin joutuvat maksamaan.


    • Anonyymi

      Kaikki muut maat paitsi Ranska haluavat rallin loppuvan.
      Ranska ei tietenkään halua, koska EU-parlamentin läsnäolo 12 viikkoa Ranskan Strasbourgissa tuo sinne valtavasti rahaa. Hotellit, ja ravintolat ovat täynnä, mepit kuluttavat paljon rahaa asuessaan Strasbourgissa.

      Mutta miten voi olla, että yksi maa eli Ranska saa päättää, että rallia ei lopeteta ?

    • Anonyymi

      Vihreät ei mitään aikaansaa.
      Suurin osa vihreistä on kaupunkilaisia Pääkaupunkiseudulla.
      Ei erota lammasta lehmästä.
      Ei ole metsää nähnyt.
      Silti määräilevät maaseudun ihmisiä mitä metsille pitäisi tehdä tai ei, tietävät muka paremmin kuin metsänomistajat, miten metsiä pitäisi hoitaa,
      haluavat autolla ajon kieltää, maaseudulla auto on välttämätön.
      Erikoisesti maaseudun ihmisten puolesta ottaa koppaan Vihreitten teoriat.
      Käytännöstä Vihreillä ei ole hajua.

      Vihreät on "toimistovihreitä", luontokirjoista ja sarjoista oppinsa saaneet ?
      Jos sitäkään.

    • Anonyymi

      Vihreillä ei ole yhteisiä arvoja niitten kanssa, jotka ajavat autoilla.
      He ajelevat vain auton kyydissä.

      • Anonyymi

        Onhan karmeaa porukkaa moittimaan silmittömästi puolueittain, hyi helvata!


    • Anonyymi

      On ilo huomata, että suomalaiset osaa ajatella omilla aivoillaan ja ovat valistuneita ja kriittisiä,
      ettei kaikki puoluepropaganda mene täysillä läpi.

    • Anonyymi

      Vihreät ovat korvanneet järjen ideologialla.

      • Anonyymi

        Onko sitä järkeä ja todellisuudentajua vihreillä ikinä ollutkaan ?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      273
      2843
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      19
      1036
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe