Corollan heikkovääntöisessä koneessa näyttää olevan 1000 r/min satasen nopeudessa.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=#&ved=0ahUKEwixqa6k2bviAhXOl4sKHVNLDbwQxa8BCCwwBA&usg=AOvVaw0VTJzWxrN8ZFOD4xbU2nov
Corollassa 1000r/min satasessa
45
52
Vastaukset
- Anonyymi
Voi se olla pienempikin, esim. 800r/min. satasen vauhdissä kun lasketellaan vapaalla tarpeeksi jyrkkää mäkeä.
- Anonyymi
Helposti menee omalla alamäessä 600rpm alamäessä. Mites Toyotalla esim 5% nousussa 100km/h? Kertoisi huomattavasti enemmän.
- Anonyymi
Mitä järkeä käyttää konetta silloin kun auto rullaa? Bensanhukkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helposti menee omalla alamäessä 600rpm alamäessä. Mites Toyotalla esim 5% nousussa 100km/h? Kertoisi huomattavasti enemmän.
Mulla on vapaalla 15% nousussakin samat kierrokset kuin sulla alamäessä. Kova vääntö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä järkeä käyttää konetta silloin kun auto rullaa? Bensanhukkaa.
Omasta autostani ei saa moottoria sammutettua. Tai saa kai, jos kääntää avainta, mutta ei siis automaattisesti sammu vapaalla. Moottorijarru taas hukkaa bensaa vielä enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omasta autostani ei saa moottoria sammutettua. Tai saa kai, jos kääntää avainta, mutta ei siis automaattisesti sammu vapaalla. Moottorijarru taas hukkaa bensaa vielä enemmän.
Miten moottorijarrutus hukkaa bensaa, kun polttoaineen syöttö kysesessä tapahtumassa katkeaa ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä järkeä käyttää konetta silloin kun auto rullaa? Bensanhukkaa.
Tero ajelee ikivanhalla kaasariautolla.
- Anonyymi
Moottoritiellä tasaisessa 100 km/h vauhdissa oli noin 1000-1250 kierrosta kun ajettiin noin 200 km matka.
- Anonyymi
Ite ajoin 200 kmh/ motaria muutaman mailin. Kiepit korkeintaan 1750.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ite ajoin 200 kmh/ motaria muutaman mailin. Kiepit korkeintaan 1750.
Iha itekö , ei saatana , taitaa hihna olla hiukka löysällä jos noin pukkaa ylikierroksia.
- Anonyymi
Täällä on tänäänajettu saksoissa 210-220 ja kierrokset noin 1100. Eli päivän vääntävin moottori on tässä.
- Anonyymi
Ihanko itä saksassakin kävit. Oliko nättejä kuulan työntäjä tyttöjä, saitko...?
- Anonyymi
Kierroksia on kuin lentokoneessa ja väännöstä ei ole mitään apua🤣😂😅
- Anonyymi
Koneessa täytyy olla mahtava vääntö jos noin pienillä kierroksilla vauhti on 100 km/h.
- Anonyymi
Toyota on kuuluisa tehokkaista ja vääntävistä moottoreista, hihii!!
- Anonyymi
Tohjon hybridi ei tuhannella kierroksella jaksa kun tyhjäkäyntiä ..4000 kierrosta pitää huudattaa jos jotain tapahtuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tohjon hybridi ei tuhannella kierroksella jaksa kun tyhjäkäyntiä ..4000 kierrosta pitää huudattaa jos jotain tapahtuu.
Mulla kulkee satasta 1250 kierroksella myös pienet ylämäet. Kovissa nousuissa satasen vauhdissa voi nousta jopa 1750 kierrokseen ko se samalla lataa akkuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tohjon hybridi ei tuhannella kierroksella jaksa kun tyhjäkäyntiä ..4000 kierrosta pitää huudattaa jos jotain tapahtuu.
Vain turbotoope huudattaa moottoria kun hän on tottunut pienen ahtimen sikamaiseen vinguntaan. Toyotan moottori kehrää lähes äänettömästi.
- Anonyymi
Tm testin kun lukee kehrää kaikkea muuta kun äänettömästi , huutaa kiihdyttäissä että päätähuimaa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tm testin kun lukee kehrää kaikkea muuta kun äänettömästi , huutaa kiihdyttäissä että päätähuimaa..
Turbo vinkuu kiihdytyksissä niin että korvista lentää veri vaikka on kuulosuojaimet päässä, kunnes turbo poksahtaa ja tulee hiljaista ja matka jää siihen.
- Anonyymi
Ootko käynyt edes ajamassa nykyturbolla ku olet noin tietämätön..ei huuda tarkasti pitää kuunnella että etes tietää että on semmonen vain kaasupolkimen painallus kertoo turbon olemassaolon ,nykymoottoreissa se viivekin on aivan olematon ..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ootko käynyt edes ajamassa nykyturbolla ku olet noin tietämätön..ei huuda tarkasti pitää kuunnella että etes tietää että on semmonen vain kaasupolkimen painallus kertoo turbon olemassaolon ,nykymoottoreissa se viivekin on aivan olematon ..
Poksahduksesta viimeistään huomaa että turbo oli .. siis oli.. alla. Ja kyllä sitten viluttaa ankarasti.
- Anonyymi
Tänänn carina 2 kankaan pään motarilla pintakaasulla 0-100 8,5 sekuntia lähtö vähän huolimaton olis ollu varaa pusertaa vielä muutama kymppä poikkee. Sitten talla pohjaa ja huppunopeuden kokeilu parkanon ohitus tiellä, näytti viisari värähtävän loppu tulema 202 kmh/ vuosimalli tällä siis 1987. On kovia autoja osannu Toyota tehdä jo toulloin. Aina paras! Alltid the Best
- Anonyymi
kankaan Pään etuosa kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella ja jälkimmäinen osa isolla kirjaimella. kankaan Pää.
- Anonyymi
Itellä normi ajossa pyörii kiepit 5200 tienomissa.
- Anonyymi
Alavääntö puuttuu vanhoista karvalakki mulkosimmu toitsuista, siksi kovat kiekat ajossa!
- Anonyymi
Mistä se puuttuva alavääntö olisi tullut näihin nykyisiin atkison-koneisiin? Sähkömoottorilla korjaavat isoimmat puutteet mutta silti nollasta sataan menee yli 11 sekuntia. Ladamaisia lukemia 80-luvulta.
- Anonyymi
Atkinsonkierto moottorissa on vielä huonompi vääntö mitä tavallisessa ottomoottorissa, siksi niin voimattomia ,turbomoottoriin verrattuna suorastaan surkea.
- Anonyymi
Jauhamatta paskaa ja valehtelematta olisi oikeasti kiinnostavaa tietää mitä Corolla 2.0 kiertää tasaisessa 100km/h vauhdissa.
- Anonyymi
2800 rpm
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2800 rpm
Kiitän asiallisesta vastauksesta. Viimeiset 20 vuotta dieselillä ajellut ja uusi Corolla voisi olla jopa seuraava vaihtoehto.
Pitänee käydä jossain vaiheessa kokeilemassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitän asiallisesta vastauksesta. Viimeiset 20 vuotta dieselillä ajellut ja uusi Corolla voisi olla jopa seuraava vaihtoehto.
Pitänee käydä jossain vaiheessa kokeilemassa.Tuo riippuu kuormituksesta, ei pelkästään nopeudesta. Sanoisin että tasamaalla ja tasakaasulla/vakkarilla luokkaa 2000rpm.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo riippuu kuormituksesta, ei pelkästään nopeudesta. Sanoisin että tasamaalla ja tasakaasulla/vakkarilla luokkaa 2000rpm.
Niin. Tuo on yksi niistä tojon hybridi-voimalinjan ominaisuuksista joista moni ei tykkää. Tilanteissa joissa voimaa ei tarvita niin meno on melko sivistynyttä. Mutta pienikin voimantarve tarkoittaa sitä että koneen kierroksia pitää nostaa huomattavan korkealle ja sitten mennäänkin mopojonnemaisesti konetta huudattaen. Voimantarve voi olla pieni ylämäki, maltillinen kiihdytys tai akkujen lataus. Ja kaikki tämä tapahtuu lastuaivon päättämänä jolloin kuljettaja on täysin matkustaja. Ei sovi kaikille.
Itse pidän alhaalta tukevasti vääntävistä koneista joita ei tarvitse huudattaa pienen voimantarpeen takia. Konetta voi toki laulattaa vähän enemmänkin silloin tällöin reippaassa kiihdytyksessä, mutta normaaliajossa koneen väännön pitää hoitaa hommat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Tuo on yksi niistä tojon hybridi-voimalinjan ominaisuuksista joista moni ei tykkää. Tilanteissa joissa voimaa ei tarvita niin meno on melko sivistynyttä. Mutta pienikin voimantarve tarkoittaa sitä että koneen kierroksia pitää nostaa huomattavan korkealle ja sitten mennäänkin mopojonnemaisesti konetta huudattaen. Voimantarve voi olla pieni ylämäki, maltillinen kiihdytys tai akkujen lataus. Ja kaikki tämä tapahtuu lastuaivon päättämänä jolloin kuljettaja on täysin matkustaja. Ei sovi kaikille.
Itse pidän alhaalta tukevasti vääntävistä koneista joita ei tarvitse huudattaa pienen voimantarpeen takia. Konetta voi toki laulattaa vähän enemmänkin silloin tällöin reippaassa kiihdytyksessä, mutta normaaliajossa koneen väännön pitää hoitaa hommat.Uusi 2-litrainen ei enää mainittavasti huuda Suomen maanteiden korkeuseroilla, mutta ollaanhan tuossa vähän matkustajan roolissa perusautoihin verrattuna. Toisaalta se on iso plussa että polttiksen kierrokset ovat aika paljon nollassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusi 2-litrainen ei enää mainittavasti huuda Suomen maanteiden korkeuseroilla, mutta ollaanhan tuossa vähän matkustajan roolissa perusautoihin verrattuna. Toisaalta se on iso plussa että polttiksen kierrokset ovat aika paljon nollassa.
"Toisaalta se on iso plussa että polttiksen kierrokset ovat aika paljon nollassa."
Viittaatko kulutuslukemiin vai auton äänimaisemaan? Turbokone ei oikeastaan koskaan kuulu kabiiniin jos sille ei anna kunnolla kenkää. Se kulkee sivistyneesti meluamatta pienillä kierroksilla. Kulutuksen osalta tojon jarrutusenergian talteenotosta on hyötyä kaupunkiajossa, mutta matka-ajossa tilanne on aika fiftysixty. Kulutuksessa ei ole mainittavaa eroa suuntaan tai toiseen.
Aivan rehellinen kysymys: Mistä tojotisti saa kiksejä siitä että polttis ei käy?
Ymmärrän sen ladattavien hybridien suhteen koska silloin mennään aidosti verkosta ladatulla sähköllä. Höpöhybridien osalta kyse on vain silmänkääntötempusta. Auto on polttanut jossain vaiheessa enemmän bensaa ladatakseen sähköä akkuihin ja sitten sammuttaa polttiksen hetkeksi aikaa ja liikkuu näennäisesti sähköllä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Toisaalta se on iso plussa että polttiksen kierrokset ovat aika paljon nollassa."
Viittaatko kulutuslukemiin vai auton äänimaisemaan? Turbokone ei oikeastaan koskaan kuulu kabiiniin jos sille ei anna kunnolla kenkää. Se kulkee sivistyneesti meluamatta pienillä kierroksilla. Kulutuksen osalta tojon jarrutusenergian talteenotosta on hyötyä kaupunkiajossa, mutta matka-ajossa tilanne on aika fiftysixty. Kulutuksessa ei ole mainittavaa eroa suuntaan tai toiseen.
Aivan rehellinen kysymys: Mistä tojotisti saa kiksejä siitä että polttis ei käy?
Ymmärrän sen ladattavien hybridien suhteen koska silloin mennään aidosti verkosta ladatulla sähköllä. Höpöhybridien osalta kyse on vain silmänkääntötempusta. Auto on polttanut jossain vaiheessa enemmän bensaa ladatakseen sähköä akkuihin ja sitten sammuttaa polttiksen hetkeksi aikaa ja liikkuu näennäisesti sähköllä.Eihän sitä polttiksen käyntiä huomaa kuin mittarista maantiellä. Kaupungissa tuosta on enemmän etua juurikin äänimaiseman ja kulutuksen kannalta. Voidaan sopia että se on pieni plussa eikä iso :)
Corollan osalta varsinkaan maantiekulutuksessa ei olla niin paljon kilpailijoita edellä että se näkyisi kukkarossa. Uuden Ravin kohdalla tuon tekniikan säästöt näkyvät syystä tai toisesta paremmin.
En väitä että nämä olisivat välttämättä turboja parempia, lähinnä halusin sanoa että on menty eteenpäin 1.8 hybridiin verrattuna.
- Anonyymi
Corollan teoreettinen huippunopeus on 550 km/h. Olen itsekin ajanut alun neljättä sataa hybridi-corollalla alamäessä.
- Anonyymi
Sehän kurnuttaa melkein tyhjäkäynnillä, ero vanhaan mulkosimmuun on valtaisaa?
- Anonyymi
Vapaassa pudotuksessa torninosturista mitattiin uudelle Corollalle tutkalla vain 106 km/h.
- Anonyymi
Ajelin Rovaniemeltä Hankoon pinta kaasulla keski nopiudella 125 kmh/ kiepit ei missään vaiheessa päältä 1200 on kova peli hypridi kulutus mittauksessa oli silmämäärä 3,5 l/100 km, t. sukuelin
- Anonyymi
"keski nopiudella 125 kmh/ " Rovaniemeltä Hankoon?
Joku tolkku valehtelussakin! Tuollaisen keskinopeuden saavuttaminen vaatisi suurimman osan matkaa yli150km/h nopeuksia aina kun liikennetilanne sallii.
Käy poika kouluja ja opi laskemaan. Siinä sivussa saattaisit oppia oikeinkirjoitustakin.
- Anonyymi
Onko logiikka niin, et
1000rpm = 100km/h
2000rpm = 200 km/h
3000rpm = 300km/h?
Eli kamera tolpat kiittää ja kumartaa, matkalla pankkiin vai miten se menee tässä tapauksessa?- Anonyymi
hybris miehellä on varaa maksaa. hybris corolla maksaa maltaita, -89 vw pari kybää.
- Anonyymi
paskan jauhanta jaskan pauhanta ehhe he ketjuun omistajan totuus:
100 km litrakulutus sekalaisella ajolla elokuun aikana ollut 5,7 litraa, pääasiassa maanteillä silti - Anonyymi
Appi ukko otti repsikan paikalla kierroksia vähintään 5000 asti kun joutui istumaan kaupunki reissun korollassani. Itellä sillä on joku saksalainen jota se aina muistaa kehua. ihme kekkeruusi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841