Canon EOS R

Anonyymi

Mulle ei vieläkään ole auennut mikä tuo R-sarja on.

Se on siis järkkäri, mutta siihen käy vain EOS R-sarjan objektiivit? Mikä järki? Onko R-sarja parempi kuin esim. ykkössarjalaiset?

7

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sehän näkyy olevan peilitön täyskennorunko. Eihän sellaiseen sopivia objektiiveja ennestään ole, kun ei sen tyyppistä runkoa ole ennen ollut. Toki sitten adapterilla sopii esim. vanhat tutut EF-linssit.

    • Anonyymi

      Se on liian myöhään ja liian vähän.

    • Kyllähän siihen käy kaikki paitsi EF-M, siis EF ja EF-S. EF-S:llä tosin menettää 60% pikselekeistä. Saatavilla on kolme erilaista adapteria EF/EF-S objektiiveille: normaali adapteri, adaperi säätörenkaalla (sama kuin R-objektiiveissa) ja adapteri filttereillä.

      R ei sinänsä ole mikään sarja vaan kiinnitystyyppi. RP on halpamalli vähän 6D:tä vastaava. EOS R on jossain 6D: ja 5D:n välissä. Varsinainen ammattirunko vielä puuttuu.

      Perusadapteri on n. 120 €, säätörenkaalla n. 250 €

      • Anonyymi

        Tosiasiassa Canon on paskaa taviksille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiasiassa Canon on paskaa taviksille

        Lopeta ennenku edes aloitat.

        Ketään
        Ei
        Kiinnosta
        Mielipiteesi


    • Anonyymi

      RF-objektiiveissa on etäisyys kennon pinnasta kinnnitystasoon paljon pienempi kuin EF-objektiiveissa, jolloin laajakulmista saadaan pienempiä. EF-M-objektiiveissa on halkaisija pienempi kuin EF-objektiiveissa, joten se ei ilmeisesti sovi täysikennoiselle.

      Eli R-sarjassa on peilittömälle täyskennoiselle optimoitu objektiivikiinnitys.

      • Anonyymi

        Laajakulmien osalta tuo ei pidä täysin paikkansa, koska kenno käyttäytyy valon tullessa sen pinnalle eri tavalla kuin filmi. Filmin kyseessä ollen ei valon tulokulmalla ole hirveästi väliä, mutta kennon pitää saada valo melko suoraan, ei viistosti.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2753
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2520
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2111
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1439
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe