Mulla on ollut viimeset ehkä 6-7 kuukautta lähes jatkuva vessahätä enkä oo käyny lääkärillä koska ei ole oikeen tullu mieleen koskaan vapaa-ajalla ku ei sitä tajua aina edes että käy todella usein vessassa. Mutta välillä ärsyttää todella paljon kun oon vaikka kattomassa telkkaria ja sitten joka 10min välein joutuu käymään vessassa.
Koulupäivinäki aamulla en yleensä syö mitään ku en pysty enkä juo mitään myöskään, en ollenkaan mitään. Ja sitten joutuu silti aamulla käymään kusella pari kertaa tunnin sisään ainakin ja sitten koulussa yleensä ekan tunnin jälkeen kauhee kusihätä vaikka en aamulla juo yhtään mitään.
Sitten jos vaikka koulusta ku tuun kotiin, syön ja juon sen aikana muutaman lasin vettä vaikka niin seuraavan tunnin sisällä joutuu käymää vessassa varmaa pari-muutaman kerran ainaki, riippuu huomaako sitä hätää heti jos on keskittyny johonki.
En oo laskenu enkä oo koskaa pitäny ylhäällä että monta kertaa päivässä käyn kusella, mutta se normaali määrä mitä luin on about 8 kertaa ja mulla on varmaa 3 kertaa se 8, ainaki tuntuu et ois. Koitan vaikka jokupäivä pistää ylös jokasen vessakäynnin ja sitten katon.
Ei ole mitään kipuja eikä virtsassa ole mitään omituista, ihan normaalilta näyttää.
Sanoisin että juon vettä noin 1-2 litraa normipäivänä mutta treenipäivinä (4 kertaa viikossa yleensä) juon treenin aikana jonku 600ml vettä lisää ja palautusjuoma sen 400ml vettä). Eli treenipäivinä sanoisin 2-3 litraa vettä kaikki muut nesteet eli päivänä jona en treenaa niin ehkä se 2.5-3 litraa nestettä (kaikki nesteet eikä vaan vesi) ja treenipäivänä juon ehkä sen 3.5-4 litraa nestettä.
Olen tosiaa 15v poika kohta 16 jos se ikä merkkaa jotai.
Oon koittanu myös että joisin vähemmän nestettä päivän aikana mutta ihan yhtä usein joutuu kusella käymään, ei vaan tuu niin paljoa. Eli kerrat ei vähene se määrä vaan vähenee. Juon aika paljon koska aina kun syön tulee juotua maitoa reilusti sen ruuan kanssa ja sitten kahvia 1-2 kuppia päivässä, sitte treenin aikana juon tietty, ja aina kun tulee vähäse jano nii otan lasin vettä.
Jatkuva vessahätä
8
511
Vastaukset
- Anonyymi
Noin nuorella tuskin vielä eturauahanen vaivaa, joten ehkä kyseessä yliherkkä rakko.
- Anonyymi
No mitä pitäs tehä, saako tota vessassa käyntiä vähennettyä? Varmaa käyn lääkärillä sit lähiaikoina ku joutuu todella usein käymää vessassa. Aika ärsyttävää tää on. Otan varmaa huomena ylös johonki et kuinka monta kertaa piti käydä vessassa ja sit kerron lääkärille jos kysyy.
- Anonyymi
Oletkin jo mitannut paljonko juot. Lisäksi pitäisi merkitä nämä määrät ja kellonajat muistiin?
Toinen, mitä ne kysyvät, on, paljonko tulee pissaa ja kellonajat.
Pissahätähän voi olla kova, vaikka tulee vain liraus. Varsinkin vanhemmilla miehillä eturauhasen liikakasvu estää rakon kunnollisen tyhjenemisen.- Anonyymi
Ok, tänään unohtu ottaa määrät talteen ja myös ajat. Otan sitten kun on seuraava vapaapäivä niin on paljon helpompi muistaa asia kun taas jos olisi esim koulussa. Ja kun sanoit niin välillä vaikka tuntuu että ois kauhee hätä nii ei tuu lähes mitää, sillee käy yleensä päivittäin mutta ei joka kerta oo sellanen että ei tuu lähes mitään.
- Anonyymi
Hyvä. TYöterveys muuten komensi pitämään tätä pissa-juoma-päiväkirjaa kaksi viikkoa, ennen kuin otti vakavasti jatkuvan pissahädän.
- Anonyymi
Mutta tilanteessasi ei taida kumminkaan karkailla housuun? Minkä ikäinen olet?
- Anonyymi
Voi johtua stressistä. Minulla oli samaa kuin oli paha stressikausi päällä. Yritä tehdä joitain rentouttavia asioita, ehkä maksa 30e hieronnasta. Katso auttaako, ei ole mitään menetettävää ja jos niin 30e on pieni hinta asiasta joka haittaa päivittäin.
- Anonyymi
Pissahätä voi johtua elimistön jostain yleisestä sairaudesta tai epätasapainosta. Esim. sokeritauti. Tuossa taudissa elimistö yrittää poistaa sokeria pissan mukana.
Toisaalta jatkuva pissahätä voi johtua pissakoneiston tulehduksesta. Tulehdus voi tulla kylmästä tai sukupuolitaudista.
Kylmettynyt eturauhanen pissattaa usein. Istuskelu ulkona kylmällä teinivaatteilla betonilla/metallikaiteella saa aikaiseksi tämän.
Sitten jokin ulkoinen pissakoneiston ärsytys tekee myös samaa. Vaikkapa homeisen yms. sisäilman myrkyt erittyy pissaan mikä saa pissakoneiston ärsyyntymään. Myös pyöräily huonolla satulalla voi saada ärsytystä aikaan.
Sitten olisi vielä kofeiini. Kahvi ja kolajuomat pissattaa.
Tee-se-itse lääkityksenä voi kokeilla karpalomehua. Auttaa kylmetys / tulehdus tyyppiseen ärsytykseen nopeasti.
Jos pissavaiva tulee kylmästä niin lämmin pukeutuminen, varsinkin villahousut auttaa jatkossa.
Jos vaiva jatkuu kannattaa mennä lääkäriin. Saattaa olla munuaisiin liittyvää tulehdusta joka on vaarallinen hoitamattomana.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3177424Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662146- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161362- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91231Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691210RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541146Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019