Maikkarin uutisantia pattayalta.

Anonyymi

Lomamatkalla oleva Jyrki ajeli pitkin Pattayan uimarantoja ja järkyttyi tyrmäävästä hajusta: "Tarjoilija osoitti merta ja sanoi, että tuolla on iso vessa"

– Ei kyllä tehnyt mieli mennä uimaan, haju oli ihan hirveä. Ei siellä muitakaan ihmisiä ollut, Karhunen kommentoi tilannetta MTV Uutisille.

Karhunen oli ajanut naisystävänsä kanssa Jomtien Beachin päästä päähän. Rannan alkupäässä haju oli tuntunut hieman, mutta pidemmälle mentyä se paheni lähes sietämättömäksi.

– Se oli kyllä ihan kauhea se haju.

Jomtien Beachilla vesi oli Karhusen mukaan heidän vierailleessaan siellä vielä ihan tavallisen näköistä. Na Chom Thianin rannan vesi on PBS:n mukaan värjäytynyt mustaksi.

Lue myös: Ällöttävä yllätys sulki rantoja Thaimaan Pattayalla – saastuneeksi epäilty merivesi on värjäytynyt mustaksi ja haisee
Pattaya on Thaimaan suurimpia turistikohteita, missä merenlahden saastuminen on ollut ongelma jo pidempään.

Vedestä saa ihottumaa
Rannan loppupäässä on ravintola, johon suomalaispariskunta pysähtyi.

– Kysyttiin tarjoilijalta, että missä on vessa, niin hän näytti merta. Sanoi, että tuolla on iso WC, haisee jo valmiiksi pahalta. Vitsillä hän sen sanoi ja näytti sitten oikeaa vessaa.

Haju tuli suoraan merivedestä. Paras sana sen kuvailuun oli viemäri.

Karhusella on Thaimaassa paikallinen tuttavapariskunta, joka omistaa baarin rannalla.

– Kysyimme heiltä, että voisimmeko mennä uimaan Jomtien Beachille? He sanoivat, että ei kannata, sieltä saa ihottuman.

Paikallisten mukaan Jomtienin vesi on ollut jo kauan tässä tilassa.

Pattayassa jätevedet lasketaan suoraan veteen. Karhunen kertoo paikallisten sanoneen, että jos haluaa mennä hyvälle, puhtaalle rannalle uimaan, Pattaysta pitäisi ajaa tunnin.

Jätevesilaitos rakennettiin suodattamaan hotellien ja muiden yritysten jätevesiä. Vähän käyttöönoton jälkeen toimintaan tuli kuitenkin ongelmia ja puutteellisen huoltobudjetin takia jätevesilaitos hylättiin.

22

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitähän ne meinaa asialle tehdä. Olen lopettanut thaimaan matkailun.
      Vietnam filpparit ja kambodza on vaan ajaneet ohi thaikku ei ole edes enään halpa.

      • Anonyymi

        Niinkö resupetteri aiot, anna mennä vaan jos helpottaa, mulla varasti kerran hesan kauppatorilla lihiksesta lokki nakin, mutta en aio kostaa sitä helsingin kaupungille, vaikka mieli joskus tekisi, tämä on matkailupalsta ja täällä annetaan oikeaa tietoa palstan kohteesta, ja avaus on erinomaista infoa pattayasta, jokainen joka on edes pattayalla tietää että rannat on erittäin paskasia, kaikki jätteet kaadetaan mereen. valtavasti avoviemäreitä jota sateessa ohjataan mereen, paikka ei mitenkään voi olla puhdan miljoonien tonnien paskakuormituksen takia, jotka kaikki ovat päätyneet mereen, ja resuperse itkee hua hinin rannalla olevaa hevosen paskaa... mittasuhdetta hieman myydän...
        T:NumBall


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö resupetteri aiot, anna mennä vaan jos helpottaa, mulla varasti kerran hesan kauppatorilla lihiksesta lokki nakin, mutta en aio kostaa sitä helsingin kaupungille, vaikka mieli joskus tekisi, tämä on matkailupalsta ja täällä annetaan oikeaa tietoa palstan kohteesta, ja avaus on erinomaista infoa pattayasta, jokainen joka on edes pattayalla tietää että rannat on erittäin paskasia, kaikki jätteet kaadetaan mereen. valtavasti avoviemäreitä jota sateessa ohjataan mereen, paikka ei mitenkään voi olla puhdan miljoonien tonnien paskakuormituksen takia, jotka kaikki ovat päätyneet mereen, ja resuperse itkee hua hinin rannalla olevaa hevosen paskaa... mittasuhdetta hieman myydän...
        T:NumBall

        "täällä annetaan oikeaa tietoa",.. kyllä nyt pistit taas palstan paskanpuhuja.. huh huh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "täällä annetaan oikeaa tietoa",.. kyllä nyt pistit taas palstan paskanpuhuja.. huh huh.

        Mene sinä poju niille puluille kostamaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö resupetteri aiot, anna mennä vaan jos helpottaa, mulla varasti kerran hesan kauppatorilla lihiksesta lokki nakin, mutta en aio kostaa sitä helsingin kaupungille, vaikka mieli joskus tekisi, tämä on matkailupalsta ja täällä annetaan oikeaa tietoa palstan kohteesta, ja avaus on erinomaista infoa pattayasta, jokainen joka on edes pattayalla tietää että rannat on erittäin paskasia, kaikki jätteet kaadetaan mereen. valtavasti avoviemäreitä jota sateessa ohjataan mereen, paikka ei mitenkään voi olla puhdan miljoonien tonnien paskakuormituksen takia, jotka kaikki ovat päätyneet mereen, ja resuperse itkee hua hinin rannalla olevaa hevosen paskaa... mittasuhdetta hieman myydän...
        T:NumBall

        Harmillista ja harmittavaa että on poistettu viesti johon NumBall ilmeisen kiukustuneena vastaa.

        On kuitenkin todettavissa ja todistettavissa, että kyllä jollakin tapaa ovat Pattayan viskaalit ja vastaavat hölmöilleet.

        On myös mielestäni niin että jotta jotkut hevosen munkit jollakin Hua Hinin rannalla eivät ole verrannollisia tähän esille nousseeseen ongelmaan mitä Pattayan rantoihin tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene sinä poju niille puluille kostamaan...

        Olet vissiinkin niin tyhmä ettet tajunnut että siinä lintutarinassa parodioitiin sinua ja aivan järjenvastaista toimintaasi?
        En koskaan ole kuullut enkä lukenut kaltaisestasi tyypistä joka täysin työkseen vainoaa ja trollaa jotakin tiettyä matkailukohdetta 365 päivää vuodessa ja 15-18 tuntia vuorokaudessa.

        Tajuatko että olet tehnyt tätä 4,5 vuotta joka päivä?
        1640 päivää. Et ole ollut yhtäkään päivää pois Pattaya-palstalta.
        1640 päivää kun kerrotaan keskimääräisellä, vaikkapa 50 kirjoituksella, niin olet julistanut tätä Pattaya-kampanjaasi vähintään 83000 kertaa.
        Ei kukaan voi olla tuollainen haloo???

        Ajattele mitä kaikkea olisit voinut tehdä tuolla ajalla minkä olet käyttänyt tähän kampanjaasi jolla syydät lokaa? Hillary Clinton oli pari vuotta katkera Donald Trumpille kaikin keinoin, mutta hänkin lopetti. Sinä olet jatkanut viisi vuotta kohta ja vauhti senkuin kiihtyy.

        Mitä ihmettä sinä kuvittelet saavasi aikaiseksi? En tajua eikä kukaan muukaan tajua. Ei voi olla totta että tämä on ainoa harrastuksesi, mutta niin se vaan näyttää olevan. Mitä ihmettä sinulle on tapahtunut ja millainen lääkitys?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet vissiinkin niin tyhmä ettet tajunnut että siinä lintutarinassa parodioitiin sinua ja aivan järjenvastaista toimintaasi?
        En koskaan ole kuullut enkä lukenut kaltaisestasi tyypistä joka täysin työkseen vainoaa ja trollaa jotakin tiettyä matkailukohdetta 365 päivää vuodessa ja 15-18 tuntia vuorokaudessa.

        Tajuatko että olet tehnyt tätä 4,5 vuotta joka päivä?
        1640 päivää. Et ole ollut yhtäkään päivää pois Pattaya-palstalta.
        1640 päivää kun kerrotaan keskimääräisellä, vaikkapa 50 kirjoituksella, niin olet julistanut tätä Pattaya-kampanjaasi vähintään 83000 kertaa.
        Ei kukaan voi olla tuollainen haloo???

        Ajattele mitä kaikkea olisit voinut tehdä tuolla ajalla minkä olet käyttänyt tähän kampanjaasi jolla syydät lokaa? Hillary Clinton oli pari vuotta katkera Donald Trumpille kaikin keinoin, mutta hänkin lopetti. Sinä olet jatkanut viisi vuotta kohta ja vauhti senkuin kiihtyy.

        Mitä ihmettä sinä kuvittelet saavasi aikaiseksi? En tajua eikä kukaan muukaan tajua. Ei voi olla totta että tämä on ainoa harrastuksesi, mutta niin se vaan näyttää olevan. Mitä ihmettä sinulle on tapahtunut ja millainen lääkitys?

        Lerpatusta yli 500.000

        On ihmisiä jotka huomaavat vain toisten toimintaa, ei omaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lerpatusta yli 500.000

        On ihmisiä jotka huomaavat vain toisten toimintaa, ei omaansa.

        Perjantaipäivystys menossa lerpalla ja jatkunee tuonne 22.30 saakka. Sitten pikku unet ja eturauhanen herättää sitten aamu kolmen maissa heittämään pari kommettia jossa lukee resupetteri.
        Seiskalta tulee puuro, josta alkaa kokopäivätoiminen trollaaminen, pattaya-uutisten etsiminen, vanhojen viestien koluaminen, uusien viestien kopioiminen, omiin kopioihin vastaaminen ja uusien aloitusten leipominen, epämukavien viestien poistattelu, esiintyminen erilaisina hahmoina, satujahdeilla mahtailu, eri paikkakunnilla satuseikkailut jne kunnes kaikki alkaa taas alusta. Joka päivä. Joka viikko. Joka kuukausi ja joka vuosi.

        Sellainen on lerpan elämä. Se on täällä ja muuhun ei jää aikaa. Lerpattelu loppuu muutamassa tunnissa kun lopetat paskanjauhannan ja turhanpäiväisen mustamaalaamisen, joka ei johda mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perjantaipäivystys menossa lerpalla ja jatkunee tuonne 22.30 saakka. Sitten pikku unet ja eturauhanen herättää sitten aamu kolmen maissa heittämään pari kommettia jossa lukee resupetteri.
        Seiskalta tulee puuro, josta alkaa kokopäivätoiminen trollaaminen, pattaya-uutisten etsiminen, vanhojen viestien koluaminen, uusien viestien kopioiminen, omiin kopioihin vastaaminen ja uusien aloitusten leipominen, epämukavien viestien poistattelu, esiintyminen erilaisina hahmoina, satujahdeilla mahtailu, eri paikkakunnilla satuseikkailut jne kunnes kaikki alkaa taas alusta. Joka päivä. Joka viikko. Joka kuukausi ja joka vuosi.

        Sellainen on lerpan elämä. Se on täällä ja muuhun ei jää aikaa. Lerpattelu loppuu muutamassa tunnissa kun lopetat paskanjauhannan ja turhanpäiväisen mustamaalaamisen, joka ei johda mihinkään.

        Kahden rivin kommentilla vastinetta 12 riviä, kuka työllistetty?


    • Anonyymi

      Olen käynyt Pattayalla sellaset 18 kertaa. Puolet matkoista ollut vain 2 viikkoa, puolet 4-8 viikkoa. En ole rantaihminen. Olen käynyt meressä noilla kaikilla kerroilla meressä vaan sellaset kymmenisen kertaa yhteensä. Yhden kerran oli huonolaatuinen vesi jompparilla.
      Vesijeteillä ajellut muutaman kerran ja liitovarjolla lentänyt pari kertaa. Saariretkillä varmaan viidesti.

      Rantatuoleissa olen huilaillut, hörpännyt veden tai bissen ja tullut hierotuksi muutaman kerran. Kynnet on leikelty varmaan joka matkalla kerran.
      Meri on kaunis ja rauhoittava elementti vaikka siellä ei uisikaan. Auringonlaskut on Pattayalla upeita.
      Yritän aina ottaa korkealta huoneen merinäköalalla. Siitä maksaa mielellään vähän lisähintaa.

      Harmi että siellä on onnettomuus käynyt nyt mutta kyllä se siitä hoituu.
      Itselle ei koskaan ole ollut mitään merkitystä eikä haittaa veden laadulla. Hotellien altaat on olleet jokapäiväinen vierailun kohde yleensä pienen juomapuolen kera.
      Rannat on olleet aina siistit kun olen ollut. En ole nähnyt roskaa enkä tuntenut hajuhaittoja.

      Joulukuussa vasta seuraava Pattayan loma. Muuallakin tulee käytyä aina samalla.
      Pattaya ei käsittääkseni ole rantalomakohde vaikka rannalla onkin. Rantalomakohteet on passiivisille lomailijoille kun Pattaya on aktiivisille monipuolinen kohde ja rantakin täysin toimiva jos ei niin huonoa säkää satu että tulee onnettomuus just silloin kun rantalomalla on. Ei sekään mikään maailmanloppu ole eikä katastrofi. Tilapäinen harmi vain.

      • Anonyymi

        Missä lienet asuvasi ja jos siellä sattuisi "tilapäinen harmi", väitän tekstisi olevan toinen.


      • Anonyymi

        voiko paskasta saada rabieksen, hi viruksen siitä voi saada


      • Anonyymi

        Kahdella vain on vaimot, resupettereillä korkeintaan kahdesti vuodessa vuokravosuja.


    • Anonyymi

      Onko pattaya paras paikka harjoittaa viemärisukellusta, meitä on kuuden sukeltajan seurue ämmänsuon jätehuoltoasemalta, haluaisimme kokemusta hieman hankalimmista paikoista, vaikka pattayan uimarannasta, mikäli varusteemme tulevat liian kalliiksi, kuljettaa thaimaahan, ne painavat 86 kiloa sukeltaja mistä voi vuokrata vastaavat.

      • Anonyymi

        Meri on uintikelpoinen taas ja uintikielto on poistettu ja vanha viemäri korjataan niin ettei sieltä enää tulvissakaan tule vahinkoa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linkki uutiseen
        https://www.pattayaone.news/swimming-ban-lifted-pattaya/

        Kaikki on ok ja tänään festarit beachillä

        Kaikki pattayalaiset tänään paikalle juhlimaan! Saattaa olla että tämä perinne poistuu jossakin välissä kun vanha kuningas aikanaan unohdetaan ja siirrytään uusiin aikoihin. Kannattaa juhlia nyt!


      • Anonyymi

        Muista sukelluspuku ja hyvä vakuutus, eikä ole haittaa jos paskanhaju ei haittaa.


    • Anonyymi

      Onko sääntöjenmukaista kopioida suoraan tekstiä tänne kuten (Senssun?) aloituksessa on tehty?

    • Anonyymi

      Onko Senssu tuo usein palstalla mainittu mulukku?

      • Anonyymi

        Kukkiiko Senssun kuksassa hiivakukkaset vai mikä häntä hiertää?


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      57
      2926
    2. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      998
    3. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      13
      997
    4. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      886
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      84
      844
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      771
    7. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      95
      729
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      660
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      86
      615
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      585
    Aihe