Jos olette saaneet selkäänne lapsina, niin onko siitä jäänyt ahdistusta?
Monet tuntuvat olevan kiitollisia, että on kasvatettu remmillä. En ymmärrä tätä, koska itselläni nahkaremmillä paukuttelu tulee helposti mieleen, kun menee huonosti, on väsynyt epävarma jne. En tiedä, miten lapsuuden kovakouraiseen kuritukseen saisi etäisyyttä?
Ahdistusta vyön saamisesta lapsena?
4
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Itse olen lukiolainen ja voin saada piiskaa vieläkin. Huono käytös äidille, huono seura tai netin väärinkäyttö aiheuttaa rangaistuksen. Se ei minua haittaa, jos teen pahaa, tulee remmiä, ja senjälkeen asia on selvä.
Nuoremmat veljet ja sisarukset menevät isän polvelle, itse "otan asennon", jossa nojaan keittiön pöytään.- Anonyymi
Oho! Se taitaa olla lempeää läpsyttelyä, et muuten menisi noin iisisti remmiä saamaan? Mulle annettiin niin, että taju oli mennä. Isä odotteli välillä vyö kädessä ja huusi, että antaako lisää. Sitten tuli uusi isku. Itkin niin että meinasin tukehtua. Äiti huitoi ohuella vyöllä, kun isä oli töissä.
Mitä sun tyttöystävä sanoo? Ootko isäsi kanssa remmin saamisen jälkeen ihan tavallisesti? Aloittajalle sanoisin, että jos se vaivaa, niin puhu asia perheesi kanssa selväksi ja/tai mene tarvittaessa terapiaan.
Lukiolaisen "kokemuksia" epäilen piiskausfantasioiksi.
- Anonyymi
Kyllä on jäänyt trauma, en pysty puhumaan asiasta kenenkään kansssa, enkä usko terapian auttavan. Jos se auttaa, niin itseään voi terapoida tänne kirjoittelemalla, mutta ihan suoraan ei voi kaikkea sanoa, ettei kukaan tunnista.
Minun asiani olisi pitänyt hoitaa jo lapsena, mutta koko isän suku oli lähes seinähulluja, ei siinä ollut tervejärkisillä sanan sijaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan373333- 1592387
- 1371822
Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l141471Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.401279Venäjältä tullut jo 2 noottia. Kolmatta ei tule, silloin jo hyökätään
Suomi on saanut itänaapurilta muutaman päivän sisään jo kaksi tiukkasanaista noottia. Venäjä ilmoittaa paheksuvansa sit2641143Hämeenlinna määrättiin maksamaan sakot - maahanmuuttaja lapsi oli kuullut koulussa maininnan Jeesus
Hämeenlinna joutuu maksamaan 1 500 euroa korvauksia koska lapsi oli kuullut koulussa laulun jossa oli mainittu Jeesus. Y2181091- 801043
Ranta-Kosulassa riitaisaa!!
Siellä Kosulassa on ny isot jytinät käynnissä. Kaksi peräkamaripoikaa kaivaavat haudatun sotakirveen esille. Kumpiko on631039- 107911