uBlock Origin ja omat suotimet

Anonyymi

Millä tavalla omia suotimia tehdään. Nyt tarvittaisiin tietoa kuinka mainoksen esto-ohjelman toiminnan lamauttavat estot poistetaan. Otetaan esimerkkinä tämän sivun sisältämä haitake joka kykenee lamauttamaan uBlock Origin toiminnan.

https://www.cyberciti.biz/faq/setting-up-an-network-interfaces-file/

Normaalistihan käyttäjä valitsee hiirellä verkkosivun elementtejä poistettavaksi, mutta kuten tuossa esimerkkisivullakin tämä kyetään estämään, joten jäljelle jää vain manuaalinen haitakkeen poisto.

Poistettava kohde on tässä kuvassa punainen alue:
https://s3.gifyu.com/images/Valinta_167.png

Vasta kun tuo on poistettu, voi normaali mainostenesto toimia.

18

310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ittellä myös uBlock Origin Firefoxissa ja tuollaista punaista palkkia ei tuolla sivulla näytetä.
      Noita vastaanhan on olemassa myös listoja jotka löytyy sieltä asetuksista, mutta omassa uBlock Originissa taaskaan noita ei ole ladattuna. uMatrix ja Windows 10 kyllä löytyy

      • Anonyymi

        Valehtelet, minulla on myös uBlock Origin Firefox, ja varmasti selittelet huuhaata.


    • Anonyymi

      Eikö teidän kanssa voi mistään oikeasta asiasta keskustella?

      Jos minä olisin kysynyt; Miten Ubuntu asennetaan?
      Olisi vastauksia jo toista sataa.

      Jos minä olisin kysynyt; Miten Windows asennetaan?
      Olisi vastauksia jo kolmesataa joissa kaikissa kerrotaan miten Ubuntu asennetaan.

      Hohhoijaa, mihin tämä maailma on menossa.

      • "Jos minä olisin kysynyt; Miten Windows asennetaan?
        Olisi vastauksia jo kolmesataa joissa kaikissa kerrotaan miten Ubuntu asennetaan."

        Tää on kyllä niin tätä foorumia :D


      • Anonyymi
        devnull kirjoitti:

        "Jos minä olisin kysynyt; Miten Windows asennetaan?
        Olisi vastauksia jo kolmesataa joissa kaikissa kerrotaan miten Ubuntu asennetaan."

        Tää on kyllä niin tätä foorumia :D

        Sälli kysyi "kuinka mainoksen esto-ohjelman toiminnan lamauttavat estot poistetaan"
        Sällin tasolla helpointa lienee lataamalla uBlockiin lisää listoja tai estämällä komentosarjojen suoritus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sälli kysyi "kuinka mainoksen esto-ohjelman toiminnan lamauttavat estot poistetaan"
        Sällin tasolla helpointa lienee lataamalla uBlockiin lisää listoja tai estämällä komentosarjojen suoritus

        Kolli lopeta, kaikki jo tietävät millä tasolla sinun tietämys on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sälli kysyi "kuinka mainoksen esto-ohjelman toiminnan lamauttavat estot poistetaan"
        Sällin tasolla helpointa lienee lataamalla uBlockiin lisää listoja tai estämällä komentosarjojen suoritus

        Tai kysymällä joltain joka osaa; vastaus on jo annettu alempana aiheessa.


    • Käsittääkseni tuollaisissa tapauksissa uBlock Originia pitää "jatkaa" skriptiestäjällä, kuten NoScriptillä.

      Sivustolle ei saa antaa aloitetta eli mahdollisuuksia käynnistellä aktiivista sisältöään ilman käyttäjän suostumusta.

      • Anonyymi

        Eli olet sitä mieltä että on vain asennettava lisää selainlaajennoksia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli olet sitä mieltä että on vain asennettava lisää selainlaajennoksia?

        En, kuinka niin?

        Ihan oma valinta siitä, kuinka paljon haluaa itse sietää vakoiluskriptejä ja päällekäyviä mainoksia. Yhtään lisäosaa ei tarvitse asentaa, ellei halua.


    • Anonyymi

      Juu, ei olisi pitänyt sekaantua hullujen linux hihhuleiden ongelmiin

    • Kyseinen elementti sivustolla on div html-elementti jonka id on blocker7a1003a.

      Veikkaan että kyseinen elementti vaihtaa id :tä aina silloin tällöin.

      Lisäät uBlockiin alla olevan rivin, joka poistaa kyseisen elementin näkyvistä.
      cyberciti.biz###blocker7a1003a

      • Anonyymi

        Heps kukuu, siinä se oli!
        Hallintapaneliin > Minun Suotimet > ja ylimmälle riville juuri tuo, ja nyt toimii.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heps kukuu, siinä se oli!
        Hallintapaneliin > Minun Suotimet > ja ylimmälle riville juuri tuo, ja nyt toimii.

        Jees, hyvä. Siltä varalta että tuo blocker elementin id :n loppuosa vaihtuu, niin voit tehdä säännön esim näin, jolloin kaikki blocker alkuiset div id :t blockataan:
        cyberciti.biz##div[id^="blocker"]


      • Anonyymi
        devnull kirjoitti:

        Jees, hyvä. Siltä varalta että tuo blocker elementin id :n loppuosa vaihtuu, niin voit tehdä säännön esim näin, jolloin kaikki blocker alkuiset div id :t blockataan:
        cyberciti.biz##div[id^="blocker"]

        Jees, ei kun paranee, muutinkin tuon viimeisen, sehän onkin parempi, ei heti mene toimimattomaksi vaikka tuon numerosarjan vaihtaisivatkin toiseen.

        Hyvä, olen ylen tyytyväinen, vuoden paras ohje.


    • Anonyymi

      Minulla ei ollut mitään ongelmia avata sivua. uBlockin huomaa sivulta cloudflaren kautta käynnistyvä javascript, jonka toinen lisäosa uMatrix esti. Kun uMatrixissa sallin tuon cloudflaren kautta käynnistyvän javaskriptin niin vasta sitten ilmoitus tuli näkyviin. Ilman cloudflare - skriptien sallimista se ei näy.

      Omien uBlock ja uMatrix - sääntöjen tekemisestä löytyy englanninkieliset ohjeet verkosta. Jos tarttee puukottaa sitä javascript - ohjemaa josta ilmoitus tulee näkyviin niin se onnistuu Tampermonkey - lisäkkeellä, jolla selaimessa pääsee lennossa muokkaamaan sivulla ajettavia javascript - kilkkeitä.

      En oikein usko että kannattaa kauheasti tuhlata ruutia tuon ongelman ratkomiseen. Jos kehittelet täsmällisen vastatoimen niin hetken kuluttua ajettava skripti on muuttuu juuri sen verran että vastatoimesi lakkaa toimimasta.

      uMatrix tuntuu kyllä toimivan hyvin. Sen avulla pääsee lukemaan Wired - lehteäkin ilman että mainoksenestonestimet tekisivät kiusaa. Sen voi kytkeä pois päältä haluamiltaan sivulta.

    • Anonyymi

      Ei tarvita mitään ublockereita eikä sen säätöjä kun käyttää NoScriptiä.

      • Anonyymi

        No jos se sinusta tuntuu hyvältä, niin käytä sitä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      916
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      281
      682
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      40
      532
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe