Taloyhtiölaina. Miten vaikuttaa 40 000 € suuruinen taloyhtiölaina rivitalon myyntiin. Silloin hintahan on arvo X miinus 40 000 €. Silloin olettaisi, että perheet, joilla ei niin paljn ole rahaa ostaa asuntoa eikä pankki välttämättä anna niin runsaskätisesti lainaa ensi asunnon ostoon, että nuoret perheet voisivat halutessaan päästä omistusasujiksi vuokraamisen sijaan. Nythän pankit alkavat myös kiristää nyörejään lainan annon suhteen, kun pelkäävät (syystä) kuplaa asuntoamrkkinoilla. Kiertääkö ostajat - oli he sitten köyhiä tai rikkaita - kohteen, jossa noin suuri laina. Laina otettu normaaleihin seinien ja katon uusimiseen. Alussa olin itse sitä mieltä, että koska kokonais vastike on suuri lainan takia, niin kukaan ei halua ostaa tällaista. Kaikki tuijottavat siihen vastikkeen määrään. Mutta onko se niin? Onko tuossa yllä kirjoittamassani ajatuksessa mitään oikeaa?
Haluavatko asunnon ostajat mieluummin jäädä vuokralle 10 lisää, jotta saavat rahasummat kokoon ja pystyvät ostamaan uuden ja 100 000 € kalliimman asunnon.
Mietin sitä, että miten se vaikuttaisi ihmisten ostoinnokkuuteen, jos maksaisin pois sen 40 000 € -> jolloin vastike alhainen, ei yhtiölainoja mutta kämpän hinta reippaasti korkeampi. Mitä mieltä olette?
rivitalon myynti
Anonyymi
1
207
Vastaukset
- Anonyymi
> Mietin sitä, että miten se vaikuttaisi ihmisten ostoinnokkuuteen, jos maksaisin pois sen 40 000 € -> jolloin vastike alhainen, ei yhtiölainoja mutta kämpän hinta reippaasti korkeampi. Mitä mieltä olette?
Osalle ostajista voi olla etua siitä, että "kaupan päälle" tulee yhtiölainaa. Ne, jotka moisesta eivät tykkää, voivat maksaa lainaosuutensa kertärysäyksellä pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs491334- 1601135
- 611017
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli198861- 8842
Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää27786- 11779
Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä51771- 346748
Kamalateltta
Kalateltta... Kuivia,kylmiä, suolattomia muikkuja kalliiseen hintaa. Viimeinen kerta kun käyn syömässä tuolla. Edellise11711