ONKO KOKKOLASSA YHTÄÄN ASUMISKELPOISTA "KAUPUNGINOSAA"?

Anonyymi

Kysymys on otsikossa.

Jos vastuksesi on KYLLÄ (joo, jaa), niin missä siellä on suht. asuttavia alueita?

Meinaan, muuttoa pukkaa.

29

99

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ainakin tämä missä itse asun eli ykspihlajan kirkon takana oleva aluea satamakadun vasemmalla puolella satmaan päin ajettaessa. Eli iltaruskontie , viikatetie maitotie, tinkitie jne... jopa vähän liian rauhallista. Kauppa lähellä ja joskus kuulemma vielä koulukin. Veneen jos omistat niin pottikin on vieressä.

• Anonyymi

Ei liity asiaan, mutta porvarihallitus rankaisee bensa/diesell atoilijoita kaikenlaisilla maksuilla.
      Jaa että miten niin?
      Rakennuttivat Fennofoiman kalliin turhuuden, koska kohta on sähköä liikakin, kun tuulivoima/aurinkovoimaa lisääntyy, pitää ajaa alas oikeat moottoriautot.
      Toisaalta sähköauton "hiilijalanjälki" on suurempi kuin diesell/bensa auton.
      Basga kuka luikuriporvareita äänestää hän on aivovammainen.

• Anonyymi

Lisää asiallisia vastauksia, tack.

Pitäisi "äkkiä" löytää Kokkolasta asunto.

Mulle riittää asunnoksi yksiö ja/tai kaksio. Vuokralla ei kannata asua. Pienen asunnon voi kai kätevästi vuokrata sitten kun en sitä enää ehkä tarvitse omaan asumiskäyttöön.

• Anonyymi

Hakalahti ja keskustan alue.

• Anonyymi

Halkokarin jälkeen parhaimmat asunnot löytyvät Pikiruukista ja Tervaniemestä (asuntomessualue 2011). Keskustaan on matkaa kustakin 1-3 kilometriä, ihanan rauhallisia asuinalueita. Ei ole "keskustan" räkälöitä ja kuppiloita. Merellisyyttä en niinkään korosta, mutta joku tykkää siitäkin. Itse tykkään tulevan Kokkojoen suistosta. Siellä on kiva lenkkeillä, ulkoilla ja onkia...
        Muuten. Nyt suunnitelmaani toteutetaan: Lasten uimarannan ja Suntin välissä olevan sillan reunaan on rakennettu kestopuinen pato, ja pumppu tyhjentää salmea. Vieressä on kauhakuormaaja, ja uskon ja odotan, että se alkaa ruopata salmea paskasta ja kortteesta. Työn jälkeen odotan, että salmi täytetään puhtaalla vedellä, ja että pumppu "syöttää" vettä pysyvästi Kokkojoesta lasten uimapaikan salmeen...

• Anonyymi

Halpaa ja hyvää löytyy ykspihlajasta vanhemmat omakotitalot kaksion hinnalla.

Tietysti pitää olla osaava joka voi vähitellen tehdä oman kodin kullan kalliiksi.

• Anonyymi

Hollihaka, Libeckinkatu; millainen paikka?
      Asialliset vastaukset, kiitos.

• Anonyymi

Todella hyvä. Päiväkodit, koulut kaupat, ym palvelut ja keskusta kävelymatkan päässä. Idyllinen, vanha ympäristö.

• Anonyymi

En tiedä mikä on "asumiskelpoisin" kaupunginosa, mutta jostakin luin, että Rytimäellä on keskimääräinen tulotaso korkein Kokkolassa. Jos olisi varaa niin sinnen minun mielestäni kannattaisi muuttaa.

• Anonyymi

Kiitos tästä viestiketjusta! Itse odotan tietoa opiskelupaikan saannista ja ajatellut etukäteen mahdollista muuttoa Kokkolaan.

• Anonyymi

Älä muuta koivuhaan omistus asuntoon vuokralle... Naapurit valittaa kaikesta

• Anonyymi

Samma här och och på finska. Minä olen jo 100varma, että muutan Kokkolaan kesän aikana, ja seuraan aktiivisesti juuri tätä viestiketjua. Kokkola rulez :)

• Anonyymi

Jos haet vuokra-asuntoa, pyri ehdottomasti välttämään koivuhaan alueen kerrostaloja, etenkin niitä matalampia, vaikka tornitalojakaan en silti varmuuden vuoksi suosittelisi. Vuokrakerrostalojen alueilla monia ongelmia, mm. päihdeongelmaisia, varkauksia, ilkivaltaa ja niitä nykypäivänä jo monissa asunnoissa myös muuallakin asustelevia kutsumattomia pikkuvieraita, varsinaisia linssiluteita.

• Anonyymi

Hui, Mitä tuollaiset kutsumattomat vieraat ovat? Eikö taloissa & asunnoissa ole lukolliset ovet?

• Anonyymi

EI ole!

• Anonyymi

Sinulle rehellinen opiskelija. Omakotitalossamme on kaksi tyhjää "opiskelijahuonetta". Lapsemme ovat niistä "lentäneet maailmalle". Tule valitsemaan. Toisessa on televisio. Toinen huone jää "hitaammalle". Tarjolla on omakotitalon palvelut: kaksi x WC, pesuhuone jatkuvalämmitteinen sauna, keittiö. pihaterassit grilleineen yms..
        Kaupungin keskustaan on 3 km, rauhallinen ja kaunis lähiö Halkokarin upealla asuinalueella Räihässä... puh 0408262134.

• Anonyymi

Voi hah-hah-hah-haa sanon minä. Siinäpä olisi karsea källi pahimmalle vihamiehelle vinkata tuosta kämpästä. Miksei muuten tuossa viestissä ollut nyt sitä naurettavaa HAH-HAH-HAH-HAA- hahatusta?

• Anonyymi

Ei ole

• Anonyymi

Yksipihlaja on ainakin kuvien perusteella viihtyisän näköinen alue. :)

• Anonyymi

Yxpihlajaa kannattaa välttää. Siellä riehuu kommunistit ja tekotaiteelliset hipit niin että ranta raikuu. Pilaavat aina kesän mölyämisellä.

• Anonyymi

Niin..tarkoitit siis mennyttä aikaa 1960-1970 lukuja? Ei enää nykypäivää:))

• Anonyymi

Onko liian suuri riski, jos ostaa Kokkolasta puutalo-osakkeen?

• Anonyymi

On Koivuhaka ja Ykspihlaja.Myös Såkoja on hyvä alue.

• Anonyymi

Yxpihlajassa on paljon järjestyshäiriöitä kun ne hipit siellä rannalla möykkää.

• Anonyymi

Rytimäki on tosi hyvä ja rauhallinen alue asua. Nykyään 2 kauppaakin lähellä.

• Anonyymi

Voi llllllllllluoja 🙄 - Tosirealisti kauppaa 2 vapaata huonetta huushollistaan vuokralle! Mikä ihmishelvetti. Voi hah-hah-hah-haa sanon minä 😬🤪😬

• Anonyymi

En ole kyllä yxpihlajassa asuvana nähnyt järjestyshäiröitä enkä hippejä rannalla.. Ainoat ihmiset joista rannalta lähtee melu on känniset pilkkijät kevätjäillä. Vanhan kipperin terassilta saattaa kuulua välillä mölinää.

• Anonyymi

Ne kulttuurihipit mölyää ja soittavat kovaäänistä musiikkia.

• Anonyymi

Kokkola on Suomen "napa", oikeasti. Pieni kaupunki, hyvät palvelut, kaukana kaikesta. Tykkään.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      7830
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4390
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      4013
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3922
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3310
    6. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      32
      3287
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3228
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2963
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2741
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2484
    Aihe