EDUNVALVOJAT

Anonyymi

mitä kokemuksia yeillä on jkl edunvalvojista??
olen itse ottanut edunvalvojan ja omat kokemukseni ovat vähän sekavat.
ensinnäkin tiedän että mikä summa minäkin p'ääivänä minun pitäisi saada, mutta silti saatetaan jättää laittamatta raha kyseisenä päivänä minun tililleni ja olen ilman rahaa. soittaessani edunvalvojalle he saattavat sanoa etteivät ehdi tai ettei ole rahaa vaikka eläkkeeni on tullut tilille.
tuntuu hämmentävältä että turvautuessani sairauden takia edunvalvojaan saatan saada luurin korvaan jos vaikka kyselen ja tivaan miksi raha ei ole tullut.
no sitten se saattaa tulla 5 illalla.
onko muilla kokemuksia joista voisitte sanoa, eihän asiakaspalvelussa noin saisi käyttäytyä.
joudun kaikesta huolimatta pyytämällä pyytämään että maksakaa nyt se vuokra ja vastaus on että kunhan ehditään vaikka rahaa on tilillä ja eräpäivä ummessa!!!!!!!!!!

24

315

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ovat ilmeisesti vihreitä. Nehän käyttäytyvät vanhuksia kohtaan omituisesti. Edunvalvojat ovat maistraatin valvonnassa, joten jos epäilet niiden toimia niin pyydä maistraattia tekemään tarkastus.

• Anonyymi

Joo se on ikävää, kun joutuu ns. edunvalvojaan "tuontyyppiseen " turvautumaan, ja varmaan aika kalliskin viel. Jos viel käyttäytyvät tuollai, niin hinta pitäis olla minimissä sillä henkilöllä/ systeemissä.. Homman pitää peleta, sen takia he ovat. Minunkin sukulainen on samas tilantees, asuu vain n. 100 km päässä juväskylästä ja jotenkin olen epäileväinen tiettyjen asioiden hoidosta!! Täytyy seurata vähän tilannetta sivusta !

• Anonyymi

Vai seurata siis kyttäät jos homma ruiskii kintuille alat itse valvomaan ja viet tuhkatkin pesästä... Ovelaa

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vai seurata siis kyttäät jos homma ruiskii kintuille alat itse valvomaan ja viet tuhkatkin pesästä... Ovelaa

Haista homo paska

• Anonyymi

Luottamushenkilö käyttäytyy väärin jos hänellä ei ole aikaa /halua huolehtia hoidettavista asioista . Siis työmoraali jota edellytetään on nolla ja siitä kärsii kaikki ympärillä elävät .

• Anonyymi

Vai tuhkat ??? sitä on ihan tarpeeksi omassa pesässä. Ei tartte toisten tuhkia. Mut vanhuksia ei saa vedättää , ainakaan edunvalvojain?? huh huh.

• Anonyymi

Virkasuhteista edunvalvojaa ei oteta vaan se määrätään viranomaisen toimesta jos muita vaihtoehtoja ei ole. Ko. henkilö on tilivelvollinen Maistraatille.
      Edunvalvontavaltuutetuksi täysissä järjissään oleva voi itse valita kenet haluaa. Tällöin tehtävä astuu voimaan vasta kun lääkärinlausunto ja muu byrokratia antaa siihen luvan. Luvan myöntää Maistraatti mutta se ei valvo valtuutetun toimintaa.

• Anonyymi

Minun velipuoli on alkoholisti jonka seurauksena hankkinut itsensä siihen kuntoon ettei kykene asioitaan hoitamaan on hällä edunvalvoja.
        Mitä olen vierestä seurannut ei ole ollut mitään ongelmia.
        Asiat hoitaa niin kuin pitää ja velipuoli saa kerran kuussa tietyn määrän rahaa käyttöönsä.

• Anonyymi

Läheiselläni on julkinen edunvalvoja Jkl:ssa. Kokemuksia 3 eri edunvalvojasta, joista 2 ollut hyviä ja mukavia.

• Anonyymi

Niin se on hyvä, joka itse pystyy sen päättämään vielä.Mutta on muunlaisiakin eikä pysty itse vaikuttamaan ( varmaan ymmärrätte)? niin tilanne voi olla vähän toinen. Joka firmassa ja laitoksissa on MONENLAISIA tekijöitä. Olkoonkin tilivelvollinen ylemmälle tasolle. Hyvä silloin ,kun toimii. Ikinähän onnenlahjat ei mee tasan.

• Anonyymi

Jos väärinkäytöstä edunvalvonnassa ilmenee, voi kuka tahansa, omainen, tuttava, naapuri yms. ottaa yhteyttä henkilön puolesta joko maistraattiin tai Oiva- keskukseen jossa on esim. vanhusten asioita hoitavia henkilöitä.
      Huomioitavaa on myös että jos eläkkeen maksupäivä osuu viikonloppuun tai juhlapyhään, niin maksu siirtyy seuraavaan arkipäivään.
      Tällä viikollakin 1.6. on lauantai, joten silloin ei eläkkeitä makseta.

• Anonyymi

Tuttavani on edunvalvonnassa ja en ymmärrä miksi raha tulee vasta illasta klo 16.00 tilille?
      Eihän työläistenkään tarvitse palkkaa odottaa iltaan saakka vaan on
      jo tilillä aamusta.

• Anonyymi

Edunvalvojilla on usein satoja asiakkaita. He maksavat varmaan aakkosjärjestyksessä ihmisille aina rahoja tilille.

• Anonyymi

Onko se joku haitta? Alko on auki klo 21:een. Yritysten palkanmaksu toimii vähän eri tavalla kuin edunvalvottavien rahojen siirto tileille. Jälkimmäisessä on se edunvalvoja välissä.

• Anonyymi

Olen itse yksityinen edunvalvoja yksityiselle henkilölle. Maistraatti edellyttää hyvin tarkat pelisäännöt mitä saa tehdä ja mitä ei, myös edunvalvojan ja päämiehen välillä täytyy olla keskenäinen sopimus miten asiat hoidetaan, jos päämies on muuten vain kunnossa niistä sopiakseen. Jos rahat ei tule silloin kun on sovittu tai ei makseta vuokraa, laskuja ym ajallaan ei se ole oikein. Tutkinta ilmoitus maistraatille.

• Anonyymi

Minun velipuoli on täysi juoppo edeunvaljoja antaa 150
        e. Kuussa rahaa omaan käyttöön. Eli se menee ryyppäämiseen.
        Kerran viikossa käy kodinhoitaja joka käy kaupassa siivoaa laittaa ruuat. Hyvin menee velipuolella.

• Anonyymi

Valvovat lähinnä omaa etuaan. Kaikkein rikollisimmat, kieroutuneimmat ja psykopaattisimmat tyypit ovat usein edunvalvojina.

• Anonyymi

Niinhän sen pitäisi olla SÄÄNNÖT, mut miksei ne sit toimi ne SÄÄNNÖT. ?? SE on satavarma, et ei ole edunvalvojain puolelta vilpitöntä touhua.!!

• Anonyymi

Hei. Niillä on ongelmia hoitaa töitään ajoissa. Siitä se johtuu. Paljon työtä ja vähemmän tekijöitä. Sen verran on törkeetä, että nauhota puhelu ja tee valitus. Kokeile johtavaa edunvalvojaa. Siis soitapas suoraan sen edunvalvojan pomolle. Vielä parempi, jos saat jonkun hoitajan tai sukulaisen soittamaan puolestasi. Olen pahoillani, mutta osa edunvalvojista on väärässä tehtävässä ja eivät osaa tehtäväänsä tai käyttäytyä.

• Anonyymi

minäkin haluan olla edunvalvoja. omista eduista tietenkin miksi muide etuja ajaisin.

• Anonyymi

Minä aikoinaan en tiennyt että mikä on edunvalvoja, olin käymässä kodinhoitajan luona kun olivat samoissa tiloissa, niin ohi mennessäni kysyin edunvalvojalta että mikä on edunvalvoja.... se ei selvinnyt, hyvä kun ei lyönyt minua, että omituista porukkaa taitavat olla?

• Anonyymi

Pitää erottaa edunvalvoja ja edunvalvontavaltuutettu. Ne ovat ihan eri asia ja niitä käsitellään viranomaistoiminnassakin eri tavalla.
      Edunvalvoja määrätään vajaatoimiselle henkilölle viranomaisen toimesta, mutta edunvalvojavaltuutetun voi jokainen valita itselleen jo toimintakykyisenä ollessaan ja se voi olla vaikka kaiman veli. Edunvalvontavaltuutetun toimikausi aktivoituu sitten kun lääkäri ja viranomainen toteaa valtuuttajan kypsäksi.

• Anonyymi
      UUSI

Edunvalvojat on täysiä rosvoja kaikki.

• Anonyymi
      UUSI

Edu kettunen ei pidä valvojista.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      28
      5551
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      33
      3603
    3. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      53
      3522
    4. Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi

Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu
      Maailman menoa
      26
      3417
    5. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      124
      3006
    6. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      32
      2727
    7. Antifasismi - mitä se on?

Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint
      Maailman menoa
      22
      2419
    8. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      121
      2392
    9. Millaista läheisyyttä

Toivoisit ikävästi kohteesi kanssa?
      Ikävä
      44
      2340
    10. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2205
    Aihe