JR:n sulkakynä

Anonyymi

Sulkakynä on pron sivulla jälleen kommentoinut. Kukapa kissan hännän nostaisi kuin kissa itse. Arvostelua tulee joka kirjoituksessa muita kohtaan ja muu unohtuu. Muistelen kuitenkin, että esim. jotain häikkää oli taloudenpidossa kommentaattorin ollessa kirstun vartijana. Eihän siitä tarvinnut kneuvostolle tai kvaltuustolle kertoa jos rahat on loppu ja omistaan pistää. Lehdet kyllä sitten kertoivat senkin valtuutetuille ja seurakuntalaisille. Unohtui tuommoinen pikkuseikka kiireiseltä remonttimieheltä. Jotain muutakin oli, jos muistelisin.
Kommentaattori on sitä mieltä että pienessä seurakunnassa työntekijöiden tulee tehdä kaikkea mahdollista työtä. Mutta eihän se nyt niin mene. Jotain rotia siihen tuo onneksi työehto- ja työsopimukset. Ei työ mitään talkootyötä ole ja jokaisella on omat vastuualueensa.

40

841

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tänä päivänä te-keskus, kela ja verottaja kyllä puuttuvat vapaaehtoistyöhönkin. varsinkin jos siitä yrittää laskuttaa. Paras vaihtoehto on eläke.

• Anonyymi

Ja Vaittisen videot. Minä, minulle, minun, mutu ja sitten jatkuu jos, kun, ehkä, luultavasti jne.

• Anonyymi

Ja taas on tänään kommentoitu fb:ssa osoittaen kertakaikkista ymmärtämättömyyttä tai sitten tahallista asioiden vääristelyä mm. koskien vt. kirkkoherran nimittämistä Konnevedellä.

• Anonyymi

Miten liittyy Pro Konneveden sivuille pankin henkilökunnan soimaaminen? Eiköhän oikea osoite olisi ollut antaa palaute suoraan ao henkilölle tai pankin johdolle. Näyttää siltä, että tämä sulkakynä ei paljon mieti kirjoittamisiaan.. Toisaalta ensimmäisessä kommentissaan ensin toteaa, ettei oikein voi kommentoida, mutta kommentoi kuitenkin. Onkohan sulkakynä koskaan miettinyt mitä tulee kirjoittaneeksi, asioista kun ei kuitenkaan tiedä. Kehittämisen varaa on hänelläkin. Lauseiden ja sanojen määrä kun ei tuo laatua kirjoitteluun.

• Anonyymi

Ei myöskään kunnansihteeriä koskeva 'uutisointi' mielestäni kuulu Pron sivulle. Taitaakin olla varsinainen juorupalsta. Tarkoitusperät jäävät kyllä kovin epämääräisiksi.

• Anonyymi

Voi veljet tuota pron sivustoa. Siinä on oiva esimerkki siitä, miten joku huppana latelee omia ns. totuuksia ja sitten joukko samanhenkisiä peukuttaa ja kommentoi ja alkaa uskomaan lukemaansa.

• Anonyymi

Aika monta työntekijää on seurakunnasta lähtenyt niiden vuosien aikana kun on kiehunut ja kuohunnut. Kaikki muut ovat oivaltaneet se, ettei työnantajaa, työntekijää tai työhön liittyviä asioita huudella työsopimuksen aikana, eikä sen jälkeenkään. Se kuuluu yleiseen työsopimukseen. Paljon on sulkakynällä vielä opittavaa.

• Anonyymi

Jokohan on valjennut sulkakynälle, että tietty selonottovelvollisuus koskee myös yksityishenkilöä. (KS 8. 6.). Niin paljon on julkisissa kirjoituksissa omia arveluita. Kyllä kannattaakin miettiä mitä kirjoittelee.

• Anonyymi

Tekstistä päätellen sulkakynä kuunnellut Vaittisen videoita ihan riittävissä määrin.
        Minä, minulle, mutu ja sitten jos, kun, ehkä, luultavasti, todennäköisest jne.

• Anonyymi

Voi Saatana tätä sekalaista seurakuntaa!

• Anonyymi

Voi hyvä ihminen kun ymmärtäisit sulkea sivustosi. Se ei rakenna sopua, vaan lisää vettä juopamyllyyn. Älä osaltasi tuhoa seurakuntaamme. Sinun spekulaatiosi kertovat sinusta ja katkeruudesta. Jos mennyt aika tuntui liiankin hyvältä niin sitä se olikin. Päästä irti ja anna tilaisuus paremmalle.

• Anonyymi

Sulkakynän kirjoittelut Pron sivulla 21.6. Tosiaan taitaa Pro olla (vaalivoitosta huolimatta) jäämässä alakynteen, rivit rakoilevat...

• Anonyymi

Alkaa sulkakynän jäljestä haista katkeruus. Valikoiva muisti ja tarkoituksellinen asioitten vääntäminen kuuluu myös sulkakynän musteeseen. Eiköhän se ollut Pron jäseniä jotka esimerkein erosivat kirkosta ja pyysivät liittymään takaisin ennen kirkollisvaalin ehdokasasettelua. Näin siitä julkisesti ilmoitti mm. eräs kv jäsenkin. Moni tässä hötäkässä ei vain liittynyt enää takaisin.
      Kun näkisi, että sulkakynä tekee kuten sanoo, ettei vanhoja muistelemalla eteenpäin mennä. Mutta näkyy olevan niin rakas aihe tuo vanhojen kaivelu ja varsinkin syyttely.
      Minäkin alan uskoa uuteen tulevaisuuteen siinä vaiheessa kun sulkakynän muste tuottaa positiivisia uutisia seurakunnastamme, joka on hienosti mennyt eteenpäin kaikesta huolimatta ja korjausliikkeitä tullaan tekemään.
      Mukava lukea vs. khr:n Jalkasen
      fb päivityksiä, vastapainoksi sulkakynän masentaville musteille Pro Konnevesi sivuilla. Jos JR on Pro Konneveden ääni ja yhteinen mielipide, on siellä tehtävä jotakin, ettei oma väki kaikkoa.

• Anonyymi

Kun aktiivisesti olette omasta halustanne seuranneet PRO Konnevesi palstaa olisi toivonut ja toivoisi että sinne olisi myös omalla nimellä kommentoitu asioita.

Koko PRO Konnevesi on kyllä epäonnistunut toimissaan myös siten että yhteisiä tilaisuuksia esim. musiikkitapahtumaa kirkossa tms. ei ole saatu aikaiseksi.

Kovin paljon positiivisemmin olisi todella voitu mennä tekemällä yhdessä ja kehittämällä. Hallinto on kuitenkin seurakunnassa ollut varsin jumissa ja päättämätöntä koko kuluneen vuoden, tai siis 11. kuukautta.

Jarkko Rossi

• Anonyymi

Juurikin näin kuin klo 12:20 kirjoitti.

• Anonyymi

Minullekin eräs Pron ehdokas tarjosi eroakirkosta lappua. Ponihäntämies. Hällä oli vartavasten nippu niitä jaettavaksi. Keinot oli semmoset. En lähtenyt hänen enkä muunkaan kelkkaan. Niin oon itepäinen.

• Anonyymi

JR:n sulkakynä näkyy toimivan. Kiihtyneitä kommentteja singahtelee kuin hullun haulikkomiehen pyssystä. Anna palaa sulkakynä,sulla on sana hallussa.

• Anonyymi

Eipä tainnut ex-kirkkoherra saarnallaan ainakaan asiaansa edistää hallinto-oikeudessa. Saattaapi olla pappisoikeuden menetyskin pian lähellä.

• Anonyymi

J. R. 28.7.:Pitäisiköhän hirsi ottaa ensin pois omasta silmästä ja sitten vasta alkaa kaivella tikkuja toisten silmistä...

• Anonyymi

21.11.2019 kirkkovaltuuston kokouksessa Jiiärrä lupasi erota kirkosta ja luottamustoimista. Näinköhän pitää lupauksensa..? Kyllä nyt on mitä odottaa uudelta vuodelta. Enää muutama päivä...

• Anonyymi

Kiitokset huolenpidosta 00.43 anonyymi.

Olen pitänyt lupaukseni ja eronnut tänään Konneveden seurakunnan jäsenyydestä. Homma on siis järjestyksessä ja odotuksesi palkitaan. Olen toki hyvissäajoin ilmoittanut erostani enkä eronnut ilmoittamatta etukäteen kuten joku seurakunnan entinen työntekijäkin ja useampi luottamusmies joskus on tehnyt.

Lukiessani nyt pitkästä aikaa näitä anonyymiä huuteluja joita kokouksessa mukana olleet ilmeisesti tänne kirjoittavat, olen erittäin iloinen että olen päätökseni tehnyt.

Konneveden seurakunta ei nauti luottamusta eikä tukeani. Kuka haluaa tukea riitelyä, ilkeilyä, maalittamista jota jopa piispan taholta saamme kuulla.

Toki riviseurakuntalaisen on vaikea tietää mitä kavalaa seurakunnassa on tapahtunut ja tapahtuu.

Muistakaa muutkin erota. Se joka on seurakunnan jäsen vuoden vaihtuessa maksaa koko ensivuoden ajan kirkollisveroa, joka Konnevedellä on liki Suomen korkeimpia.

eroakirkosta.fi ja eroaminen käy helposti!

Jarkko Rossi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen pitänyt lupaukseni ja eronnut tänään Konneveden seurakunnan jäsenyydestä. Homma on siis järjestyksessä ja odotuksesi palkitaan. Olen toki hyvissäajoin ilmoittanut erostani enkä eronnut ilmoittamatta etukäteen kuten joku seurakunnan entinen työntekijäkin ja useampi luottamusmies joskus on tehnyt.

Lukiessani nyt pitkästä aikaa näitä anonyymiä huuteluja joita kokouksessa mukana olleet ilmeisesti tänne kirjoittavat, olen erittäin iloinen että olen päätökseni tehnyt.

Konneveden seurakunta ei nauti luottamusta eikä tukeani. Kuka haluaa tukea riitelyä, ilkeilyä, maalittamista jota jopa piispan taholta saamme kuulla.

Toki riviseurakuntalaisen on vaikea tietää mitä kavalaa seurakunnassa on tapahtunut ja tapahtuu.

Muistakaa muutkin erota. Se joka on seurakunnan jäsen vuoden vaihtuessa maksaa koko ensivuoden ajan kirkollisveroa, joka Konnevedellä on liki Suomen korkeimpia.

Jarkko Rossi

Onhan se mielenkiintoista nähdä tämä kirjoittelun viisaus näillä palstoilla. Selvää on että kirkkovaltuuston jäseniä on ainakin mukana kirjailijoina vaikka eivät omaa nimeään osaakaan kirjoittaa. PRO Konnevesi seinää on luettu, mutta sinne ei omalla nimellään osata myöskään kommenttia laittaa. Juttu muutetaan muuksi ja laitetaan se sitten tänne.

Hyvillä mielin voin jättää Konneveden seurakunnan nämä jutut nyt pitkästä aikaa luettuani.

Monelle riviseurakuntalaisilla kaiken tämän piispan suullakin puhutun ja Laukaa-Konnevesilehdestä luetun "totuuden" valossa on varmasti hyvin vaikea muodostaa kuvaa puoleen tai toiseen seurakunnan asioista ja siitä mitä on tapahtunut. Niin tehokkaasti asioita on hämmennetty. Jos joku haluaa selvää saada kannattaa lukea ne syyt joilla Olavi Virtanen erotettiin ja miettiä niiden suurta merkitystä. Olivatko virheet suuria? Virheitä toki kaikki olemme tehneet ja teemme.

Tänne ei ole tarvetta minulla palata, mutta jos palaan, osaan kirjoittaa nimeni.

Jarkko Rossi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jarkko Rossi

Jos et JR omassa narsismissasi tajua kuinka olet TriplaV:n kanssa epäsopua kylvänyt niin en voi toivottaa muuta kuin Tervemenoa ja toivottavasti teistä ei kuulla tämän jälkeen niin ehkä seurakunnallakin on jonknlainen mahdollisuus toipua.
        Kuten sanotaan "Rotat jättävät uppoavan laivan."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos et JR omassa narsismissasi tajua kuinka olet TriplaV:n kanssa epäsopua kylvänyt niin en voi toivottaa muuta kuin Tervemenoa ja toivottavasti teistä ei kuulla tämän jälkeen niin ehkä seurakunnallakin on jonknlainen mahdollisuus toipua.
        Kuten sanotaan "Rotat jättävät uppoavan laivan."

Rottakaan ei oo niin tyhmä että jäisi jonkun karilleajamaan laivaan. Seurakuntaliitos tulee väkisin. Tervemenoa rahoittamaan suurta kristillistä yhteisöä. Konneveden seurakunta hukkuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jarkko Rossi

Pikkaisen muistutan ettei KENENKÄÄN tarvitse tuoda julki liittyykö vai eroaako seurakunnasta. Ei kukaan ole mitenkään velvoitettu siitä ilmoittamaan tai perustelemaan vaikkapa täällä somessa, saatikka kirkkovaltuuston kokouksessa eroaako tai liittykö seurakuntaan.
        Jokainen käyköön keskustelua itsensä kanssa siitä mitä pitää tärkeänä ja ei ainakaan pelkästään Jarkko Rossin kannustamana eroa kirkosta. Jokainen taaplaa tavallaan ja julkisuutta saa ken haluaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pikkaisen muistutan ettei KENENKÄÄN tarvitse tuoda julki liittyykö vai eroaako seurakunnasta. Ei kukaan ole mitenkään velvoitettu siitä ilmoittamaan tai perustelemaan vaikkapa täällä somessa, saatikka kirkkovaltuuston kokouksessa eroaako tai liittykö seurakuntaan.
        Jokainen käyköön keskustelua itsensä kanssa siitä mitä pitää tärkeänä ja ei ainakaan pelkästään Jarkko Rossin kannustamana eroa kirkosta. Jokainen taaplaa tavallaan ja julkisuutta saa ken haluaa.

Olen seurakunnan jäsen , jos eroaisin niin . Tämän jälkeen en kyllä kehtaa naamaani näyttää
        seurakunnan tilaisuuksissa , tiloissa . Hyvää alkavaa vuotta seurakuntalaiset ja työntekijät .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rottakaan ei oo niin tyhmä että jäisi jonkun karilleajamaan laivaan. Seurakuntaliitos tulee väkisin. Tervemenoa rahoittamaan suurta kristillistä yhteisöä. Konneveden seurakunta hukkuu.

Siis laivan, jonka karilleajoa on ITSE ollut voimakkaasti edistämässä. Nyt srk:lla on toivoa, kun nämä häiritsijät häipyvät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen seurakunnan jäsen , jos eroaisin niin . Tämän jälkeen en kyllä kehtaa naamaani näyttää
        seurakunnan tilaisuuksissa , tiloissa . Hyvää alkavaa vuotta seurakuntalaiset ja työntekijät .

Eiköhän Konneveden seurakunnassa useammasta aiemmin kirkosta eronneesta ole tullut valtuutettu tai työntekijä;)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis laivan, jonka karilleajoa on ITSE ollut voimakkaasti edistämässä. Nyt srk:lla on toivoa, kun nämä häiritsijät häipyvät.

Se JR vissiin sitten vei seurakunnan riitoihin, sai Virtasen erotettua ja riiteli kaikesta...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se JR vissiin sitten vei seurakunnan riitoihin, sai Virtasen erotettua ja riiteli kaikesta...

Jokainen lukutaitoinen ja luettua ymmärtävä osaa kyllä päätellä miten asiat ovat edenneet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokainen lukutaitoinen ja luettua ymmärtävä osaa kyllä päätellä miten asiat ovat edenneet.

Näillä palstoilla ei kyllä lukutaito riitä...;););)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Olen seurakunnan jäsen , jos eroaisin niin . Tämän jälkeen en kyllä kehtaa naamaani näyttää
        seurakunnan tilaisuuksissa , tiloissa . Hyvää alkavaa vuotta seurakuntalaiset ja työntekijät .”

Kyllä te ootte sydämmellistä ja hyvää väkeä te seurakuntalaiset. Kaikki hyvä jonka sisinpäänne olette saaneet, näkyy ja kuuluu ulos asti teistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän Konneveden seurakunnassa useammasta aiemmin kirkosta eronneesta ole tullut valtuutettu tai työntekijä;)

Voiko olla ehdokkaana vaaleissa,vaikka on eronnut kirkosta ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voiko olla ehdokkaana vaaleissa,vaikka on eronnut kirkosta ?

Nooh, ei voi.

• Anonyymi

Muistuttelen vain, että seurakuntaan ja sen tilaisuuksiin on vapaa pääsy kaikilla, ovella ei kysellä kuuluuko maksaviin jäseniin vai ei.
      Jokaisen luulisi tietävän mihin kirkollisverorahat menevät ja mitä niillä tehdään lähellä ja kauempanakin.
      Se, että on katkera ja mielensäpahoittaja voi olla jonkun syy erota kirkosta. Tai se, ettei asiat mene kuten itse haluaa, vaan niin kuin enemmistö päättää. Vaikeista päätöksistä pääsee helposti kun eroaa luottamustoimesta. Mitä väliä on äänestäjillä, jotka on sinulle äänensä antanut.

• Anonyymi

Eronneet ovat olleet varavaltuutettuja, siis heitä joilla ei ole äänestäjiä ollut senvertaa että olisivat kirkkovaltuustoon päässeet... Äänestämättömiä ovat siis pettäneet;) Se olisi äänestäjien pettämistä jos valtuustoon erityisesti reilulla äänimäärällä valittu eroaisi. Pelkään kyllä että niin vielä käy.

Korrektia valituille olisi asua vaalikausi paikkakunnalla ja kuulua kirkkoon sekä osallistua kokouksiin ja Jumalanpalveluksiin yms.

• Anonyymi

Jokainen tietää mihin verorahat menee: Ylisuuriin palkkoihin ja monenmoiseen turhuuteen pääasiassa. Vähän siihen oikeaan toimintaan. Toki siitä vähästä mitä tehdään pidetään meteliä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokainen tietää mihin verorahat menee: Ylisuuriin palkkoihin ja monenmoiseen turhuuteen pääasiassa. Vähän siihen oikeaan toimintaan. Toki siitä vähästä mitä tehdään pidetään meteliä...

Eivätpä kirkon työntekijät taida palkkavertailun kärkisijoilla keikkua... Ja todellakin - hyvää työtä srk:ssa tehdään haasteista huolimatta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivätpä kirkon työntekijät taida palkkavertailun kärkisijoilla keikkua... Ja todellakin - hyvää työtä srk:ssa tehdään haasteista huolimatta.

Kyllä 3200 euroa kuussa hallintosihteerille on Konnevedellä hyvin. 4000 tai vähän päälle saa kirkkoherra. Työntekijät saa vähemmän tietty.

Huhujen mukaan Konneveden koulutoimenjohtaja saa 5600 kuussa. Kunnanhallituksen listalta en palkkaa nähnyt kun oli salattu. Julkisen puolen palkat on julkisia... Mitä koulutoimenjohtaja edes pikkukunnalla tekee?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä 3200 euroa kuussa hallintosihteerille on Konnevedellä hyvin. 4000 tai vähän päälle saa kirkkoherra. Työntekijät saa vähemmän tietty.

Huhujen mukaan Konneveden koulutoimenjohtaja saa 5600 kuussa. Kunnanhallituksen listalta en palkkaa nähnyt kun oli salattu. Julkisen puolen palkat on julkisia... Mitä koulutoimenjohtaja edes pikkukunnalla tekee?

Nooh, Kysy vaikka koulutoimenjohtajalta. Hän varmasti vastaa sinulle.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      60
      2007
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      166
      1688
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1408
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      241
      1367
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      232
      1313
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      339
      1179
    7. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    8. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      80
      1135
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      317
      1085
    10. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      342
      1082
    Aihe