ulkomuototuomarit halusivat näyttelyyn muutokset epävarmojen arvostelujen takia.

Anonyymi

koiranäyttelyistä on jäänyt pois koiran kehässä saaduista arvosteluista kertovat värilliset nauhat. usein myös kehätoimitsijan vilauttama lapun väri jää yleisöltä näkemättä. näin kun tehdään niin ei yleisössä olevien rodun asiantuntijoiden tarvitse todeta kuinka epäpätevää arvostelua koirat saavat. eivät turhaan huolestu rotunsa tulevaisuudesta. tuomareissa on paljon erittäin päteviäkin mutta kennel-liitto on tehnyt koiranäyttelyistä koirien ulkoilutus näytöksiä.

7

<50

Vastaukset

• on se sekavan näköistä pyörimistä. käyttökoirien siellä täytyy kuitenkin kerran käydä että voi kokeissa käydä.

• Entisenä kehätoimitsijana pakko sanoa,että nauhat oli paljon parempi kun ne laput.Osittain niidenkin takia olen jättänyt sihteerihommat kehissä,tuli lapuista niin paljon huonoa palautetta yleisöltä,että kyllästyin kuuntelemaan.Toivottavasti nauhat tulee takaisin,oisi selkeämmät.

• Näkyy se arvosana kuitenkin arvostelusta ja myöhemmin KoiraNetistä.

• miksi siittä netistä aina jauhetaan? kehän äärellä rotua harrastava asiantuntija näkee myös koiran liikkeen ja luonteen. vielä kun ehtisi näkemään nauhan värin... niinkuin aloitus kertoo niin joutavan näköistä pyörimistä se vaan on..

• ne jakaa kennelliitossa kultaisia ansiomerkkejä toisilleen kun hoksaavat sääntöjä muutella. vaikka sitten huonompaankin suuntaan. seuraavassa muutoksessa lähetetään netillä koirasta videon pätkä ja arvostelu tulee koiranettiin.

• joo! koiranäyttelyt menee kerrasta nykyaikaan!

• Koirien sijoitukset on nähtävillä jslostustietokannassa, joskus melkein realiajassa.
    Mitä sitä nauhoilla kukaan tekee?
    Sijoitukset näkyy jalostustietokannassa.Ja kehän reunalla kyllä kerrotaan mitä koira saa.
    Joskus suomalaiset tuomarit kovaan ääneen kertoo virheet ja kehut.Kehäsihteeritkin tulkkaavat sijoitukset ja näyttää mitä saa.Ja kyllähän sen näkee, ja kuulee, jos seuraa näyttelyn kulkua.
    Ei mulla ole ollut koskaan epäselvyyttä, että mitä kukin sai, vaikka ite oon ollu esittämässäkin jotain koirista.
    Eli, valitse parempi paikka kehän reunalta, niin näet ja kuulet.Voit katsoa tulokset jalostustietokannasta, helppoa eikö?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.