Että, hybrideillä haetaan parempaa suorituskykyä ja samalla pienempiä päästöjä, ja matalampia autoilun kustannuksia (polttoaine)? Mikäli asia on näin, kuten olen antanut itseni ymmärtää, on hyvin vaikea ymmärtää mitä toyota hakee noilla "sporttisilla" hybrideillään..?
Esimerkki:
Toyota Corolla 2,0 hybrid sport touring:
0-100km/8,1s, huippunopeus 180km/h, kulutus (l/100km) 4,9-5,3 CO päästö 110-121g/km
hinta: 31 531€
(https://aineisto.toyota.fi/toyota-fi/download/Uusi_Corolla_tekniset_tiedot_110219.pdf)
Skoda Octavia combi 1,5 tsi:
0-100km/h 8,3s, huippunopeus 220km/h, kulutus (l/100km) 4,9 CO päästö 114g/km
hinta: 30 314€
(https://www.apu.fi/artikkelit/tuulilasin-koeajossa-skoda-octavia-combi-1-5-tsi)
Käytännössä suorituskyky ja päästöt on luokkaa, johon muut valmistajat (esimerkin tapauksessa skoda) pääsevät pienemällä moottorilla, ilman hybritekniikkaa.
Onko nyt niin
51
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tuo Octavian kulutus ja päästöt on vanhan normin mukaan mitattu, joten nuo lukemat eivät ole vertailukelpoisia.
- Anonyymi
Voi pyhä yksinkertaisuus ... kuinka monta kertaa pitää huijata että uskotaan. Kerralla ei näköjään me viesti perille, vaikka pomot istuu vankilassa. Annetaan uusia lukuja ja heti uskotaan ... meni täydestä, uudet pomot tuumaa. Ihmisten hyväuskoisuus on mittaamatonta.
- Anonyymi
Viranomaiset ne uudet luvut antaa, et silleen.
Nuo Toyotan hupihybridit ovat lähinnä vitsejä ja avunhuutoja tehottomuudesta ja osaamattomuuden kehdosta. Anonyymi kirjoitti:
Viranomaiset ne uudet luvut antaa, et silleen.
Nuo Toyotan hupihybridit ovat lähinnä vitsejä ja avunhuutoja tehottomuudesta ja osaamattomuuden kehdosta.Tehokkuus on vain yksi auton ominaisuuksista, ja ei mitenkään tärkeimmästä päästä kaikille kuskeille, riippunee kuskin iästä paljon. Toyotan osaaminen hybrideistä on maailman huippua, kenties parhainta, sitä tuskin kukaan pystyy kiistämään. Osaaminen ei ole sama kuin auton teho/kiihtyvyys/huippunopeus.
- Anonyymi
Valitettavasti muut ovat menneet jo aikaa siteen ohi hybridtekniikassa, mm. jopa korealaiset.
- Anonyymi
Aurinkokuningas kirjoitti:
Tehokkuus on vain yksi auton ominaisuuksista, ja ei mitenkään tärkeimmästä päästä kaikille kuskeille, riippunee kuskin iästä paljon. Toyotan osaaminen hybrideistä on maailman huippua, kenties parhainta, sitä tuskin kukaan pystyy kiistämään. Osaaminen ei ole sama kuin auton teho/kiihtyvyys/huippunopeus.
"Osaaminen ei ole sama kuin auton teho/kiihtyvyys/huippunopeus"
Olet aivan oikeassa. Yleinen laatuvaikutelma (materiaalit), ohjattavuus jne.
Lisäksi olisi hienoa ettei Toyoyta olisi kuin Älvari. Autoa myydään ota tai jätä periaatteella. Mitään jokainen parkkipaikalla ihan samanlainen eikä ja varustelistoilta puuttuu vaikka ja mitä. Kun täysin bulkkina noita tehdään niin luulisi hinnankin olevan huomattavasti halvempi. Nyt jopa korkeampi kuin kilpailijoilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valitettavasti muut ovat menneet jo aikaa siteen ohi hybridtekniikassa, mm. jopa korealaiset.
Ajoin muutama kuukausi sitten Niron ja eipä ole hybriditekniikaltaan Toyotan veroinen. Liekö syynä vaihteisto vai pienitilavuuksinen moottori. Mutta kyllä perinteisen koppakoslakansanvaunun silti voittaa kaupunkiajossa.
- Anonyymi
Aurinkokuningas kirjoitti:
Tehokkuus on vain yksi auton ominaisuuksista, ja ei mitenkään tärkeimmästä päästä kaikille kuskeille, riippunee kuskin iästä paljon. Toyotan osaaminen hybrideistä on maailman huippua, kenties parhainta, sitä tuskin kukaan pystyy kiistämään. Osaaminen ei ole sama kuin auton teho/kiihtyvyys/huippunopeus.
Tuon tojon päästöt on järkyttävän suuret, hybridiä markkinoidaan polttomoottoriautoa ympäristöystävällisempänä,, kuitenkin päästöt on samaa luokkaa mihin muut pääsevät käyttäen pelkkää polttomoottoria.
- Anonyymi
Aurinkokuningas kirjoitti:
Tehokkuus on vain yksi auton ominaisuuksista, ja ei mitenkään tärkeimmästä päästä kaikille kuskeille, riippunee kuskin iästä paljon. Toyotan osaaminen hybrideistä on maailman huippua, kenties parhainta, sitä tuskin kukaan pystyy kiistämään. Osaaminen ei ole sama kuin auton teho/kiihtyvyys/huippunopeus.
Mitä huippua on siinä, että hybriditekniikalla varustettu auto kuluttaa polttoainetta saman verran kuin vastaavan kokoinen saman suorituskyvyn omaava polttomoottoriauto? Itse tulkitsisin moisen näytteeksi osaamattomuudesta.
Anonyymi kirjoitti:
Mitä huippua on siinä, että hybriditekniikalla varustettu auto kuluttaa polttoainetta saman verran kuin vastaavan kokoinen saman suorituskyvyn omaava polttomoottoriauto? Itse tulkitsisin moisen näytteeksi osaamattomuudesta.
No herra voi tulkita miten haluaa. Kulutuksen pienentämistä on haettu kahdella eri kehityspolulla, Toyota hybrideillä ja jotkut muut pienillä turbomoottoreilla, lopputulos molemmilla pitkälti sama. Kummallakin vaihtoehdolla on sitten hyvät ja huonot puolensa, joista täällä enemmän jauhettu kuin tarpeeksi. Molemmille on omat ostajakuntansa, joilla erilaiset vaatimukset autoilleen. Hyvä että on vaihtoehtoja.
- Anonyymi
Aurinkokuningas kirjoitti:
No herra voi tulkita miten haluaa. Kulutuksen pienentämistä on haettu kahdella eri kehityspolulla, Toyota hybrideillä ja jotkut muut pienillä turbomoottoreilla, lopputulos molemmilla pitkälti sama. Kummallakin vaihtoehdolla on sitten hyvät ja huonot puolensa, joista täällä enemmän jauhettu kuin tarpeeksi. Molemmille on omat ostajakuntansa, joilla erilaiset vaatimukset autoilleen. Hyvä että on vaihtoehtoja.
Edelleen jankutat paskaa, vastaa nyt yksinkertaiseen kysymykseen;
Mitä huippua on siinä, että hybriditekniikalla varustettu auto kuluttaa polttoainetta saman verran kuin vastaavan kokoinen saman suorituskyvyn omaava polttomoottoriauto?
Itsekin toteat, että hybridin tarkoituksena on ollut hakea kulutuksen pientämistä, mutta kun se vaan ei näytä tojolta onnistuvan. Anonyymi kirjoitti:
Edelleen jankutat paskaa, vastaa nyt yksinkertaiseen kysymykseen;
Mitä huippua on siinä, että hybriditekniikalla varustettu auto kuluttaa polttoainetta saman verran kuin vastaavan kokoinen saman suorituskyvyn omaava polttomoottoriauto?
Itsekin toteat, että hybridin tarkoituksena on ollut hakea kulutuksen pientämistä, mutta kun se vaan ei näytä tojolta onnistuvan.Voi turhuutta. Jos pakko nyt jotain plussaa hybridistä sanoa, johon seuraavaksi takerrut, niin matala viritteisempi ja yksinkertaisempi kone, kestävä voimalinja cvt-vaihteistolla. Vähemmän kuluvia komponenttejä konehuoneessa.
- Anonyymi
Aurinkokuningas kirjoitti:
Voi turhuutta. Jos pakko nyt jotain plussaa hybridistä sanoa, johon seuraavaksi takerrut, niin matala viritteisempi ja yksinkertaisempi kone, kestävä voimalinja cvt-vaihteistolla. Vähemmän kuluvia komponenttejä konehuoneessa.
Miinuksena kuluva hybriditekniikka ja eritoten akusto, ja kun akusto kuluu niin bensiinin kulutus ja sitä myöden päästöt kasvavat...
Hybrideillä haetaan vain ja ainoastaan kulutussäästöjä, jotka korreloi päästöihin ja sitä kautta verotukseen.
- Anonyymi
Kyllä ja lisäksi suorituskyvyn kustannuksella, eli downsiftauksella.
- Anonyymi
Aika tehokkaita monet hybridit kyllä on.
Anonyymi kirjoitti:
Aika tehokkaita monet hybridit kyllä on.
Voi olla tehoakin, mutta jos se olisi päätarkoitus niin sitä saa helpomminkin.
- Anonyymi
Edelleen tojon hybridit kulkevat 100% bensalla ja hybridi-sana on vain mainososaston silmänkääntötemppu. Jos haluaa oikeasti pienempiä päästöjä niin ladattavat autot ovat ainoa ratkaisu.
https://www.youtube.com/watch?v=3YVU186eJC4 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleen tojon hybridit kulkevat 100% bensalla ja hybridi-sana on vain mainososaston silmänkääntötemppu. Jos haluaa oikeasti pienempiä päästöjä niin ladattavat autot ovat ainoa ratkaisu.
https://www.youtube.com/watch?v=3YVU186eJC4Mun hybridi Volvo ei tarvii bensaa tipan tippaa ja hyvin liikkuu. Eli väitteesi ei pidä paikkaansa. Toistan siis 0% bensaa ja hyvin pelittää.
- Anonyymi
"Hybrideillä haetaan vain ja ainoastaan kulutussäästöjä, jotka korreloi päästöihin ja sitä kautta verotukseen."
Niinpä, mutta kuten aloituksen esimerkistä voi huomata, tämä ei käytännössä toyotan kohdalla toteudu. Voidaan siis kyseenalaistaa toyotan hybridin funktio, onko tarkoitus toimia vain egobuustina "mukavihreille"?
- Anonyymi
Muut merkit sentään haluavat pitää paremmin suorituskykyä yllä verrattuna tuhnuun Toyotaan.
- Anonyymi
Paremmat merkit hakevat myös lisää suorituskykyähybridtekniikasta, mutta Toyota kun ei osaa tehdä tehokkaita ja puhtaita polttomottoreita niin tuollaisia tuhnuja ne sitten on. No Toyotalla suurin syy surkeisiin voimalinjoihin on säästöt tuotannossa ja kun auto pitää tehdä mahdollisimman halvalla, niin tuollaisia ne sitten on.
Kaikenlaista sitä haetaan, useimmiten turhaan.
- Anonyymi
Ettekö te nuijat tajua että suorituskyky = pienet päästöt ! Pieni kulutus ja pienet päästöt ovat tärkeimmät asiat niin Toyotalle kuin meille autojen omistajillekin. Millään muulla ei ole mitään väliä.
- Anonyymi
Suorituskyky ja pienet päästöt ei ainakaan tojotan kohdalla täyty , pikemminkin suorituskyvytön ja pienet päästöt on oikein..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suorituskyky ja pienet päästöt ei ainakaan tojotan kohdalla täyty , pikemminkin suorituskyvytön ja pienet päästöt on oikein..
Et helpolla tajua ... suorikyky on sama asia kuin pienet päästöt !
Anonyymi kirjoitti:
Et helpolla tajua ... suorikyky on sama asia kuin pienet päästöt !
Nooh, pieni kulutus on yksi suoritusarvoista. Niitä on myös kiihtyvyys, hidastuvuus, huippunopeus jne.
- Anonyymi
Jos pieni kulutus ja päästöt on ainoa tärkeä asia autoa valitessa, niin sitten ne on. Turha on puhua mukavuudesta tai suorituskyvystä mitään. Tojohenkilön on vain vaikea tajuta, että on paljon ihmisiä joille mahdollisimman halvalla pääseminen ei ole autonvalinnan peruste .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos pieni kulutus ja päästöt on ainoa tärkeä asia autoa valitessa, niin sitten ne on. Turha on puhua mukavuudesta tai suorituskyvystä mitään. Tojohenkilön on vain vaikea tajuta, että on paljon ihmisiä joille mahdollisimman halvalla pääseminen ei ole autonvalinnan peruste .
Ei pienipäästöisen ja normi-ihmisen kukkarolle sopivan auton tarvitse välttämättä olla etana-luokassa suorituskyvyn suhteen.
VW ID.3 on nollapäästöinen, maksaa 30.000 euroa ja pinkaisee 0-100 kmh 8,1 sekuntia. Tojota pelaa vanhaa peliä vanhoilla polttiskorteilla. Maailma on mennyt eteenpäin siitä kun tojo "keksi" hybridin reilut 20 vuotta sitten. - Anonyymi
Aivan, Toyotasedälle riittää usko ja toivo pienistä kuluista ja pettymyksen hän nielee nöyränä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pienipäästöisen ja normi-ihmisen kukkarolle sopivan auton tarvitse välttämättä olla etana-luokassa suorituskyvyn suhteen.
VW ID.3 on nollapäästöinen, maksaa 30.000 euroa ja pinkaisee 0-100 kmh 8,1 sekuntia. Tojota pelaa vanhaa peliä vanhoilla polttiskorteilla. Maailma on mennyt eteenpäin siitä kun tojo "keksi" hybridin reilut 20 vuotta sitten.Joo..mitenhän tuota sais takaisin luoton näihin VAG vehkeisiin.
Uskaltaskohan tuota kokeilla vielä kerran. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo..mitenhän tuota sais takaisin luoton näihin VAG vehkeisiin.
Uskaltaskohan tuota kokeilla vielä kerran.Jos joskus löydät luoton takaisin niin laita nimesi jonon jatkoksi. Varauslista on jo nyt pitkä ja toimitusajat sen mukaiset.
Jos luottamusta ei sun osalta läydy niin varauslista on todella pitkä joka tapauksessa. Vahva voittaja ja game changer kyseessä. - Anonyymi
Toyota on Frontrunner, jota kaikki muut seuraavat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on Frontrunner, jota kaikki muut seuraavat
Ainoastaan jonojen keulassa maantiellä. Tekniikassa Tojo on aina ollut perässähiihtäjä. Tällä hetkellä VW on esitellyt jo toisen sukupolven sähköautonsa kun Tojolta puuttuu sähköautot kokonaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos joskus löydät luoton takaisin niin laita nimesi jonon jatkoksi. Varauslista on jo nyt pitkä ja toimitusajat sen mukaiset.
Jos luottamusta ei sun osalta läydy niin varauslista on todella pitkä joka tapauksessa. Vahva voittaja ja game changer kyseessä.No ei odottaminen ole uutta.tammikuussa tilasin auton ja syys-lokakuussa pitäis tulla.
- Anonyymi
VW-Rockissa on pitkä toimitusaika kun eräs softa piti korjata niin että sitä ei kukaan huomaa. Nyt softa ladataan pilvipalvelun kautta aina kun joku avaa konepellin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pienipäästöisen ja normi-ihmisen kukkarolle sopivan auton tarvitse välttämättä olla etana-luokassa suorituskyvyn suhteen.
VW ID.3 on nollapäästöinen, maksaa 30.000 euroa ja pinkaisee 0-100 kmh 8,1 sekuntia. Tojota pelaa vanhaa peliä vanhoilla polttiskorteilla. Maailma on mennyt eteenpäin siitä kun tojo "keksi" hybridin reilut 20 vuotta sitten.Kerropa, milloin olet tilanteessa, jossa voit kiihdyttää 0-100 kmh ja olet ennen auton käynnistymistä ollut laillisesti pysäköitynä. Arkiliikenteessä kiihdytys tapahtuu yleimmin 40 kmh rajoitusalueella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pienipäästöisen ja normi-ihmisen kukkarolle sopivan auton tarvitse välttämättä olla etana-luokassa suorituskyvyn suhteen.
VW ID.3 on nollapäästöinen, maksaa 30.000 euroa ja pinkaisee 0-100 kmh 8,1 sekuntia. Tojota pelaa vanhaa peliä vanhoilla polttiskorteilla. Maailma on mennyt eteenpäin siitä kun tojo "keksi" hybridin reilut 20 vuotta sitten.Arvaa kiinnostaako tuollainen pikkunen sähkis,tai päästöt/kulutus yhtää.
Oma bensahybridi kiihtyy 0-100 5.5 sekkaa ja vie päälle 7 rauhallisessa ajossa.
Ja on toitsukonsernin tekele.
- Anonyymi
Jos on järkevä rahan käytössä eikä halua tulla huijatuksi eikä varautua jatkuvaan öljyllä lotraamiseen niin konsernikulkineet kannattaa jättää ostamatta. On jo liian kuuluisaksi tullut näistä"ominaisuuksista" Hybridi tuntuisi fiksulta ratkaisulta nykytilanteessa mutta kun vanhaakaan ei saa millään ajamalla loppumaan. Kestää, kestää vaan vuodesta toiseen. Kohtapuolin kymmenes vuosi jo menossa ilman remppaa. Merkkiä en paljasta mutta petteri kyllä tietää kun se merkki saa hänet pois tolaltaan. On saanut jo monta kertaa . Sitä ruostumisen alkamista nyt olen odotellut kun palstapäivystäjä on sitä niin monta kertaa tuonut esille ja hän kyllä tietää kun täällä työkseen päivystää.
- Anonyymi
Terot ei enää muuta puolustusta keksi kuin vw öljynkulutus kun se on jo menneitä aikoja ei uudet vw enää syö oljyjä ..eivätkä ruostu ainakaan tohjoa nopeammin..
- Anonyymi
Nää konserninylistäjät luulee että ei oo ajettu/omistettu kyseisiä merkkejä.
Ei kiinnosta enää yhtää ne kikottimet. - Anonyymi
Vanha vaggine toiminut hyvin mutta ei ollut enää luottoa uusiin. Siksi merkki vaihtui hybriditojotaan. Ei tarvii enää mietiskellä hajoaako vai ei, vain ajaa ja vieläpä ihan mukavasti.
- Anonyymi
Takana yli 30 vuotta autoilua monella eri merkillä. Kilometreja kertynyt pahimmillaan yli 40.000 km per vuosi. En ole koskaan miettinyt että hajoaako auto vai ei. Ei ole hajonnut. Miten tojokuskit tuhlaavat aikaansa tuollaisen miettimiseen? Tälläkin kaverilla vaggine oli toiminut hyvin mutta murehteminen sai ostamaan toyotan. Olen muutaman Tojon koeajanut mutta on sellaisia rimpuloita että kauppaan ovat jääneet. Tietysti jos elämäntehtävänä on murehtia kaikkea niin kai se tojo sitten on hyvä valinta.
- Anonyymi
Vaggine firma kusettaa niin pahasti että nyt tuli raja vastaan. DSG , TSI , Diesel ... never agen. Ikänä en ole vagginee omistanu enkä toista kertaa osta.
- Anonyymi
Tojotisti elää eläämäänsä pelon kautta ja kaikki edistys on vähintäänkin epäilyttävää.
- Anonyymi
Toyon hybridi kulkee 180 ja kiihtyy 8,3 niin ne riittää suomen teille vai ajatteko monestikkin yli 180kmh? :D Mulla auto mikä kiihtyy hitaammin 0-100 eikä mulla ole koskaan mitään ongelmia ohittaa eikä pysyä muiden perässä motarilla niin en tarvi nopeampaa autoa. Rahasta se ei ole kiinni. En vaan tuhlaa sellaiseen mitä en tarvi. Mulla ei ole toyotaa eikä hybridit kiinnosta mutta kunhan totesin.
- Anonyymi
Minullakin on Lexus merkkinen auto, todella hyvin tehty ja viimeistelty sekä mukava ja helppo ajettava.
- Anonyymi
Toyota on urheilullinen mutta silti kuluttaa vähän ja päästöt ovat hyvin pienet.
- Anonyymi
Se nyt ei ole urheillullinen kun työnnettäessä.
- Anonyymi
Joka päivä olemme lähempänä sitä päivää, kun polttisten myynti kielletään mutta samalla myös itsestään lataavien kieltopäivä lähestyy. Yli 100 g/km CO2 arvot eivät kelpaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2251968Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101758Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse551237Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801065Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17998TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15940- 46855
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89854- 70802
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42784