Kysymys on otsikossa.
Jos vastuksesi on KYLLÄ (joo, jaa), niin missä siellä on suht. asuttavia alueita?
Meinaan, muuttoa pukkaa.
ONKO KOKKOLASSA YHTÄÄN ASUMISKELPOISTA "KAUPUNGINOSAA"?
29
99
Vastaukset
- Anonyymi
Ainakin tämä missä itse asun eli ykspihlajan kirkon takana oleva aluea satamakadun vasemmalla puolella satmaan päin ajettaessa. Eli iltaruskontie , viikatetie maitotie, tinkitie jne... jopa vähän liian rauhallista. Kauppa lähellä ja joskus kuulemma vielä koulukin. Veneen jos omistat niin pottikin on vieressä.
- Anonyymi
Ei liity asiaan, mutta porvarihallitus rankaisee bensa/diesell atoilijoita kaikenlaisilla maksuilla.
Jaa että miten niin?
Rakennuttivat Fennofoiman kalliin turhuuden, koska kohta on sähköä liikakin, kun tuulivoima/aurinkovoimaa lisääntyy, pitää ajaa alas oikeat moottoriautot.
Toisaalta sähköauton "hiilijalanjälki" on suurempi kuin diesell/bensa auton.
Basga kuka luikuriporvareita äänestää hän on aivovammainen. - Anonyymi
Lisää asiallisia vastauksia, tack.
Pitäisi "äkkiä" löytää Kokkolasta asunto.
Mulle riittää asunnoksi yksiö ja/tai kaksio. Vuokralla ei kannata asua. Pienen asunnon voi kai kätevästi vuokrata sitten kun en sitä enää ehkä tarvitse omaan asumiskäyttöön.- Anonyymi
Hakalahti ja keskustan alue.
- Anonyymi
Halkokarin jälkeen parhaimmat asunnot löytyvät Pikiruukista ja Tervaniemestä (asuntomessualue 2011). Keskustaan on matkaa kustakin 1-3 kilometriä, ihanan rauhallisia asuinalueita. Ei ole "keskustan" räkälöitä ja kuppiloita. Merellisyyttä en niinkään korosta, mutta joku tykkää siitäkin. Itse tykkään tulevan Kokkojoen suistosta. Siellä on kiva lenkkeillä, ulkoilla ja onkia...
Muuten. Nyt suunnitelmaani toteutetaan: Lasten uimarannan ja Suntin välissä olevan sillan reunaan on rakennettu kestopuinen pato, ja pumppu tyhjentää salmea. Vieressä on kauhakuormaaja, ja uskon ja odotan, että se alkaa ruopata salmea paskasta ja kortteesta. Työn jälkeen odotan, että salmi täytetään puhtaalla vedellä, ja että pumppu "syöttää" vettä pysyvästi Kokkojoesta lasten uimapaikan salmeen...
- Anonyymi
Halpaa ja hyvää löytyy ykspihlajasta vanhemmat omakotitalot kaksion hinnalla.
Tietysti pitää olla osaava joka voi vähitellen tehdä oman kodin kullan kalliiksi. - Anonyymi
Hollihaka, Libeckinkatu; millainen paikka?
Asialliset vastaukset, kiitos.- Anonyymi
Todella hyvä. Päiväkodit, koulut kaupat, ym palvelut ja keskusta kävelymatkan päässä. Idyllinen, vanha ympäristö.
- Anonyymi
En tiedä mikä on "asumiskelpoisin" kaupunginosa, mutta jostakin luin, että Rytimäellä on keskimääräinen tulotaso korkein Kokkolassa. Jos olisi varaa niin sinnen minun mielestäni kannattaisi muuttaa.
- Anonyymi
Kiitos tästä viestiketjusta! Itse odotan tietoa opiskelupaikan saannista ja ajatellut etukäteen mahdollista muuttoa Kokkolaan.
- Anonyymi
Älä muuta koivuhaan omistus asuntoon vuokralle... Naapurit valittaa kaikesta
- Anonyymi
Samma här och och på finska. Minä olen jo 100varma, että muutan Kokkolaan kesän aikana, ja seuraan aktiivisesti juuri tätä viestiketjua. Kokkola rulez :)
- Anonyymi
Jos haet vuokra-asuntoa, pyri ehdottomasti välttämään koivuhaan alueen kerrostaloja, etenkin niitä matalampia, vaikka tornitalojakaan en silti varmuuden vuoksi suosittelisi. Vuokrakerrostalojen alueilla monia ongelmia, mm. päihdeongelmaisia, varkauksia, ilkivaltaa ja niitä nykypäivänä jo monissa asunnoissa myös muuallakin asustelevia kutsumattomia pikkuvieraita, varsinaisia linssiluteita.
- Anonyymi
Hui, Mitä tuollaiset kutsumattomat vieraat ovat? Eikö taloissa & asunnoissa ole lukolliset ovet?
- Anonyymi
EI ole!
- Anonyymi
Sinulle rehellinen opiskelija. Omakotitalossamme on kaksi tyhjää "opiskelijahuonetta". Lapsemme ovat niistä "lentäneet maailmalle". Tule valitsemaan. Toisessa on televisio. Toinen huone jää "hitaammalle". Tarjolla on omakotitalon palvelut: kaksi x WC, pesuhuone jatkuvalämmitteinen sauna, keittiö. pihaterassit grilleineen yms..
Kaupungin keskustaan on 3 km, rauhallinen ja kaunis lähiö Halkokarin upealla asuinalueella Räihässä... puh 0408262134. - Anonyymi
Voi hah-hah-hah-haa sanon minä. Siinäpä olisi karsea källi pahimmalle vihamiehelle vinkata tuosta kämpästä. Miksei muuten tuossa viestissä ollut nyt sitä naurettavaa HAH-HAH-HAH-HAA- hahatusta?
- Anonyymi
Ei ole
- Anonyymi
Yksipihlaja on ainakin kuvien perusteella viihtyisän näköinen alue. :)
- Anonyymi
Yxpihlajaa kannattaa välttää. Siellä riehuu kommunistit ja tekotaiteelliset hipit niin että ranta raikuu. Pilaavat aina kesän mölyämisellä.
- Anonyymi
Niin..tarkoitit siis mennyttä aikaa 1960-1970 lukuja? Ei enää nykypäivää:))
- Anonyymi
Onko liian suuri riski, jos ostaa Kokkolasta puutalo-osakkeen?
- Anonyymi
On Koivuhaka ja Ykspihlaja.Myös Såkoja on hyvä alue.
- Anonyymi
Yxpihlajassa on paljon järjestyshäiriöitä kun ne hipit siellä rannalla möykkää.
- Anonyymi
Rytimäki on tosi hyvä ja rauhallinen alue asua. Nykyään 2 kauppaakin lähellä.
- Anonyymi
Voi llllllllllluoja 🙄 - Tosirealisti kauppaa 2 vapaata huonetta huushollistaan vuokralle! Mikä ihmishelvetti. Voi hah-hah-hah-haa sanon minä 😬🤪😬
- Anonyymi
En ole kyllä yxpihlajassa asuvana nähnyt järjestyshäiröitä enkä hippejä rannalla.. Ainoat ihmiset joista rannalta lähtee melu on känniset pilkkijät kevätjäillä. Vanhan kipperin terassilta saattaa kuulua välillä mölinää.
- Anonyymi
Ne kulttuurihipit mölyää ja soittavat kovaäänistä musiikkia.
- Anonyymi
Kokkola on Suomen "napa", oikeasti. Pieni kaupunki, hyvät palvelut, kaukana kaikesta. Tykkään.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537830- 614390
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404013Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233922Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423310Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko323287Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383228- 482963
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422741- 492484