Ei yhteisiä lapsia

Anonyymi

Miten muuut uusperheelliset olette kokeneet sen kun ei ole yhteisiä lapsia. Meille oli alusta asti selvää ettei kumpikaan halua enää lisää lapsia eikä se iän puolestakaan olisi enää järkevää.
Kuitenkin välillä koen surua siitä ettei meillä ole eikä koskaan tule olemaan sellaista sidettä jonka yhteiset lapset tuovat ja joka kestää loppuelämän. Kuten ilo ja onni lasten saavutuksista tai yhteinen huoli lapsen asioista. Kumpikin meistä keskustelee isoista lasten asioista lapsen toisen vanhemman kanssa, joihin toisella ei kamalasti sanomista ole.
Mikä tai mitkä asiat saa teidät uusperheelliset kokemaan yhteenkuuluvuutta jos ei ole yhteisiä lapsia?
Me emme ole naimisissa, mies ollut aiemmin lasten äidin kanssa. Minä en ollut lasteni isän kanssa.
Olenko typerä kun haluaisin kokea jotain sellaista yhdessä mitä kumpikaan meistä ei ole kokenut aiemmin. Mitä se voisi olla. Se ei ole lapsi, ei avioliitto, ei yhteinen talo.
Ei kai sellaista asiaa olekaan mikä liittäisi meidät yhteen tiiviisti. Rakkaus tietenkin, mutta se ei sido sillä tavalla yhteen kuin lapset, avioliitto tai yhteinen omaisuus. Ja ajattelen, että rakkauden eteen ihminen tekee enemmän työtä kun siinä on kyse muustakin.

81

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ethän sä sitten ole uusperheellinen jos ei ole yhteisiä lapsia??? Olet miehen tyttöystävä, seuruteleva pari!!!! Nyt sotket asioita tahallaan. Uusperheellinen on semmoinen joilla on omat lapset ja yhteiset lapset.

      Tuommoista pariskuntaa sanotaan pariskunnaksi, ei perheelliseksi.

      • Anonyymi

        Lueppa kuule uusperheen määritelmä uudelleen. Meillä ei yhteisiä lapsia, mutta asumme yhdessä perheenä ja kummallakin on lapsia aiemmista suhteista mutta ei yhteisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lueppa kuule uusperheen määritelmä uudelleen. Meillä ei yhteisiä lapsia, mutta asumme yhdessä perheenä ja kummallakin on lapsia aiemmista suhteista mutta ei yhteisiä.

        Et ole silti uusiperhe. Ei perhe tule siitä että on vieraita lapsia, perhe tulee siitä siitä että on omia yhtieisä lapsia.

        Meianaat siis että naapurikin on sun perhettä vaikkei teillä ole yhteisiä lapsia?????

        Ei miehen ja hänen exän lapset ole sun perhettä!!!!! Hih... kaikkea luulet!!!! Lapsilla on yksi perhe, se jossa he asuvat, kellään ei ole useita perheitä. Totu siihen että olet perheetön, olet seurusteleva nainen. Vaikka on kakeraa mutta totuushan sattuu.

        Sinä olet miehen tyttöystävä, et kuulu hänen perheeseensä, vasta kun teillä on yhteisä lapsia. Toisten lapset ei ole sun!

        Olet perheetön.


      • Anonyymi

        Miten hän voi olla perheetön, kun hänellä on omia lapsia. Kyllä hän muodostaa silloin perheen omien lastensa kanssa. Jos asuu yhdessä tämän uuden miehen kanssa, niin kyllä he silloinkin ovat perhettä, koska kuuluvat samaan talouteen. Eivät naapurit tietääkseen asu heidän kanssaan yhteistaloudessa.


      • Anonyymi

        Wikipedia määrittelee näin:Perheen muodostavat yhdessä asuvat avioliitossa tai avoliitossa olevat tai parisuhteensa rekisteröineet henkilöt ja heidän lapsensa, jompikumpi vanhemmista lapsineen sekä avio- ja avopuolisot sekä parisuhteensa rekisteröineet henkilöt, joilla ei ole lapsia.
        Uusperheeksi kutsutaan sellaisia perheitä, jossa isällä tai äidillä on lapsia aiemmasta perhesuhteesta.

        Itse olen naimisissa mieheni kanssa, molemmilla on lapsia aiemmasta liitosta ja yhteisen lapsen puuttuminen on ollut iso suru.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Wikipedia määrittelee näin:Perheen muodostavat yhdessä asuvat avioliitossa tai avoliitossa olevat tai parisuhteensa rekisteröineet henkilöt ja heidän lapsensa, jompikumpi vanhemmista lapsineen sekä avio- ja avopuolisot sekä parisuhteensa rekisteröineet henkilöt, joilla ei ole lapsia.
        Uusperheeksi kutsutaan sellaisia perheitä, jossa isällä tai äidillä on lapsia aiemmasta perhesuhteesta.

        Itse olen naimisissa mieheni kanssa, molemmilla on lapsia aiemmasta liitosta ja yhteisen lapsen puuttuminen on ollut iso suru.

        Kyllähän noita määritelmiä on pilvin pimein. Sellasiakin jotka on vaan kirjotettu sen kummemmin ajattelematta mitä se merkitsee.

        Perhe on isä äiti ja yhteiset lapset.
        Kellään ei ole kahta perhettä, ei kellään.
        Perhe voi rikkoutua kun joku tulee siihen väliin ja vie miehen, mutta exä ja laset eivät ole tämän perheenrikkojan perhettä! Eikä tämä perheenrikkoja ole exän ja lasten perhettä.
        Perhe tehdään itse, ei sitä keneltäkään viedä kuin kaupasta ostoksia.

        Nämä tämmöiset surkeet perheet on kehitetty siksi kun on näitä perheenrikkojia joilla ei ole omaa elämää eikä mitään, ja kun rikkoo toisten perheen niin kuvittelevat että se on hänen!!!!! Omituista löpinää.
        Johan lapsetkin menisvät kieroon jos tuommoiset sutturat tulisivat kotiin haukkumaan ja sotkemaan.Meillä ei koskaan sutturat tulle sotkemaan ja haukkumaan, mies piti huolen ettei tulleet.
        Katkerat naiset vaan joilla ei ole mitään keksii vaikkamitä jotta saisi perheet hajotettua ja sitten leikkivät miehen kotona kotia. Hah..


      • Anonyymi

        Hohhoijjaa, mitä hiusten halkomista, kyllä käsittääkseni yhteiskunnassa luetaan perheeksi jopa kahden aikuisen perhe, ilman lapsia. Olipa lapset kenen tahansa , niin tämä on PERHE, isoilla kirjaimilla!!!


    • Anonyymi

      Kyllä, olet perheetön. Kovasti kaikki lapsettomat haluaa olla perheellisiä, ja tekevät kaikkensa että oikeita perheitä rikotaan jotta saisi sen perheen väkisin, mutta kun toisten lapset ei ole kenellekkään perhettä, Ne on toisten lapsia ei niitä voi keneltäkään ottaa.

    • Anonyymi

      Meilläkään ei ole biologisesti yhteisiä lapsia. Miehellä on 1, minulla 2 biologista lasta. Mutta silti koen vahvasti, että MEILLÄ on kolme lasta. Meidän perheeseen kuuluu kolme lasta. Lapsista kuopus onkin aina meillä, eikä toisella vanhemmalla. Kaksi vanhempaa lasta ovat välillä muualla, mutta ihan yhtälailla meidänkin perhettä silti.

      Emme ole vielä naimisiin menneet, mutta ehkä joskus mennään. Se ei kuitenkaan ole tärkeää tai merkityksellistä. Erot on nähty, ja avioliiton merkitys on muuttanut muotoaan. Testamentti meillä on, ja perimme toinen toisemme. Meillä on myös yhteinen talo yms.

      Lapset ovat olleet vaippaikäisiä kun meidän suhteemme alkoi. Ehkä siksikin tätä lapsiperhe-elämää molemmat ovat tottuneet elämään vain pääasiassa toistemme kanssa. Emme niiden exien kanssa. Toki lasten asioista puhutaan myös exille, ja heidänkin kanssa on lapsista kiva jutella. Meidän perheen yhteinen ilo ja onni, tai pohjaton huoli, lapsista kuitenkin on vahva. Biologiasta riippumatta.

      Olimme sinkkuja kun tapasimme, eli kumpikaan ei mitään parisuhteita rikkonut. Yhteenkuuluvuus kasvoi ystävyyden kautta. Yhdessä on eletty vajaa 10 vuotta. Ajatus siitä, että kummallakaan olisi jossain aiemmassa suhteessa ollut jotain isompaa tai merkityksellisempää kuin meillä tässä, on oikeastaan aika huvittava. Meidän aiemmat suhteet päätyivät eroon, koska niistä nimenomaan puuttui se merkityksellisyys, rakkaus, yhteenkuuluvuus jne. Tässä suhteessa sitä kaikkea on, ja siksi tuntuu ettei muuta tarvita.

      Miksi te ette keskustele yhdessä esimerkiksi lasten isoista asioista? Keskusteletteko muista isoista asioista? Välitättekö toisistanne? Millaiset suhteet lapsilla on teihin?

      • Anonyymi

        Mäkin olen meidän naapurin lapsille äiti ja monelle muulle he ovat mun perhettä. Kerrostalossamme asuu 24 perhettä ja minä kuulun kaikkien perheiden perheeseen, olemme kaikki samaa perhettä! vahvasti.
        Kaikki talon lapset ovat minun lapsia! On kiva komentaa ja vahtia. Ilman mua ei pärjäisi kukaan. Joo mekin ollaan totuttu asumaan ja olemaan näiden preeheiden kanssa, mutta ei ne auikuset kuulu meidän perheeseen vaan kaikki lapset. Olen heille äiti ja mieheni on heille isä. Siitä ei käy kiistäminen.
        Onni on kun saamme komentaa ja kasvattaa lapsia, sillon ei kukaan äiti ja isä pääse meidän mukaan.
        Kaikki lasten päätökset teemme me ja ilmoitamme sitten lasten vanhemmille että miten tehdään.
        Olemme tiivis perhe kaikki talon lapset ovat meidän perhettä. Tosi kiva kun on paljon lapsia.

        Lapset sanovatkinmeitä äidiksi ja isäksi ja toivoisivat että asuisivat meillä mutta ei ne mahdu joen se on kurjaa. Koko talon lapset ovat meidän perhettä!!! Mahtavaa. Sukulaislapsetkin on meidän lapsia. Ei lapset tarvi olla omia kun heitä voi tuosta noin vaan nimetä naapurin ja tuttavien ja lkolujen lapset omisksi lapsiksi. Näin toimii uusi äiti ja uusi isä, kaikki lapset on kaikkien.


      • Anonyymi

        Tavattoman nopeaa toimintaa, jos on ehditty erota ja elää sinkkuna ja lapsetkin olleet vielä vaippaikäisiä kun on menty yhteen.

        Tai sitten lapset on kulkeneet vanhoiksi vaipoissa. Yleensähän vaipat jää pois viimeistään 2-vuotiaana. Näin ainakin meillä ja tuttavaperheissä.


      • Anonyymi

        Ehkä sitten nopeaa, mutta ei mitenkään ennätyksellisen nopeaa.;) No lapsista vanhin ei ollut enää vaipoissa, vaan taapero. Kaksi nuorinta oli vielä vaipoissa.
        Toinen meistä on eronnut jo ennen kuin tiesi entisen puolison raskaudesta, toinen eronnut kun lapsi oli 2kk. Tapasimme toisemme, kun nämä lapset olivat 1v 6kk ja 1v 2kk. Eli toinen oli sinkkuna liki 2 vuotta ja toinen vuoden. Ei siis ihan lennosta vaihtoa ollut. Meidän tilanteessa vuoden-kahden sinkkuaika oli aivan riittävä. Ymmärrän että joku muu kaipaa pidempää aikaa, jos takana on pidempi liitto.
        Nykyisen 10v kestäneen liiton päättymisen jälkeen en ehkä vuodessa tai kahdesssa kaipaisi vielä uutta suhdetta.


    • Anonyymi

      Alusta asti on mennyt niin että kummatkin keskustelee lasten toisen vanhemman kanssa esim. lasten harrastuksista, viikkorahoista, isoista hankinnoista jne. Meidän lapset ollut jo vanhempia kun tapasimme. Näin mennyt ok. Ehkä jos jollain lapsella olisi kallis harrastus johon uppoisi enemmän rahaa niin kyllä aattelisin et silloin pitää keskustella vähän myös yhdessä koska se saattaa vaikuttaa muuhun talouteen. Meillä on erilliset rahat siinä mielessä et puoliksi maksetaan asumiskukut ja suurinpiirtein ruokamenot mutta kumpikin hoitaa omien lasten hankinnat ja menot omilla rahoilla. Miehen lapset ei asu meidän kanssa, ainoastaan joka toinen vkonlopou ja lomilla. Ehkä senkin takia ei hirveesti ole asiaa puuttua miehen lasten äidin päätöksiin. Tuntuisi vähän oudolta puuttua kun muutenkin harvakseltaan tekemisissä lasten kanssa. Minun lasten isä taas osallistuu hyvin lasten menoihin ja päätöksiin kun tosiaan erottu vuosia sitten ja olemme tottuneet keskustelemaan yhdessä lasten asioista.
      Meille ei siis ole sellaisin arkea viettävää uusperhettä.

      Yhteisiä asioita toki mietitään yhdessä ja tehdään yhteisiä kesälomasuunnitelmia lasten kanssa. Mutta ne on pieniä asioita. Mies muutti minun omistusasuntoon ja muuten asunto on hyvä meille niin ei olla yhteistä kotia katsottu. Ehdin juuri hankkia asunnon kun tapasimme joten senkään takia ei ole ollut minulla ainakaan halua etsiä uutta kotia. Ehkä joskus.
      Kyllä me välitetään toisistamme, mutta asiat ovat menneet vain näin.

      • Anonyymi

        Hih hauska tarina..... kiva kun edes itse uskot siihen, kunnes heräät!!!! No sehän oli vaan unta.


    • Anonyymi

      PITÄÄKÖ OLLA LAPSIA MONEN MIEHEN KANSSA? Eittäin huonoa esimerkkiä lapsille että laspia voi tehdä kaikkien kanssa! Järkyttävää että lapsia asuu semmosessa perheessä missä lapsilla on kaikilla eri isän. Hirveetä
      Sinua vielä ahrmittaa ettei sull aole kaikkien seurustelukumppanisi kanssa lapsia???????? Huh huh.

      Ehkä miehestä se tekee sankarin mutta naisesta huonon naisen maineen.

      Olisit miettinyt aikanasi että etsit semmosenmiehen jonka kanssa haluat lapsia, mutta mietitkin että mahdollisimman monen kanssa haluat!!!!!

      Mitähän mies siihen sanoisi jos sulla on vaikka kymmenen miehen kanssa lapsia? Ei kovin hyvä cv!

    • Anonyymi

      Se on hyvä vaan ettei ole. Jos lapsia on kuitenkin molemmilla niin pitäisi keskittymään heidän kavattamiseen sillä nehän on kuitenkin molempien lapsia vaikkei olekkaan yhteisiä. Äitipuoli voi hyvin kasvattaa miehenlapsia, sillä uskon että niissä on paljon työtä. Mies pääsee vähemmällä kun ei tarvi uuden naisenlapsia kasvattaa eikä juuri omiakaan kun uusi nainen tekee sen hänen puolestaan.
      Miwhen lapsissa on työtä yllin kyllin että ei uusia ainakaan vielä heti jos sitten parinkymmenen vuoden jälkeen olisi sopiva hetki.
      Meillä minä olen joutunut kasvattamaan ensin omani ja nyt miehen. Se ei ole helppo työ, sillä ne ovat vaatiavia. Ei voi mitään kun on tähän duuniin ryhtynyt. Perheen pyörittäminen on vaativaa joten pakko jaksaa vaikkei jaksais, sillä enää ei voi perääntyä sillä nämä lapset tarvii uuden äidin ja ohjeet. Muuten eivät ymmärrä mitään eikä osaa mitään. Terveisin Emilianniinacarolinacups

      • Anonyymi

        Kyllä tulee suru miten ihmiset täällä rähjää, tarvitseeko kaikkea omia pettymyksiä ja kaunoja kaataa aloittajan niskaan 🤔 Aloittajan tilanne on hyvin yleinen tänä päivänä, sanoisin ettei yhteen kuuluvuuden tunteeseen kuitenkaan lasta tarvita. Jokin yhteinen harrastus/projekti voisi olla järkevää. Meillä mieheni kanssa ei ole aikaa muuhun yhteiseen kuin perheen pyöritys mutta kenties kokeilen golfia yhteisen harrastuksen toivossa sitten kun lapset ei enää ole keskiössä.


    • Anonyymi

      Puuttuva kivi kengästänne on ehdottomasti tandem. Kun melutaan ja syljeskellään, kunto nousee samalla ja eväät maistuvat paremmalta ulkosalla. Näätte vielä kesän kauneuden aivan eri tavalla ja käytte paikoissa mitä "autolla liikkuessa ei hoksais".

    • Anonyymi

      Missas presidentin Aaro-poika, kun ei hanta nahda ollenkaan??

    • Anonyymi

      Miksi lapsia pitäisi tehdäkään "siteeksi" jokaiseen suhteeseen? Ei se side pidä suhdetta kasassa kuitenkaan vaan rakkaus loppuu kun loppuu. Ani harva mies kykenee pitkäaikaiseen saati elämän kestävään suhteeseen. Nykyään ei vaan tehdä töitä suhteen eteen vaan heti kun tulee vaikeuksia, erotaan. Yleensä lapset vain rasittaa suhdetta. Ja taas on yhden suhteen jälkeen yksi elätettävä lisää äidille, jolle lapset jää huollettavaksi. Yksi syy lisää katkeruuteen ja tappelun aihe kun erotaan. Naiset...kun haluatte lapsia, olkaa aina valmiita yksinhuoltajuuteen. Sitä jokainen aina toivoo että mun mies on erilainen, mut ei.. Mies yleensä on kypsä vasta viiskymppisenä jolloin spermakin on jo huonolaatuista ja jälkeläiset jollain tapaa sairaita, adhd, autismi jne mielenterveys riski suuri.

      • Anonyymi

        Helpompihan naikkoseten on rikkoa uusia lapsipeheitäkun ei tee lapsia jokaisen vastaan tulijan kanssa. Mikähän tarkoitus moisella toiminnalla on? Kehuvat kavereilleen kuin monta miestä on saanut ja kuin monta perhettä ovat reikkoneet. On siinä tavoitetta. Mutta jos ei ole elämässä muta niin kaipa tuokin harrastuksesta käy. Sääli vaan että siinä kärsii täysin viattomat perheet, lapset vaimo ja mieskin kärsii ja paljon kun menettää rakkaimpansa.
        Ei ole kyllä päässä mitään kun tuollasta tekee huvikseen. Etsivät elättäjää itslleen.

        Huvinsa kullakin mutta outoa huvia naikkosilla. Ja kun mitään sanktiota ei siitä tule niin hehän tekee sitä jatkuvasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helpompihan naikkoseten on rikkoa uusia lapsipeheitäkun ei tee lapsia jokaisen vastaan tulijan kanssa. Mikähän tarkoitus moisella toiminnalla on? Kehuvat kavereilleen kuin monta miestä on saanut ja kuin monta perhettä ovat reikkoneet. On siinä tavoitetta. Mutta jos ei ole elämässä muta niin kaipa tuokin harrastuksesta käy. Sääli vaan että siinä kärsii täysin viattomat perheet, lapset vaimo ja mieskin kärsii ja paljon kun menettää rakkaimpansa.
        Ei ole kyllä päässä mitään kun tuollasta tekee huvikseen. Etsivät elättäjää itslleen.

        Huvinsa kullakin mutta outoa huvia naikkosilla. Ja kun mitään sanktiota ei siitä tule niin hehän tekee sitä jatkuvasti.

        Blaaa, blaa, olet sinä yksinkertainen ja tyhmä.


    • Anonyymi

      En monen muun kommentoijan tavoin ymmärrä, miksi pitää jokaisen miehen kanssa tehdä lapsia niinkuin "siteeksi" suhteelle. Siinä on sitten kolmen vuoden päästä taas yksi huollettava lisää yksinhuoltajalla. Lapsi ei saa olla mikään suhteen sinetti! Lapsella ei ei varmisteta mitään pysyvyyttä suhteelle, vaan lapsi on aina rasite ja vanhemmilla pitäis olla voimavarat sille lapselle. Mitä jos suhde kaatuu niin onko se "sinettilapsi" sitten tarpeeton kapistus? Minusta on järkyttävää, että lapsetkin esineellistetään.

      Ikävä kyllä nykypäivänä suhteet eivät kestä vaan heti kun tulee vaikeuksia, siirrytään seuraavaan suhteeseen. Tässä on hyvät ja huonot puolensa. Ei tarvitse jäädä huonoon suhteeseen, mutta ei myöskään tehdä mitään työtä oman henkisen kehityksen eteen ja kehittääkseen suhdetta ja omaa itseä. Ei edes niiden yhteisten lasten vuoksi.

      Naisen, joka haaveilee lapsista pitää olla jo siinä kohtaa valmis yksinhuoltajuuteen, eikä kuvitella että lapsella on tarkoitus sinetöidä suhdetta.

      • Anonyymi

        Sitähän ne tekee, jokasen kanssa lapsia, ja sitten saavat muhkeat elarit,lapsilisät, asumistuet, kodinhoitotuet, ja mahdollisen työttömyyskrovauksen. Rahastusta.
        Ja pian uusi mies ja uusi lapsi ja samat tuet!!!!!

        Nythän se selvis, miksi peheitä rikotaan, ukkomiehen kanssa ei tarvi pelätä että joutuu asumaan sen kanssa eikä voi rahastaa muita miehiä, tai miksei voi... sellasia ne on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitähän ne tekee, jokasen kanssa lapsia, ja sitten saavat muhkeat elarit,lapsilisät, asumistuet, kodinhoitotuet, ja mahdollisen työttömyyskrovauksen. Rahastusta.
        Ja pian uusi mies ja uusi lapsi ja samat tuet!!!!!

        Nythän se selvis, miksi peheitä rikotaan, ukkomiehen kanssa ei tarvi pelätä että joutuu asumaan sen kanssa eikä voi rahastaa muita miehiä, tai miksei voi... sellasia ne on.

        Naiset tekee jokaisen uuden miehen kanssa lapsia vain siksi, etta saavat jokaisen pelkaamaan eroa ja lasten menettamista.

        Vai etta sellainen « side » tarvitaan taas ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naiset tekee jokaisen uuden miehen kanssa lapsia vain siksi, etta saavat jokaisen pelkaamaan eroa ja lasten menettamista.

        Vai etta sellainen « side » tarvitaan taas ?

        Miksi muuten? Rahan takia rikotaan perhe jotta saadan rikottua jotain mitä itsellä ei ole ja uusia lapsia jotta saa rahaa kun heitetään ukko pellolle, ja etsitään uusi. Oisko lähinnä bisnes ajattelua. Kerätään rahaa sillä että tehdään lapsia. Vähän menee sairaaksi mutta mitä muuta, tämmöinen ajtus tulee väkisin kun näkee että tuota tehdään.
        Naapurin eukolla on kolme lata eri miehen kanssa, ja taas on uusi ukko kiikarissa, tuossa kurvailee pihalla joskus. Tarkkailen heitä, ja olen varma että kohta taas on vauva tulossa..


    • Anonyymi

      Sepä se onkin, kun lapseni tein lasten isän kanssa niin tiesin, että yh:na niitä kasvattaisin. Ja niin olenkin tehnyt vuosia. Nyt sitten olen löytänyt miehen, jonka kanssa on yhteinen tulevaisuus ja rakkautta. Olisi ollut näin jälkikäteen ajateltuna ihanaa elää sellaista perhe-elämää jossa kummatkin ottaa vastuuta lapsesta ja kasvatuksesta. Sitä tässä vaan haikailen. Tässä kun en ole koskaan oikeastaan saanut elää ihan normaalia perhe-elämää. Mies sen sijaan on.

      • Anonyymi

        Noin sitä pitää, tietäen että alkaa yh ksi niin jopas rahaa tipahtaa tilille, ja ei muuta kun seuraava ja lisää lapsia ja taas ukko pihalle ja uusi kehiin... voi ihme näitä.


      • Anonyymi

        Voi teitä tietämättömiä. Lasten isä viettää auvoista elämää ja maksaa minimielarit. Itse joudun laskemaan jokaisen pennin ja miettimään et millähän sitä lasten harrastusmaksut maksaisi. Ei ole herkkua tämä yh:n elämä, mutta en valita kun itse tämän olen valinnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi teitä tietämättömiä. Lasten isä viettää auvoista elämää ja maksaa minimielarit. Itse joudun laskemaan jokaisen pennin ja miettimään et millähän sitä lasten harrastusmaksut maksaisi. Ei ole herkkua tämä yh:n elämä, mutta en valita kun itse tämän olen valinnut.

        Sinä maksat puolet lasten elatuksesta, lisäksi saat lapsilisät ja asumistukea, ja niihin lapsikortukset, on prk ettei yh äiti pärjää.

        Meinaatko että miehen pitäisi maksaa koko lasten elatus ja silti saisit tukiaisia?


      • Anonyymi

        Minä en ainakaan muita tukia saa kuin lapsilisän ja elatustuen. Ihan omalla palkallani kustannan muut menot. Jos saan yhdestä lapsesta 250 e tukia/kk (lapsilisä ja elatustuki) ja lapsen säännölliset menot kuukaudessa on 130 e/kk ip hoitomaksu, 40 e/kk harrastusmaksu, 20e/kk puhelinlasku, osa asumiskuluista (vuokra, vesi, sähkö. .en muista miten ne lasketaan) vakuutusmaksu, vaatteet, kuljetuskustannukset harrastukseen, kaverisynttärilahjat ym. Jo ne tekee satoja euroja/kk. Vähintääkin osallistun lapseni elatukseen 250eurolla omilla tuloillani noiden tukien lisäksi.


    • Anonyymi

      En ole koskaan ymmärtänyt, miksi monet ihmiset haluavat tehdä lapsia ensimmäisen, toisen tai jne. partnerin kanssa. Jos se ero tulee, niin sitten kyllä riidellään lapsista ja elatusmaksuista ja asianajajat nauravat koko matkan pankkiin mennessään. Lapsettomana leskimiehenä olen onnellinen siitä, että minulla ei ole lapsia.

      • Anonyymi

        Rahan toivossa. yulee elareita, asumitukia, lapsilisiä kotihoidontukia ja tt tukea... rahaa vaan sataa kun tekee lasia monen miehen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahan toivossa. yulee elareita, asumitukia, lapsilisiä kotihoidontukia ja tt tukea... rahaa vaan sataa kun tekee lasia monen miehen kanssa.

        "Yulee, asumitukia, kotihoidontukia, tt tukea ,tekee "lasia".
        Lissu älä juo enempää, tai lakkaa kirjoittamasta kännissä.


    • Anonyymi

      Kyllä kun avioeroa haetaan, niin jokainen tuleva eronnut äiti saa tuntea kuinka köyhyys laskeutuu elämään. Ne helevetin "elarit " ja muut hienot ja muhkeat tuet ovat totta vain Kelan esitteissä. Elarit sovitaan käytännössä vanhempien kesken, eli esim. vain 50 euroa per lapsi kuussa, että se isukki ei vain pahastuisi ja häviäisi suutuspäissään kokonaan lasten elämästä, eikä vain tarvitsisi luopua mukavasta elämäntyylistään, ja kas kummaa, usein juuri isä jää entiseen yhteiseen tilavaan asuntoon, kun äiti ja lapset joutuvat muuttamaan ahtaaseen vuokrakämppään. Äiti ajattelee vain rauhaa mikä viimein tulisi itselleen ja lapsille, kunhan mahdollisimman äkkiä eron aiheuttaneiden pahojen asioiden jälkeen pääsisi normalisoimaan arjen. Muut rahalliset tuet tulevat äidille todella harvoin ja nekin sulkevat toisensa pois, joten älä ole katkera, ei yh-äiti tule saamaan niitä kaikkia. Usein ainoa tuki minkä eronnut äiti saa, on muutamalla kympillä korotettu lapsilisä . Ja huom, jos äiti on niin rohkea että päättää saada lapsilleen kuuluvan täyden elatustuen isältä, on se laitettava perintään. Kela maksaa sen äidille ja perii sen takaisin isältä . Pärjääminen hieman helpottuu, mutta bonuksena usein isä katkaisee välit lapsiin.
      Juntit ajatelkaa sitä ennenkuin ootte kateellisia yh-äideille.

      • Anonyymi

        Ja kaiken takana on se suttura! Perheenrikkoja joka rikkoo useita lapsiperheitä katkeruudessaan, kun itsellä ei ole koskaan ollut mitään niin ei muillakaan saa olla.
        On se kumma että pitää tulla toisten väliin ja aiheuttaa tahalleen vaikeuksia miehen lapsille ja exälle ja miehelle.
        Mutta jos laastarina on hyvä olla ja rahaa tulee eikä mitään tarvi maksaa kun mies maksaa niin selvähän se. Ei se mies tosissaan tuollasta naikkosta ota, kunhan on siivooja ja kokki pyykkäri niin ei se pilattu elämä voi parempi olla.

        Surulista on se että mies menetti enempi, lapset menetti, vaimonsa, kotinsa, rahansa, mutta lastari on sitä varten että jaksaa surra.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kaiken takana on se suttura! Perheenrikkoja joka rikkoo useita lapsiperheitä katkeruudessaan, kun itsellä ei ole koskaan ollut mitään niin ei muillakaan saa olla.
        On se kumma että pitää tulla toisten väliin ja aiheuttaa tahalleen vaikeuksia miehen lapsille ja exälle ja miehelle.
        Mutta jos laastarina on hyvä olla ja rahaa tulee eikä mitään tarvi maksaa kun mies maksaa niin selvähän se. Ei se mies tosissaan tuollasta naikkosta ota, kunhan on siivooja ja kokki pyykkäri niin ei se pilattu elämä voi parempi olla.

        Surulista on se että mies menetti enempi, lapset menetti, vaimonsa, kotinsa, rahansa, mutta lastari on sitä varten että jaksaa surra.

        Ja aattele se perheenrikkoja ei joudu mihinkään korvausvastuuseen, mies maksaa kaikesta. Elareita ja joutuu hylkäämään omat lapset, exän ja sukunsa! Raakaa on peli naikkiosilla miesmarkkinoilla, kun ei kelpaa kuin varattu mies.

        Naikkoselle pitäisi maksut suunnata eikä miehelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kaiken takana on se suttura! Perheenrikkoja joka rikkoo useita lapsiperheitä katkeruudessaan, kun itsellä ei ole koskaan ollut mitään niin ei muillakaan saa olla.
        On se kumma että pitää tulla toisten väliin ja aiheuttaa tahalleen vaikeuksia miehen lapsille ja exälle ja miehelle.
        Mutta jos laastarina on hyvä olla ja rahaa tulee eikä mitään tarvi maksaa kun mies maksaa niin selvähän se. Ei se mies tosissaan tuollasta naikkosta ota, kunhan on siivooja ja kokki pyykkäri niin ei se pilattu elämä voi parempi olla.

        Surulista on se että mies menetti enempi, lapset menetti, vaimonsa, kotinsa, rahansa, mutta lastari on sitä varten että jaksaa surra.

        NO, niinhän se mies halusi , lähti, parempaan elämään ,ei tuolaista katkeraa nalkuttaja naista kukaan jaksa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja aattele se perheenrikkoja ei joudu mihinkään korvausvastuuseen, mies maksaa kaikesta. Elareita ja joutuu hylkäämään omat lapset, exän ja sukunsa! Raakaa on peli naikkiosilla miesmarkkinoilla, kun ei kelpaa kuin varattu mies.

        Naikkoselle pitäisi maksut suunnata eikä miehelle.

        Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NO, niinhän se mies halusi , lähti, parempaan elämään ,ei tuolaista katkeraa nalkuttaja naista kukaan jaksa.

        Parempaan? Kun joutui hylkäämään omat lapsensa. No niinhän he naikkoset ja perheenrikkojat sanoo että elämä ilman lapsia on parasta ja kun vielä saa perheellisen miehen ilman lapsia niin miehelläkin koittaa paremmat ajat.

        Kyllä se naikkoset niin manipuoloivat miehen hylkäämään ja jopa pakottavat miehen jättämään exän ja laspet heitteille. Mitään eihaluttas maksaa eikä tehdä enää, mutta naikkosen kanssa se elämä kukoistaa! Joopa, sanoisin että enempi se mies kärsii kuin kukaanmuu. Lapsille jätetty hyvästit ja elämä on ihanaa niinkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempaan? Kun joutui hylkäämään omat lapsensa. No niinhän he naikkoset ja perheenrikkojat sanoo että elämä ilman lapsia on parasta ja kun vielä saa perheellisen miehen ilman lapsia niin miehelläkin koittaa paremmat ajat.

        Kyllä se naikkoset niin manipuoloivat miehen hylkäämään ja jopa pakottavat miehen jättämään exän ja laspet heitteille. Mitään eihaluttas maksaa eikä tehdä enää, mutta naikkosen kanssa se elämä kukoistaa! Joopa, sanoisin että enempi se mies kärsii kuin kukaanmuu. Lapsille jätetty hyvästit ja elämä on ihanaa niinkö?

        Koita nyt päättää, kärsiikö se ukko vai ei, jos sinusta on kyse niin ukkos on paratiisissa.


    • Anonyymi

      Turha niitä lapsia on joka oksalle hankkia jos ei osaa kasvattaa heitä kunnolla.

      Lapsetpois monelta yh-lta ja uusio perheeltä. Useassa ei osata kasvattaa ja eikömyös ole niin, että usea käyttää toisne lapsia hyväkseen ja tekee pahaa heille.

      Uskovaisissalahkoissa paljon lapsia ja sielläkin maataan lapsia ja harratsetaan haureutta.

      Sosiaalietuudet pois naisilta,jotka tekevät lapsia joka panon kanssa ja näin keräävät yhteiskunnan erilaisia etuuksia ja elättävät itseään kerta panoilla.

      Älkäätehkö lapsia kärsimään maailmaan jos ette rakasta heitä kunnolla.

      Lähes kaikki avioliiton ulkopuoliset lapset kärsivät ja eivät saa aitoa rakkautta!

    • Anonyymi

      Jaa, vai ollaan täällä sitä mieltä että lasten on parempi kasvaa sellaisten vanhempien kanssa jotka jatkuvasti riitelee, haukkuu toisiaan ja jossa lapset kärsii. Voin sanoa,että itse olen elänyt tällaisessa perheessä lapsena enkä mitään muuta välillä olisi toivonut kuin että vanhemmat eroaa ettei tarvi kuunnella sitä riitelyä. No pysyivvät yhdessä, mutta kyllä se jatkuvassa pelossa eläminen että milloin taas räjähtää on jättänyt minuun suuret haavat, joita nyt joudun itse paikkailemaan aikuisena.
      Itse lähdin omasta riitaisasta suhteesta jo ihan lasten takia, siihen ei mitkään sutturat vaikuttanut. Lasten isän kanssa sujuu asiat hyvin ja lapset vaikuttavat tyytyväiseltä myös kahden kodin elämään. Olenpa jopa kuullut monien lasten kavereiden sanoneen että olisipa meilläkin kaksi kotia. Se ei ole mikään ihanne, en sitä tarkoita mutta mielestäni antaa kuvan että kahdessa kodissa ei ole mitään pahaa. Lasten isällä on uusperhe ja minulla myös. Lapset ovat uusperhekuvioiden myötä saaneet 7 uutta bonussisarrusta.

      • Anonyymi

        Onko sun lapset sanoneet että ovat tyytyväisiä reissaamaan kahden kodin väliä? Vai onko vaan sun päätelmä jotta tuntisit itsesi syyttömäksi?
        Kuule ei se ole lasten edun mukaista muuttaa joka päivä, tekisitkö niin itse? No et tekisi, mutta olet laittanut lapsesi niin tekemään ja kehut täällä heidän puolesta että tykkäävät!!!!!!!

        Itse en antanut aikanani lasteni tuohon malliin muutella. Eivät koskaanmuutelleet ja kiittävät siitäminua. Lapset asui mun luona ja mies kävi täällä heitä katsomassa. Hän oli sen verran fiksu että piti ratkaisua hyvänä, ei ollut luntturoista huolta eikä muistakaan joten meillä lapset kavoivat erittäin viisaiksi ihmisiksi, Ovat kaikki perheellisiä ja lapsia on kaikilla, ja kertaakaan kukaan ei ole eronnut. Hyvän mallin sai, paitsi isästä joka lähti kun lunttura vähän vihjasi. Onneksi ei tuonut sitä meille eikä pakottanut meitä näkemään luntturaa. Emme ole koskaan sitä nähneet ja mietimme kerran lasten kanssa etttä millanen lunttura sai isän muuttmaan pois heidän luota. Sanoin että varmasti oli parempi teitä ja minua kun niin vaan oli huijattavissa.
        Täytyyhän lapsissa ja vaimossa olla vikaa jos lähtee luntturan kanssa, eikä kehtaa tuoda sitä kylille, no emme olisi huolineetkaan. Siitä vasta soppa olisi tullut jos lunttura olisi meille tullut!!!! Uskon että olisimme kaikki seonneet ja huonoilla tiellä. Onneksi mies piti pintansa eikä pakottanut meitä luntturaa katsomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sun lapset sanoneet että ovat tyytyväisiä reissaamaan kahden kodin väliä? Vai onko vaan sun päätelmä jotta tuntisit itsesi syyttömäksi?
        Kuule ei se ole lasten edun mukaista muuttaa joka päivä, tekisitkö niin itse? No et tekisi, mutta olet laittanut lapsesi niin tekemään ja kehut täällä heidän puolesta että tykkäävät!!!!!!!

        Itse en antanut aikanani lasteni tuohon malliin muutella. Eivät koskaanmuutelleet ja kiittävät siitäminua. Lapset asui mun luona ja mies kävi täällä heitä katsomassa. Hän oli sen verran fiksu että piti ratkaisua hyvänä, ei ollut luntturoista huolta eikä muistakaan joten meillä lapset kavoivat erittäin viisaiksi ihmisiksi, Ovat kaikki perheellisiä ja lapsia on kaikilla, ja kertaakaan kukaan ei ole eronnut. Hyvän mallin sai, paitsi isästä joka lähti kun lunttura vähän vihjasi. Onneksi ei tuonut sitä meille eikä pakottanut meitä näkemään luntturaa. Emme ole koskaan sitä nähneet ja mietimme kerran lasten kanssa etttä millanen lunttura sai isän muuttmaan pois heidän luota. Sanoin että varmasti oli parempi teitä ja minua kun niin vaan oli huijattavissa.
        Täytyyhän lapsissa ja vaimossa olla vikaa jos lähtee luntturan kanssa, eikä kehtaa tuoda sitä kylille, no emme olisi huolineetkaan. Siitä vasta soppa olisi tullut jos lunttura olisi meille tullut!!!! Uskon että olisimme kaikki seonneet ja huonoilla tiellä. Onneksi mies piti pintansa eikä pakottanut meitä luntturaa katsomaan.

        Kuules lissu "lunttura" sulla ei ole koskaan ollut mitään miestä saatikka lapsia, nuo tarinasi ovat pähkähulluja.


    • Anonyymi

      Sääliksi tuollainen ajattelumalli. Lapset ovat onneksi valmiita vastaanottamaan uusia ihmisiä elämäänsä. Katkerat exät ei. Täällähän suurinosa näistä katkerista existä näyttää olevan naisia. Eivät ole saaneet miestään pidettyä, joten purkavat mielipahansa muille. Minäkin olen exä ja nainen, mutta en katkera. Osaan olla onnellinen lasten isän uudesta onnesta kuten myös omastani. Se ei ole keneltäkään pois. Yhdessä emme olleet onnellisia. Lapset ovat onnellisia jos vanhemmatkin ovat. Meilläkin lapset elävät kahden kodin elämää, mutta asumme sen verran lähekkäin että kaveripiiiri, koulut ym. ovat samat ja samalla etäisyydellä kummankin vanhemman luota.

      • Anonyymi

        Höpö höpö! Noi on sun omia kuvitelmia jottet tunne pistosta sydämmessä kun pilasit lastesi perheen.
        Meillä ei ainakaan lapset ole nähneet ja halunneet meidän perheseen ketään umpihullua perheenrikkojaa. Ei koskaan ole halunneet nähdä isänsä sutturoita, ei vieläkään vaan halveksivat syvästi sutturaa joka rikkoi perheemme. Kuvittelet vaan että kaikki hyväksyy jopa exät hyväksyy että kotona on uusi suttura miehellä??? Sairasta.
        Idiootti olet ja luulet olveasi onnellinen mutta et ole. Minä ihmettelisin suuresti jos mun lapset olisivat onnellisia siitä että joku rikkoi perheemme!!!!!! Uskomatonta. Me ei olla nähty emmekä olleet missään tekemisissä sutturoiden kanssa, ja mies tietää ettei tuo pakolla niitä meille eikä meitä vie sutturansa kotiin. Lapset ovat aikjuisia ja halveksivat yhä isänsä päätöstä hylätä heidät.
        Mies tässä eniten kärsii, me ollaan lasten perhieden kanssa yhä tekemisissä usein mutta mies menetti lapsensa, minut, ja lastenlapset eikä muutkaan sukulaiset halua tuommoista ukkoa nähdä.
        Meistä on kivaa kun mies kärsii, ja tietää ettei takasin ole tulemista.

        Suren lapsia jotka pakotetaan reppu selsässä joka päivä vaihtamaan asuntoa, tekisitkö itse niin? Et teksisi mutta laita lapset niin tekemään pakolla??? Millainen äiti laittaa lapset maksamaan omista eroistaan??? Häpeisit, jos osaisit.

        Lapsiparat, aikuisena tulee varmasti kostamaan sinulle sen mitä olet heille lapsena tehnyt!!!


      • Anonyymi

        Miehesi on todellakin paratiisissa, olet kauhea ihminen.


      • Anonyymi

        Samaa mieltä. En todellakaan ihmettele että miehesi on lähtenyt pois. Katsoisin ensiksi omaan napaasi ennen kuin lähtee muita syyttelemään. Toivottavasti jossain vaiheessa pystyt päästämään irti vihastasi ja nauttimaan elämästä etkä haukkua näillä palstoilla päivät pitkät muita


    • Anonyymi

      EKA KERTAA KUULEN TAI LUEN UUSIOPERHEESTÄ. Mikä on uusioperhe? Ihme sanahirviö. Kuka tuommosen on keksiny. Mikä on sen tarkoitus?

      Uusi perhe on pariskunta joilla eka lapsi, nuoripari on uusi perhe, mutta uusio, se mietityttää.
      Paperi on uusipaperia, uusiomuovi, uusiosammal tai muu aines, mutta ei perheestä puhuta uusioperhe.
      Hauska sanahirviö En puhekielessäkään ole kuullut tuollaista sanahirviötä.
      Olilsko jotainmitä kaikki ei tiedä, jotkut ovat keksineet uusioida oman peheen, mutta mikä se on? Melkoinen sanahirviö. Uusiokin on outo sana. Kuka kertoisi mitä tarkoittaa sanahirviö uusioperhe jota jotkut käyttävät.
      En ole kuullutkaan moista sanahirviötä.

      • Anonyymi

        Ethän sinä ihmisparka tiedä mistään muustakaan yhtään mitään, elät jossain umpiossa ,kännäät päivät pitkät ja kirjoittelet "suoli24 : ään, olet jotenkin omituinen.


    • Anonyymi

      Uusioperhe on vähän kuin uusiomuovi. Kierrätyskamaa mikä ei ole niin hyvää. HAHHAHHAHHAHA. Uusioperheestä tulee mieleen semmoinen luusereiden yhdessäolo kun ei parempaa ole ja paremman eteen ei ole viitsinyt panostaa, niin tyydytään sitten tähän.

    • Anonyymi

      Tarkoittaa kierrätysperhettä kun vanhemmat eivät ole halunneet pitää kiinni paremmasta niin luuserit ovat löytäneet toisensa ja leikkivät kotia.

      • Anonyymi

        Kierrätys on nyt ajankohtaista ja egologista, mitään ei saa heittää hukkaan joku voi vielä tarvita ja käyttää sen loppuun.


    • Anonyymi

      1 asiallinen viesi ja 10 asiatonta. Muutama asiasta kirjoittava ja loput mielipuolisia kohelluksia. Jutun tasosta päätellen porukalla on omassa elämässä paljon isompia ongelmia kuin kuin tuomita tuntemattomien perhe-elämää. Huhhuh.

      • Anonyymi

        Sinun asia ei ole mitettiä asiallista tai asiatonta viestiä. Mielipuolista on pakottaa omat lapset asumaan kahdessa talossa leikkimään onnellista, vaikka sisällä itkee, muuttamaan jokapäivä reppuselässä kun aikuinen itse ei viitsi, niin laittaa lapsen asialle korjaamaan omia rikkeitään.
        Lapsella ei ole kuin yksi koti yksi perhe, oma äiti joka ei hylkää niinkuin isä tekee, lapsen kuuluu asua yhdessä kodissa, se on lapsen etu, vaikka aikuiset niin muuta väittää. Leikitään pitävän lapsen puolta, mutta pääasiassa pidetään omasta onnesta kiinni. Kun lapsi on poissa elämä on ihanaa ja parasta, kun lapsi tulee voi voi kun on taas kaikki pielessä....
        Muuttakaa aikuset itse joka viikko, itedätte ettei se ole onnellista.
        Lapsen elämään ei kuulu kuin oma äiti ja isä jos hän nyt vaan kerkiää enää, ja oma suku, ei siän sutturat eikä muutkaan vieraat olennot.
        Jos pidätte lapsen etua, niin tehkää niin kuin haluatte itsellenne tekevän.

        Lapsi on helppo heittää pois ja elää onnellista elämää mutta kun hän palaa on taas hankalaa. Sekä on lapsen etu?

        Lapet poistuollaisilta, paljon on perhitä jotka rakastaisivat lapsia, muttei saa, sitten on tälläisiä holtittomia aikjisia jolle siunaantuu useita lapsia, ja mitä saavat, pelkkää pompottelua ja matkustelua ja huolta missä ensi yön viettää. lapsiparka.


      • Anonyymi

        Täällä on enemmän tai vähemmän vinksahtaneita , ja tuo yksi täyshullu, joka kirjoittaa kännissä ja täydessä kiukussa.


    • Anonyymi

      Mitään merkitystä mielestäni. Ihmiset eroaa muutenkin liian lepsusti niin tee nyt sitä ennen lisää lapsia tuollaisten ajatusten takia. Ei hyvä. Yhdessä voidaan olla ja lapsen saannin "yhteys on monella parilla aika myrkyllinen...

    • Luojan kiitos teillä ei ole yhteisiä lapsia! Voi SITÄKIN lapsiparkaa jos/kun tulee ero. En ymmärrä ollenkaan nykyvanhempia. Tehdään kiireellä lapsia ja erotaan kun lapsi on vasta 2 kk! Tuntuu olevan muotia nykymiehillä että on yhteishuoltajuus. Seuranhakupalstat on täynnä yhteishuoltajuus-isiä. Hyvää on se että ottavat puoliksi vastuun lapsesta eron jälkeen mutta kun sen eron ei pitäisi tulla ensimmäisenä mieleen kun tulee "vähän vaikeuksia"! Sori vaan mutta parisuhteen ylläpitäminen vaatii työtä ja panostamista. Aivan sama vaikka ihmiset eroais vaikka viikon välein mutta älkää prkl tehkö lapsia ja sotkeko heitä siihen kuvioon!

      • Anonyymi

        MUTTA SEHÄN ON RIKKAUS KUN LAPSELLA ON MONTA ÄITIÄ JA ISÄÄ!!!! Eihän nykyädit osaa kasvattaa lapsia ellei ole uusia äitejä mukana. Näihän ne naikoset kertoo jotka ovat rikkoneet lapsiperheet.
        Se on tosi hauskaa kun ajattelee millasista lähtökodista he ovat tulossa. Sitten rikottaan perhe ja aletaan kehumaan miten ihana mies on joka hylkäsi lapsensa ja miten ihana hän on kun pelasti miehen lapsiltaan. Nykyaikana pitää olla monta naikkosta, ja monta lasta kenen kanssa tahansa, jottei lapsetkaan tiedä kuka on sisko ja kuka veli ja kenen sukua kulloinkin on. Sekasta kun seinäkello.

        Perheenrikkominen opn nyt in! Jos et ole yhtään perhettä rikkonut, olet jäänyt paljosta vaille.
        Itsekkin tääsä etsin miestä joka olisi naimisissa, että voisin rikkoa hänen perheen niin olisin tosi onnellinen, muuten en. Tylsäämeistäen haluu, kellä ei ole yhtään tulevaa exää ja lapsia joita hän ei tarvi enää.


    • Anonyymi

      yhteiset lapset kärsivät vain eron tullessa, ilman lapsia elämä on itselle helpompaa ja huonossa (kaikissa) parisúhteissa lapset kärsivät suotta,
      käyttäkää sitä kumia tai laittakaa naisoletetulle kierukka

    • Anonyymi

      Jaa, että lisää lapsia miehelle jolla jo on!!!!! Haluat saada miehen makselemaan vaan elämäsnä elareita????? Jos mies ei ole osannut pitää huolta entisistäkään lapsista vaan hyljännyt ne ex vaimon hoidettavksi, niin vieläkö pitäisi uusia lapsia tehdä?

      Edesvastuutonta! Voi ihme näitä naisia jotka kikkailee mieten kanssa, pakotetaan jättämään edelliset lapset ja sitten haaveillaan uusista ja kiukutellaan ettei ole yhteisiä lapsia???????

      Jos mies ei osannut ennenkään hoitaa ja pitää huolta, niin ei ole sopiva edes isäksi uudelleen! Vai sitäkö haluat elää elareilla loppuelämäsi?

    • Anonyymi

      Kyllä niitä yhteisiä lapsi voi laittaa tilaukseen.
      Vaikka jo tänään.

      • Anonyymi

        Totta! kannattaa etsiä sellainen perheellinen mies jolla on jo lapsia, ja sitten tehdä uusia lapsia. Saada mies kunnolla poseen.
        Lapset tarvii uusia äitipuolia paljon elämään ja uusia siaruksia, ja onhan se aikuisillekin hyvä kun lapsia voi heitellä kodita toiseen ja itse ei jaksa, saa huilata ja sitten taas hakea ja elikkiä hyvää äitiä.

        Kyllä ne lapset sopeutuu ja tykkää vallan paljon tuosta. Pakkohan niiden on koska aikuinen niin päättää ja haluaa. Lasten on vaihdettava kotia se on lasten parhaaksi, aikuinen saa olla yhdessä kdoissa sillä lasten kuuluu maksaa vanehmpiensa erosta mukisematta.
        Lapsi on se joka muuttaa tykkäsi tai ei, mutta kyllä ne tykkää, sanoo aikuinen. Ja aikuinen päättää mikä on lapsille hyväksi.

        On nykylapsilla mahtavaa elämää ja kaikki lapset tykkää kun ihmiset vaihtuu, asunnot vaihtuu, koulut ja kerhot ja kaverit vaihtuu, kaikki vaihtuu usein, ei ainkaan ole tylsää.

        Ja joka hetiki on miettimistä missä olla seuraava pivä, yö, vai ollakko missään, Jännääkin vielä. Jos lapsi ei tykkää, on hänessä taatusti vikaa, Lapsen kuuluu tehdä se työ mitä aikuiset ei viitsi. Tiukasti vaan lapset muuttamaan ja hyväksymään sen minkä aikuin katsoo olevan lapselle kaikista parasta.

        Olla irtolainen omassa perheessä ja suvussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta! kannattaa etsiä sellainen perheellinen mies jolla on jo lapsia, ja sitten tehdä uusia lapsia. Saada mies kunnolla poseen.
        Lapset tarvii uusia äitipuolia paljon elämään ja uusia siaruksia, ja onhan se aikuisillekin hyvä kun lapsia voi heitellä kodita toiseen ja itse ei jaksa, saa huilata ja sitten taas hakea ja elikkiä hyvää äitiä.

        Kyllä ne lapset sopeutuu ja tykkää vallan paljon tuosta. Pakkohan niiden on koska aikuinen niin päättää ja haluaa. Lasten on vaihdettava kotia se on lasten parhaaksi, aikuinen saa olla yhdessä kdoissa sillä lasten kuuluu maksaa vanehmpiensa erosta mukisematta.
        Lapsi on se joka muuttaa tykkäsi tai ei, mutta kyllä ne tykkää, sanoo aikuinen. Ja aikuinen päättää mikä on lapsille hyväksi.

        On nykylapsilla mahtavaa elämää ja kaikki lapset tykkää kun ihmiset vaihtuu, asunnot vaihtuu, koulut ja kerhot ja kaverit vaihtuu, kaikki vaihtuu usein, ei ainkaan ole tylsää.

        Ja joka hetiki on miettimistä missä olla seuraava pivä, yö, vai ollakko missään, Jännääkin vielä. Jos lapsi ei tykkää, on hänessä taatusti vikaa, Lapsen kuuluu tehdä se työ mitä aikuiset ei viitsi. Tiukasti vaan lapset muuttamaan ja hyväksymään sen minkä aikuin katsoo olevan lapselle kaikista parasta.

        Olla irtolainen omassa perheessä ja suvussa.

        Tuo on täyttä sontaa , koulua käydään aina samassa koulussa, kerhot aina samoja ja myös kaverit ja lapset tietää missä asuvat, joko äitillä tai isällä, joko viikko tai kaksi viikkoa kerrallaan ei ne ihmiset mihinkään muutu ,ne ovat samat äiti ja isä, kaikki lapset rakastavat omia vanhempiaan, ja haluavat pitää molemmat.
        Sulla ei ole koskaan ollut lapsia , tuskin puolisoakaan , etkä tiedä asioista yhtään mitään, kunhan vihapäissäsi kirjoitat sontaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on täyttä sontaa , koulua käydään aina samassa koulussa, kerhot aina samoja ja myös kaverit ja lapset tietää missä asuvat, joko äitillä tai isällä, joko viikko tai kaksi viikkoa kerrallaan ei ne ihmiset mihinkään muutu ,ne ovat samat äiti ja isä, kaikki lapset rakastavat omia vanhempiaan, ja haluavat pitää molemmat.
        Sulla ei ole koskaan ollut lapsia , tuskin puolisoakaan , etkä tiedä asioista yhtään mitään, kunhan vihapäissäsi kirjoitat sontaa.

        Miksi sinä et muuta viikottain vaan laiat lapsesi maksamaan siitä, että olette eronneet?? Eikö sun kuulu tehdä se mitä lapset nyt tekevät sun puolesta?
        Niin, koska se on stressaavaa ja rasittavaa aikuislle, mutta lapsille sinunmielestä ei ole. Sinä laitat lapset korjaamaan sun virheet, ja vielä kehut kuin he tykkää. Sinä sanot niin, mutta ei lapset.
        Tietenkin lapset rakastaa vanhempiaan, juuri siksi he ei kritisoi vaan peittää sen ja tekee niinkuin aikuiset haluaa, koska haluavat molemmat vanhemmat pitää. Mutta keino on todella järjeä.
        Onkin kuse aikuisen onnesta, ei lapsetn, on kyse aikuisen edusta, ei lapsen.

        Kyllä minulla on lapsia ja oli puolisokin, mutta emme koskaan laittaneet lapsia muuttamaan meidän takia, vaan he saivat asua omassa kodissa. Ei tarvinnut muutella ainuttakaan kertaa, isällään oli joskus yötä, mutta niin ne tekevät kavereidenkin kanssa joskus, mutta isän luokse mentiin vaan kun halusivat, ei siksi että aikuiset pakotti.
        En voisi koskaan itselleni anteeksi antaa jos olisin vaatinut lapsia muuttamaan viikottain tai vkl:sin säännöllisesti.
        Nyt aikuisena lapset ovat todella onnellisia ja tyytyväisiä omaan lapsuuteensa, turvalliseen ja rauhalliseen. Aina kotona sai olla.


      • Anonyymi

        Kyllä minä " muutan aika usein teen pitkiä työmatkoja ympäri suomea ja osaan Eurooppaan, olen viikon tai kaksi pois kotoontani.
        Minä asun vajaan puolen kilometrin päässä exästäni , se ei ole minun lapsille mikään ongelma, he saavat itse päättää kumpaan kotiin menevät, usein ,kun olen paikalla vain toinen on mun luona tai hänkin voi lähteä illalla äidilleen ja sitte voi taas tulla, meillä vapaata lapsilla kulkea miten lystäävät, ovet ovat heille aina auki, no he ovat jo teini-ikäisiä.
        Eikä se ole mitään muuttamista niinkun sinä sanot, heillä on kaikki tarvittava minulla ja äidillä, ja jos jotai puuttuu niin sen voi kipaista hakemaan kun matka on niin lyhyt.
        Minulla on ihan ihanat ja onnelliset lapset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä " muutan aika usein teen pitkiä työmatkoja ympäri suomea ja osaan Eurooppaan, olen viikon tai kaksi pois kotoontani.
        Minä asun vajaan puolen kilometrin päässä exästäni , se ei ole minun lapsille mikään ongelma, he saavat itse päättää kumpaan kotiin menevät, usein ,kun olen paikalla vain toinen on mun luona tai hänkin voi lähteä illalla äidilleen ja sitte voi taas tulla, meillä vapaata lapsilla kulkea miten lystäävät, ovet ovat heille aina auki, no he ovat jo teini-ikäisiä.
        Eikä se ole mitään muuttamista niinkun sinä sanot, heillä on kaikki tarvittava minulla ja äidillä, ja jos jotai puuttuu niin sen voi kipaista hakemaan kun matka on niin lyhyt.
        Minulla on ihan ihanat ja onnelliset lapset.

        Onnellisia taitaa olla vaan sun mielessä, lapset huutaa hiljaa ja itkee, kun perhe on hajotettu ja he maksavat sen reissaamalla.

        Soinä matkustat koska työsi vaatii, lapset matkustaa koska sinä niin haluat!

        Minullakin on onneliset lapset kun eivät ole joutuneet vanhempiensa eron maksumieheksi ja kärsimään siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnellisia taitaa olla vaan sun mielessä, lapset huutaa hiljaa ja itkee, kun perhe on hajotettu ja he maksavat sen reissaamalla.

        Soinä matkustat koska työsi vaatii, lapset matkustaa koska sinä niin haluat!

        Minullakin on onneliset lapset kun eivät ole joutuneet vanhempiensa eron maksumieheksi ja kärsimään siitä.

        Kuules älypää, lakkaa kirjoittamasta epäasiallisia juttujasi, mitä nuo ihmisten asiat ja järjestelyt sulle kuuluu, jankkaat täällä jatkuvasti enemmän tai vähemmän kännissä , täyttä skeidaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnellisia taitaa olla vaan sun mielessä, lapset huutaa hiljaa ja itkee, kun perhe on hajotettu ja he maksavat sen reissaamalla.

        Soinä matkustat koska työsi vaatii, lapset matkustaa koska sinä niin haluat!

        Minullakin on onneliset lapset kun eivät ole joutuneet vanhempiensa eron maksumieheksi ja kärsimään siitä.

        Meidän perhettä ei ole hajoitettu, erosimme sovussa , lapset oli jo isoja eromme aikana ja tosiaan asumme vajaan puolen kilometrin päästä toisistamme .
        Me huolehdimme lapsistamme, ja kun olen työmatkoilla niin lapset ovat äidillään sovimme myös, että ei makseta mitään elatusmaksuja, ja lapsilisätkin pannaan puoliksi.
        Meidän lapset ei huuda eikä itke, ovat aina iloisia ja ilahtuneita, kun tulen työmatkoilta kotiin ovat ikävöineet minua.
        Huomaan ,että et edes lue mitä olen kommentoinut vaan jankutat samaa omaa tarinaasi jonka olet iskostanut päähäsi ja olet vihainen ja katkera kaikille kirjoittajille.
        Terv lomalainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuules älypää, lakkaa kirjoittamasta epäasiallisia juttujasi, mitä nuo ihmisten asiat ja järjestelyt sulle kuuluu, jankkaat täällä jatkuvasti enemmän tai vähemmän kännissä , täyttä skeidaa.

        Ei onneksi kuulu, mutta säälin lapsia yli kaiken, millasia vanhempia lapsiparat ovat saaneet kun maksattaa heillä omat sotkunsa. Jos muuttaminen olisi onnellista, aikuiset tekisi itse niin eikä laisttaisi lapsia asialle. Säälittävää.
        Mutta kun vanhemmat eivät tykkää omista lapsista, kiusaavat heitä muuttamisella jotta pääsevät viikoski eroon ettei tarvi heitä katsella. Se on onnea olla vaan ilman lapsia. Rahat lapsista kyllä kelpaa, pääsee kapakkaan kännäilemään. Se on heistä onnea.

        Tietyti he jotka pivätä lasten puolta, on idiootteja koska sinäkään et pid lapsita etkä edes omista, siksi puolustat heitä jotka heittää lapset reisuun jotta pääsevät itse helpommalla.
        Tovottavasti lapset aikanaan muistaa sen miten heitit heidät pois luotasi kotoonta, jotta saat olla. Kun sinä olet vanha toivon että he eivät ota sinua vnahana luokseen ja heittää pitkin pitäjää, ja ovat silloin onnellisia kun et ole siinä heidän riesana.

        Tämän olet heille opettanut, miten läheisestä pääseee hetkeksi eroon, pois siilmistä pois mielestä...viikko siellä viikko täällä, se on sun tulevaisuus kun olet vanha ja vaikkapa liikuntakyvytön ja tarvit apua, Koita seliät yksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei onneksi kuulu, mutta säälin lapsia yli kaiken, millasia vanhempia lapsiparat ovat saaneet kun maksattaa heillä omat sotkunsa. Jos muuttaminen olisi onnellista, aikuiset tekisi itse niin eikä laisttaisi lapsia asialle. Säälittävää.
        Mutta kun vanhemmat eivät tykkää omista lapsista, kiusaavat heitä muuttamisella jotta pääsevät viikoski eroon ettei tarvi heitä katsella. Se on onnea olla vaan ilman lapsia. Rahat lapsista kyllä kelpaa, pääsee kapakkaan kännäilemään. Se on heistä onnea.

        Tietyti he jotka pivätä lasten puolta, on idiootteja koska sinäkään et pid lapsita etkä edes omista, siksi puolustat heitä jotka heittää lapset reisuun jotta pääsevät itse helpommalla.
        Tovottavasti lapset aikanaan muistaa sen miten heitit heidät pois luotasi kotoonta, jotta saat olla. Kun sinä olet vanha toivon että he eivät ota sinua vnahana luokseen ja heittää pitkin pitäjää, ja ovat silloin onnellisia kun et ole siinä heidän riesana.

        Tämän olet heille opettanut, miten läheisestä pääseee hetkeksi eroon, pois siilmistä pois mielestä...viikko siellä viikko täällä, se on sun tulevaisuus kun olet vanha ja vaikkapa liikuntakyvytön ja tarvit apua, Koita seliät yksin.

        Minä säälin sinua , kun olet menettänyt mielenterveytesi, vihaat kaikkea, ja olet ylettömän katkera entisestä elämästäsi.
        Minulla on erittäin hyvät välit lapsiini ja myös exälläni, meillä on myös yksi lastenlapsi ja hän kyläilee meillä usein ja myös exälläni.
        Et sinä tiedä ihmisten elämistä yhtään mitään, luulet ,että kaikki eronneet ovat samanlaisia , kun sinä ,vihaa kaunaa ja katkeruutta täynnä.
        Minun lapsillani on erosta huolimatta ollut isä ja äiti jotka olemme rakastaneet lapsiamme, sinun lapsillasi ei ole ollut isää, koska sinä riistit se heiltä, tämän olet itse monta kertaa täällä tilittänyt.
        Turha syytellä muita ,itse olet soppasi keittänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei onneksi kuulu, mutta säälin lapsia yli kaiken, millasia vanhempia lapsiparat ovat saaneet kun maksattaa heillä omat sotkunsa. Jos muuttaminen olisi onnellista, aikuiset tekisi itse niin eikä laisttaisi lapsia asialle. Säälittävää.
        Mutta kun vanhemmat eivät tykkää omista lapsista, kiusaavat heitä muuttamisella jotta pääsevät viikoski eroon ettei tarvi heitä katsella. Se on onnea olla vaan ilman lapsia. Rahat lapsista kyllä kelpaa, pääsee kapakkaan kännäilemään. Se on heistä onnea.

        Tietyti he jotka pivätä lasten puolta, on idiootteja koska sinäkään et pid lapsita etkä edes omista, siksi puolustat heitä jotka heittää lapset reisuun jotta pääsevät itse helpommalla.
        Tovottavasti lapset aikanaan muistaa sen miten heitit heidät pois luotasi kotoonta, jotta saat olla. Kun sinä olet vanha toivon että he eivät ota sinua vnahana luokseen ja heittää pitkin pitäjää, ja ovat silloin onnellisia kun et ole siinä heidän riesana.

        Tämän olet heille opettanut, miten läheisestä pääseee hetkeksi eroon, pois siilmistä pois mielestä...viikko siellä viikko täällä, se on sun tulevaisuus kun olet vanha ja vaikkapa liikuntakyvytön ja tarvit apua, Koita seliät yksin.

        Tuo muuttaminen on sivuseikka jos lapsia rakastetaan ja tuetaan, niin tuo muutama satametriä ei merkkaa mitään sinä vaan tartut siihen , kun et muuta keksi.
        Sua vit ...aa kun joillakin on asiat kunnossa.
        Olet kade ja katkera.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä säälin sinua , kun olet menettänyt mielenterveytesi, vihaat kaikkea, ja olet ylettömän katkera entisestä elämästäsi.
        Minulla on erittäin hyvät välit lapsiini ja myös exälläni, meillä on myös yksi lastenlapsi ja hän kyläilee meillä usein ja myös exälläni.
        Et sinä tiedä ihmisten elämistä yhtään mitään, luulet ,että kaikki eronneet ovat samanlaisia , kun sinä ,vihaa kaunaa ja katkeruutta täynnä.
        Minun lapsillani on erosta huolimatta ollut isä ja äiti jotka olemme rakastaneet lapsiamme, sinun lapsillasi ei ole ollut isää, koska sinä riistit se heiltä, tämän olet itse monta kertaa täällä tilittänyt.
        Turha syytellä muita ,itse olet soppasi keittänyt.

        Sehän tiedetään että hullu ja katkera on aina se joka on lasten puolella, mutta viisas ihana o se joka sysää ongelmansa lasten niskoille ja isähän on sankari kun hylksi lapset.
        Tää on niin tuttua jutua täällä, ett hirveellä draivilla puolustellaan niitä aikuisia jotka tekee lastensa elämästä helvetin. Sellaiset ihmiset pitää todella yhtä köyttä,lapsia pitää rangaista kun aikusisella ei mene hyvin. lasten onni on sivuseikka, aikuisilla pitää olla kivaa, ei lapsilla.
        Meidän lapsilla on onneksi hyvin asiata, koskaane ipakotettu muuttelemaan ellei itse halunneet, heillä oli yksi koti ja rakastavat vanhemmat. Lapsi ei ole se joka laitetaan maksamaan aikuisten asioista. Teillä varmasti on, se on sääli.

        Ees taas kahta kotia ei ole lapselle huviseikkailu, se on vaatimus lapselle että on mentävä jotta äiti tai isä saa sinusta viikon vapaata! Jos et mene olet kitisevä kakara, kiukutteleva ja itsepäinen. Minun puolesta voitte laittaa lapset vaikka saharaan vuodeksi jotta saatte olla yksin, ilman lapsia. Minä en ole sellainen. Aikuiset lapseni ovat upeita vanhempia jo itsekin, ei olisi jos olisimme pakottaneet heidät oman onnemme takia muuttamaan pois silmistä. Hyi, etoo jo pelkkä ajatuskin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän tiedetään että hullu ja katkera on aina se joka on lasten puolella, mutta viisas ihana o se joka sysää ongelmansa lasten niskoille ja isähän on sankari kun hylksi lapset.
        Tää on niin tuttua jutua täällä, ett hirveellä draivilla puolustellaan niitä aikuisia jotka tekee lastensa elämästä helvetin. Sellaiset ihmiset pitää todella yhtä köyttä,lapsia pitää rangaista kun aikusisella ei mene hyvin. lasten onni on sivuseikka, aikuisilla pitää olla kivaa, ei lapsilla.
        Meidän lapsilla on onneksi hyvin asiata, koskaane ipakotettu muuttelemaan ellei itse halunneet, heillä oli yksi koti ja rakastavat vanhemmat. Lapsi ei ole se joka laitetaan maksamaan aikuisten asioista. Teillä varmasti on, se on sääli.

        Ees taas kahta kotia ei ole lapselle huviseikkailu, se on vaatimus lapselle että on mentävä jotta äiti tai isä saa sinusta viikon vapaata! Jos et mene olet kitisevä kakara, kiukutteleva ja itsepäinen. Minun puolesta voitte laittaa lapset vaikka saharaan vuodeksi jotta saatte olla yksin, ilman lapsia. Minä en ole sellainen. Aikuiset lapseni ovat upeita vanhempia jo itsekin, ei olisi jos olisimme pakottaneet heidät oman onnemme takia muuttamaan pois silmistä. Hyi, etoo jo pelkkä ajatuskin.

        Älä nyt Lissu tukehdu , himmaa nyt vähän, verenpaineesi nousee turhan takia, ota vaikka pieni ryyppy ja rauhoitu.


    • Anonyymi

      Mikä järki on tehdä uusia lapsia kun isättömiä on valtva määrä, senkun valitsee sopivan ja hyvän näköisen miehen ja ottaa hänet ja hänen lapsensa. Yksinkertaista ja helppoa. Ainakinminun ulkonäöllä ja älykkydellä voi sada kenet tahansa.

      Mä en ole koskaan miettinyt sitä onko varattu vai ei, ei kannata kävellä onnensa ohi. Jos kiinnostaa niin tekee kaikkensa et saa hänet. Aina elämässä on joku jota sattuu, mutta se en ole minä eikä koskaan pidä ajatella muita kuin itseään. Niihän kaikki muuten tekevätkin, muttei kehtaa sitä suoraan sanoa.

      On miehiä jotka ei osaa lähtä suhteesta vaikka kaikki on pielessä, sitä vaan ollaan , eikä katsella ympärille.
      Monet lapset tarvii äidin ja kivan pertheen ei yh perhe oikeesti ole mikään. Lapsille on parempi asua kahden vanhemman kanssa viis siitä onko omia vai ei. nainen on aina äiti jo syntyessään, se vaan on luontaista.

      • Anonyymi

        Ja tämän totesi krapulainen Lissu oyp, jolla ei ole miestä eikä lapsia.


    • Anonyymi

      On sulla suuret luulot itsestäsi. Luulitko että mies haluisi sun kanssa lapsia? Olisi tehnyt jos olisi halunnut, mutta ei halunnut, tykkää vaan että on kotiapua, ettei hänen tarvi hoitaa kotia enää työn jälkeen, laittaa ruokaa ja pyykätä.
      Katsos miehet ei osaa olla yksin, ensin hoitaa äiti sitten tyttöystävä ja vaimo, ja kun huomaa ettei mies tee mitään nostaa kytkintä.
      No sitten tulee se uusi tyttöystävä, josta ei aiokkaan tehdä muuta kun kotiapulaisen itselleen.

      Näin on sulle käynyt.

      • Anonyymi

        Sinä olet ollut pelkkä kodinhoitaja ja lastenhoitaja Ex miehellesi, unohdit olla vaimo, ei tuolaista akkaa kukaan kauaa katsele, hän petti ja jätti sinut, nyt hänellä on oikea nainen ,jolta saa rakkautta ja arvostusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet ollut pelkkä kodinhoitaja ja lastenhoitaja Ex miehellesi, unohdit olla vaimo, ei tuolaista akkaa kukaan kauaa katsele, hän petti ja jätti sinut, nyt hänellä on oikea nainen ,jolta saa rakkautta ja arvostusta.

        Hihii... ei ole. Onneton ies kun menetti lapset sutturan takia. Onneksi heillä on äiti joka ei koskaan ole heitä hylännyt. Sanoivatkin että olen maailman paras äiti. Ajatteles aikuiset lapset sanovat edelleennoin, isästään eivät koskaan puhu enää mitään. Sellasia ne naikkoset ovat.
        Se mies ei osaa rakasta ketään, ei edes omia lapsiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii... ei ole. Onneton ies kun menetti lapset sutturan takia. Onneksi heillä on äiti joka ei koskaan ole heitä hylännyt. Sanoivatkin että olen maailman paras äiti. Ajatteles aikuiset lapset sanovat edelleennoin, isästään eivät koskaan puhu enää mitään. Sellasia ne naikkoset ovat.
        Se mies ei osaa rakasta ketään, ei edes omia lapsiaan.

        Hihiii vaan, sinä se onneton olet, tilität täällä elämääsi vuosikymmenet et pääse eteenpäin millään, se ” suttura” on sen arvoinen, sun ”iesel”,sinä et päästänyt lapsia isälleen, kun pelkäsit ”sutturaa” sinä riistit lapsilta isän .
        Tuo muu on vaan sun juttuas pönkität sillä itsetuntoosi.


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe