Puola ei ole elämän suola

Anonyymi

Olen tutustunut viime vuosina Puolaan vähän tarkemmin ja olen aikalailla järkyttynyt näkemästäni, siis suomalaisena. Maa on todellinen takapajula, kuin joku Euroopan Pohjois-Korea. Nättejä kahviloita on ja EU:n maksamia moottoriteitä ym, mutta kun pääsee pintaa syvemmälle, kyllä paljon nähnytkin hämmästyy. Kirkonmiehet, nämä kylien napamiehet, ovat liian usein pedofiileja. Ulkoisesta maailmasta ei juurikaan olla kiinnostuneita ja aina kaikkea verrataan Puolaan. Oikeuslaitos on läpimätä. Koululaitos on todella tehoton ym ym Ja mikä ihmeen into puolalaisilla on riidellä? Sitä en ole saanut selville

17

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Katolisessa kirkossa ympäri maailmaa on paljon pedofiilipappeja, Puola ei ole erikoisesti tullut esille. Maassa on paikallisten Persujen valta niin että tästä voi katsoa mikä on Suomen tulevaisuus, riitelyssä ei ainakaan jäädä jälkeen. Olen käynyt Puolassa 10 vuoden aikana 30 kertaa mutta erikoista tietoa koulutuksen tasosta ei ole. En ole sen alan ihmisiä.

      • Anonyymi

        Suomi tuskin taantuu neuvostotasolle, josta Puola ei henkisesti ole noussut eikä nouse muutamaan sukupolveen. Yksistään se, että ulkomaanmatkailu rajoittuu halpakohteisiin, pitää ihmiset hyvin takapajuisina. Tyttöystäväni lapset käyvät kallista yksityiskoulua, eivätkä puhu vieraita kieliä. Kännykkää pidetään ajanhukkana, kierrättää ei osata, veronkierto on kansanhuvi, tuomarit ovat lain yläpuolella jne jne. Siellä eletään jotain pre 1980 -lukua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi tuskin taantuu neuvostotasolle, josta Puola ei henkisesti ole noussut eikä nouse muutamaan sukupolveen. Yksistään se, että ulkomaanmatkailu rajoittuu halpakohteisiin, pitää ihmiset hyvin takapajuisina. Tyttöystäväni lapset käyvät kallista yksityiskoulua, eivätkä puhu vieraita kieliä. Kännykkää pidetään ajanhukkana, kierrättää ei osata, veronkierto on kansanhuvi, tuomarit ovat lain yläpuolella jne jne. Siellä eletään jotain pre 1980 -lukua

        Tunnen monia puolalaisia perheitä. Kaikissa lapset lukevat koulussa englantia vaikka käyvät ihan normaaleja kouluja. Edellisen kirjoittajan "kalliin yksityiskoulun" jutut on vain kirjoittajan mielikuvitusta. Ainahan ihminen keksii satuja kun haluaa mollata toisia.


      • Anonyymi

        Sovitaan sitten niin, satuja kirjoittelen. Tiedätkö paljonkin Puolan koulujärjestelmästä? Minä tiedän yhtä ja toista


      • Anonyymi

        Olen asunut jo kauan Puolassa, tyoskennellyt jne..enka Tasan yhtaan noista sinun saduistasi allekirjoita. Katolilaisessa kirkossa tasan joka maassa ilmenee tuo sama ongelma ja Suomessa esim. lest. piireissa on paljon kaiken maailman epaterveita ilmioita. Kaverini vaimoineen kavi juuri Puolassa ekaa kertaa ja sita ennen juuri Saksassa ylisti Puolaa joka suhteessa suureen Saksaan verrattuna. Esim. missa ja miten voi maksaa kateisella. Taalla Suomea aiemmin yleistyi lahimaksut kannykalla. Hiljan olin Suomessa joitain viikkoja ja sama surkea takapajunen meno siella sen sijaan jatkuu. Ei ole yhtaan siihen murheellisten laulujen maahan ikava!


      • Anonyymi

        PS. Ja suomalaisethan eivat vertaile itseensa mitaan. Just joo. Mitaan muuta teekaan. Ja em. kaverini kuten itsekin en tosiaankaan pida suomalaisten "erinomaista" enkunkielen osaamista yhtaan sen parempana kuin esim. puolalaisten. Veemaisin Euroopan ns. hyva maa asua Suomi mielestani on eika mitaan muuta. Ikina suurimman vaalitappion kokenut puolue yha vaan hallitukseen, nain meilla Suomessa pyllistetaan vaalituloksille. Ruotsissa mm. 1 000 krt mieluummin asuisin kuin Suomessa, kuten olen asunutkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen asunut jo kauan Puolassa, tyoskennellyt jne..enka Tasan yhtaan noista sinun saduistasi allekirjoita. Katolilaisessa kirkossa tasan joka maassa ilmenee tuo sama ongelma ja Suomessa esim. lest. piireissa on paljon kaiken maailman epaterveita ilmioita. Kaverini vaimoineen kavi juuri Puolassa ekaa kertaa ja sita ennen juuri Saksassa ylisti Puolaa joka suhteessa suureen Saksaan verrattuna. Esim. missa ja miten voi maksaa kateisella. Taalla Suomea aiemmin yleistyi lahimaksut kannykalla. Hiljan olin Suomessa joitain viikkoja ja sama surkea takapajunen meno siella sen sijaan jatkuu. Ei ole yhtaan siihen murheellisten laulujen maahan ikava!

        No joo, satujahan minä kirjoitan lämpimikseni. Kuitenkin jokainen näkee ja kokee asiat omalla tavallaan ja peilaa niitä omiin arvoihinsa ja kokemuksiinsa. Minä ihan oikeasti koen Puolan takapajulaksi, jonka länsieurooppalaisten verorahoilla tukeminen ja ilman saastutus saisi lopultakin päättyä. Kokemusta Ruotsissa asumisesta minulla on 15v ja mm USA:ssa jonkin aikaa sielläkin ja työn vuoksi muissakin maissa. Polakkien kirkon pedofiliaa on absurdia hyväksyä sillä perusteella, että kilkitään sitä Vatikaanissakin. Heh


      • Anonyymi

        Ei pedofiliaa pida hyaksya missaan eika koskaan, mutta ei sita tarvitse jotain tiettya maata siita asiasta joka esiintyy siella&taalla erikseen syyttamaan. Ja sen, kun koet, mina koen ihan painvastoin tuon asian.Piste.Lampimiksesi taikka ei.Sita paitsi on se kumma homma, kun kaikki muut tuntemani suomalaiset jarjestaan enempi vahempi tasta maasta tykkaa.No ihan miten vaan.Ja tuo otsikon valintasi on vahintaakin holmo.En ole koskaan kuullut elaman suola -sanontaa kaytettavan tuollaisessa asiayhteydessa.Maassa asumisesta.Vaikka olisi kyseessa mita isanmaallisin omassa maassaan asuva ihminen.Ja suomalaiset ovat paljon perus negatiivisempaa urputtajakansaa. Sellainenhan tuo sinunkin eka viestisi oli.Okei, on huono paikka, pitaa oikein erikseen sita alkaa toitottamaan "lottovoittajien" maasta.Ei tarvitse kuin taman saman portaalin alla menna mihin tahansa chathuoneeseen niin melkein koko ajan joka riitely, pateminen paalla. Ja suomalaisethan ne vasta ovatkin ihan tapinoissaan, jos joku vahankin meidat ulkomailla huomioi, mutta sitten kuitenkin toistellaan, etta kyseessa on varmasti erehdys.Ja kaikista kivinta on, etta puolaiset kovasti tuntuu suomalaisista pitavan.Mielellaan minua auttamassa ovat olleet lahes aina jne..Kollegani tyopaikoissa kuten nykyisessanikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pedofiliaa pida hyaksya missaan eika koskaan, mutta ei sita tarvitse jotain tiettya maata siita asiasta joka esiintyy siella&taalla erikseen syyttamaan. Ja sen, kun koet, mina koen ihan painvastoin tuon asian.Piste.Lampimiksesi taikka ei.Sita paitsi on se kumma homma, kun kaikki muut tuntemani suomalaiset jarjestaan enempi vahempi tasta maasta tykkaa.No ihan miten vaan.Ja tuo otsikon valintasi on vahintaakin holmo.En ole koskaan kuullut elaman suola -sanontaa kaytettavan tuollaisessa asiayhteydessa.Maassa asumisesta.Vaikka olisi kyseessa mita isanmaallisin omassa maassaan asuva ihminen.Ja suomalaiset ovat paljon perus negatiivisempaa urputtajakansaa. Sellainenhan tuo sinunkin eka viestisi oli.Okei, on huono paikka, pitaa oikein erikseen sita alkaa toitottamaan "lottovoittajien" maasta.Ei tarvitse kuin taman saman portaalin alla menna mihin tahansa chathuoneeseen niin melkein koko ajan joka riitely, pateminen paalla. Ja suomalaisethan ne vasta ovatkin ihan tapinoissaan, jos joku vahankin meidat ulkomailla huomioi, mutta sitten kuitenkin toistellaan, etta kyseessa on varmasti erehdys.Ja kaikista kivinta on, etta puolaiset kovasti tuntuu suomalaisista pitavan.Mielellaan minua auttamassa ovat olleet lahes aina jne..Kollegani tyopaikoissa kuten nykyisessanikin.

        Kiitos. En näe malkaa silmässäni, etkä sinä. Arvostan asiallista debattia. Otin kantaa oman henkilökohtaisen näkemykseni/komemukseni mukaan Puolasta ja onnistuit kääntämään keskustelun minuun. Mikäs siinä. Olen siis väärässä, olkoon sitten niin. Kyllä minäkin olin alussa innoissani halvoista hotelleista ja ruuasta. Ja kuten olenkin todennut, Puola on kehitysmaa. Suomi on minulle paras maa ja aion muuttaa takaisin kotiin niin pian kuin pystyn. Asu sinä Puolassa, se on meille molemmille hyvä niin


      • Anonyymi

        Toivottavasti olet jo siellä Suomessa takaisin vinkumassa. Parasta kaikille niin. Olet todellinen tosikko. Kirjoittaa mielipiteen eikä kritiikkiä/erilaisia näkemyksiä kestä vaan luulee, että ne on häntä vastaan suunnattu.Parasta Suomessa on se, että sieltä pääsee pois, vaikka poliisivaltio pahimmasta päästä muuten onkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti olet jo siellä Suomessa takaisin vinkumassa. Parasta kaikille niin. Olet todellinen tosikko. Kirjoittaa mielipiteen eikä kritiikkiä/erilaisia näkemyksiä kestä vaan luulee, että ne on häntä vastaan suunnattu.Parasta Suomessa on se, että sieltä pääsee pois, vaikka poliisivaltio pahimmasta päästä muuten onkin.

        Minä en asu Suomessa ja Puola on Euroopan Pohjois-Korea. Näin se vaan on


    • Anonyymi

      Onko puolalaiset hyviä hookereita? Onko niitä suomessa?

      • Anonyymi

        Hooker on 'kurva'. Lukekaa eteenpäin


    • Anonyymi

      Pakko lisätä vielä se fakta, että maa on todella saastunut. Ilma on silminnähtävän sakeaa kivihiilipäästöistä, maaperässä kaiken maailman öljyt ja törky, vesi ei todellakaan ole puhdasta. Kun istutte siellä trenditerassilla kahvilla tai oluella, miettikää sitä missä tunkiossa nämä 40 miljoonaa eurooppalaista elävät

      • Anonyymi

        Lisäksi teillä on paljon kurvejä. Kieli keskellä suuta pitää ajella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi teillä on paljon kurvejä. Kieli keskellä suuta pitää ajella.

        Suomen kieli on huumorimiehellä hukassa. 'Kurvejä' ei ole suomenkieltä mutta sana 'kurva' on ilotyttö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen kieli on huumorimiehellä hukassa. 'Kurvejä' ei ole suomenkieltä mutta sana 'kurva' on ilotyttö.

        Kiitos palautteesta. Piti vähän mutkan kautta kirjotella. Muuten, 'kurva' ei ole puolaa. Tupla veellä se on ja tarkottaa muutakin kuin antamasi suomennos.


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe