Suojakäsineiden käyttö?

Anonyymi

Milloin tarvitaan suojakäsineet siivoustyössä? Tarvitseeko esim. yleispesuaineen käytössä välttämättä? Miten teille on opastettu? Minulle ei ole opastettu mitenkään. Ei ole siis koulutusta alalle.

2

179

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä itse käytän ehdottomasti, kun käsittelen aineita, teen liuoksia, kostutan ja huuhtelen rättejä, sekä pyyhkiessä. Samoin yhdistelmäkonetta puhdistaessa.
      Itsellä herkkä iho, olen astmaatikko ja myös lievä taipumus atopiaan.
      Tytär myös atoopikko. Hän teki opiskeluaikana siivoustyötä, mutta joutui lopettamaan, kun sai käsiin kyynärpäihin saakka niin pahan ihottuman, että joutui antibioottikuurille.
      En minäkään ole mitään siivousalan koulutusta saanut. Alkuun käsineitä ei edes tarjottu, mutta osasin vaatia. Tosin aina ei meinannut saada, kun olivat kuulemma just päässeet loppumaan. Kerran jouduin jopa käyttämään itse ostettuja. Esimiehen vaihdoksen jälkeen niitä alkoi sitten kummasti paremmin löytymään.

• Anonyymi

Jokaisen siivouskemikaalin kanssa. Aina kun puhdistan ns hiilivetylikaa(öljyt, konerasvat, leikkuunesteet, jne) Aina peruspesussa. Aina vessoja putsatessa, aina mitä tahansa putsatessa. Kahvit laitan kohteessa aina ilman hanskoja, ja tiskaan mkrokuvut, putsaan mikrot, täytän tiskikoneet,ilman hanskoja puhtain käsin. Ja saatan käsipyyherukllan vaihtaa puhtain käsin. Ei työperäisiä ihottumia! Vaikka työskentelen raskaansarjan jutuissa myös, joissa on- öljyjä, metallia jne.
      Mikäli ei ymmärrä, mitä varten ne käsineet on, ja että työn mukaan niitäkin on erilaisia, pitäisikö käydä tutustumassa netin välityksellä vaikka?
      Niin. Ja joka ikinen kerta vahatessa. Kun lattiavaha se vasta aineseos onkin. Huurut kuivuessa käyvät henkeen, jos ei tilaa tuuleteta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3405
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      383
      3147
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      77
      2978
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      2809
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2308
    6. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      49
      1979
    7. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      94
      1924
    8. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      1849
    9. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1829
    10. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      57
      1719
    Aihe