Metsällä on hyviä vaikutuksia

Anonyymi

Melko usein puhutaan metsän vaikutuksesta mm. terveyteen. Mietin mennyttä melko pitkää elämääni ja voin sanoa, että melkein aina metsässä samoilu on ollut mahdollista. Helsingissä asuin pari vuotta niin, että Kaivopuisto oli lähin "metsä". Yleensä olen hankkinut peruskartan lähialueista ja sitten vain matkaan. Melko paljon olen kuljeskellut yksin. Myös kaikki mieskumppanini ovat olleet "metsäläisiä".

5

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Metsässä kulkeminen on terapiaa. Metsä rauhoittaa, saa vain ottaa vastaan nautintoja,
      metsä ei esitä mitään "vaatimuksia", se vain "antaa".
      Voi kuljeskella, imeä tuoksuja, katsella maisemaa, vaellella vain tai poimia marjoja, sieniä,
      tutkia sammaleita, muita kasveja, kiviä, kuunnella tuulen suhinaa puissa, nähdä oravia, lintuja, kuunnella metsän rauhallisia ääniä. Metsä tekee hyvää sielulle ja keholle.

• Anonyymi

'Sankar jylhän kuusiston' huudahtaa laulussa Metsän poika ja tyttökin. Onnhan metsä vahvasti läsnä Kalevala teoksessakin, ja periferiassa asuvina metsäläisinä meidät kokeekin moni eteläeurooppainen.

Minusta saavat todella kokea niin, itse koen ylpeänä tuon etuni kuulua rakastamaani havupuuvyöhykkeeseen.

• Huomenna lähden lähden mökille ehkä juhannukseen asti, viime vuosina metässä samoilut jäänny vähiin mitä mökiltä käsin, nuoruusvuosina lapissa samoilut ja veneily oli into harrastus.
      Noin äkkiseltään laskettuna teltassa yöpypymisiä 300-400 ja veneessä yöpymisiä toinen mokoma et luonnossa tullu oltua.
      Tarkotus laittaa isompi vene myynti kuntoon, en kehtoo enään vaimon kuoltua ja kaveritkin jollei kuolleet nii tulleet raihnaseksi, yksin ei huvita, mökkeilykin voip loppua ei huvita.

• Anonyymi

Yleensä vaihtelevassa maastossa kulkeminen on sekä mielelle että keholle kuin akun lataamaista. Kuivan sään se kyllä kaipaa.
      Aikaisemmin samoilin lähimetsissä. Jalkavaiva nykyään vaatii tampatut polut.
      Aaretti.keskisuomalainen

• Anonyymi

Joka päivä, satoi tai paistoi.- Höyryt siellä jo päästäkin haihtuu :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      266
      5301
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      62
      4368
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      120
      4281
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3680
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3667
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      44
      3570
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      36
      2825
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2616
    9. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      20
      2616
    10. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      69
      2435
    Aihe