Norwegianin lennot

Anonyymi

Lensimme viime kuussa Norwegianilla Espanjaan ja takaisin. Jonottaa piti toista tuntia sekä Suomessa että Espanjassa koneeseen mennessä. Käsimatkatavaroiden hyllyyn laitto oli kaaosta. Itsepalvelu oli viety äärimmäisyyteen. Istuinpaikat olivat ahtaat. En suosittele kenellekään, olkoonpa vaikka kuinka halpaa. Ero oikeisiin lentoyhtiöihin on valtava.

23

114

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tarinasta ei käy ilmi missä jonotettiin. Ainoa "fakta" eli ahtaat penkit meni pahasti pieleen, Norwegianin B737-800 jalkatilat ovat suuremmat kuin Finnairin A320.

      • Anonyymi

        Jonotettiin ensin noin tunti ennen koneeseen johtavaan putkeen pääsyä. Putkessa piti osata mennä joko koneen etu- tai takaovelle, eli putki johti vain takaovelle, ja etuovelle piti mennä portaita. Putkessa seistiin noin puoli tuntia, kun koneen henkilökunta järjesteli tulijoiden käsimatkatavaroita hyllyihin. Sitten seistiin vielä noin puoli tuntia, kun kaikki oli järjestetty. Syynä se että koneen lähtö oli myöhästynyt ja lähtöaikaikkuna oli sulkeutunut.
        Jalkatilaa on ollut kaikissa tähänastisissa lennoissani enemmän kuin tässä.
        Taatusti oli ensimmäinen ja viimeinen lento tässä yhtiössä.


      • Anonyymi

        Ja tämä ei tosiaankaan ole mikään fiktiotarina vaan täyttä totta. Syynä ko. yhtiön käytölle oli vain se että matka oli matkatoimiston järjestämä ja se oli valinnut lentoyhtiön.


      • Anonyymi

        Täyttä tarinaa. Jos satuja lähtee kertomaan kannattaa ensin opetella esimerkiksi se, miten putki oikeasti toimii lentokentän porteilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyttä tarinaa. Jos satuja lähtee kertomaan kannattaa ensin opetella esimerkiksi se, miten putki oikeasti toimii lentokentän porteilla.

        Putki toimi juuri niin kuin kuvasin. Osa koneeseen menijöistä ohjattiin putken sivuaukosta menemään koneeseen etuovesta.


      • Anonyymi

        Ei todellakaan toimi noin. Mietis uudestaan.

        Vinkki; koneet eivät peruuta portille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan toimi noin. Mietis uudestaan.

        Vinkki; koneet eivät peruuta portille.

        Kyllä se vaan noin toimi. Ei siinä ole miettimistä, kun muistini pelaa hyvin. Ja joka tapauksessa tuo oli minulle ensi kerta, kun matkustajat jaettiin noin putkeen ja ulos meneviin. Ja olen sentään elämäni aikana lentänyt aika monta kertaa.


      • Anonyymi

        Tuo jako pitää paikkansa. Useat lentoyhtiöt käyttävät tuota menetelmää, koska se nopeuttaa boardingia selvästi (ja nopeuttaisi vieläkin enemmän jos kaikki koneen takaosassa istuvat tajuaisivat mennä koneeseen portaiden kautta.

        Siis nimenomaan koneen TAKAOSAAN, koska putki vie etuovelle. Jos kuvittelit että boarding toimii niinkuin sanoit, taisit olla yksi näitä hidastajia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jonotettiin ensin noin tunti ennen koneeseen johtavaan putkeen pääsyä. Putkessa piti osata mennä joko koneen etu- tai takaovelle, eli putki johti vain takaovelle, ja etuovelle piti mennä portaita. Putkessa seistiin noin puoli tuntia, kun koneen henkilökunta järjesteli tulijoiden käsimatkatavaroita hyllyihin. Sitten seistiin vielä noin puoli tuntia, kun kaikki oli järjestetty. Syynä se että koneen lähtö oli myöhästynyt ja lähtöaikaikkuna oli sulkeutunut.
        Jalkatilaa on ollut kaikissa tähänastisissa lennoissani enemmän kuin tässä.
        Taatusti oli ensimmäinen ja viimeinen lento tässä yhtiössä.

        Jonottaminen ennen boardingin alkua on typerä ihmisten tapa, siitä ei voi lentoyhtiötä syyttää. Eikä ole edes ämpäreitä jaossa...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Putki toimi juuri niin kuin kuvasin. Osa koneeseen menijöistä ohjattiin putken sivuaukosta menemään koneeseen etuovesta.

        Kuten tuossa jo todettiin, koneet eivät peruuta portille. Lisäksi putkea ei voi mitenkään viedä koneen takaovelle koneen siiven yli.


    • Anonyymi

      Pienenä selvennyksenä edelliseen: Rivi 4, tuossa vaiheessa jo sentään istuttiin ja odotettiin lähtöä.

    • Anonyymi

      Miten se on lentoyhtiön vika jos on tolkuton määrä nyssäköitä ja huutokaupasta ostettuja kuparipannuja.

      • Anonyymi

        Ei tuo olekaan lentoyhtiön vika, vaan ahneiden matkustajien, jotka eivät viitsi laittaa tavaroitaan ruumaan menemään. Halpalentoyhtiöiden lennoille ilmeisesti kasaantuu juuri näitä "minä, minä" -matkustajia. Kaikki pitää saada halvalla tai ilmaiseksi. Eivätköhän useimmat kannata Persuja:D


      • Anonyymi

        Näitä näkyy aika paljon myös Finnairin lennoilla.


    • Anonyymi

      Minulla on hyvä vertailukohta, koska viime vuonna lensin Istanbuliin ja takaisin Turkish Airlinesillä. Siinä ei ollut mitään valittamista, vaan kaikki sujui joustavasti ja jonottamatta itse lennoilla. Koneessa oli sama määrä matkustajia kuin Espanjan-lennoillakin eli vajaat parisataa. Mutta Turkish Airlinesin kone oli Airbus eikä Boeing, ja siinä oli selvästi väljemmät tilat.

      • Anonyymi

        Ei noissa paljon eroa ole, Norwegianin istuinväli on 29-31 tuumaa, Turkishin 29-32 tuumaa kapearunkokoneissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei noissa paljon eroa ole, Norwegianin istuinväli on 29-31 tuumaa, Turkishin 29-32 tuumaa kapearunkokoneissa.

        Tuo Turkish Airlinesin kone olikin laajarunkoinen. Eli kaksi käytävää ja 8 istuinpaikkaa rivillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo Turkish Airlinesin kone olikin laajarunkoinen. Eli kaksi käytävää ja 8 istuinpaikkaa rivillä.

        TK:lla sen sijaan aiheuttaa somali-invaasio haittaa matkustusmukavuudelle.


      • Anonyymi

        Nykyään Turkish lentää Helsinkiin Airbusin ja Boeingin kapearunkokoneilla, eli vertailusi ei sitten enää ole merkityksellinen (katsoin läpi kolmen viimeisen kuun lennot, ei laajarunkokoneita yhdelläkään lennolla)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TK:lla sen sijaan aiheuttaa somali-invaasio haittaa matkustusmukavuudelle.

        Eipä noilla lennoilla näkynyt ainoatakaan somalia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään Turkish lentää Helsinkiin Airbusin ja Boeingin kapearunkokoneilla, eli vertailusi ei sitten enää ole merkityksellinen (katsoin läpi kolmen viimeisen kuun lennot, ei laajarunkokoneita yhdelläkään lennolla)

        Kyllä vertailuni on merkityksellinen, koska noin se viime vuonna meni. Olet sitten oikein nähnyt vaivaa, jotta saisit kommenttini mitätöityä, muttet vaan onnistunut! Pitäisiköhän sinun jatkossa keskittyä rakentavampaan työhön:D


      • Anonyymi

        Fakta kuitenkin on että molempien yhtiöiden lennot Suomesta ovat käytännössä samalaisilla koneilla ja eroa ei juuri ole penkkirivien osalta turistiluokassa.


    • Koneen täyttö edestä ja takaa samaan aikaa on normaali aikaa säästävä tapa toimia. Etupään matkustajat menevät putkea pitkin ja takapään rappusia alas ja koneen peräovesta sisään. Yleensä putkessa näkyy ohjekyltit mihin pitää mennä, esim 1-14 putkea pitkin, 15- 32 portaat.
      Valitettavasti ihmisillä on paha tapa tuoda enemmän kuin yksi laukku matkustamoon, ja kun näitä sitten ängetään ylös niin tila loppuu. Trolli pelkästään ylös, muut edessä olevan penkin alle. Lisäksi sinne käytävälle ei jäädä tupeksimaan, varsinkin vanhemmilla ihmisillä on tämä tapa. Jos lentoemo heitä hoputtaa niin kommenttina "kenellä pirulla on kiire"...
      Mulla on noista Malagan ja Alicanten lennoista noin 10 menopaluu kokemus Norwegianilla, ja en voi allekirjoittaa kokemustasi. Ei ole edes ahdasta koneessa, ja mä olen 187cm pitkä. Mikäli koit lennon epämielyttäväksi, niin jatkossa käytä oikeita yhtiöitä, kuten jo totesitkin tekeväsi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

      Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      75
      8937
    2. Ikuiset kaipaajat

      Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      154
      5604
    3. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

      ”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      128
      5054
    4. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

      Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      18
      3903
    5. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

      Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      85
      3480
    6. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

      Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      53
      3379
    7. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

      Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      40
      2731
    8. En tiedä ymmärrätkö

      Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk
      Ikävä
      10
      2701
    9. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

      PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      58
      2676
    10. Kenenkä halli se on tulessa nelostiellä

      11 yksikköä paikalla
      Pyhäjärvi
      24
      1747
    Aihe