Loppuu sähkösta kapasiteetti??
Miten lattia lämmitystä ( 2kw 2kw 2kw) rajoitetaan kun Liesi uuni kytketään päälle?? kontaktorillako?? 16 A:n sulakkeet
Nimimerkki ; Pakkaset ovat tulossa kaikesta ilmastokohkaamiseta riippumatta.
Lämmityksen tehon pudotus kontaktorilla
8
299
Vastaukset
- Anonyymi
Mikä oli aloituksen pointti ?
Pitää varmaan laittaa kytkin jonnekin ohjaamaan kahta kontaktoria. Mahdollisesti sähkökeskukseen tai sen lähelle. Toisessa on lattialämmitys ja toisessa liesi ja uuni. Kytkin määrää kumpi kontaktori vetää, molemmat ei ole ikinä yhtä aikaa päällä. Voi olla myös 3-osainen kytkin missä keskiasennossa kumpikaan ei ole päällä.
Periaatteessa tuon voisi automatisoidakin, mutta se vaatii joko liedeltä tai lattialämmityksen termostaatilta signaalin takaisin keskukselle ja signaalia varten johdin tai pari lisää. Sen termarin tai lieden/uunin pitäisi myös tukea tuota.
Siihen voisi yrittää virittää jotain valvontarelettäkin, joka huomaa, jos uuni/liesi alkaa kuluttamaan sähköä ja aukaisee sitten lattialämmityksen kontaktorin. Tuollaista en ole koskaan tehnyt ja en osaa suositella tarvikkeita siihen, mutta kohtuu varma ole että on mahdollinen tehdä.Ei sinulla kyllä voi ihan heti teho sähköstä loppua 3 * 16 liittymällä.
Eli täysin turha kysymys!- Anonyymi
Valittaja_LKV taas pihalla kuin lumiukko. Ensinnäkään sellaista kuin 3x16A liittymä ei ole olemassakaan. Ja 3x25A-liittymänkin sähkölämmitteisessä talossa on pudotukset tehty ainakin kiukaan osalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valittaja_LKV taas pihalla kuin lumiukko. Ensinnäkään sellaista kuin 3x16A liittymä ei ole olemassakaan. Ja 3x25A-liittymänkin sähkölämmitteisessä talossa on pudotukset tehty ainakin kiukaan osalta.
Miten niin ei ole 3x16A liittymiä? Minulla on kesämökillä ollut jo vuodesta 1980! Maksan tosin perusmaksua 3x25A mukaan. Minulla on niin vähän sähkölaitteita, että hyvin on sähkö riittänyt. Sähköhella, lämpöpatteri, 6 lamppua mikroaaltouuni , pöytäsirkkeli, televisio ja radio.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin ei ole 3x16A liittymiä? Minulla on kesämökillä ollut jo vuodesta 1980! Maksan tosin perusmaksua 3x25A mukaan. Minulla on niin vähän sähkölaitteita, että hyvin on sähkö riittänyt. Sähköhella, lämpöpatteri, 6 lamppua mikroaaltouuni , pöytäsirkkeli, televisio ja radio.
Voihan jokainen tietenkin tehdä omatekoisen 3x16A liittymän, kun ruuvaa 25A sulakkeet pois ja laittaa tilalle 16A sulakkeet :D
- Anonyymi
Miten niin turha kysymys, palstan aktivointiin kelpaa kysymys kuin kysymys!
- Anonyymi
Säädettävä virtarele lieden johtoon, ja rele ohjaamaan lämmityksen johdon kontaktoria.
https://www.utu.eu/sites/default/files/attachments/elkoep-elektroniset-ohjauskojeet-2012-valvontareleet-web.pdf
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346