Corollassa 1000r/min satasessa

Anonyymi

45

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi se olla pienempikin, esim. 800r/min. satasen vauhdissä kun lasketellaan vapaalla tarpeeksi jyrkkää mäkeä.

      • Anonyymi

        Helposti menee omalla alamäessä 600rpm alamäessä. Mites Toyotalla esim 5% nousussa 100km/h? Kertoisi huomattavasti enemmän.


      • Anonyymi

        Mitä järkeä käyttää konetta silloin kun auto rullaa? Bensanhukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helposti menee omalla alamäessä 600rpm alamäessä. Mites Toyotalla esim 5% nousussa 100km/h? Kertoisi huomattavasti enemmän.

        Mulla on vapaalla 15% nousussakin samat kierrokset kuin sulla alamäessä. Kova vääntö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä järkeä käyttää konetta silloin kun auto rullaa? Bensanhukkaa.

        Omasta autostani ei saa moottoria sammutettua. Tai saa kai, jos kääntää avainta, mutta ei siis automaattisesti sammu vapaalla. Moottorijarru taas hukkaa bensaa vielä enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omasta autostani ei saa moottoria sammutettua. Tai saa kai, jos kääntää avainta, mutta ei siis automaattisesti sammu vapaalla. Moottorijarru taas hukkaa bensaa vielä enemmän.

        Miten moottorijarrutus hukkaa bensaa, kun polttoaineen syöttö kysesessä tapahtumassa katkeaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä järkeä käyttää konetta silloin kun auto rullaa? Bensanhukkaa.

        Tero ajelee ikivanhalla kaasariautolla.


    • Anonyymi

      Moottoritiellä tasaisessa 100 km/h vauhdissa oli noin 1000-1250 kierrosta kun ajettiin noin 200 km matka.

      • Anonyymi

        Ite ajoin 200 kmh/ motaria muutaman mailin. Kiepit korkeintaan 1750.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ite ajoin 200 kmh/ motaria muutaman mailin. Kiepit korkeintaan 1750.

        Iha itekö , ei saatana , taitaa hihna olla hiukka löysällä jos noin pukkaa ylikierroksia.


      • Anonyymi

        Täällä on tänäänajettu saksoissa 210-220 ja kierrokset noin 1100. Eli päivän vääntävin moottori on tässä.


      • Anonyymi

        Ihanko itä saksassakin kävit. Oliko nättejä kuulan työntäjä tyttöjä, saitko...?


    • Anonyymi

      Kierroksia on kuin lentokoneessa ja väännöstä ei ole mitään apua🤣😂😅

    • Anonyymi

      Koneessa täytyy olla mahtava vääntö jos noin pienillä kierroksilla vauhti on 100 km/h.

      • Anonyymi

        Toyota on kuuluisa tehokkaista ja vääntävistä moottoreista, hihii!!


      • Anonyymi

        Tohjon hybridi ei tuhannella kierroksella jaksa kun tyhjäkäyntiä ..4000 kierrosta pitää huudattaa jos jotain tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tohjon hybridi ei tuhannella kierroksella jaksa kun tyhjäkäyntiä ..4000 kierrosta pitää huudattaa jos jotain tapahtuu.

        Mulla kulkee satasta 1250 kierroksella myös pienet ylämäet. Kovissa nousuissa satasen vauhdissa voi nousta jopa 1750 kierrokseen ko se samalla lataa akkuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tohjon hybridi ei tuhannella kierroksella jaksa kun tyhjäkäyntiä ..4000 kierrosta pitää huudattaa jos jotain tapahtuu.

        Vain turbotoope huudattaa moottoria kun hän on tottunut pienen ahtimen sikamaiseen vinguntaan. Toyotan moottori kehrää lähes äänettömästi.


      • Anonyymi

        Tm testin kun lukee kehrää kaikkea muuta kun äänettömästi , huutaa kiihdyttäissä että päätähuimaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tm testin kun lukee kehrää kaikkea muuta kun äänettömästi , huutaa kiihdyttäissä että päätähuimaa..

        Turbo vinkuu kiihdytyksissä niin että korvista lentää veri vaikka on kuulosuojaimet päässä, kunnes turbo poksahtaa ja tulee hiljaista ja matka jää siihen.


      • Anonyymi

        Ootko käynyt edes ajamassa nykyturbolla ku olet noin tietämätön..ei huuda tarkasti pitää kuunnella että etes tietää että on semmonen vain kaasupolkimen painallus kertoo turbon olemassaolon ,nykymoottoreissa se viivekin on aivan olematon ..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ootko käynyt edes ajamassa nykyturbolla ku olet noin tietämätön..ei huuda tarkasti pitää kuunnella että etes tietää että on semmonen vain kaasupolkimen painallus kertoo turbon olemassaolon ,nykymoottoreissa se viivekin on aivan olematon ..

        Poksahduksesta viimeistään huomaa että turbo oli .. siis oli.. alla. Ja kyllä sitten viluttaa ankarasti.


    • Anonyymi

      Tänänn carina 2 kankaan pään motarilla pintakaasulla 0-100 8,5 sekuntia lähtö vähän huolimaton olis ollu varaa pusertaa vielä muutama kymppä poikkee. Sitten talla pohjaa ja huppunopeuden kokeilu parkanon ohitus tiellä, näytti viisari värähtävän loppu tulema 202 kmh/ vuosimalli tällä siis 1987. On kovia autoja osannu Toyota tehdä jo toulloin. Aina paras! Alltid the Best

      • Anonyymi

        kankaan Pään etuosa kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella ja jälkimmäinen osa isolla kirjaimella. kankaan Pää.


    • Anonyymi

      Itellä normi ajossa pyörii kiepit 5200 tienomissa.

      • Anonyymi

        Alavääntö puuttuu vanhoista karvalakki mulkosimmu toitsuista, siksi kovat kiekat ajossa!


    • Anonyymi

      Mistä se puuttuva alavääntö olisi tullut näihin nykyisiin atkison-koneisiin? Sähkömoottorilla korjaavat isoimmat puutteet mutta silti nollasta sataan menee yli 11 sekuntia. Ladamaisia lukemia 80-luvulta.

      • Anonyymi

        Atkinsonkierto moottorissa on vielä huonompi vääntö mitä tavallisessa ottomoottorissa, siksi niin voimattomia ,turbomoottoriin verrattuna suorastaan surkea.


    • Anonyymi

      Jauhamatta paskaa ja valehtelematta olisi oikeasti kiinnostavaa tietää mitä Corolla 2.0 kiertää tasaisessa 100km/h vauhdissa.

      • Anonyymi

        2800 rpm


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2800 rpm

        Kiitän asiallisesta vastauksesta. Viimeiset 20 vuotta dieselillä ajellut ja uusi Corolla voisi olla jopa seuraava vaihtoehto.
        Pitänee käydä jossain vaiheessa kokeilemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitän asiallisesta vastauksesta. Viimeiset 20 vuotta dieselillä ajellut ja uusi Corolla voisi olla jopa seuraava vaihtoehto.
        Pitänee käydä jossain vaiheessa kokeilemassa.

        Tuo riippuu kuormituksesta, ei pelkästään nopeudesta. Sanoisin että tasamaalla ja tasakaasulla/vakkarilla luokkaa 2000rpm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo riippuu kuormituksesta, ei pelkästään nopeudesta. Sanoisin että tasamaalla ja tasakaasulla/vakkarilla luokkaa 2000rpm.

        Niin. Tuo on yksi niistä tojon hybridi-voimalinjan ominaisuuksista joista moni ei tykkää. Tilanteissa joissa voimaa ei tarvita niin meno on melko sivistynyttä. Mutta pienikin voimantarve tarkoittaa sitä että koneen kierroksia pitää nostaa huomattavan korkealle ja sitten mennäänkin mopojonnemaisesti konetta huudattaen. Voimantarve voi olla pieni ylämäki, maltillinen kiihdytys tai akkujen lataus. Ja kaikki tämä tapahtuu lastuaivon päättämänä jolloin kuljettaja on täysin matkustaja. Ei sovi kaikille.
        Itse pidän alhaalta tukevasti vääntävistä koneista joita ei tarvitse huudattaa pienen voimantarpeen takia. Konetta voi toki laulattaa vähän enemmänkin silloin tällöin reippaassa kiihdytyksessä, mutta normaaliajossa koneen väännön pitää hoitaa hommat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Tuo on yksi niistä tojon hybridi-voimalinjan ominaisuuksista joista moni ei tykkää. Tilanteissa joissa voimaa ei tarvita niin meno on melko sivistynyttä. Mutta pienikin voimantarve tarkoittaa sitä että koneen kierroksia pitää nostaa huomattavan korkealle ja sitten mennäänkin mopojonnemaisesti konetta huudattaen. Voimantarve voi olla pieni ylämäki, maltillinen kiihdytys tai akkujen lataus. Ja kaikki tämä tapahtuu lastuaivon päättämänä jolloin kuljettaja on täysin matkustaja. Ei sovi kaikille.
        Itse pidän alhaalta tukevasti vääntävistä koneista joita ei tarvitse huudattaa pienen voimantarpeen takia. Konetta voi toki laulattaa vähän enemmänkin silloin tällöin reippaassa kiihdytyksessä, mutta normaaliajossa koneen väännön pitää hoitaa hommat.

        Uusi 2-litrainen ei enää mainittavasti huuda Suomen maanteiden korkeuseroilla, mutta ollaanhan tuossa vähän matkustajan roolissa perusautoihin verrattuna. Toisaalta se on iso plussa että polttiksen kierrokset ovat aika paljon nollassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi 2-litrainen ei enää mainittavasti huuda Suomen maanteiden korkeuseroilla, mutta ollaanhan tuossa vähän matkustajan roolissa perusautoihin verrattuna. Toisaalta se on iso plussa että polttiksen kierrokset ovat aika paljon nollassa.

        "Toisaalta se on iso plussa että polttiksen kierrokset ovat aika paljon nollassa."

        Viittaatko kulutuslukemiin vai auton äänimaisemaan? Turbokone ei oikeastaan koskaan kuulu kabiiniin jos sille ei anna kunnolla kenkää. Se kulkee sivistyneesti meluamatta pienillä kierroksilla. Kulutuksen osalta tojon jarrutusenergian talteenotosta on hyötyä kaupunkiajossa, mutta matka-ajossa tilanne on aika fiftysixty. Kulutuksessa ei ole mainittavaa eroa suuntaan tai toiseen.
        Aivan rehellinen kysymys: Mistä tojotisti saa kiksejä siitä että polttis ei käy?
        Ymmärrän sen ladattavien hybridien suhteen koska silloin mennään aidosti verkosta ladatulla sähköllä. Höpöhybridien osalta kyse on vain silmänkääntötempusta. Auto on polttanut jossain vaiheessa enemmän bensaa ladatakseen sähköä akkuihin ja sitten sammuttaa polttiksen hetkeksi aikaa ja liikkuu näennäisesti sähköllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toisaalta se on iso plussa että polttiksen kierrokset ovat aika paljon nollassa."

        Viittaatko kulutuslukemiin vai auton äänimaisemaan? Turbokone ei oikeastaan koskaan kuulu kabiiniin jos sille ei anna kunnolla kenkää. Se kulkee sivistyneesti meluamatta pienillä kierroksilla. Kulutuksen osalta tojon jarrutusenergian talteenotosta on hyötyä kaupunkiajossa, mutta matka-ajossa tilanne on aika fiftysixty. Kulutuksessa ei ole mainittavaa eroa suuntaan tai toiseen.
        Aivan rehellinen kysymys: Mistä tojotisti saa kiksejä siitä että polttis ei käy?
        Ymmärrän sen ladattavien hybridien suhteen koska silloin mennään aidosti verkosta ladatulla sähköllä. Höpöhybridien osalta kyse on vain silmänkääntötempusta. Auto on polttanut jossain vaiheessa enemmän bensaa ladatakseen sähköä akkuihin ja sitten sammuttaa polttiksen hetkeksi aikaa ja liikkuu näennäisesti sähköllä.

        Eihän sitä polttiksen käyntiä huomaa kuin mittarista maantiellä. Kaupungissa tuosta on enemmän etua juurikin äänimaiseman ja kulutuksen kannalta. Voidaan sopia että se on pieni plussa eikä iso :)

        Corollan osalta varsinkaan maantiekulutuksessa ei olla niin paljon kilpailijoita edellä että se näkyisi kukkarossa. Uuden Ravin kohdalla tuon tekniikan säästöt näkyvät syystä tai toisesta paremmin.

        En väitä että nämä olisivat välttämättä turboja parempia, lähinnä halusin sanoa että on menty eteenpäin 1.8 hybridiin verrattuna.


    • Anonyymi

      Corollan teoreettinen huippunopeus on 550 km/h. Olen itsekin ajanut alun neljättä sataa hybridi-corollalla alamäessä.

      • Anonyymi

        Sehän kurnuttaa melkein tyhjäkäynnillä, ero vanhaan mulkosimmuun on valtaisaa?


      • Anonyymi

        Vapaassa pudotuksessa torninosturista mitattiin uudelle Corollalle tutkalla vain 106 km/h.


    • Anonyymi

      Ajelin Rovaniemeltä Hankoon pinta kaasulla keski nopiudella 125 kmh/ kiepit ei missään vaiheessa päältä 1200 on kova peli hypridi kulutus mittauksessa oli silmämäärä 3,5 l/100 km, t. sukuelin

      • Anonyymi

        "keski nopiudella 125 kmh/ " Rovaniemeltä Hankoon?

        Joku tolkku valehtelussakin! Tuollaisen keskinopeuden saavuttaminen vaatisi suurimman osan matkaa yli150km/h nopeuksia aina kun liikennetilanne sallii.

        Käy poika kouluja ja opi laskemaan. Siinä sivussa saattaisit oppia oikeinkirjoitustakin.


    • Anonyymi

      Onko logiikka niin, et
      1000rpm = 100km/h
      2000rpm = 200 km/h
      3000rpm = 300km/h?
      Eli kamera tolpat kiittää ja kumartaa, matkalla pankkiin vai miten se menee tässä tapauksessa?

      • Anonyymi

        hybris miehellä on varaa maksaa. hybris corolla maksaa maltaita, -89 vw pari kybää.


    • Anonyymi

      paskan jauhanta jaskan pauhanta ehhe he ketjuun omistajan totuus:
      100 km litrakulutus sekalaisella ajolla elokuun aikana ollut 5,7 litraa, pääasiassa maanteillä silti

    • Anonyymi

      Appi ukko otti repsikan paikalla kierroksia vähintään 5000 asti kun joutui istumaan kaupunki reissun korollassani. Itellä sillä on joku saksalainen jota se aina muistaa kehua. ihme kekkeruusi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe