Bratislavaan lahdossa

-hoppis-

Joo elikka taman kuun lopulla lahemme Bratislavaan!!
Sellaista kyselisin, etta tietaako kukaan Bratislavasti hintoja esim. Wieniin, Prahaan, Budapestiin ja esim. Krakovaan..!! Ovatko korkeissa hinnoissa??? Ja milla olis parasta matkustaa!!??Ja kauanko kestavat??
Miten muuten tuo paikallisten ihmisten englannin kielen taito?? Sisko kavaisi jossain pain Slovakiaa, ja kertoi etta paikalliset eivat puhuneet juuri sanaakaan englantia.
Kiitoksia vastauksista paljon, ja lisa vinkkeja otetaan mielenkiinnolla vastaan!! ;)

4

1174

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poo

Opiskelijoiden matkatoimistosta loytyy hintoja, mutta ne hinnat mita esimerkiksi bussilipuista on taitaa olla last minute hintoja (taisi olla etta viisi paivaa tai myohemmin ennen lahtoa jos bussissa on paljon tyhjia paikkoja), osote
      http://www.ckm.sk

Easyjetilla http://www.easyjet.com
      lentaa halvalla Berliiniin, ja Wieniin ei voi kauheesti bussilippu maksaa kun sinne on alle sata kilsaa matkaa.

Ainakin Bratislavassa nuoret ymmartaa englantia, vaikka monet sanookin, ettei ne osaa, ovat vaan ujoja kayttamaan sita.

• Huom! EasyJet lentää Berliiniin, mutta vain huhtikuun puoliväliin asti. Krakovaan ei ole lentoja, mutta maanteitse voi sinne lähteä korkean Tatra- vuoriston kautta (maalaukseelliset reitit, voi esim. pysähtyä Popradiin Slovakiassa tai Zakopaneen Puolan puolella).
        SkyEurope http://www.skyeurope.com/start.php?lang=en
        lentää Bratislavasta Varsovaan.

• Novy.most

Ahoj!

Katso alempana olevaa Bratislava-aiheista keskustelua, siellä olen kertonut joitain kokemuksia.

Matkalippujen hintoja en tosiaan muista tarkkaan, Prahaan meni juna muistaakseni noin 5 tuntia. Wieniin pääsi noin tunnissa bussilla, myös junalla tosi näpsäkästi.

Muutama sana kannattaa opetella slovakkia, niin pärjää edes alkuun. (Joitain sanoja ja fraaseja olen kirjoittanut tänne em. ketjuun.)

Riippuu paljon että mikä sua kiinnostaa BAssa. Kerron vinkkejä jos osaan. :o)

Nový most

• mina

Bratislavasta Wieniin joko Eurolinesin bussilla http://www.eurolines.sk/default_uk.asp (3.90 euroa/suunta) tai junalla (7euroa/suunta). Hinnat on Wienistä päin Bratislavaan kysytty, joten voi olla pientä eroa.

Ymmärsivät Bratislavassa englantia kohtuu hyvin. Esim. kahvilassa kaikki eivät osanneet, mutta pyysivät paikalle myyjän, joka osasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      57
      2326
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      112
      1681
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe