En halua vaippoja

Hei. Olen pian 17 täyttävä melko normaali nuori. Ei ole muuta vaivaa kuin diabetes enkä ole ylipainoinen tai kehitysvammainen. Ongelma liittyy siihen että en saa pidätettyä pissaa, vaan yöllä saattaa kastua koko sänky. Päivällä lirahtaa, jos naurattaa kovasti tai urheilen esim. juoksen tai hypin. Mulla on myös välillä vatsan kanssa ongelmia ja kerran on tullut vähän kakkaa housuun. Ei kuitenkaan pahasti, eikä julkisella paikalla. Joku ehdotti, että voi olla ärtynyt suoli mutta ei tiedetä vielä. Lääkäriltä saatiin lääkkeet vaivaan mutta ne vain vähensi pissan määrää. Oon kans päivällä pitänyt siteen tapaista suojaa housuissa joka vähän auttaa stressiin muttei ime niin paljoa. Yöllä ollaan koitettu hälytysmattoa, mutta se ei tunnu muuttavan mitään. En juo paljon illalla.
Nyt on sängyssä pyyhe lakanan alla, mutta pitää usein silti pyykätä. Vanhemmat on tosi kyllästyneitä tähän ja minäkin. Äiti otti puheeksi, että hankittaisiin vaippoja ja sanoi että ihan vain yökäyttöön ja päivällä sitten se side esim. Mutta meillä on puhuttu housuvaipastakin. Sitä en haluaisi. Onko ne kuinka näkyvät vaatteiden alta ja onko outoa yöllä jos joutuu pitämään. Riittääkö joku huomaamaton vaippa yöllä kun ei haluaisi lasten vaippaa pitää. Näkyykö pyjaman alta. Entä housuvaippa päivällä? Voiko joku kertoa mitä vaihtoehtoja on. Vanhemmille sanoin, että en haluaisi pitää vaippoja mutta isä sanoo että mun täytyy itse alkaa pyykätä. Olisi kiva saada vertaistukea ja neuvoja tai tietoa. Kerron vaikka miten asiat etenee jos joku jaksaa kuunnella.

26

2048

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei

      Ymmrrän tuskasi vaippojen suhteen. Tuo vaivan syy kannattaisi selvittää paremmin erikoissairaanhoidon puolella.
      Väliaikaisena ratkaisuna voisit kuitenkin pitää öisin esim teippivaippoja kunnes asia on tutkittu kunnolla ja saat avun vaivaasi.
      Suomesta löytyy verkkokauppa joka myy erilaisia vaippoja. Hakusanalla inkontinenssi löytyy netistä lisää tietoa.

    • Juu varattu aika vissiin yksityiselle taas. Käynyt jo aiemmin vaivan kanssa. Ja juteltiin niistä vaipoista. Äiteel oli joku nettikauppa mistä puhui että tilailisi yöksi niitä teippareita ja päiväksi kuulemma 'alkkareiden näköisiä vaippoja' mutta tarkoittaa varmaan semmosia pull up tyylisiä mitä lapset pitää. Ei oikein innosta. Vai onko olemassa jotain, joista ei huomaa että on ylimäärästä 'tavaraa' housuissa? Yöksi myös onko olemassa vaihtoehtoa jossa imukyky hyvä mutta ei näy pyjaman alta? Tosiaan tulee öisin aika paljon sitä pissaa. Päivällä semmoisia että side ei ole estänyt housujen kastumista, mutta ei niin paljon kun yöllä. Kiitos.

    • Anonyymi

      Mikä noista erilaisista vaipoista on huomaamattomin? Näkyykö ne suojaavat alushousut vaatteiden alta? Side jota käytän on niitä miehille tarkotettuja, joita saa kaupasta. Sen kanssa mulla on välillä ollut housunlahkeessa näkyvät pissa jäljet ja mietin, jos on joku alushousun näköinen, mutta ei liian paksu, niin voisin ehkä kokeilla. Yöllä on enempi sitten tullut. Nyt pesin aamulla omat lakanat. On pari sisarusta. Nuorempia, eivätkä joudu pitämään vaippaa. Siksi en hsluaisi, että näkyy

    • 30v kokemuksella voisin sanoa teippivaippa olis oikee valinta yöksi.
      Tena slip, Attends ja Molicare tuotteista löytyy ainakin. Niitä on eri paksusia ja imukykyisiä.
      Housuvaipat on päiväkäyttöön sopivia mutta öisin itsellä ainakin ollut ohivuotoja.
      Dreamcare.fi on yksi hyvä verkkokauppa ainakin.

    • Anonyymi

      DreamCare kallis.
      Lähetys kulut kovat ja hinnat kalliit.
      Penili.fi halpa. Kannattaa verrata hintoja ja lähetys kuluja.

    • Moi. Kävin katsomassa tuota ehdottamaasi verkkokauppaa. Siellä oli monta kategoriaa. Yhdessä kategoriassa oli kuviollisia vaippoja ja yksi yövaippa, joka näytti ainakin kuvassa tosi ohuelta eikä ns 'vaippamaiselta'. Niissä oli pääkallokuvioita, joka sai näyttämään enempi alusasulta ja merkki oli kai Rearz. Onko noi ihan aikuisille tarkotettu siis? Ja onko niinkuin kuvassa näkyy ohuet ja huomaamattomat? Eikä esim. rapise? Äitini kanssa juteltiin ja sanoi, että jos mulle on mieluisempi joku tollanen ei-niin lapsellisen näköinen niin voi ostaa pari näytettä ja voin niillä esim. alottaa. Mut osaako kukaan sanoa onko noi hyvät??

    • Moi on ne aikuisille myös tarkoitettu , Kannattaa ottaa näytteet ensin ja kokeilla itse sopivat.
      Lähettävät kyllä kaikista näytteet.
      Ovat kyllä hyviä .Olen kokeillu mutta itse olen käyttänyt tenan slip active ultimaa oikeestaan eniten viimeaikoina.

    • Joo. Näytin noita porukoille ja puhuttiin, että jos se ostaa näytteitä niin lupaan ainakin kokeilla. Kai se tilaa näytteitä muistakin, mutta sano et jos noi on semmoset mitä suostun testaamaan niin voi ostaa pari. Mutta kuulemma niin kalliita, että ei osta enempää noita, vaan sitten olis joku muu merkki. Tilataan myös housuvaippoja jos haluun testata päiväkäyttöön. Voisin pelata jalkapalloa ehkä vielä jos ne ei ole hurjan näkyvät vaatteiden alla. Side ei pysy oikein paikoillaan jos liikkuu paljon, eika sit oikein toimi kun noi päiväongelmat on just liikkuessa paljon ja sillon kuitenkin vähän enempi saattaa tulla

    • Joo kokeiluun vaan .
      Kyll se siitä lähttee.
      Oletko tyttö vai poika ? Siteet sopii enempi tyttöjen anatomiaan.
      Mutta ei ne oikein tahdo imeä pissaa riittävästi.

    • Oon poika ite :) pojille on niitä omia siteitä, mutta joo ei ne ole kauheen hyviä. Koitan tänään ehkä kertoo tyttöystävälle tästä. Se ei tiiä ja pelottanu kertoa

    • Rohkeesti vaan kertomaan. Itse olen mies.
      Voihan olla että tilanne selviää ja kastelu loppuu osaltasi.
      Mutta kunnon suojat tarviit tähän tilanteeseen

    • Uskalsin viestillä avautua tyttöystävälle. Sanoin, että en tiedä vielä aionko pitää vaippaa, mutta kastelusta kerroin. En maininnu tuota tuhrimista kuitenkaan. Häntä ei haitannut asia ja kuulemma kannustaa mua pitämään niitä vaippoja ja toivoo, että vaiva parantuis. Sain lisää uskallusta pistää testiin ne!

    • Hienoa
      Tsemppiä jatkoon,
      Kirjoittele ja kerro miten asiat sujuu eteenpäin.

    • Anonyymi

      Ootko halukas juttelemaan jossain enemmän? Onko mitään missä voisin laittaa viestiä?

    • Olen kyllä valmis viestimään.
      Mikä sulle olis paras vaihtoehto?

    • Anonyymi

      Tuli mieleen, että millä tasolla sokeriarvosi ovat ja ovat olleet? Eli onko diabeteksen hoito tasapainossa? Runsaat virtsamäärät voivat altistaa kastelulle.

      Toinen näkökulma on hermovauriot, mitä diabetes aiheuttaa, kuten tiedät. Voisiko siinä olla syy rakon hallinnan vaikeudelle? Sehän on yksilöllistä, mikä kohta on heikko paikka vaurioitumiselle. Jollain silmät, jollain jalat, jollain munuaiset jne.

      Naisille inkontinenssia kehittyy helposti synnytysten myötä, ja jotkut fysioterapeutit ovat erikoistuneet sen hoitoon. Yleensä lantionpohjanharjoitteluohjeita annetaan naisille (naisten rakennehan altistaa ongelmalle muutenkin), mutta todennäköisesti sinäkin hyötyisit siitä, etenkin kun on ponnistelutyyppistä virtsankarkailua.

      Yksi näkökulma on myös se, että jos vaippoja kuluu tietty määrä, niitä saa yhteiskunnan piikkiin. Eli suosittelisin keskustelemaan lääkärissä asiasta siitä näkökulmastakin. Ehkä sinun ei tarvitse maksaa vaippoja itse.

      Eräs asia, josta haluan myös puhua (koska olen seurustellut iäkkäämmän diabeetikkomiehen kanssa), on diabeteksen vaikutus erektioon. Genitaalit ovat ääreisosa, ja siksi altis ääreisverenkierron ongelmille (hermostolliset ja verenkierrolliset syyt) ja siten diabeetikko on myös suuremmassa riskissä vaikeille erektiohäiriöille. Suosittelen, että teet lapset varsin nuorena, jos niitä haluat. Siemensyöksyn saaminen heikkenee samoin kuin erektiokin, jos sellaiseen on taipumusta.

    • Anonyymi

      Löytyykö mishkalta esim kik:iä?

    • Vastailen illalla vielä paremmin tänne. Kiitos hyvistä kommenteista ja vinkeistä. On kyllä melko uusi kik, mutta en niin usein käytä. Otan vaikka uudelleen käyttöön! Nimimerkki on Mishkanos :)

    • Anonyymi

      Laitan sulle mishkas viestiä. Niin keksitään jotain kivaa.

    • Anonyymi

      Täällä kannattaa olla varovainen. Liikkuu vaikka minkälaisia fetissin omaavia.

    • Pitkä tauko kirjottelussa.. Paketti tuli perille ja oon nyt aika omassa rauhassa kokeillut ja miettinyt. Ne mistä aiemmin kirjoittelin ei olleet hyvät. Näytti kuvassa erilaiselta. Kun otti ne käteen näki jo, että naurettavan paksut oli. Lisäksi huomasin, että rapisee liikaa niin en kokeillut päälle edes. Suurin osa oli kyllä aika paksuja omasta mielestä muutenkin. Olikohan se Molicare tai Tena mitä kokeilin yhdeksi yöksi. Vanhemmat jätti koko paketin huoneeseen niin sai rauhassa kokeilla, eikä ole ollut hirveää painostusta. Tosin varmaan tietävät, että olin kokeillut yhden kun paketti oli auki. Ne kyllä hiosti päällä vähän ja vähän kuului ääntä, mutta ei niin pahasti kuin niissä ensimmäisissä mitä katselin.

    • Tena slip active maxi ei juuri rapise ainakaan itsellä.
      Better dry on ihan hyvä mutta aika paksu tosin.

    • Tästä keskustelusta kai on jouduttu poistam

    • Kommentti jäi kesken.. Siis että on poistettu viestejä. En tiedä viitsinkö puhua täällä enää jos tulee haukkuja niskaan tai muuta miksi on poisteltu. En päässyt lukemaan kun tuli vain ilmoitus.

    • Hei
      Mullekkin voi privaa lähettää jos haluut jutella.

    • Anonyymi

      Laitoin tänne ihan asiallisen vastauksen......poistettu
      ...no olkoon sitten

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      548
      4017
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      467
      3464
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3090
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2382
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2240
    6. 227
      1688
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1417
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1329
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1310
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1110
    Aihe