uBlock Origin ja omat suotimet

Anonyymi

Millä tavalla omia suotimia tehdään. Nyt tarvittaisiin tietoa kuinka mainoksen esto-ohjelman toiminnan lamauttavat estot poistetaan. Otetaan esimerkkinä tämän sivun sisältämä haitake joka kykenee lamauttamaan uBlock Origin toiminnan.

https://www.cyberciti.biz/faq/setting-up-an-network-interfaces-file/

Normaalistihan käyttäjä valitsee hiirellä verkkosivun elementtejä poistettavaksi, mutta kuten tuossa esimerkkisivullakin tämä kyetään estämään, joten jäljelle jää vain manuaalinen haitakkeen poisto.

Poistettava kohde on tässä kuvassa punainen alue:
https://s3.gifyu.com/images/Valinta_167.png

Vasta kun tuo on poistettu, voi normaali mainostenesto toimia.

18

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ittellä myös uBlock Origin Firefoxissa ja tuollaista punaista palkkia ei tuolla sivulla näytetä.
      Noita vastaanhan on olemassa myös listoja jotka löytyy sieltä asetuksista, mutta omassa uBlock Originissa taaskaan noita ei ole ladattuna. uMatrix ja Windows 10 kyllä löytyy

      • Anonyymi

        Valehtelet, minulla on myös uBlock Origin Firefox, ja varmasti selittelet huuhaata.


    • Anonyymi

      Eikö teidän kanssa voi mistään oikeasta asiasta keskustella?

      Jos minä olisin kysynyt; Miten Ubuntu asennetaan?
      Olisi vastauksia jo toista sataa.

      Jos minä olisin kysynyt; Miten Windows asennetaan?
      Olisi vastauksia jo kolmesataa joissa kaikissa kerrotaan miten Ubuntu asennetaan.

      Hohhoijaa, mihin tämä maailma on menossa.

      • "Jos minä olisin kysynyt; Miten Windows asennetaan?
        Olisi vastauksia jo kolmesataa joissa kaikissa kerrotaan miten Ubuntu asennetaan."

        Tää on kyllä niin tätä foorumia :D


      • Anonyymi
        devnull kirjoitti:

        "Jos minä olisin kysynyt; Miten Windows asennetaan?
        Olisi vastauksia jo kolmesataa joissa kaikissa kerrotaan miten Ubuntu asennetaan."

        Tää on kyllä niin tätä foorumia :D

        Sälli kysyi "kuinka mainoksen esto-ohjelman toiminnan lamauttavat estot poistetaan"
        Sällin tasolla helpointa lienee lataamalla uBlockiin lisää listoja tai estämällä komentosarjojen suoritus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sälli kysyi "kuinka mainoksen esto-ohjelman toiminnan lamauttavat estot poistetaan"
        Sällin tasolla helpointa lienee lataamalla uBlockiin lisää listoja tai estämällä komentosarjojen suoritus

        Kolli lopeta, kaikki jo tietävät millä tasolla sinun tietämys on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sälli kysyi "kuinka mainoksen esto-ohjelman toiminnan lamauttavat estot poistetaan"
        Sällin tasolla helpointa lienee lataamalla uBlockiin lisää listoja tai estämällä komentosarjojen suoritus

        Tai kysymällä joltain joka osaa; vastaus on jo annettu alempana aiheessa.


    • Käsittääkseni tuollaisissa tapauksissa uBlock Originia pitää "jatkaa" skriptiestäjällä, kuten NoScriptillä.

      Sivustolle ei saa antaa aloitetta eli mahdollisuuksia käynnistellä aktiivista sisältöään ilman käyttäjän suostumusta.

      • Anonyymi

        Eli olet sitä mieltä että on vain asennettava lisää selainlaajennoksia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli olet sitä mieltä että on vain asennettava lisää selainlaajennoksia?

        En, kuinka niin?

        Ihan oma valinta siitä, kuinka paljon haluaa itse sietää vakoiluskriptejä ja päällekäyviä mainoksia. Yhtään lisäosaa ei tarvitse asentaa, ellei halua.


    • Anonyymi

      Juu, ei olisi pitänyt sekaantua hullujen linux hihhuleiden ongelmiin

    • Kyseinen elementti sivustolla on div html-elementti jonka id on blocker7a1003a.

      Veikkaan että kyseinen elementti vaihtaa id :tä aina silloin tällöin.

      Lisäät uBlockiin alla olevan rivin, joka poistaa kyseisen elementin näkyvistä.
      cyberciti.biz###blocker7a1003a

      • Anonyymi

        Heps kukuu, siinä se oli!
        Hallintapaneliin > Minun Suotimet > ja ylimmälle riville juuri tuo, ja nyt toimii.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heps kukuu, siinä se oli!
        Hallintapaneliin > Minun Suotimet > ja ylimmälle riville juuri tuo, ja nyt toimii.

        Jees, hyvä. Siltä varalta että tuo blocker elementin id :n loppuosa vaihtuu, niin voit tehdä säännön esim näin, jolloin kaikki blocker alkuiset div id :t blockataan:
        cyberciti.biz##div[id^="blocker"]


      • Anonyymi
        devnull kirjoitti:

        Jees, hyvä. Siltä varalta että tuo blocker elementin id :n loppuosa vaihtuu, niin voit tehdä säännön esim näin, jolloin kaikki blocker alkuiset div id :t blockataan:
        cyberciti.biz##div[id^="blocker"]

        Jees, ei kun paranee, muutinkin tuon viimeisen, sehän onkin parempi, ei heti mene toimimattomaksi vaikka tuon numerosarjan vaihtaisivatkin toiseen.

        Hyvä, olen ylen tyytyväinen, vuoden paras ohje.


    • Anonyymi

      Minulla ei ollut mitään ongelmia avata sivua. uBlockin huomaa sivulta cloudflaren kautta käynnistyvä javascript, jonka toinen lisäosa uMatrix esti. Kun uMatrixissa sallin tuon cloudflaren kautta käynnistyvän javaskriptin niin vasta sitten ilmoitus tuli näkyviin. Ilman cloudflare - skriptien sallimista se ei näy.

      Omien uBlock ja uMatrix - sääntöjen tekemisestä löytyy englanninkieliset ohjeet verkosta. Jos tarttee puukottaa sitä javascript - ohjemaa josta ilmoitus tulee näkyviin niin se onnistuu Tampermonkey - lisäkkeellä, jolla selaimessa pääsee lennossa muokkaamaan sivulla ajettavia javascript - kilkkeitä.

      En oikein usko että kannattaa kauheasti tuhlata ruutia tuon ongelman ratkomiseen. Jos kehittelet täsmällisen vastatoimen niin hetken kuluttua ajettava skripti on muuttuu juuri sen verran että vastatoimesi lakkaa toimimasta.

      uMatrix tuntuu kyllä toimivan hyvin. Sen avulla pääsee lukemaan Wired - lehteäkin ilman että mainoksenestonestimet tekisivät kiusaa. Sen voi kytkeä pois päältä haluamiltaan sivulta.

    • Anonyymi

      Ei tarvita mitään ublockereita eikä sen säätöjä kun käyttää NoScriptiä.

      • Anonyymi

        No jos se sinusta tuntuu hyvältä, niin käytä sitä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe