Taloyhtiölaina. Miten vaikuttaa 40 000 € suuruinen taloyhtiölaina rivitalon myyntiin. Silloin hintahan on arvo X miinus 40 000 €. Silloin olettaisi, että perheet, joilla ei niin paljn ole rahaa ostaa asuntoa eikä pankki välttämättä anna niin runsaskätisesti lainaa ensi asunnon ostoon, että nuoret perheet voisivat halutessaan päästä omistusasujiksi vuokraamisen sijaan. Nythän pankit alkavat myös kiristää nyörejään lainan annon suhteen, kun pelkäävät (syystä) kuplaa asuntoamrkkinoilla. Kiertääkö ostajat - oli he sitten köyhiä tai rikkaita - kohteen, jossa noin suuri laina. Laina otettu normaaleihin seinien ja katon uusimiseen. Alussa olin itse sitä mieltä, että koska kokonais vastike on suuri lainan takia, niin kukaan ei halua ostaa tällaista. Kaikki tuijottavat siihen vastikkeen määrään. Mutta onko se niin? Onko tuossa yllä kirjoittamassani ajatuksessa mitään oikeaa?
Haluavatko asunnon ostajat mieluummin jäädä vuokralle 10 lisää, jotta saavat rahasummat kokoon ja pystyvät ostamaan uuden ja 100 000 € kalliimman asunnon.
Mietin sitä, että miten se vaikuttaisi ihmisten ostoinnokkuuteen, jos maksaisin pois sen 40 000 € -> jolloin vastike alhainen, ei yhtiölainoja mutta kämpän hinta reippaasti korkeampi. Mitä mieltä olette?
rivitalon myynti
Anonyymi
1
200
Vastaukset
- Anonyymi
> Mietin sitä, että miten se vaikuttaisi ihmisten ostoinnokkuuteen, jos maksaisin pois sen 40 000 € -> jolloin vastike alhainen, ei yhtiölainoja mutta kämpän hinta reippaasti korkeampi. Mitä mieltä olette?
Osalle ostajista voi olla etua siitä, että "kaupan päälle" tulee yhtiölainaa. Ne, jotka moisesta eivät tykkää, voivat maksaa lainaosuutensa kertärysäyksellä pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742992
- 682857
- 681832
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171699- 241657
- 261632
- 201610
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91279