Ajattelin tilata piilolinssit itelle kun nyt on ollut silmälasit jo pari vuotta ja useasti on tilanteita joissa en halua pitää silmälaseja lainkaan tai sitten en voi pitää. Yksi esimerkki on kun sataa ulkona niin olen aina ilman silmälaseja koska menee hermot kun lasit on täynnä vesipisaroita eikä nää mitään niin olen mieluiten ilman. On myös tilanteita joissa en halua pitää silmälaseja vaikka ei olisi mitään tuollaista että esim sataisi ja olisin ulkona.
En ole käynyt tarkastamassa näköä nyt vähän yli vuoteen mutta huonontunut se siitä ei ole paljon. Laseilla jotka mulla on nytten niin näen todella hyvin eikä ole omasta mielestä tarvetta uusille.
Niin voiko piilolinssit tilata samalla vahvuuksilla netistä ilman reseptiä piilolinssejä varten. En näe tarpeellisena maksaa sitä 30€ siitä että optikko höpöttelee turhia ja sitten kattoo näön piilolinssejä varten joka todennäköisesti tulee olemaan sama/lähes sama kuin silmälaseilla. Ja sielä todennäköisesti optikko kertoisi miten ne laitetaan silmiin ja otetaan pois.. Ei ole kovin vaikeaa omasta mielestä. Turhaa koko tarkastus koska menee aikaa ja rahaa mutta kysympähän vaan että oisko hyvä käydä.
Aattelin että tilaisin nyt yhden paketin piilolinssejä ja kokeilisin niitä. Jos ei tunnu hyvältä tai en nää niillä mitään niin kai sitten voisi käydä optikolla piilolinssi tarkastuksessa.
Piilolinssit ilman reseptiä?
6
2892
Vastaukset
- Anonyymi
Itse käytin tätä ja tilasin sit netistä, hyvin toimi.
https://coopervision.fi/practitioner/tyokalut-ja-laskurit/silmalasireseptin-muunnoslaskuri- Anonyymi
Kiitos, tilaan ton avulla ja sit jos ei oo jostai syystä hyvät nii kai on pakko käydä optikolla.
- Anonyymi
Minulle oli todella tuskallista opetella piilarien laittoa silmään, ja myös pois otto hankalaa. Kyllä sai optikko neuvoa kärsivällisesti.
- Anonyymi
Mun toinen vanhemmista käyttää silloin tällöin niitä esim jos käy vaikka uimassa niin se voi opettaa mulle nii ei tarvii pelkän sen takia käydä optikolla.
- Anonyymi
Ei.
Piilarien ei välttämäätä ole, eikä tod. näk. Ole samat kuin silmälaseissa.
Lisäksi pitää mitata linssin kaarevuus yms.
Vääränlaiset, malliset linssit sattuu silmissä eivätkä välttämättä edes oysy paikoillaan.
Sovituksia saa ilmaiseksi opitoilta. Koepakkaukset mukaanlukien. - Anonyymi
Piilolinsseissä on yleensä pienempi vahvuus kuin sankalaseissa, koska piilarit tulevat silmään kiinni. Ei kannata samoilla vahvuuksilla tilata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123970MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822071Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5491647Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin861323Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671107Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331038Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt215909Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3828