Miksi jonon kärjessä aina Toyota

Anonyymi

Pääseekö tuhnulla yli 60 km/h? Tänäänkin taas jonoa veti Corolla huomattavasti alle nopeusrajoitusten. Ensin näytti, että rekka kärjessa, mutta Corollahan se oli rekan edessä. Jos pakko tuhnuttaa kuuttakymppiä voisiko edes yrittää olla joustava ja helpottaa ohittamista keskellä tietä ajamisen sijaan?

34

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Formuloissakin halutaan olla ykkösenä jo eka mutkassa. Sen jälkeen vaan ajellaan. Mulla joka matka on ikäänkuin formulakisa, haluan olla ykkösenä koko ajan.

    • Anonyymi

      Ei voi nostaa vauhtia yli 60km/h. Sen jälkeen alkaa bensaa palamaan yli 5l/100km. Muutenkin menee kaikki huomio kun seuraan vain kulutusmittaria ja ajan sen mukaan. Olen myös pahoillani ylämäissä koska koneen vääntö ei riitä tasaista nopeutta pitämään.

      • Anonyymi

        Pieni kulutus on tärkeintä. Muulla ei ole mitään väliä. Ja luonto kiittää kaikkia Toyotan kuskeja pienistä päästöistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pieni kulutus on tärkeintä. Muulla ei ole mitään väliä. Ja luonto kiittää kaikkia Toyotan kuskeja pienistä päästöistä.

        Jos päästöt tärkeintä niin Toyotan pluggari Priuskaan ei ole siihen ratkaisu. Nykyään löytyy jo kaasua ja sähköäkin energian lähteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos päästöt tärkeintä niin Toyotan pluggari Priuskaan ei ole siihen ratkaisu. Nykyään löytyy jo kaasua ja sähköäkin energian lähteeksi.

        Kivihiihisähköö ja ryssien maakaasuu, ei kiitos.


    • jos suomessa syntyy ruuhka niin ruuhkan aiheuttaja on yleensä skoda, seat, audi tai vw, pysähtyvät jopa liikennevaloihin lisäämään moottoriöljyä ja kappas, ruuhka on syntynyt.

    • Anonyymi

      Toyota kuskeissa on liikaa pelkääviä kuskeja ja höppänöitä vaareja. Toyotan ajaminen vaatii kovasti ohjastamista ja vauhdin pitäminen ei onnistu kun samalla pitää huolta kulutusmittarista.

      • Anonyymi

        Fillaristit haluavat tehdä joka päivä työmatkoilla nopeusennätyksen, Tojokuskit kulutuksen pienuusennätyksen. Sillä sitten leveillään somessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fillaristit haluavat tehdä joka päivä työmatkoilla nopeusennätyksen, Tojokuskit kulutuksen pienuusennätyksen. Sillä sitten leveillään somessa.

        Uudella Corollalla 3,5 l/100 km.


    • Anonyymi

      Onhan taas jutut. Itellä 2018 vuoden Yaris, ja ihan hyvin tuo näyttää 120-130:ä kulkevan. Kulutus siinä 6 litran pinnassa.

      • Anonyymi

        Yksi ei-idiootti näköjään eksynyt tällekin palstalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi ei-idiootti näköjään eksynyt tällekin palstalle.

        Ottakaa kiinni, täällä ei viisastelijoita tarvita.


    • Anonyymi

      Syy on sama kuin kilpa-autoilussa. Vain ykkönen on voittaja, muut ovat häviäjiä.

    • Anonyymi

      Aihe karkaa, miksi Toyota ei ole kehittynyt autona 30 vuodessa mihinkään?

    • Anonyymi

      Enpä ole otsikon juttua havainnut. Siellä keulilla omien havaintojen mukaan yhtälailla kaikkai merkkejä mitä nyt ylipäänsä eniten myydään.
      Tojottimia nyt sattuu rekisterissä olemaan eniten joten tottakai niitä on liikenteessäkin eniten.
      Keulilla on kyllä Fordia, Volkkaria ja sen rinnakkaismerkkejä ym. ihan yhtälailla.

      Itsekin olen Quattrolla hyvin usein keulalla. Ajan navin mukaan max 3km/h yli. Tämä ei tunnu monille riittävän takapuskurissa nussuttamisesta päätellen. Ajan heti kovempaa kun joku muu lupaa ottaa vastuun sakoista, ajokiellosta ja mahdollisesta syyllisyydestä onnettomuudessa.
      Kuka on vapaaehtoinen pistämään nimen vastuupaperiin?

    • Anonyymi

      Ottakaa selvää laista ennen kuin puhutte täyttä pa...a. Liikennemerkissä maksimi nopeus ja sitä ei saa ylittää se on määritelty ja kaistan sisällä saan ajaa missä kohtaa haluan. Ajan usein alle maksimin koska ei ole kiire mihinkään ja säästän polttoainetta en koskaan tarkkaile peileistä jos joku stressaantunut Audi toope haluaa ohi se on häneen ongelmansa ja en anna tilaa koska minun ei tarvitse ja se myös yllyttäisi liikenne rikkomukseen. Jatkan ajamista alle nopeusrajoitusten jatkossakin ja ajan miten parhaakseni näen se on minun oikeuteni.

      Lainkuuliainen Auris kuski.

      • Anonyymi

        Minä, minä minä, minä. Miltä kuulostaisi joustavuus ja toisten huomioiminen?

        Toiset huomioon ottava Honda kuski.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä, minä minä, minä. Miltä kuulostaisi joustavuus ja toisten huomioiminen?

        Toiset huomioon ottava Honda kuski.

        Se on ihan sama vaikka navin mukaan laittaa sen 100km/h vauhtia niin siellä perässä on niitä roikkujia ja ohittelijoita.
        Ei sun silloin tarvi muita ohi päästää,se on heidän asia ajaako ylinopeutta vai ajaako kiltisti nopeusrajoitusten mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on ihan sama vaikka navin mukaan laittaa sen 100km/h vauhtia niin siellä perässä on niitä roikkujia ja ohittelijoita.
        Ei sun silloin tarvi muita ohi päästää,se on heidän asia ajaako ylinopeutta vai ajaako kiltisti nopeusrajoitusten mukaan.

        Kannattaako leikkiä poliisia?


      • Anonyymi

        Ei kannata ihmetellä jos sulle vilkutellaan pitkiä, tai mennään ohi vähän reilummalla vauhdilla. Vaikka sulla ei olisi kiire, niin on aivan turhaa tehdä tukkoa muulle liikenteelle. Mikäli et pysty moottoritiellä ajamaan sitä 120:ä, niin suosittelen, että siirryt pienemmille kantateille ajamaan 80:n nopeuksia.


    • Anonyymi

      Täällä pohjoisessa ne körottelijät on volkkareita.

      • Anonyymi

        Ei pidä päikkaansa kyllä tuhnut on tientukkeena jokapaikassa , harvemmin muut autot vetää perässään pitkää jonoa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä päikkaansa kyllä tuhnut on tientukkeena jokapaikassa , harvemmin muut autot vetää perässään pitkää jonoa..

        No vuodessa tulee ajettua semmoiset 50tuhatta niin kyllä siinä näkee aika paljon
        Toki toyoja on liikenteessä eniten merkeistä mutta kyllä volkkarit on täällä suurimmaksi osaksi niitä köröttäjiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No vuodessa tulee ajettua semmoiset 50tuhatta niin kyllä siinä näkee aika paljon
        Toki toyoja on liikenteessä eniten merkeistä mutta kyllä volkkarit on täällä suurimmaksi osaksi niitä köröttäjiä.

        Huonompi provo, kyllä ne Toyotat noita letkoja vetää yleisemmin, ei kahta sanaa.


      • Anonyymi

        Suomi24:ssä siis...


    • Anonyymi

      Tästäkin näkee mihin ihmistyyppiin tojo vetoaa.

    • Anonyymi

      Minä tunnusta usein vetäväni letkaa. Ajan navin mukaan 0-2km/h ylinopeutta.
      Alla on Quattro mutta ei ole mitään tarvetta ajaa reippaammin. Aika ei ole ongelma.

    • Anonyymi

      Fiksua olisi jos hitaammin ajavat ajaisivat joskus sivuun päästämään jonon ohitse.

      Sen vaan sanone että monesti pitää ajaa alle rajoitusten olosuhteista tai vaikkapa kuorman laadusta johtuen. Täysin sallittua ja usein myös turvallisuuden kannalta jopa pakollista. Ei ole yksittäisten autoilijoiden asia tulkita onko jonkun valittu nopeus oikeutettua vai ei. Sitä joko ohittaa turvallisesti tai jää taakse odottamaan sopivaa hetkeä turvalliselle ohitukselle.

    • Anonyymi

      Ostakaa sellainen auto, ettei tartte heti nillittää, jos tiellä ajaa mopoauto, traktori, karavaanari, kuorma-auto, rekka, linja-auto, peräkärryn vetäjä tai muuten vain kiireetön tai varovainen autoilija.

      Terveisin Lexus-mies

      • Anonyymi

        Ja toinenkin ei idiootti eksynyt palstalle.


    • Anonyymi

      Vapaat nopeudet pitäisi saada maahan , aina on alinopeuksia ajavia tien tukkoja , ja Pesereikä Suomen tie lakien mukaan on mahdotonta ohittaa , eli nämä yrittävät saada kaikki muutkin ali nopeuksiin . Mitähän haittaa on siitä että jokyu ohittaa??? Enemmän on haittaa Tien Tukoista.

    • Anonyymi

      Minkähän laiset Älykääpiöt ovat nämä nopeus rajoitukset asettaneet . Sopisivat lähinnä Sokeille autoilijoille ja jarruttomille autoille . Maanteitä pitää ruveta kaventamaan jos leventäminen tarkoittaa että nopeus rajoituksia alennetaan jyrkin askelin saman aikaisesti .

    • Anonyymi

      Vahvistan sen, että maantieajossa letkaa vetää useimmin Toyota. Se tuli taas todettua kun ajoin kahden päivän aikana Kaakkois- ja Etelä-Suomen maanteitä yli 1100km. Saavuttaessani jonoja, jonon keulalla oli joko traktori tai Toyota, poikkeuksetta. Ohittaessa oli mahdollista nähdä minkä sortin eläjä oli keskiviivan ryystäjän ratissa ja sehän oli vanhempi ukko tai nainen rystyset valkeana kaksin käsin rattiin tarrautuneena. Jonon hinurien nopeus hiipui ennen kameratolppia ja vastamäissä jopa 10-15km/h alle rajoitusten, eikä niitten välissäkään yltänyt sallittuun. Jonon päästyä Toyotasta ohi, matka jatkui joutuisasti ilman haitariliiketta mittarinopeutta aavistuksen yli sallitun, kunnes tuli vastaan uusi Toyotan vetämä jono. Jopa kuutostien leveäkaistaosuuksilla Toyotat onnistuivat keräämään jonoja taakseen ajamalla lähempänä keskiviivaa kuin reunaa.
      En yhtään ihmettele Toyotan hankkimaa mainetta tien tukkona olemisesta ja muitten tiellä liikkujien otsasuonten pullistumista niitten takia. Yrittäisivät edes helpottaa takaa tulevien ohittamista, vaikeuttamisen sijaan.

      • Anonyymi

        Sama huomion olen tehnyt monesti


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8316
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe