Yamaha kt100

Anonyymi

Ostin jo kolmisen vuotta sitten otsikon yamahan moottorilla olevan auton ja varmaan tulin huijatuksi kun se ei toiminut päivääkään.

Osaisko joku antaa neuvoja kun autolla pystyy ajamaan ensimmäisen kylmäkäynnistyksen jälkeen vaikka kuin pitkään, mutta kun sammuttaa niin ei enää lähde sillä reissulla käyntiin.

Olen kokeillut vaihtaa tulppia, on hoonattu ja mäntä vaihdettu, stefat vaihdettu. Bakeliitti on sylinterin ja kaasarin välissä. Kaasari on ammattilaisen huoltama..

Ei auta vaikka missä vaiheessa laittaa suuttimen kiinni. On kokeiltu ryypyttää tai kuivattaa. Yritetty vetää henkilöautolla käyntiin. Antaa kipinän myös silloin kun ei käynnisty.

Penkissä liinalla käynnistäessä lähtee kyllä peräjälkeen vaikka kuin useasti käyntiin.

Onko jollain kokemuksia?

12

1379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tollanen vanha vastaus löytyi:

      "L-ruuvi vaikuttaa alakierroksille ja H-ruuvi yläkierroksille. Tyhjäkäyntiä ei ilman kytkintä ole - ilmeisesti Teillä on kytkimellinen versio?

      Yammu käyntiin siten, että alaruuvi 1 kierros auki ja yläruuvi kiinni. Lämmittelykierroksella ruuvataan alaruuvia isommalle 1/2 kierrosta ja tokalla kierroksella ruvetaan aukaisemaan yläruuvia 10-20 min kelistä riippue - lämpimällä enemmän.

      Kun radalta ollaan tulossa pois, niin n. 100m ennen yläruuvi kiinni.

      Noilla pärjää aika pitkälle kun harjoittelee. Kisatessa sitten on jo tarkempaa. "

    • Anonyymi

      Vaihda kelluva rataskeskiö kiinteäksi.

    • Anonyymi

      Ei ole kytkintä. Mikä tuo kelluva rataskeskiö on? On kokeiltu laittaa ruuvia 100m, 200, 50m ym. Ennen kiinni. Säätöjä on kokeiltu jos vaikka mitä. On kuivattu ja kokeiltu ryypyttää. Kierrostolkulla autolla vedetty eikä edes yritä. Kylmänä heti käyntiin mut lämpimänä ei yritystäkään. Ei ole harva.

    • Anonyymi

      Mikä siinä on... Kipinä tulee myös lämpimänä kun tulppa irrallaan ja bensaa saa

    • Anonyymi

      noista ruuveista se on kiinni. koita sieltä radalta, missä ajelet löytää joku vanha kisakuski, joka olis ajanu jammua, niin se vois kokeilla, niin homma lähtis ehkä heti rullaamaan.

    • Anonyymi

      16.8hv penkissä, ei uskonu kanssakilpailijat ku iinatissa 72 rissalla kiersi 16200 ja nostin kopin kohalla kättä. Siinä oli mennä puurot ja vellit sekasi porukalla. Hyvä mosa!

      • Anonyymi

        Oliko silomaan penkki kyseessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko silomaan penkki kyseessä?

        Hiekkavalu… kierti ku ampiaine.

        Vieläki menee postnordilla kätteistä atecon takaloosteriin pattijoelta…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko silomaan penkki kyseessä?

        Joo, kananmunalla mitattiin palotila. Mosa oli hiekkavalu kaikilla mausteilla. Vieläki tulee kylmät väreet, kun oli sen verran mörkö pannu!

        Silloin myös kuskit oli kuskeja, eikä mitään itkijöitä kun etupuskuri menee sisään jarrupommilla…


    • Anonyymi

      Itselläkin tulee aivan tippa linssiin, kun muistelen alkoja jolloin vanhan liiton vetomiehet runttas YJB:llä Töysässä. Huhujen mukaan eräs jammukuski tyrkkäs Kermisen ylähyllyn kultamunilla ja maksaa siitä vielä tänä päivänäkin kallista hintaa..

      • Anonyymi

        Siis jäätävän kovat mossukat oli, kelpaa niillä rahoilla kolmannenkin kesämökin rakentaa porinlahden rantaan,,

        Mahtaakohan näillä kuhilla olla muistissa, kun äitienpäivänä tykitettiin kuopiossa kympän sisään koko porukka, ei onnistu nykypäivänä.

        Pohjoista voimaa, iinatin pääsuoralla edelleen käsi nousee pystyyn, vaikka siellä ei enää crossfittiä kummempaa harrasteta.

        Lähempä tästä kaatamaan bajamajan katolleen niin on töysän poppoolla ihmettelemistä miten tässä nyt taas kävi näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis jäätävän kovat mossukat oli, kelpaa niillä rahoilla kolmannenkin kesämökin rakentaa porinlahden rantaan,,

        Mahtaakohan näillä kuhilla olla muistissa, kun äitienpäivänä tykitettiin kuopiossa kympän sisään koko porukka, ei onnistu nykypäivänä.

        Pohjoista voimaa, iinatin pääsuoralla edelleen käsi nousee pystyyn, vaikka siellä ei enää crossfittiä kummempaa harrasteta.

        Lähempä tästä kaatamaan bajamajan katolleen niin on töysän poppoolla ihmettelemistä miten tässä nyt taas kävi näin.

        Kyllähän kartingkuskit muistaa ne pienet aikaerot, kuitenkin keskimäärin 0,2s sisään ajeli toistasataa kuskia aina aika-ajoissa..
        Kyllä nykyään karting on pelkkä muisto, nykypäivän trendinä kun tuntuu olevan ”tippuvat” etuponttoonit ja jatkuva kisajärjestäjille ja tuomareille vikiseminen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

      Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      122
      10076
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

      Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      78
      5016
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

      https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      69
      4852
    4. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

      Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      7
      3300
    5. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

      Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      14
      2517
    6. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

      Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      107
      1740
    7. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

      🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      55
      1580
    8. Miksi pitäisit enemmän

      Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1536
    9. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

      Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      59
      1464
    10. Heräsin taas sinä mielessä

      Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      66
      1412
    Aihe