zafira mielessä

tiiseli

olisko asiallisia kommentteja diesel zafirasta (2,0d ja 2,2d). kuinka on koneen keston laita kun kaikkea kuulee niiltä joilla ei ole ollut ko. diesel opelia.ilmeisesti samat dieselit kun omegoissakin. onko tyyppivikoja ja vieläpä kalliita sellaisia ja miten on ruostumisen laita.
kokemusta sen verran ette mukava ajaa ja talvella lämmin. tarkoitus hankkia max. 100000tkm ajettu.kuinka painavaa vaunua saa vetää ko. autolla? kiitos etukäteen!

6

1356

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omistaja

Ajettu 2.0 dsl vm 2000. Auto on mukava ja näppärä. tilankäyttö mahtava. Kulutus n. 6,5 ltr. Vaihdettuja
      osia: hehkut, takajarrupalat, ilmamassa mittari ja yksi ns. koiranluu. Lämpöä piisaa ja suht. nopeasti, pitää käyttää flektiä varsinkin alussa väh. III-teholla niin ikkunatkaat ei pahemmin huurru. Nyt
      auto menossa vaihtoon uudempaan Opeliin. Olen ollut
      tyytyväinen.

• omistaja

Unohtui = 1050 kg jarrullisena (on vähän pieni), mutta 5,5 m vaunu on tullut kohtuullisesti perässä ja autossa 2 aik 4 lasta

• Opelisti
        omistaja kirjoitti:

Unohtui = 1050 kg jarrullisena (on vähän pieni), mutta 5,5 m vaunu on tullut kohtuullisesti perässä ja autossa 2 aik 4 lasta

..tai oikeammin perävaunun työntämisestä Zafiralla; Aluksi tuntui ettei yhdistelmän ohjailu peruuttaessa onnistu ollenkaan. Peräylitys on Zafirassa varsin pieni ja vaunun kanssa kikkailu kannattaa opetella ainakin kerran etukäteen. Homma ei ole mahdoton mutta kannattaa huomioida.

• itse
        Opelisti kirjoitti:

..tai oikeammin perävaunun työntämisestä Zafiralla; Aluksi tuntui ettei yhdistelmän ohjailu peruuttaessa onnistu ollenkaan. Peräylitys on Zafirassa varsin pieni ja vaunun kanssa kikkailu kannattaa opetella ainakin kerran etukäteen. Homma ei ole mahdoton mutta kannattaa huomioida.

onnistuu. Itse asiassa auto on tosi näppärä ainakin 1 akselista vaunua siirrettäessä. Taitomerkikin suoritus oli melko helppo pienellä harjoittelulla. Lyhyt peräylitys ei vajota auton perää.

• BVectra

Saman 2.0/2.2 dieselmoottorihan noissa kaikissa (Astra, Vectra, Zafira, Omega) on.
      Opel Club:n keskustelua seuranneena niin noissa vaikuttaisi olevan tyyppivikana poltoaineen paluuputkien O-renkaiden vuoto. Ilmenee huonona käynnistyvyytenä, kun seisonut pitempään.

• 2.0DL , 2000

Uskallan suositella.
      Ostin 60 tkm ajettuna, nyt 120 tkm lasissa, 2v omistanut.

Vaihdettu on takuuseen noi mainitut naftan paluuputket ja suutinsillan tiivisteet. Lisäksi takuuseen ilmamassamittari ja yksi hehku.

Keskikulutus tietsikan mukaan 6.3, kesällä vähän vähemmän. Enenmmän matkaa kuin pyöritystä.

Sellainen huomio, että kone syö öljyä alle 100 tkm ajettuna. Varainkin Mobilia 1 kuluu. Viimeiset 30tkm olen käyttänyt Shell UltraHelixi'ä ja sitä pitää lisätä 1 litra per 5000 km. Ei ongelma, koska tietokone kertoo lisäystäarpeen, kun pinta tikun puolivälissä.

Ei ruostu, galvanoitu. Itse aion ajaa tuolla pitkään, on niin kätevä tiloiltaan ja hyvä ajaa.

Osta Elegance-malli, siinä on kaikki tarpeellinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      74
      7664
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3203
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      37
      2496
    4. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      13
      2109
    5. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      35
      2054
    6. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      22
      1988
    7. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1887
    8. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      15
      1673
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      61
      1621
    10. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18