Lapinmaan lähetys

Anonyymi

Milloin Kallis Kristillisyytemme Vanhimpien lähetys saadaan Venäjälle ja Viroon?

14

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      siellä venäjällä ja virossa on huonommat oltavat vähävaraisuuden vuoksi.

      mukavuuksia ei löydy.

      ihmiset vanhoja ja köyhiä.

      siinä osa syistä, miksei vanhimpia ei ehkä kiinnosta lähteä sinne.

      • Anonyymi

        Mitä mukavuuksia suomessa oli 1902 kun vanhimmat kävivät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä mukavuuksia suomessa oli 1902 kun vanhimmat kävivät.

        No ainakin T:ren isot asunnot ja huone kasvit
        Piano ja matto lattialla pitkät verhot mm.
        Olen nähnyt 1902 valokuvan huoneesta .
        -


      • Anonyymi
        padasjoenukko kirjoitti:

        No ainakin T:ren isot asunnot ja huone kasvit
        Piano ja matto lattialla pitkät verhot mm.
        Olen nähnyt 1902 valokuvan huoneesta .
        -

        mihin pilkut unohtui ja huonekasvit on yhdyssana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä mukavuuksia suomessa oli 1902 kun vanhimmat kävivät.

        EHEHEH--- vitsin murjaisit- ei liity aloitukseen mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mihin pilkut unohtui ja huonekasvit on yhdyssana

        Hienosti vastasi Padasjoenukko. Pilkunnussijana annat kyllä väriä keskusteluun. Mutta itse asiasta et taida tuon taivaallista ymmärtää. Aloittaja kysyi juurikin oikeaa asiaa. Yritätkö vain "oikeauskoisena" puolustella näitä LOL-vanhimpia?


      • Anonyymi
        padasjoenukko kirjoitti:

        No ainakin T:ren isot asunnot ja huone kasvit
        Piano ja matto lattialla pitkät verhot mm.
        Olen nähnyt 1902 valokuvan huoneesta .
        -

        Kyllä silloin oltiin vielä aika ryysyläisiä, kun katsoo vaikkapa 1918 kuvia eli vapaussodan ajalta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä silloin oltiin vielä aika ryysyläisiä, kun katsoo vaikkapa 1918 kuvia eli vapaussodan ajalta.

        Niin oltiin, vaikka vastasinkin vain yläpuoliseen
        kysymykseen, en aloitukseen .
        -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä mukavuuksia suomessa oli 1902 kun vanhimmat kävivät.

        vanhimmat kävivät? mitähän tuolla tarkoitat? Miksi he ovat Sinulle vahhimpia?

        Ihan tavallisia miehiä, jotka työkseen tekivät sitä, että yrittivät levittää omaa uskontoaan.


        Ei ne tosiaankaan mitään vanhimpia olleet eivätkä ole, mieti nyt mikä esimerkiksi Odd M. on miehiään. GP:stä puhumattakaan.


      • Anonyymi

        Kun vanhimmat lähetettiin Suomeen, niin eräs vanha vaimo myi anoan lehmänsä ja antoi rahat matkarahoiksi vanhimmille.

        Ei se Sumen lähetysmiehilläkään ole ollut helppoa. Ei kuljetettu ovelta ovelle kuten nykyisin. Oli paikkoja joihin he veivät ruokatarpeet mukanaan.


    • Anonyymi

      Miksi se on niin kallis? Ymmärrätkö lainkaan mistä siinä on kysymys? Rahhaa rahaa, ne ovat hamuamassa?

      • Anonyymi

        Kysymys on paljon vakavammasta, kun rahasta. Liike on korotettu kirkkaasti Jeesuksen Kristuksen yläpuolelle. Raamattu sen meille kertoo mikä ainut on kristinuskoisilkle kallis.

        1. Piet. 2:4 Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet,

        ... mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,


    • Anonyymi

      Kun Suomesta alkoi lähetystyö Inkerinmaalle, niin ei kukaan kysynyt mitään Lapista. Vanhimmat luottavat Suomen lähetysmiehiin ja ovat antaneet Idän lähetystyön heidän vastuulle. Samoin on Suomen vastuulla Keski-Euroopan lähetys. Suomesta lähetetyssä kirjeessä vanhimmille kerrotaan:

      Olemme yhdessä suunnitelleet lähetysmatkoja omaan maahamme, Baltian maihin sekä vierailuja Venäjälle. Olemme koetelleet uusia
      pyyntöjä, joita on tullut myös Keski-Venäjältä. Veljet tekivät keväällä matkan Volgan alueelle, josta pyydettiin saarnaajiamme julistamaan Jumalan Sanaa. Olemme nyt yhdessä koetelleet ja päättäneet lähettää veljet
      uudelleen tälle alueelle sieltä tulleen uudistetun pyynnön pohjalta. Tapahtukoon kaikessa Herran tahto.

    • Anonyymi

      Tuskin lapparit venäjälle lähtee. Eiväthän ne halunneet edes Inkerin piispaa tavata. Hengellinen ylpeys heitä estää venäjälle menosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe