Mies ei jaksa lapsiani

Anonyymi

Minulla on 8- ja 14- vuotiaat lapset edellisestä liitosta ja kaksi alle kouluikäistä lasta nykyisen miehen kanssa. Isompien lasten isä on sellaisessa kunnossa, että ei voi tavata lapsia kuin harvoin, eli he ovat meillä lähes aina. Nyt uusi mieheni ei tunnu enää jaksavan heitä vaan sanoo, että pitää miettiä jaksaako enää olla tässä kun lapseni ovat koko ajan meillä.

11

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oliko pakko rikkoa hyvä lapsiphre.

    • Anonyymi

      Ap mites se sattuikin niin että se edellinen liitto päättyi. Loppuiko siltä äijältä rahat ja sun piti siirtyä pumppaamaan rahaa seuraavalta äijältä? Ootko töihinmenoa harkinnut?

    • Anonyymi

      Ota uusi mies ja tee hänen kanssa vauva

    • Anonyymi

      Vaihda äijää ja tee taas kaksi penskaa lisää , ja jollei sekään luonaa niin toista kaavaa, niin kauvan ,kun olet hedelmällinen.
      Toinen vaihtoehto et alat töihin ja lopetat tuon lisääntymisen.

    • Anonyymi

      Tarviiko niitä kakaroita tehdä joka ukolle, ja niin paljon.
      Vähempikin riittäisi.

    • Anonyymi

      Mies ei jaksa sinua joten hän vihjailee tuolla tavalla että häipyisit!

    • Anonyymi

      Lesbo suhteella ei tartunta riskiä.
      Lesboisuus estää lisääntymisen.

    • Anonyymi

      Ihmeellisiä vastauksia täällä... Mutta suomi24, niin ei paljoa voi odottaa.

      Teidän täytyy selvittää, että mihin miehesi uupuu. Erilaisia vaiheita elämässä tulee, mutta luovuttaminen ilman asioihin puuttumista on typerää. Sanoit että hän väsyy vanhempiin lapsiisi. Miksi? Miten lapset käyttäytyvät? Miten he kohtelevat miestäsi? Millä tavalla miehesi osallistuu vanhempien lastesi hoitoon? Entä omien biologisten lasten hoitoon? Viettääkö mies sinun vanhempien lasten kanssa aikaa mukavissa merkeissä? Miten vastuut on jaettu, tai onko niitä jaettu? Kysytkö sinä miehesi mielipiteitä?

      Teidän täytyy tarkkaan keskustella, että selviää miksi mies on väsynyt tilanteeseen. Millaisia odotuksia teillä on, kummallakin? Ja kohtaako odotukset?

      Ymmärtääkö mies, että myös ne teidän pikkuiset lapset joskus kasvaa, ja tulevat esim murkkuikään? Aikooko hän vetäytyä syrjään myös näiden lasten elämästä?

      Vaikuttaa hieman siltä, että teillä on ns perheytyminen jäänyt kesken. Miehesi ei koe vanhempia lapsiasi itselleen rakkaiksi perheenjäseniksi. Onko näin? Jos on, niin asialle täytyy tehdä jotain.

      Vaikuttaa myös siltä, että teillä ei ole osaamista muuttaa tilannetta itse. Neuvolan kautta on saatavilla perheterapiaa tällaisten asioiden käsittelyyn. Olkaa yhteydessä sinne hetimmiten, ennen kuin perhe hajoaa ilman hyvää syytä.

      • Anonyymi

        Tällä uudella ukolla ei ole mitään velvotteita toisen miehen lapsiin, niillä on oma isä.
        Ei uusperheys sitä tarkoita , että pitää ruveta uudeksi isäksi vieraille lapsille, huomioon ne lapset pitää ottaa , jos kerran asuvat samassa huushollissa, ja tää äitee saa elatusmaksut näistä lapsista ja hänen kuuluu maksaa entisen avioliiton lapset exänsä kanssa.


      • Anonyymi

        Ei tällaisiin tilanteisiin ole mitään yhtä ja oikeaa vastausta. On paljon hyvin erilaisia ja toimivia malleja. Aloittajan tapauksessa nykyinen malli ei kuitenkaan toimi, joten on syytä pohtia muutoksia.

        Esimerkiksi aloittaja sanoi, että vanhemmat lapset ovat aina heillä ja lasten biologinen isä tapaa vain harvoin, oman kuntonsa takia. Niin että siinä mielessä lapset saattavat hyvinkin kaivata isän paikalle aikuista. Niin, pakkohan ei ole isäksi ruveta, mutta kyllä näistä asioista on pystyttävä perheessä puhumaan.

        Jotkut isäpuolet kovasti haluavat olla ns. isän roolissa, mutta heille ei anneta siihen tilaa, vaikka biologinen isä ei maisemissa olisikaan. Äiti saattaa omia lapset itselleen.

        Kuten sanoin, ihan valtavasti on hyvin erilaisia toimivia malleja. Tai toimimattomia. Keskustelu on oikea tie, niin löytyy aloittajan perheelle toimiva malli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tällaisiin tilanteisiin ole mitään yhtä ja oikeaa vastausta. On paljon hyvin erilaisia ja toimivia malleja. Aloittajan tapauksessa nykyinen malli ei kuitenkaan toimi, joten on syytä pohtia muutoksia.

        Esimerkiksi aloittaja sanoi, että vanhemmat lapset ovat aina heillä ja lasten biologinen isä tapaa vain harvoin, oman kuntonsa takia. Niin että siinä mielessä lapset saattavat hyvinkin kaivata isän paikalle aikuista. Niin, pakkohan ei ole isäksi ruveta, mutta kyllä näistä asioista on pystyttävä perheessä puhumaan.

        Jotkut isäpuolet kovasti haluavat olla ns. isän roolissa, mutta heille ei anneta siihen tilaa, vaikka biologinen isä ei maisemissa olisikaan. Äiti saattaa omia lapset itselleen.

        Kuten sanoin, ihan valtavasti on hyvin erilaisia toimivia malleja. Tai toimimattomia. Keskustelu on oikea tie, niin löytyy aloittajan perheelle toimiva malli.

        Kyllä meillä ainakin halutaan että minä olen miehen lasten uusi äiti. Oikein tinkaavat että ole meidän äiti ja mies haluu että olisin. Entinen ei osannut tätä hommaa.
        On kurjaa pyörittää sioa perhettä uutena äitinä mutta minulla ei ole vaihtoehtoa, jos haluan että lapsista tulee normaaleita. Opetan ja kasvatan heitä ja se on mun duuni.
        Olihan se ylläri kun jouduin viidelle lapelle äidiksi tosta noin vaan, mutta kun parempaa ei ollut niin pakko ryhtyä.
        Lasten on hyvä tietää että on olemassa uusi äiti joka kasvattaa heitä, ettei ruveta holtittomaksi ja laiskaksi. Meillä ainakin mun tulo taloon oli pelastus, exä ei sitä tajuu mutta olemme miehen kanssa tolkuttaneet että olen paras. lapsetkin tykkää vaikke ii sanoneet mutta mua kohtaan ovat ilkeitä ja kiukkuavia ja epäsiistejä, mutta rakkaudesta se heppakin potkii. Vielä he ymmärtävät että olen se tärkein aikjuinen heille ilman mua eivät pärjäisi mitenkään. Pakko olla uusi äiti.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      92
      4350
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4275
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4006
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2877
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2551
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      128
      2118
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2104
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      195
      2023
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1675
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1442
    Aihe