Miksi Toyotan huolto on kaikkein kallein?

Anonyymi

Toyotan huolto-ohjelma on luokkansa kalleinta ja silti pitää olla katsastustarkistukset ym... Ja silti vikoja ja ruostetta enemmän kuin muilla.

123

401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ensin viedään normi huoltoon ja samalla tilataan aika parin viikon päähän erikseen korjaukseen. Miksei niitä voi samalla kertaa hoitaa kuntoon? Huolto muuten toimii mutta osat ihan pakko tilata itse netistä. Ei ne toki muillakaan merkeillä marmorilla kalliita ole mutta luulisi näin suositun auton varaosien olevan inhimillisen hintaisia.

      • Anonyymi

        Jostain ne katteet on revittävä. Tosin Toyota on merkittävästi jo vaikuttanut kulurakenteeseensa siirtämällä tuotannon halpoihin maihin, kuten Venäjälle ja Turkkiin.


      • Anonyymi

        Ja pellit on aina olleet ruostuvaa Koben huijaus laatua.


      • Anonyymi

        Ihan ihme skeidaa taas. Minulla olut 4 Volvoa pari Saabbia ja 3 Tojotaa. Siis huolto juuri tojotoilla ollut halpaa. On aivan eri asia, onko niiden ajo-ominaisuus hyvä, mutta jos huollot lasketaan niin uskomattoman halpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan ihme skeidaa taas. Minulla olut 4 Volvoa pari Saabbia ja 3 Tojotaa. Siis huolto juuri tojotoilla ollut halpaa. On aivan eri asia, onko niiden ajo-ominaisuus hyvä, mutta jos huollot lasketaan niin uskomattoman halpaa.

        Älä tojomyyjä yritä. Asiaa on tutkineet suomalaiset autolehdet, ja Toyotan huolloista tulee pitkä penni. KALLISTA HUOLTAA TOYOTAA TUTKITUSTI


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä tojomyyjä yritä. Asiaa on tutkineet suomalaiset autolehdet, ja Toyotan huolloista tulee pitkä penni. KALLISTA HUOLTAA TOYOTAA TUTKITUSTI

        Kallista se on vasta huoltaa tyhjätaskun Vag-romua. Sellaisen omistajan kun on pakko kärry pakko lopulta sinne hikipajalle paikattavaksi kun ei rahat riitä merkkikorjaamoon viedä. Katsastusinsinööri kun ei hyvällä katso läpimätää VW-kärryä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kallista se on vasta huoltaa tyhjätaskun Vag-romua. Sellaisen omistajan kun on pakko kärry pakko lopulta sinne hikipajalle paikattavaksi kun ei rahat riitä merkkikorjaamoon viedä. Katsastusinsinööri kun ei hyvällä katso läpimätää VW-kärryä.

        Tojotorspo äkäistyi taas ja alkoi haukkumaan vaginaattoreita. Ei vw ongelmat poista tojon ongelmia.


    • Anonyymi

      Hyvää ei saa halvalla ja köyhällä ei ole varaa kuin ostaa parasta. Siksi käytämmä Suomessa Toyota Corporationin tuotteita.

      • Anonyymi

        Toyota on aasialainen halpis ja kansanvankkurin, tosin meillä hinnoiteltu härskisti ylihintaa, mutta pitäähän se tuleva hyvityshinta maksattaa ensiostajalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on aasialainen halpis ja kansanvankkurin, tosin meillä hinnoiteltu härskisti ylihintaa, mutta pitäähän se tuleva hyvityshinta maksattaa ensiostajalla.

        No, mutta nyt Petteri on ymmärtänyt väärin. Ei ole pakko ostaa jos ei halua. Kuluttajat kuitenkin haluaa. Saksalaisen kansanautokonsernin kansanautojakin kaupataan kiivaasti. Kokonaan on eri asia, haluaako ostaa sellaisen kahden vuoden takuulla. Minä en haluaisi, en ainakaan olla omistaja ja maksaja.


      • Anonyymi

        Takuu uskovainen on hieman sekaisin. Toyotan takuu on vain 100tkm, kun esim. VW:n rajoittamaton. Kyllä auto kun auto selviää ilman vikoja jos sillä ei ajeta.
        Hauskoja muutenkin nuo luulot, että autoissa olisi jotain vikoja yleisesti alle 100tkm, enempi on harvinaista.
        Ketjussa oli ilmeisesti tarkoitus puhua Toyotan kalliista huollosta, eli ylläpidosta, mutta kun se osuu herkän Toyotasedän/pojan ihon alle, niin pitää yrittää kääntää tarinaa jonnekin muualle päin, heikko esitys jälleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takuu uskovainen on hieman sekaisin. Toyotan takuu on vain 100tkm, kun esim. VW:n rajoittamaton. Kyllä auto kun auto selviää ilman vikoja jos sillä ei ajeta.
        Hauskoja muutenkin nuo luulot, että autoissa olisi jotain vikoja yleisesti alle 100tkm, enempi on harvinaista.
        Ketjussa oli ilmeisesti tarkoitus puhua Toyotan kalliista huollosta, eli ylläpidosta, mutta kun se osuu herkän Toyotasedän/pojan ihon alle, niin pitää yrittää kääntää tarinaa jonnekin muualle päin, heikko esitys jälleen.

        Ford jo luopui DSG-vaihteistosta, mutta VW jatkaa kansan kusetusta. En tiedä yhtään tapausta jossa DSG olisi kestänyt 100 tkm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ford jo luopui DSG-vaihteistosta, mutta VW jatkaa kansan kusetusta. En tiedä yhtään tapausta jossa DSG olisi kestänyt 100 tkm.

        Hehee, ei sulla ole ystäviä, eikä tuttuja kuin hoitotätit ja niillä on Yariksia.
        Noita kaksiskytkinautomaatteja on lähes kaikilla merkeillä ja jopa superautoissa ja hyvin kestävät.
        Olet todella uskomattoman nolo röllikkä.

        Ja ketjussa pitäisi puhua Toyota kalliista huollosta ja ylläpidosta, etkö pysty pysymään asiassa, vaan joka väliin pitää vääntää omia mielikuvitusjuttuja muista merkeistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takuu uskovainen on hieman sekaisin. Toyotan takuu on vain 100tkm, kun esim. VW:n rajoittamaton. Kyllä auto kun auto selviää ilman vikoja jos sillä ei ajeta.
        Hauskoja muutenkin nuo luulot, että autoissa olisi jotain vikoja yleisesti alle 100tkm, enempi on harvinaista.
        Ketjussa oli ilmeisesti tarkoitus puhua Toyotan kalliista huollosta, eli ylläpidosta, mutta kun se osuu herkän Toyotasedän/pojan ihon alle, niin pitää yrittää kääntää tarinaa jonnekin muualle päin, heikko esitys jälleen.

        tiedätkö ketään duunaria joka ajaa 100tkm 2 vuodessa, siis 50tkm vuodessa? niin, en minäkään. ja volkkarin takuu koskee vain korin valmistusvirhettä, jos vaikka 20tkm ajettuna särkyy moottori, vaihteisto tai vaikka jakohihna katkeaa niin sitä ei korvaa kukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tiedätkö ketään duunaria joka ajaa 100tkm 2 vuodessa, siis 50tkm vuodessa? niin, en minäkään. ja volkkarin takuu koskee vain korin valmistusvirhettä, jos vaikka 20tkm ajettuna särkyy moottori, vaihteisto tai vaikka jakohihna katkeaa niin sitä ei korvaa kukaan.

        VW:n takuu on täystakuu. Luuletko että joku uskoo sinun aivotonta tuubaa? Tuo 100tkm takuu tarkoittaa ettei Toyota usko autonsa kestävän ajoa ja vastaavasti VW tietää autojensa kestävän runsaita kilometrejä. Ei valmistajan vastuu lopu takuun viimeiseen päivään, vaan sitten astuu voimaan tuotevastuu, kuten tiedät ja siitä korvataan pienillä kilometreillä hajonneet moottorit ja vaihteistot viranomaisten yleisesti hyväksyttyjen suositusten mukaan ja silloin tarkistetaan huoltohistoria ja kilometrien määrät. Tiedät nämä asiat ihan hyvin, mutta luulet että kunhan väität toista niin joku sinua uskoisi, hehee mikä onneton yritys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW:n takuu on täystakuu. Luuletko että joku uskoo sinun aivotonta tuubaa? Tuo 100tkm takuu tarkoittaa ettei Toyota usko autonsa kestävän ajoa ja vastaavasti VW tietää autojensa kestävän runsaita kilometrejä. Ei valmistajan vastuu lopu takuun viimeiseen päivään, vaan sitten astuu voimaan tuotevastuu, kuten tiedät ja siitä korvataan pienillä kilometreillä hajonneet moottorit ja vaihteistot viranomaisten yleisesti hyväksyttyjen suositusten mukaan ja silloin tarkistetaan huoltohistoria ja kilometrien määrät. Tiedät nämä asiat ihan hyvin, mutta luulet että kunhan väität toista niin joku sinua uskoisi, hehee mikä onneton yritys.

        no miksei vw korvannut edes alle 30tkm ajettujen autojen moottoriremontteja jotka johtuivat katkenneesta jakoketjusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ford jo luopui DSG-vaihteistosta, mutta VW jatkaa kansan kusetusta. En tiedä yhtään tapausta jossa DSG olisi kestänyt 100 tkm.

        Saisivat asettaa myyntikieltoon koko VAG konsernin tuotteet, härsikä, suunnitelmallista kusetusta monelta suunnalta, eivätkä ole valmistaneet mitään luotettavaa tuotetta 25 vuoteen, paitsi ekat 1.9 TDI koneversiot, mutta nekin 90-luvulla.
        Sen jälkeen pelkkää segundaa kovaan hintaan ja tyhmä kansa 80-luvun Golf muistot mielessään kyseenalaistamatta ostaa, vaikka rinnalle on noussut useita paremin suunniteltuja ja varusteltuja merkkejä, esim Hyundai/KIA, Mazda.
        Tässä on myös maksetulla lehdistöllä sormensa pelissä, ihan sama mitä muut merkit tekee ja innovoi, sama arvio "Ei yllä laadussa VW:n X mallin tasolle", täyttä vitsiä.
        Verratkaapa parkkipaikalla Golfia johonkin toiseen samanikäiseen autoon, VW on vuodesta toiseen neljän pyörän päällä oleva neliskanttinen laatikko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no miksei vw korvannut edes alle 30tkm ajettujen autojen moottoriremontteja jotka johtuivat katkenneesta jakoketjusta?

        Kyllä korvasi ja ja jatkoi takuunkin 7 vuoteen saakka tuon vian suhteen. Omistajan vain tulee hoitaa oma osuutensa eli huollattaa autonsa asianmukaisesti. Huolto kyllä huomaa jos jakoketju on löystynyt liikaa ja vaihtaa sen ja liittyvät kilkkeet veloituksetta. Kaiken maailman pärnäsen korjaamot sun muut saunan takana tehtävät "huollot" eivät ole asianmukaista auton huollattamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takuu uskovainen on hieman sekaisin. Toyotan takuu on vain 100tkm, kun esim. VW:n rajoittamaton. Kyllä auto kun auto selviää ilman vikoja jos sillä ei ajeta.
        Hauskoja muutenkin nuo luulot, että autoissa olisi jotain vikoja yleisesti alle 100tkm, enempi on harvinaista.
        Ketjussa oli ilmeisesti tarkoitus puhua Toyotan kalliista huollosta, eli ylläpidosta, mutta kun se osuu herkän Toyotasedän/pojan ihon alle, niin pitää yrittää kääntää tarinaa jonnekin muualle päin, heikko esitys jälleen.

        Toyotassa ei yleensä ole mitään murheita ainakaan kolmen vuoden takuuaikana, mutta vikavaageneihin jo vaihdetaan osia öljysyöpöistä moottoreista lähtien


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotassa ei yleensä ole mitään murheita ainakaan kolmen vuoden takuuaikana, mutta vikavaageneihin jo vaihdetaan osia öljysyöpöistä moottoreista lähtien

        Kylläpä tertsa jaksaa huputtaa. Toyota on ruosteessa jo 2000 ajettuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä korvasi ja ja jatkoi takuunkin 7 vuoteen saakka tuon vian suhteen. Omistajan vain tulee hoitaa oma osuutensa eli huollattaa autonsa asianmukaisesti. Huolto kyllä huomaa jos jakoketju on löystynyt liikaa ja vaihtaa sen ja liittyvät kilkkeet veloituksetta. Kaiken maailman pärnäsen korjaamot sun muut saunan takana tehtävät "huollot" eivät ole asianmukaista auton huollattamista.

        VW huoltamisessa omistajan osuus on maksaminen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW huoltamisessa omistajan osuus on maksaminen

        Terolla on taas vaihteeksi vaikeeta. Ei ne tojon kalliit hinnat muuksi muutu mussuttamalla.


    • Anonyymi

      Toyotan vuosihuolto öljynvaihtoineen, jarrujen testaus dynamometrillä ja pyyhkimensulkien vaihto 179€/ vuosi. en tuota nyt kalliiksi menis haukkumaan, voihan se köyhälle olla iso raha. vastaavasti vw golfin vuosihuolto lähes 1000€ eikä kuulu pyyhkimensulat eikä jarrujen tarkistus edes siihen hintaan.

      • Anonyymi

        Noita lukuja nyt voi heitellä hatusta miten huvittaa ilman että ne perustuvat yhtään mihinkään. Kun katsotaan faktaa niin Tekniikan Maailman 60 tkm:n käyttötestissä Toyotan huoltokulut olivat n. 300 euroa enemmän kuin VW:n (Auris vs. Golf).


      • Anonyymi

        Mistä mahdat vetäistä tuollaiset tonni huollot? Valehtelisit edes kohtuudella, niin joku uskoveljesi voisi sen uskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä mahdat vetäistä tuollaiset tonni huollot? Valehtelisit edes kohtuudella, niin joku uskoveljesi voisi sen uskoa.

        Terojen vakio toimintatapoihin kuuluu valehtelu. Ei tojotassa ole vikoja, ei ruostettakaan..


    • Anonyymi

      Miksi te apinat lyötte toisianne pelkillä höpinöillä kun asiasta on mitattua dataa.

      TM 60.000km kestotestin huoltokulut

      Golf:
      30 - 254€
      60 - 507€
      Yht: 761€

      Auris:
      15 - 231€
      30 - 335€
      45 - 173€
      60 - 329€
      Yht: 1.068€

      Toyota on 40% kalliimpi huoltaa kuin VW.

      • Anonyymi

        Aika pieni kustannusero. 30ke auton kokonaiskulut on 600-700e kuussa jos pitää nelisen vuotta.

        Ei tuola erolla voi vakavissaan autoa valita.

        Itse en kyllä enää konsernin autoihin koske ennen kuin osaavat tehdä toimivan automaatin. Nyt on kalibroinnista 6tkm ja ja taas alkanut 7v märkäkytkin S-tronic nykimään. Viiveitä ei ole saatu pois.
        Enkä oikein pidä siitä että 55ke auto jyrisee ajossa kun elektroniikka haluaa ajaa aivan liian matalilla kierroksilla. Käytännön tehoa ei ole sen kummemin kuin 1.3L vaparissa kun kierrokset on aina alle kierrosten missä turbo herää. Voimaa on kun turbo herää mutta ei muuten.

        Surkea tekele moottori-vaihteistokonaisuutena.

        Koeajo 4 vuoden takaisella IS300h mallilla näytti mitä on suuntavakaus ja miten kunnollinen voimansiirto toimii. Myös uusi 2L Corilla pelaa voimansiirron osalta hienosti. Kummassakaan ei ole viiveitä vaan voimaa tulee heti kun pedaali asentoa muuttaa.

        Volvo on silti aivan suvereeni mutta se on eri juttu.

        En kyllä ymmärrä miksi Volkkarista on pakko vaahdota kaikilla muilla palstoilla mutta ei volkkaripalstalla. Onko volkkarin fanipojilla jotain henkisiä traumoja että eivät koe olevansa elossa ilman kinaamista?


      • Anonyymi

        Mutta samalla Toyotateeho pitää tärkeänä asiana jotain 1/2 litran sadalla pienempää kulutusta ja haluua sen varjolla maksaa huolloista enemmän ja ajaa onnettomalla ruostujalla, järki hoi!!!!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta samalla Toyotateeho pitää tärkeänä asiana jotain 1/2 litran sadalla pienempää kulutusta ja haluua sen varjolla maksaa huolloista enemmän ja ajaa onnettomalla ruostujalla, järki hoi!!!!!!!!!!

        Ei ole järjen asia miksi tojot ovat Suomessa ylihintaisia ja yliarvostettuja. Muualla Euroopassa noita ei pidetä mitenkään erityisinä.


    • Anonyymi

      "Toyotan vuosihuolto öljynvaihtoineen, jarrujen testaus dynamometrillä ja pyyhkimensulkien vaihto 179€/ vuosi. en tuota nyt kalliiksi menis haukkumaan, "

      Ei kallis. Mutta on hyvä muistaa että VW ei tarvitse tuollaista huoltoa lainkaan.
      Tojokuski maksaa halvasta huollosta 180 euroa kun VW-kuskin ei tarvitse käyttää autoa huollossa lainkaan.
      Toki on kiva jos tojokuski tuntee saaneensa huollon halvalla kun vie 180 euroa marmoritiskille.
      Itse pidän mieluummin tuon 180 euroa omiin tarpeisiini enkä ruoki marmoritiskiä.

      • Anonyymi

        Suomen oloissa VW pitää huoltaa kerran vuodessa, kerrotaan käyttöohjeessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen oloissa VW pitää huoltaa kerran vuodessa, kerrotaan käyttöohjeessa.

        Ei kerrota! Vain jos on erikseen valinnut kiinteät huoltovälit.
        Oletuksena Volkswagenit on ohjelmoitu mukautuvalle huolto-ohjelmalle (longlife), jolloin auto itse määrää huoltovälit käytön mukaan. Vaihteluvälit ovat max. 2v ja 30000km ja min. 1v ja 15000km.
        Normaalikäytössä maksimihuoltovälin saavuttaminen ei ole mikään ongelma jos autolla ajetaan joka kerran edes sen verran että normaali moottorin lämpötila saavutetaan.
        Katkonainen ajo kylmällä moottorilla on varma keino lyhentää huoltoväli minimiin. Sellaisessa ajossa minkä tahansa auton öljynvaihtoväli pitää puolittaa.


    • Anonyymi

      siis häh? toyotan ja fiatin huollot on suomessa kaikkein halvimmat, vw, skoda ja audi huollot keskikastia, bmw huollot kalleimmasta päästä. mistä toi aloittaja keksii näitä juttujaan...?

      • Anonyymi

        Aloittaja on lukenut mm. autolehtien vertailuja ja siellä kerrotaan ne todelliset huoltohinnat merkkiliikkeessä. Ja vain hölmö ei käytä merkkiliikettä ensimmäisien vuosien huolloissa.
        Toyota on aina luokkansa kallein ja Audin ja BMW:n voit jättää pois laskuista, ei näet kuulu joukkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja on lukenut mm. autolehtien vertailuja ja siellä kerrotaan ne todelliset huoltohinnat merkkiliikkeessä. Ja vain hölmö ei käytä merkkiliikettä ensimmäisien vuosien huolloissa.
        Toyota on aina luokkansa kallein ja Audin ja BMW:n voit jättää pois laskuista, ei näet kuulu joukkoon.

        juurihan tuossa kerrottiin että toyotan huolto on fiatin kanssa suomen halvimmat, etkö osaa lukea vai väkisinkö yrität kääntää päivänselvää asiaa päinvastaiseksi? tuollaista ilmiötä kutsutaan narsismiksi.


    • Anonyymi

      "Aika pieni kustannusero. 30ke auton kokonaiskulut on 600-700e kuussa jos pitää nelisen vuotta.

      Ei tuola erolla voi vakavissaan autoa valita."

      Ei tietenkään tuollainen ero ohjaa aitonvalintaa. Pointti se että vain pölvästi puhuu yhden huollon hinnasta eikä kokonaisuudesta. Tällä palstalla kirjoittaa monta tojopölvästiä joiden argumentit on helppo ampua alas. Tämä yksittäisten huoltojen hintavertailu on hyvä esimerkki.

      • Anonyymi

        Tojotoopeilla on vaikeaa faktojen kanssa.


    • Anonyymi

      Kerron nyt Corolla Verso 1,8 aut. 2006:sta. Muista Toyotista en tiedä.

      Takuu oli 3v./100000 km, josta 2 ensimmäistä vuotta ilman km rajoitusta.

      Huoltohinnat menevät niin, että 30000 km välein tulevat huollot Toyota liikkeessä ovat maksaneet noin 310 € ja välihuollot noin 145 €.

      Octaviassani huoltoväli on 30000 km tai 1 vuosi jolloin huollot tulevat minulle suunnilleen yhtä usein ja ovat sitten Octaviassa kalliimmat.

      • Anonyymi

        ...pitää vielä lisätä äskeisen etten yhtään mistään katsastus tms. -huollosta ole koskaan kuullutkaan, vaikka auto on ollut minulla alusta saakka. Kerran auto on saanut ns. takaisinkutsun, jolloin määräaikaishuollon yhteydessä autoon vaihdettiin ilmaiseksi lähes kaikki vaihteensiirtoon liittyvät osat uusiksi - mikä olikin hyvä sillä sitä ennen tuota auton robottivaihteistoa ei voinut parhaalla tahdollakaan sanoa hyväksi.


      • Anonyymi

        ...aikaisemmin minulla oli Golf, jossa 60000 ja 90000 km:n välein tulevat huollot olivat muita kalliimmat. Niinpä sitten 180000 km:n huolto olikin yli tonnin huolto, kun molemmat noista em. kierroista kuului samaan huoltoon.


      • Anonyymi

        ...90000 välein Golffiin vaihdettiin jakohihna, vesipumppu ym. Tuossa Corolla Versossa ei noita kalliita huoltoja tule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...pitää vielä lisätä äskeisen etten yhtään mistään katsastus tms. -huollosta ole koskaan kuullutkaan, vaikka auto on ollut minulla alusta saakka. Kerran auto on saanut ns. takaisinkutsun, jolloin määräaikaishuollon yhteydessä autoon vaihdettiin ilmaiseksi lähes kaikki vaihteensiirtoon liittyvät osat uusiksi - mikä olikin hyvä sillä sitä ennen tuota auton robottivaihteistoa ei voinut parhaalla tahdollakaan sanoa hyväksi.

        Kysymys ei iole siitä mistä sinä olet kuullut vaan siitä mikä huollot kuuluvat Toyotan huolto-ohjelmaan. Katso sitä tojosi mukana tullutta huoltokirjaa niin asia varmaan aukene sinulle.

        TM 60.000km kestotestin huoltokulut
        Golf:
        30 - 254€
        60 - 507€
        Yht: 761€

        Auris:
        15 - 231€
        30 - 335€
        45 - 173€
        60 - 329€
        Yht: 1.068€

        Toyota on 40% kalliimpi huoltaa kuin VW.
        Osaako nämä tojoterot edes sitoa kengännauhojaan itse vai tarvitaanko siihenkin äipän apuja?


      • Anonyymi

        Ymmärrät varmaan, että TM käyttötesti ajetaan yhdessä vuodessa. En tiedä juuri tuosta Golfista, mutta ainakin omassani huolto tuli silloin kun vuosi tai 30000 km tuli täyteen ja samoin nyt uudehkossa Octaviassa. Jos siis ajaa 15000 vuodessa kaikkien noiden huolto on yhtä usein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys ei iole siitä mistä sinä olet kuullut vaan siitä mikä huollot kuuluvat Toyotan huolto-ohjelmaan. Katso sitä tojosi mukana tullutta huoltokirjaa niin asia varmaan aukene sinulle.

        TM 60.000km kestotestin huoltokulut
        Golf:
        30 - 254€
        60 - 507€
        Yht: 761€

        Auris:
        15 - 231€
        30 - 335€
        45 - 173€
        60 - 329€
        Yht: 1.068€

        Toyota on 40% kalliimpi huoltaa kuin VW.
        Osaako nämä tojoterot edes sitoa kengännauhojaan itse vai tarvitaanko siihenkin äipän apuja?

        Niin, Golfille tuo onkin kestotesti ja Toyotalle vain käyttökokeilu. Kestotestiksi voisi mainita tuplasti pidemmän matkan, jollloin Golfin huoltokulut olisivat paljon kalliimmat, remonteista puhumattakaan.
        Katsastustilastojen mukaan Golfin porsiminen alkaa jo kolmen vuoden kuluessa, jolloin hylkäämisisiä jopa 3-kertaisesti Toyotaan verrattuna.


      • Anonyymi

        "Takuu oli 3v./100000 km, josta 2 ensimmäistä vuotta ilman km rajoitusta."
        Älä valehtele! Missään Toyotassa ei ole takuu 2 ensimmäistä vuotta ilman km rajoitusta.
        Ilman km rajoitusta on 1. vuosi!


    • Anonyymi

      "...90000 välein Golffiin vaihdettiin jakohihna, vesipumppu ym. Tuossa Corolla Versossa ei noita kalliita huoltoja tule."

      Kai sinä ymmärrät että jokainen autoista vähänkin tietävä nauraa näille sun jutuillesi ja pitää sua idioottina. Yhdenkään auton huolto-ohjelmaan ei kuulu vesipumpun vaihto. Se vaihdetaan vain jos on tarvis.
      Kannattaisi ehkä lopettaa itsensänolaaminen ja varsinkin kaikkien muiden tojokuskien leimaaminen sun kaltaiseksi parturikampaajaksi joka ei ymmärrä autoista mitään.

      • Anonyymi

        Vesipumpun vaihto tuli 20 venttiilisen 1,8 litran bensaturbon nokkahihnan vaihdon kanssa "automaattisesti".


      • Anonyymi

        Ruostekin tulee automaattisesti, ja melu.


    • Anonyymi

      "Toyota liikkeessä ovat maksaneet noin 310 € ja välihuollot noin 145 €."
      Tässä kohtaa huutonaurua. Etkö osaa laskea edes sen vertaa yhteen että sinä maksat noista sun "välihuolloista" mutta volsukuskilta tuollaisia kuluja ei ole ollenkaan. Sinä maksat maksat huolloista 40% enemmän kuin Volsukuski.
      Mut ei se mitään. Pääasia on tietenkin se että snä olet tyytyväinen valintaasi. Minä käytän rahani muualle kuin marmoritiskin kiillottamiseen.

      • Anonyymi

        Olen ollut kauemmin volsukuski kuin kuin toyotakuski.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut kauemmin volsukuski kuin kuin toyotakuski.

        "Olen ollut kauemmin volsukuski kuin kuin toyotakuski."

        No oliko Volsuissa noita "välihuoltoja"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olen ollut kauemmin volsukuski kuin kuin toyotakuski."

        No oliko Volsuissa noita "välihuoltoja"?

        Volkkarit huolletaan 15 tkm välein jos huoltomittari näin sanoo ja sehän sanoo näin eikä vasta 30 tkm kohdalla. Kaikki huollot ovat ns päähuoltoja. Ja maksaa niin maan v-tusti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olen ollut kauemmin volsukuski kuin kuin toyotakuski."

        No oliko Volsuissa noita "välihuoltoja"?

        "Olen ollut kauemmin volsukuski kuin kuin toyotakuski."

        Onko nyt kivempaa kun pääset maksamaan huolloista kaksi kertaa useammin?


      • Anonyymi

        En pääse, koska en ajanut koskaan niin paljon vuodessa että olisin päässyt nauttimaan Volkkarin 30000 km huoltovälistä. Aina on ollut 2 autoa.

        Volkkariin tottuneena Corolla Versossa ylellisyydeltä tuntuu se, että 222000 km:n aikaiset ylimääräiset korjaukset ovat olleet kerran akku, etujarrupalat ja laturin hihna.


      • Anonyymi

        ...ja akun pettämisen takia auto jumahti
        7-vuotiaana hellesäässä bensamittarin eteen, mutta ei siitä sen enempää.


      • Anonyymi

        Huono se on tohjokuskilla tuo remonttimuisti..aika varovaisesti olet ajanut noinkin paljo jarrulevyt ei kestä noin kauan missään autossa sen verran painavia ovat että jarrut kuluu..liekö iskaritkaan enää alkuperäiset epäilempä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pääse, koska en ajanut koskaan niin paljon vuodessa että olisin päässyt nauttimaan Volkkarin 30000 km huoltovälistä. Aina on ollut 2 autoa.

        Volkkariin tottuneena Corolla Versossa ylellisyydeltä tuntuu se, että 222000 km:n aikaiset ylimääräiset korjaukset ovat olleet kerran akku, etujarrupalat ja laturin hihna.

        Trafin tilastot kertovat että kymmenvuotiaalla Auriksella ja Corollalla on ajettu 130.000km kun vastaava luku Octavialle on 228.000km. Tämä käy hyvin yksiin sinun tarinasi kanssa. Tojo on hyvä auto ihmiselle joka ei juurikaan aja autolla vaan seisottaa sitä enimmäkseen pihassa. VW-konsernin tuote sopii ihmiselle joka käyttää autoa päivittäin ja paljon.
        Samaa tarinaa vahvistaa se että tojon ergonomia on vähän sinnepäin samoin kuin suorituskyky. Jos autolla ei paljoakaan aja niin mitä väliä sillä on.
        Tojo-tehty seisotettevaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trafin tilastot kertovat että kymmenvuotiaalla Auriksella ja Corollalla on ajettu 130.000km kun vastaava luku Octavialle on 228.000km. Tämä käy hyvin yksiin sinun tarinasi kanssa. Tojo on hyvä auto ihmiselle joka ei juurikaan aja autolla vaan seisottaa sitä enimmäkseen pihassa. VW-konsernin tuote sopii ihmiselle joka käyttää autoa päivittäin ja paljon.
        Samaa tarinaa vahvistaa se että tojon ergonomia on vähän sinnepäin samoin kuin suorituskyky. Jos autolla ei paljoakaan aja niin mitä väliä sillä on.
        Tojo-tehty seisotettevaksi.

        Aivan, Toyota on parhaimmillaan tallissa, ei tiellä tiellämme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huono se on tohjokuskilla tuo remonttimuisti..aika varovaisesti olet ajanut noinkin paljo jarrulevyt ei kestä noin kauan missään autossa sen verran painavia ovat että jarrut kuluu..liekö iskaritkaan enää alkuperäiset epäilempä..

        Kyllä nuo kaikki ovat alkuperäisiä, eikä niissä ole vielä mitään kulumisen oirettakaan - täytyy nyt ihmetellä itsekkin.

        Aikoinaan 2006 C. Verso ja 7. paikkainen Touran olivat juuri ne, joiden välillä valitsin ja täytyy sanoa, etten ole tippaakaan katunut päätöstäni, vaikkei sitä ennen ollutkaan mitään kokemusta mistään Toytotasta. Toisaalta olen tyytyväinen, etten valinnut sitä 177 heppaisella dieselkoneella varustettua Versoakaan.

        Nyt olen sen verran tullut "toyoteroksi", että Octavia vaihtunee uuteen farkku-Corollaan, vaikkei Octavia yhtään huono auto olekkaan. En vain aja sillä tarpeeksi, että oikeasti kannattaisi dieseliä pitää - varsinkaan kun se ei alle 5 asteen lämpötilassa kuluta 14 km:n työmatkalla tippaakan vähemmän kuin tuo bensa Verso, paremminkin enemmän (lisälämmittimen takia, joka käy koko tuon matkan aina alle 5 asteessa).


    • Anonyymi

      toyotan huolto on halvin nykyautoista. eniten myös rahalle vastinetta.

      • Anonyymi

        Väärin, uit siis sitkeästi vastavirtaan vaikka voit asian tarkistaa helposti autolehtien vertailuissa joissa Toyota on mukana. Sattumoisin Toyota on myös aina lista viimeisenä, eikä nyt puhuta aakkosjärjestyksestä, jos ymmärrät mitä tarkoitan??


      • Anonyymi

        "toyotan huolto on halvin nykyautoista. eniten myös rahalle vastinetta."

        Tämä ressukka ei edelleenkään ymmärrä että häneltä nyhdetään rahaa huolloista kaksi kertaa useammin kuin euroautolla ajavilta. Kiva jos rahan poisheitteleminen tuo mielenrauhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin, uit siis sitkeästi vastavirtaan vaikka voit asian tarkistaa helposti autolehtien vertailuissa joissa Toyota on mukana. Sattumoisin Toyota on myös aina lista viimeisenä, eikä nyt puhuta aakkosjärjestyksestä, jos ymmärrät mitä tarkoitan??

        Autolehtien vertailut ovat mielipitetitä ja mieltymyksistä kerrottua. Trafin katsastustilasto kertoo autojen ongelmakohdat, joihin vaikuttaa paljon aikakin. Suurin osa ajaa vain 15 tkm vuodessa ja kaikki merkit suosittelevat vuosihuoltoa.
        Skodan suuret ajomäärät johtuvat runsaasta reissaaja- ja viranomaiskäytöstä, jolloin autot tien päällä melkein aina.


    • Anonyymi

      "En pääse, koska en ajanut koskaan niin paljon vuodessa että olisin päässyt nauttimaan Volkkarin 30000 km huoltovälistä."

      No tuohan on sitten sun henkilökohtainen ongelma ja valinta. Ei Volsun syy.

      • Anonyymi

        Toyotan ruoste on tohjotoopen henkilökohtainen valinta.


    • Anonyymi

      Molemmat omistaneena, arvaa kummalla tuli omistaminen kalliimmaksi ja kumpi oli pärnäsen suosikki ja marmoritiskin helmi?

      • Anonyymi

        En ole koskaan tojoa omistanut mutta sen tiedän että viimeiset 25 vuotta olisi tullut tojolla kalliimaksi kuin Volsulla jo pelkästään kalliin huolto-ohjelman kautta. Vaikka Tojossa ei olisi ollut yhtään vikaa.
        Tämä tietysti vain yhden ihmisen otos, mutta mun kohdalla tärkein koska puhutaan mun rahoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole koskaan tojoa omistanut mutta sen tiedän että viimeiset 25 vuotta olisi tullut tojolla kalliimaksi kuin Volsulla jo pelkästään kalliin huolto-ohjelman kautta. Vaikka Tojossa ei olisi ollut yhtään vikaa.
        Tämä tietysti vain yhden ihmisen otos, mutta mun kohdalla tärkein koska puhutaan mun rahoista.

        Jos on lukutaitoinen ja vielä ymmärtää lukemansa ja on tutustunut laatu ja luotettavuustutkimuksiin niin tuskin tulee siihen tulokseen että tulokseltaan toiseksi viimeinen olisi se merkki jolla ajo tulisi halvemmaksi kuin kärkipään merkillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on lukutaitoinen ja vielä ymmärtää lukemansa ja on tutustunut laatu ja luotettavuustutkimuksiin niin tuskin tulee siihen tulokseen että tulokseltaan toiseksi viimeinen olisi se merkki jolla ajo tulisi halvemmaksi kuin kärkipään merkillä.

        Mitkään tutkimukset eivät vie penniäkään kenenkään lompakosta. Ostetun auton huolto-ohjelman maksaminen on hyvin konkreettinen asia ja pois kuluttajan lompakosta.

        TM 60.000km kestotestin huoltokulut
        Golf:
        30 - 254€
        60 - 507€
        Yht: 761€

        Auris:
        15 - 231€
        30 - 335€
        45 - 173€
        60 - 329€
        Yht: 1.068€

        Toki jos haluaa maksaa saadakseen "mielenrauhaa" niin antaa mennä vaan. Itse en halua tuhlata rahojani tuollaiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkään tutkimukset eivät vie penniäkään kenenkään lompakosta. Ostetun auton huolto-ohjelman maksaminen on hyvin konkreettinen asia ja pois kuluttajan lompakosta.

        TM 60.000km kestotestin huoltokulut
        Golf:
        30 - 254€
        60 - 507€
        Yht: 761€

        Auris:
        15 - 231€
        30 - 335€
        45 - 173€
        60 - 329€
        Yht: 1.068€

        Toki jos haluaa maksaa saadakseen "mielenrauhaa" niin antaa mennä vaan. Itse en halua tuhlata rahojani tuollaiseen.

        Tuo 60 tkm vastaa jo normiautoilijan 3 vuoden ajoja. Siinä ajassa auton arvo putoaa ainakin sellaiset 40% eli huoltojen hintaeroilla ei ole suurta merkitystä. Ostakaa pojat auto, niin tajuatte.


      • Anonyymi

        Mutta ajomukavuudella on merkitystä, sitä ei Toyotasetä tiedä, ymmärrä tai kieltää itseltään ajonautinnon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkään tutkimukset eivät vie penniäkään kenenkään lompakosta. Ostetun auton huolto-ohjelman maksaminen on hyvin konkreettinen asia ja pois kuluttajan lompakosta.

        TM 60.000km kestotestin huoltokulut
        Golf:
        30 - 254€
        60 - 507€
        Yht: 761€

        Auris:
        15 - 231€
        30 - 335€
        45 - 173€
        60 - 329€
        Yht: 1.068€

        Toki jos haluaa maksaa saadakseen "mielenrauhaa" niin antaa mennä vaan. Itse en halua tuhlata rahojani tuollaiseen.

        Kuinka tyhmä pitää Petterin olla että vertailee jotain huollon hintoja laatu ja luotettavuustutkimusten tuloksiin. Kyllä se öljyä ryystävän koneen vaihtaminen tulee kallimmaksi kuin pelkän öljyn vaihtaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka tyhmä pitää Petterin olla että vertailee jotain huollon hintoja laatu ja luotettavuustutkimusten tuloksiin. Kyllä se öljyä ryystävän koneen vaihtaminen tulee kallimmaksi kuin pelkän öljyn vaihtaminen.

        Teron tyhmyys kiteytyy pakonomaiseen tarpeeseen ylentää tojoa alentamalla muita. Ei toimi.


    • Anonyymi

      "Siinä ajassa auton arvo putoaa ainakin sellaiset 40% eli huoltojen hintaeroilla ei ole suurta merkitystä."

      Ei toki suurta merkitystä mutta kun myös Tojon arvo putoaa ja sen lisäksi pitäisi maksaa kalliit huollot. Ei kiitos. Toki jos teillä on ylimääräistä rahaa heitettäväksi marmoritiskin kiillottamiseen niin antaa mennä vaan. Lisäkällinä hybridikuskeille on se että jos hybriditojoa ei käytä marmoritiskillä niin takuu raukeaa. Muita autoja voi huollattaa missä haluaa halvemmalla ja silti takuu pysyy voimassa.

      • Anonyymi

        Olen huollattanut jo 20 vuotta Priustani monimerkki pikkukorjaamossa ja koskaan ei ole takuut rauenneet. Kerran ajoakun lataukseen liittyen oli joku anturi rikki ja se korjattiin takuuseen. Myös kaikki softapäivitykset on hoidettu aina asiallisesti tämän parin hengen korjaamon toimesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen huollattanut jo 20 vuotta Priustani monimerkki pikkukorjaamossa ja koskaan ei ole takuut rauenneet. Kerran ajoakun lataukseen liittyen oli joku anturi rikki ja se korjattiin takuuseen. Myös kaikki softapäivitykset on hoidettu aina asiallisesti tämän parin hengen korjaamon toimesta.

        Toyotan takuuehdoissa (koskien akkutakuuta) lukee hyvin selkeästi että hybridi tulee huoltaa firmassa jolla on Toyotan antama valtuutus huoltaa Toyotan hybrideja.
        Sulla on ollut tsägä että meni rikki anturi joka ei kuulu akkutakuun piiriin. Jos akku olisi pitänyt vaihtaa niin silloin olisit kaivanut itse kuvettasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen huollattanut jo 20 vuotta Priustani monimerkki pikkukorjaamossa ja koskaan ei ole takuut rauenneet. Kerran ajoakun lataukseen liittyen oli joku anturi rikki ja se korjattiin takuuseen. Myös kaikki softapäivitykset on hoidettu aina asiallisesti tämän parin hengen korjaamon toimesta.

        Miksi valehtelet noin pahasti, tuossa voi uskonveljesikin mennä halpaan ja lopettaa takuut ennen aikojaan ja ihan tyhmyyttään juttusi takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan takuuehdoissa (koskien akkutakuuta) lukee hyvin selkeästi että hybridi tulee huoltaa firmassa jolla on Toyotan antama valtuutus huoltaa Toyotan hybrideja.
        Sulla on ollut tsägä että meni rikki anturi joka ei kuulu akkutakuun piiriin. Jos akku olisi pitänyt vaihtaa niin silloin olisit kaivanut itse kuvettasi.

        Ja muista kertoa Priustasi eteenpäin myydessäsi ettei auton akkutakuu ole enää voimassa. Ettet syyllisty petokseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen huollattanut jo 20 vuotta Priustani monimerkki pikkukorjaamossa ja koskaan ei ole takuut rauenneet. Kerran ajoakun lataukseen liittyen oli joku anturi rikki ja se korjattiin takuuseen. Myös kaikki softapäivitykset on hoidettu aina asiallisesti tämän parin hengen korjaamon toimesta.

        Epäilen, että pienkorjaamoilla olisi lisenssit päästä kaikkien merkkien servereille lataamaan päivityksiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja muista kertoa Priustasi eteenpäin myydessäsi ettei auton akkutakuu ole enää voimassa. Ettet syyllisty petokseen.

        Kuinka silloin voi petokseen syyllistyä? Vikavaagenkonsernissa tiedetään paremmin , milloin syyllistytään petokseen. On taatusti tiedossa milloin häkki kutsuu ja kuvetta kaivetaan syvältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka silloin voi petokseen syyllistyä? Vikavaagenkonsernissa tiedetään paremmin , milloin syyllistytään petokseen. On taatusti tiedossa milloin häkki kutsuu ja kuvetta kaivetaan syvältä.

        Vaggilaisten ongelmat eivät auta tojon surkeuteen.


    • Anonyymi

      "varsinkaan kun se ei alle 5 asteen lämpötilassa kuluta 14 km:n työmatkalla tippaakan vähemmän kuin tuo bensa Verso, paremminkin enemmän (lisälämmittimen takia, joka käy koko tuon matkan aina alle 5 asteessa)."

      Olisiko tässä turhan miettimisen puhtain esimerkki? Mitä vdun väliä on parin desin kulutuserolla tuollaisessa nyhjäysajossa tietyssä lämpötilassa. Keskity oleelliseen.

      • Anonyymi

        Siksi että mitä vähemmän auto kuluttaa sen vähemmän se saastuuttaa. Lisäksi kannatamme kiertotaloutta, 30 v jälkeenkin vähän kuluttavalle ja saastuttavalle (=hybridi) autolle löytyy käyttöä esim. Afrikan sarvessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi että mitä vähemmän auto kuluttaa sen vähemmän se saastuuttaa. Lisäksi kannatamme kiertotaloutta, 30 v jälkeenkin vähän kuluttavalle ja saastuttavalle (=hybridi) autolle löytyy käyttöä esim. Afrikan sarvessa.

        Aikamoisessa harhassa elämistä tuollainen. Tojon hybridit ovat aivan liian monimutkaista tekniikkaa käytettäväksi 30 vuotiaana Afrikan sarvessa.
        Ja muutenkin Suomessa ostettavan auton ympäristövaikutuksissa on tärkeämpää kuinka paljon sen materiaaleista on uudelleenkierrätettävissä Suomessa. Se että joku tojonraato elää muutaman vuoden lisää Afrikansarvessa ja sen jälkeen dumpataan aavikolle ei ole optimaalinen ratkaisu.


      • Anonyymi

        Tuota nyhjäysajoa vain ajetaan 10 kertaa viikossa 11 kuukauden aikana vuodessa, eli on sillä merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota nyhjäysajoa vain ajetaan 10 kertaa viikossa 11 kuukauden aikana vuodessa, eli on sillä merkitystä.

        Jos ajattelisit päästöjä niin ostaisit lataushybridin. Päästöt olisivat nolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota nyhjäysajoa vain ajetaan 10 kertaa viikossa 11 kuukauden aikana vuodessa, eli on sillä merkitystä.

        ...ja jos joku kysyy, miten noin pitkästä matkasta kertyy vuodessa niin vähän kilometrejä, ettei diesel kannata, niin voin sanoa että minulla matka jakautuu kahden auton, moottoripyörän ja polkupyörän kesken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajattelisit päästöjä niin ostaisit lataushybridin. Päästöt olisivat nolla.

        Sekin on mietinnässä, samoin pelkkä sähkö - kiirettä ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekin on mietinnässä, samoin pelkkä sähkö - kiirettä ei ole.

        Mutta oikeesti. Jos kuvittelet että tojon hybridillä ajaminen tuossa käytössä olisi ratkaisu yhtään mihinkään on suurta harhaa. Varsinkin jos kuvittelet että sun tojosi saisi paremman jatkoelämän jossain Afrikan sarvessa ja dumpattaisiin sen jälkeen aavikolle. Olisiko se parempi vaihtoehto kuin että se kierrätettäisiin asianmukaisesti Suomessa. Uskotko sä oikeasti näihin satuihisi?


      • Anonyymi

        No, enpä kyllä ole puhunut afrikan sarvesta mitään. Töissä ajan aika paljon työpaikan Lexus IS -hybridillä ja se on osoittautunut yllättävän taloudelliseksi, joten kuvittelen tuon Corollan olevan vielä taloudellisempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, enpä kyllä ole puhunut afrikan sarvesta mitään. Töissä ajan aika paljon työpaikan Lexus IS -hybridillä ja se on osoittautunut yllättävän taloudelliseksi, joten kuvittelen tuon Corollan olevan vielä taloudellisempi.

        Mutta edelleen nuo tojon hybridit kulkevat 100% bensalla ja vain joissain olosuhteissa vähemmällä bensalla kuin muut bensa-autot. Jos ajattelee päästöjä niin ladattavat autot tai kaasulla kulkevat ovat ainoa vaihtoehto.


    • Anonyymi

      "Siksi että mitä vähemmän auto kuluttaa sen vähemmän se saastuuttaa."

      Tämän asian suhteen Tojon hybridit ovat todella paljon jäjessä tästä päivästä. Latausmahdollisuuden puuttuminen tekee niistä 90-luvun tuotteita. Bensan kulutuksesta puhuminen on niin eilistä päivää. Tänä päivänä ympäristöä ajatteleva ihmine ei kuluta fossiilista bensaa vaaan lataa energian verkosta.
      Ei töpselisähkö ole päästötöntä, mutta paljon parempi vaihtoehto kuin bensan polttaminen.

      • Anonyymi

        Ainut asia, mikä tuossa arveluttaa on se, etten ole vielä koskaan tavannut juuri yli 10-vuotiasta toimivaa akkua muuta kuin erikoiskäytössä, jossa akun kapasiteettia käytetään vain vähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainut asia, mikä tuossa arveluttaa on se, etten ole vielä koskaan tavannut juuri yli 10-vuotiasta toimivaa akkua muuta kuin erikoiskäytössä, jossa akun kapasiteettia käytetään vain vähän.

        Mutta eikös juuri tojota tarjoa todella pitkää akkutakuuta noihin höpöhybrideihinsä. Meinaat että höpöhybrideissä akut kestäisivät mutta muut akut eivät kestäisi? Täysin pimeä kommentti kun ottaa huomioon että höpöhybrideissä lataus-purku-syklejä tulee moninkertainen määrä oikeaan sähkäautoon verrrattuna.


    • Anonyymi

      Palataanko itse aiheeseen, eli Toyotan ylläpidon kalleuteen??

      • Anonyymi

        Juu, siis tohjon huoltohan on TUTKITUSTI kallein. Siinä teroille miettimistä.


      • Anonyymi

        Hihii, taas noita jenkkilän hutkimuksia, pätee vain siellä. Meillä Toyotan huollattaminen tulee luokassaan kalleimmaksi.
        Kovasti poika yrittää vääntää taas mustaa valkoiseksi, ihan samalla tapaa kuin Toyotan ruostumisen suhteen.


      • Anonyymi

        Suomessa mitattua mallikohtaista ja eurontarkkaa tietoa. Pesee huuhaa-arviot jenkeistä mennentullen ja palatessa.
        Toyotan huoltokustannukset ovat 40% kalliimpia Volsuun verrattuna täällä kotisuomessa. Se ei väittämällä miksikään muutu. Maksa vaan, mutta älä väitä etteikö vähemmälläkin pääsisi.

        TM 60.000km kestotestin huoltokulut
        Golf:
        30 - 254€
        60 - 507€
        Yht: 761€

        Auris:
        15 - 231€
        30 - 335€
        45 - 173€
        60 - 329€
        Yht: 1.068€


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa mitattua mallikohtaista ja eurontarkkaa tietoa. Pesee huuhaa-arviot jenkeistä mennentullen ja palatessa.
        Toyotan huoltokustannukset ovat 40% kalliimpia Volsuun verrattuna täällä kotisuomessa. Se ei väittämällä miksikään muutu. Maksa vaan, mutta älä väitä etteikö vähemmälläkin pääsisi.

        TM 60.000km kestotestin huoltokulut
        Golf:
        30 - 254€
        60 - 507€
        Yht: 761€

        Auris:
        15 - 231€
        30 - 335€
        45 - 173€
        60 - 329€
        Yht: 1.068€

        Kai nyt ennemmin luotetaan suomalaisiin lähteisiin näissä huoltoasioissa? Huollot tehdään Suomessa.


    • Anonyymi

      Tämäkö on sinun koko elämä? En todellakaan kadehdi. Aamusta iltaan sama ininä ja kitinä. Runsaan viikon päästä joutuu taas nolona selittämään, kun Toyota näyttää kaapin paikan huijarvaakenille.

      • Anonyymi

        Toyota ei ole moniin vuosiin päässyt Suomessa edes puoleen huijarvaakenin rekisteröintiluvuista. Voittajafiiliksillä tässä mennään sekä rekisteröintilukujen että autovertailuiden suhteen. Ehdoton ykkönen molemmilla saroilla.

        Ja kun ajattelee tulevaisuutta niin aina vaan paremmalta näyttää. VW:n toisen sukuploven sähköautot ovat jo varattavissa kun Tojolla ei ole mitään edes tulossa. Pelkkä tyhjä arpa kädessä Tokion pojilla. Ei ole vaikeaa ennustaa että VW:n etumatka maailmanlaajuisesti kasvaa kun Tojolla ei ole edes mitään myytävää sähköautomarkkinoilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toyota ei ole moniin vuosiin päässyt Suomessa edes puoleen huijarvaakenin rekisteröintiluvuista. Voittajafiiliksillä tässä mennään sekä rekisteröintilukujen että autovertailuiden suhteen. Ehdoton ykkönen molemmilla saroilla.

        Ja kun ajattelee tulevaisuutta niin aina vaan paremmalta näyttää. VW:n toisen sukuploven sähköautot ovat jo varattavissa kun Tojolla ei ole mitään edes tulossa. Pelkkä tyhjä arpa kädessä Tokion pojilla. Ei ole vaikeaa ennustaa että VW:n etumatka maailmanlaajuisesti kasvaa kun Tojolla ei ole edes mitään myytävää sähköautomarkkinoilla.

        juu ja kanangan kaivoksen osakkaat kiittävät volksvakenia kuinka lapset kaivoksilla kaivavat akkumetalleja volksvakenin sähköautoihin joilla ajokilometrit talvipakkasilla on maksimissaan 150km.


      • Anonyymi

        Toyotalla ajavana ja Volkkarin osakkeita äskettäin ostaneena tilanne näyttää siis kannaltani hyvältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla ajavana ja Volkkarin osakkeita äskettäin ostaneena tilanne näyttää siis kannaltani hyvältä.

        Miten Tojolla ajaminen voi olla hyvä asia? Vuodesta toiseen kaikkien vertailuiden häntäpäässä. Miksi et ajaisi paremmalla autolla kun sellaisia on tarjolla vaikka kuinka paljon? Ja kun Toyon huoltokin maksaa maltaita ja tarjolla on vain pelkkiä bensavehkeitä. Aika eilispäivän hommaa.


      • Anonyymi

        Ja mikähän se joka suhteessa parempi auto sitten olisi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mikähän se joka suhteessa parempi auto sitten olisi ?

        Onhan noita paljonkin. Ei ole koskaan päässyt tulemaan sellaista tunnetta, että nyt kun en taaskaan osta Toyotaa, niin ei ole paljon mistä valita.


    • Anonyymi

      Kallista puuhaa myös pohjan hitsaaminen että menee katsastuksesta läpi.

      • Anonyymi

        Ja kuulo on vaarassa jatkuvasti.


      • Anonyymi

        Juu tuo kannattaa laskea Toyotan kuluihin, että hitsauksiin menee useampi satku vuodessa.


    • Anonyymi

      Kalliiksihan tuollaista vikapesää tulee pitää ajokuntoisena.

    • Anonyymi

      Pelkät määräaikaishuollot on kalliimmat kuin kilpailijoilla. Autolehtien vertailuissa on huoltohinnat vertailtu merkkiliikkeitten antamien hintojen mukaan.

    • Anonyymi

      Toyota ensihuolto,1v.Toyota Auris 175e,
      Toyota itäkeskus.ihan kohtuullinen hinta.

    • Anonyymi

      Käytin Auriksen Kuopion Autokaupassa isommassa huollossa. Netissä hinta oli n 280 JA aikaa kuluisi n 1,5 h. Auto huolletaa odottaessa. Ilmoitin jarrut laahaavat. Auto seisoi pihalla vajaan tunnin kunnes sisään. Huoltomies teki jotain reilun varttitunnin kunnes siirtyi ruokatunnille. Vajaan tunnin kuluttua palasi autolle ja palautteeni johdosta työnjohdolle auto sitten valmistuikin vartissa.
      Pitkä oli lista tehdyistä töistä. superhuoltomies teki huollon reilussa puolessa tunnissa. Jarrut laahasivat edelleen ja viikon kuluttua auto olikin jo muualla jarruremontissa. Tulivat kuntoon. Kauppa ei vastannut reklamaation.
      Hinta piti kutinsa.

      • Anonyymi

        Valita toyota takuuosastolle.
        Vastaus, toimittu oikein ja hyvin... toyotassa ei ole koskaan vikaa. Luotamme toyota korjaamoon.
        Jarruissa ei ole ollut vikaa. Jarruihin tullut vikaa myöhemmin.

        Toyotalla toimittu ohjeiden mukaan. Asiakas väärässä, noin kävi itselleni samassa jutussa


        Tv tojohönö


    • Anonyymi

      miksi VW autoja korjataan tuhansilla e joka vuosi?

      ea888 mm

      • Anonyymi

        Miksi korjattaisiin tuhansilla joka vuosi, et valheilla pysty muuttamaan toyotan kallista huolto-ohjelmaa.
        Pelkkä uuden auton panttijärjestelmä pidä myyntiä kannattavana, sillä ei ihan jokainen vaihda uuteen joka 2-3 vuosi ja siksi pitää tulosta tehdä huoltomaksuilla ja riiputtaa tyhmää asiakasta "takuukoukussa" joka tosin on rajoitettu 100tkm.


    • Anonyymi

      Esim uusi corolla hybrid vs golf 1.5 tsi
      Jos pidät autoa pitkään tai ajat paljon niin sitten rupee tojo olemaan huolloissa halvempi.
      Ei ole jakopäähihnoja eikä käyttöhihnoja mitä vaihdella.
      Tojon automaattiin ei öljynvaihtoa..
      Eli jos pidät autoa muutaman vuoden ja ajat vähän niin silloin on toyon huollot kalliimmat,mutta jos pitempään auto tai ajat paljon niin esim volkkarissa tulee huollettavia/vaihdettavia kohteita joita tojossa ei tule.

      • Anonyymi

        Vaikka valmistaja ei vaihteistoon öljynvaihtoa suosittaisikaan niin kyllä se silti kannattaa joskus teettää. En tiedä onko hybridin vaihteistossa kuluvia kytkimiä jotka likaisivat öljyä, mutta jos autoa pitää kauan Suomen ilmastossa, ei mikään öljy kestä huonontumatta niin kauaa kun autolla Suomessa ajetaan. Mutta ehkä tämä ei vielä ensimmäisellä omistajalla tule eteen.


    • Anonyymi

      Linkissä syy miksi VW:llä voidaan ajaa "samoilla" öljyillä vaikka maailman tappiin.
      http://www.kolumbus.fi/keni1/vvoljypoltinoy.htm
      Jos auto syö öljyä litran jokaista tuhatta kilometriä kohti niin 30000km huoltovälillä sinne on lisätty öljyä 29l ja lisäksi se alkuperäinen 4l, eli 33l öljyä 30000km matkalla.
      Tuolla öljymäärällä ajaa oikeilla autoilla 150000km ja ei tarvita mitään lisäyspulloja pitää mukana vielä silloinkaan.
      Miten joku voikin olla niin idiootti että suostuu vuodesta toiseen kusetettavaksi.
      Nyt kun vielä myös bensaturbo rintamalla on muut ajaneet ohi sekä tehoissa, kulutuksessa, kestävyydessä ja ilman öljynsyönti ongelmia niin mikä saa ihmisen ostamaan jonkun Golfin kolmipyttysellä 85hp koneella ja maksamaan siitä saman tai enemmän kuin vaikkapa Qashqaista 140hp toimivalla tekniikalla ja pienemmällä kulutuksella.

      • Anonyymi

        Tuo öljyn kulutus on jo niin vanha ja mennyt juttu että oikeasti n naurattaa kun Toyothörhö ei parempaan enää pysty. Ei ne tehot kaikkea ratkaise, vaan hyvät ominaisuudet. Tuo Käskai on oikeasti halpis jossa on paljon vikoja ja huonoja ominaisuuksia.


    • Anonyymi

      Kyllä Qashqai kestää vertailun minkä hyvänsä VW:n kanssa. Mersun moottori keulilla lienee tämän hetken parasta mitä pelkillä bensamoottoreilla on tarjottavana. VW:n vastaavat ovat lähinnä perseen suristimia näihin uusiin koneisiin verrattuna ja kestävyys on kokonaan toiselta planeetalta. Vikojen määrässä Qahqai ei pääse lähellekkään parhaan Volkswagenin vikamäärästä, siihen on osattu tehdä jopa toimiva kaksoiskytkin laatikko joka osaa myös valita oikean vaihteen eikä arvo sitä kuten VW:n laatikot. JA mikä parasta kulutus on pienempi kuin Golfin tuhnujen tuhnulla markkinoiden heikkotehoisimmalla 1.0 kolmepyttysellä moottorilla vaikka tehoja on tuplt ja hinta sama.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2696
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1796
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe