Asun tällä hetkellä Cambodiassa Siem Reap.

Anonyymi

Täällä ei hirveesti ole suomalaisia, en ole nähnyt yhtään !
Mutta täällä on paljon turisteja ja en tiedä miksi täällä on paljon 20 - 30 vuotiata tyttöjä
länsimaista ja niitä on minun mielestä silmiinpistävästi. Osa ajelee mopolla ja osa
polkupyörillä ja ajattelin vain niin kuin kysellä mistä moinen johtuu ?

Dollareita saa seinästä eli ATM:stä ja jos asuu pitempään, niiin pankkitili vain tänne
ja siirtää rahaa suoraan tililtä. ABA Bank ainakin minulle avasi tili heti ja sain kännykkä
Apit ja sellaiset. Kuuma täällä on ollut ja odottelen sitä sadekautta, että vähän hellittää.

Asumisesta haluaisin kertoa pari sanaa, että majatalot ja hotellit on aika kalliita laatuun
verraten, tosin samaa mitä Thaimaassa. Mutta asunnon vuokraaminen kuukaudeksi on
edullista ja sillä viikon hinnalla saat asunnon kuukaudeksi. Maksan yksiöstä siististä
150 dollaria vuokraa sähkö. Parveke ja pieni keittiö ja kylpuhuone ja tuuletin ja
ilmastointilaite ja jääkaappi iso.

Olut on täällä todella halpaa 0,50 dollaria olut tuoppi aika yleisesti, mutta sitten ruoka
on kalliimpaa, no pitää löytää edulliset tai hinta laatu suhteelliset paikat. Joo Viina on
todella halpaa ihan kaikkialla ja jopa 0,25 dollaria on näemmä myyty olutta. Ilmaista.
Mitä sitten yö elämä, helvetin moista meteliä ja älytöntä musiikkia näin vanhemman
korvaan tarjoaa PubStreetin baarit ja ravintolat öisin ja siellä ei edes ruokaa voi syödä,
kun alkaa päätä särkemään tuo helv** moinen älytön sairas vailla melodiaa oleva
hakkaaminen ja sittee Ööö köö jööö Muu Poo luu KOO uuu No olen kalkkis ja en
helvetti voi kuunnella sitä hulluutta ja se soi kovalla.

Mutta Sen lähimaastossa on ihan kivoja paikkoja ottaa olutta ja kuunnella oikeaa
musiikkia. Olin yhdessä dicossa joku X disco missä piti olla vanhemmille musiikkia ja
siellä soi silloin "One way tickets" ja otin oluen ja sitten alko taas jääp pääp puu iik möök
juuk. Kävin sanomassa, että hei täällä on vähän vanhempaakin porukkaa ja sitten tuli
taas yksi biisi jonka ymmärsin ja sitten taas sitä pöö puu poo iik luuk juu möö pöö.
No kyllä vanhemmat ihmiset lähti.

Täällä on kyllä katsomista ihan kuukaudeksi ja et varmasti ihan joka paikkaa siinä
ajassa edes ehdi nähdä, kun kerran yksi sanoi, että viikossa nähty. Muuten vaikuttaa
ihan mukavalta ja ei mitään valittamista. Ne majatalot saattaa olla hirveitä ja hirveä
hinta ja ei kovin hinta ja laatu suhteisia. Sanon, että kannattaa muistaa, että täällä
on vaihtoehtoja ja hintahaitari näyttää olevan aika laaja. No älä hauku ensimmäistä,
kun täällä on vaihtoehtoja asumisen suhteen, vaan sinä et osaa hakea ja valita.

Pitää muistaa täällä myös se, että toinen puoli joesta on turisti hintaa ja toinen ei.
Minä itse en kyllä mene edes syömään joen toiselle puolen, syökööt turistit ja
maksakoot mitä maksaa ja se on heidän asia. Pyytää saa, no olutta siellä saa halvalla.
Mutta kirjoitan enemmänkin jos joku kysyy ja yritän selvitellä miten on.

Se pitkäaikainen viisumi pitää olla business visa ja sitä voi jatkaa sitten mielin määrin
ja sen saa ihan Thaimaan puolelta matkatoimistosta nopeasti. E-visan saa netistä
ihan itse ja laittaa siihen vain oman kuvan kameralla.

1

1039

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olin Siem Reap:ssa 2001 ekan kerran. Lentokenttä oli avattu hieman aikaisemmin, mutta sinne lensi vain Phnom Phen:stä sisäisiä lentoja. Muutama hotelli oli rakenteilla. Ei baarikatuja tai länsimaisia kauppoja. Vähän kiertotietä mopolla pääsi ajeleen Angor Watin temppelien väliä.

      Sitten 2004, 2006 oli jo jotain baareja. Ja 2009 - turistirysä. Nyt viimeksi poikkesin 12/2017. Jotenkin surullistakin katella kun turismi valtaa kaiken. Töitä tietenkin turismi tuo. Joki on tosiaan aika "raja".

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6163
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3936
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2319
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1373
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe