Lämmityksen tehon pudotus kontaktorilla

Anonyymi

Loppuu sähkösta kapasiteetti??
Miten lattia lämmitystä ( 2kw 2kw 2kw) rajoitetaan kun Liesi uuni kytketään päälle?? kontaktorillako?? 16 A:n sulakkeet
Nimimerkki ; Pakkaset ovat tulossa kaikesta ilmastokohkaamiseta riippumatta.

8

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä oli aloituksen pointti ?

    • Pitää varmaan laittaa kytkin jonnekin ohjaamaan kahta kontaktoria. Mahdollisesti sähkökeskukseen tai sen lähelle. Toisessa on lattialämmitys ja toisessa liesi ja uuni. Kytkin määrää kumpi kontaktori vetää, molemmat ei ole ikinä yhtä aikaa päällä. Voi olla myös 3-osainen kytkin missä keskiasennossa kumpikaan ei ole päällä.

      Periaatteessa tuon voisi automatisoidakin, mutta se vaatii joko liedeltä tai lattialämmityksen termostaatilta signaalin takaisin keskukselle ja signaalia varten johdin tai pari lisää. Sen termarin tai lieden/uunin pitäisi myös tukea tuota.

      Siihen voisi yrittää virittää jotain valvontarelettäkin, joka huomaa, jos uuni/liesi alkaa kuluttamaan sähköä ja aukaisee sitten lattialämmityksen kontaktorin. Tuollaista en ole koskaan tehnyt ja en osaa suositella tarvikkeita siihen, mutta kohtuu varma ole että on mahdollinen tehdä.

    • Ei sinulla kyllä voi ihan heti teho sähköstä loppua 3 * 16 liittymällä.

      Eli täysin turha kysymys!

      • Anonyymi

        Valittaja_LKV taas pihalla kuin lumiukko. Ensinnäkään sellaista kuin 3x16A liittymä ei ole olemassakaan. Ja 3x25A-liittymänkin sähkölämmitteisessä talossa on pudotukset tehty ainakin kiukaan osalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valittaja_LKV taas pihalla kuin lumiukko. Ensinnäkään sellaista kuin 3x16A liittymä ei ole olemassakaan. Ja 3x25A-liittymänkin sähkölämmitteisessä talossa on pudotukset tehty ainakin kiukaan osalta.

        Miten niin ei ole 3x16A liittymiä? Minulla on kesämökillä ollut jo vuodesta 1980! Maksan tosin perusmaksua 3x25A mukaan. Minulla on niin vähän sähkölaitteita, että hyvin on sähkö riittänyt. Sähköhella, lämpöpatteri, 6 lamppua mikroaaltouuni , pöytäsirkkeli, televisio ja radio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin ei ole 3x16A liittymiä? Minulla on kesämökillä ollut jo vuodesta 1980! Maksan tosin perusmaksua 3x25A mukaan. Minulla on niin vähän sähkölaitteita, että hyvin on sähkö riittänyt. Sähköhella, lämpöpatteri, 6 lamppua mikroaaltouuni , pöytäsirkkeli, televisio ja radio.

        Voihan jokainen tietenkin tehdä omatekoisen 3x16A liittymän, kun ruuvaa 25A sulakkeet pois ja laittaa tilalle 16A sulakkeet :D


    • Anonyymi

      Miten niin turha kysymys, palstan aktivointiin kelpaa kysymys kuin kysymys!

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      348
      3945
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1729
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1295
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1251
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe