Uskonnottimien yhdistys tehdyt kanteluja Pohjois savon rehtoreista uskonnon pakkosyötöstä kouluissa.
Sehän on manipuloida lasta, uskonto ei perustu mihinkään tosiasiaan, voi verrata populismiin.
Mitä tarkoittaa ihminen on syntinen ?
Uskon uhrit
23
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Uskonto perustuu juuri toistuvaan tosiasiaan, mikä arjen kiireitä solmiessa usein jää. Reportteritkin hakevat muuten valekorvausta harhoilleen jo.
- Anonyymi
Mitä tuollainen puheenvuoro - Anonyymi 28.5.2019 12:39 - oikein tarkoittaa?
Ei ole edes huuhaata.
Silloin, kun minä olin lapsi (siitä on jo kauan), niin minun ei olisi tarvinnut osallistua uskontotunteihin ja aamuhartauksiin, koska vanhempani eivät kuuluneet kirkkoon, eivätkä olleet liittäneet minuakaan siihen.
Utelias kun olin, niin kävin niillä kuitenkin ihan vain katsomassa, että mikäs salakerho se on.
Ortodoksien lapsilla oli sama vapautus, mutta heitä oli niin monta, että heille oli omat uskontotunnit erikseen.
Jehovan todistajien lapsista en tiedä, koska luokallani ei ollut yhtään. Muilla luokilla kai joitakin.
Miksi ei nykyisinkin voisi olla niin, että kirkkoon kuuluvien lapsille uskontotunnit ja ateistien lapsille sitten joku muu elämisentaito tai sellainen.- Anonyymi
Mitä se uskonnottomille kuuluu, jos koulussa uskontoa opetetaan?
On samaa kuin vaatisi kouluista espanjan kielen opetuksen poistamista, jos ei itse osaa espanjaa.
Uskonnottomien lapsille pitäisi kai opettaa pakanuutta.
Juuri uskonnottomien lapset tarvitsisivatkin uskontotunteja,- Anonyymi
Ei uskonnottamat tarvitse uskonnon opetusta, siis yleisin täällä Suomessa Luterilaista, vaan heillä on tunnit "joku Elämän katsomus??"
Uskontoja on maailmalla niin paljon, että näiden kaikkien uskontojen pääpiirteet voisi läpi käydä ja siellä tulisi tuoda selväksi, että onko oikein kivittää ja tappaa ns. väärä uskoiset?
Kyllä minäkin lapsena, ainakin luulin uskovani, että on Jumala ja Jeesus hänen poikansa, koska niin opetettiin koulussa ja Pyhäkoulussa, mutta ei sanaakaan, että on muitakin uskontoja maailmassa ja tuskin minä silloin tiesinkään, että on joku "maailmakin", muuta, kuin kotikylä .
Jotenkin olen nyt alkanut tutkimaan ja miettimään niitä entisajan uskontoja ja etenkin Lapissa esiintyviä, joissa etiäiset tuli ilmoittamaan vaikkapa vieraan tulon, puhumattakaan heidän parannus keinoistaan.
No, näistä näkemyksistä riittäisi juteltavaa aina "maailman tappiin" ja "hullua hurskaammaksi" emme siitä tulisi, joten jokainen miettiköön oman uskonsa.
- Anonyymi
Lapsille voi kertoa satuja, kyllä lapsi pian tajuaa mikä on totta.
Millä todistat lapselle jumalan olemassa olon, et mitenkään et edes aikuiselle, usko on uskoa, ei faktaa. Jumalat ihmisten mielikuvituksen tuotetta jo ennen raamatun jumalaa joka juutalaisten synnyttämä. - Anonyymi
Uskonto ton turva yksinäiselle, Jumalan rukoileminen tuo turvaa.
- Anonyymi
ton > p.o. on
- Anonyymi
Naurettavaa tuollainen "uskonnottomien" esiinmarssi rehtorien suuntaan. Aivan kuin rehtorit ratkaisisivat näitä asioita!
Menkööt esittämään asiansa eduskunnalle. Siellä näitä asioita ratkotaan. - Anonyymi
Uskonto pois kouluista ja historiaa sen tilalle, olisi parempi vaihtoehto ihmiskunnan tulevaisuutta ajatellen.
Onhan koulussa historiaa muutenkin. Vai onko se poistettu? Minua sillä ainakin aikoinaan kiusattiin vaikka oli uskontoakin.
Onhan kouluissa muutenkin valinnaisaineita, niin miksi ei uskonto voisi olla myöskin yksi.- Anonyymi
Palstalaisilla ei ainakaan ole ollut historian opetusta kirjoituksista päätellen.
- Anonyymi
Jäikö sota päälle? Seuraava on jo tulossa poliitikkojen uskomusten mukaan.
- Anonyymi
En usko jumalaan, jeesuskin niminen mieshenkilö on todennäköisesti elänyt, tänä aamuna näin otsikon, parisataa jeesuksen kuoleman jälkeen oli joku kirjoittanut että jeesus olisi ollut homo, kirjoitettu teksti on vielä olemassa.
Jeesuksesta on vähän aikalaisten kirjoituksia, roomalaiset mainitsevat hänet kansan villitsijäksi jonka tähden joutui ristille, jeesus oli vain matkasaarnaaja.
Jeesus olisi kuollut syntiemme tähden, miksi ei jumalalla ollut parempaa keinoa, ei ollut kun oli osaamaton."""jeesuskin niminen mieshenkilö on todennäköisesti elänyt,"""
Paljonhan niitä on sen nimisiä vieläkin.
- Anonyymi
Uskon uhrit: onpa siinäkin otsake!.
Kyllä siitä meillä on lähellä esimerkki, kun kun kirkko ja uskonto joutuvat ahdinkoon ja jopa vainon alaiseksi. Pitää mennä vain itäisen rajan ylitse.
Oli sille samoin kuin monelle muullekin samanlaista aatesuuntaa edustavalle maalle ominaista monta muuta maata alhaisempi elintaso ja elämänlaatu.
Kun uskonnonharjoitus vapautui, kansan elintaso alkoi voimakkaasti nousta.
Voisittekos mainita yhdenkään maan, jossa pyrkimys uskonnottomuuteen olisi ollut edistämässä kansan hyvinvointia. Tuskinpa löytyy sellaista maata.- Anonyymi
Lähi-Itä.
Kun naisten kivittäminen ja alistaminen kaikin tavoin on uskonnosta johtuvaa, voisi tuo pyrkimys uskonnottomuuteen olla edistämässä kansan hyvinvointia.
Eller hur?
- Anonyymi
Uskonto perustuu uskoon. Ei siihen tarvita mitään todisteita.
Se ei näy mahtuvan noiden "uskonnottomien" pahvipäiden ymmärryksen sisäpuolelle.. Raamatun uskonto perustuu uskomiseen, jos raamattu olisi totta ei uskomista tarvittaisi kun se olisi faktaa, totta, nyt kehoitetaan uskomaan kun ei voida todistaa sen todenmukaisuutta.
Miten hyvin pitää uskoa että voi hyvällä omallatunnolla sanoa olen uskovainen.- Anonyymi
Ei tarvitse olla luokan paras uskovainen.
Epäilyksestään on kertonut ex-piispakin.
Me olemme vain ihmisiä.
Tämä on vain elämää. Milläs sinä, Pertikki, voit todistaa, ettei Jumalaa olisi?
Pelkän uskon varassa se sinulla on.Se tiedetään että juutalaiset omaksuivat raamatun jumalan vähän samaan tapaan kuin Egyptissä palvottiin Isis jumalaa, raamattu voi kertoa jumalan sanasta, jumala esiintyi moosekselle palavana pensaana koska jumalaa ei voi todellisuudessa nähdä, todellisuudessa jumalaa ei ole kukaan nähdyt eikä jumala ole sanonut todistettavasti ikinä yhtään sanaa.
Ylessä oli tänään kirjoitus uskon uhreista, uskonnoissa ihmistä manipuloidaan samoin toimi isis uskonnollinen äärijärjestö joka kohdisti manipuloinnin määrärätynlaisiin ihmisiin, uskonlahkoissa suomessakin se toimii samalla periaatteella.
Populismi toimii kans samalla tavalla, vähemmän järkevät ihmistyypit on manipulisoitavissa Halla-ahon tapaisten toimesta, kiihoitusta mitä muuta se on, vähän yksinkertaiset syrjäytyneet etsivät toisiaan kuin uskonlahkoissa Halla-jumalaa sinun pitää kumartaman.Pertikki kirjoitti:
Se tiedetään että juutalaiset omaksuivat raamatun jumalan vähän samaan tapaan kuin Egyptissä palvottiin Isis jumalaa, raamattu voi kertoa jumalan sanasta, jumala esiintyi moosekselle palavana pensaana koska jumalaa ei voi todellisuudessa nähdä, todellisuudessa jumalaa ei ole kukaan nähdyt eikä jumala ole sanonut todistettavasti ikinä yhtään sanaa.
Ylessä oli tänään kirjoitus uskon uhreista, uskonnoissa ihmistä manipuloidaan samoin toimi isis uskonnollinen äärijärjestö joka kohdisti manipuloinnin määrärätynlaisiin ihmisiin, uskonlahkoissa suomessakin se toimii samalla periaatteella.
Populismi toimii kans samalla tavalla, vähemmän järkevät ihmistyypit on manipulisoitavissa Halla-ahon tapaisten toimesta, kiihoitusta mitä muuta se on, vähän yksinkertaiset syrjäytyneet etsivät toisiaan kuin uskonlahkoissa Halla-jumalaa sinun pitää kumartaman."""todellisuudessa jumalaa ei ole kukaan nähdyt eikä jumala ole sanonut todistettavasti ikinä yhtään sanaa."""
Raamatun mukaan on nähnyt ja Hän on puhunut paljonkin.
Joh. 14: 9-11
"Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1268897
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1455374Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333825Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1313585Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352634Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191906Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3581562Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?981557Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?711410Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311376