Hei. Suunnitelmissa on alkaa pakettiautolla jakamaan eräälle yritykselle pienpaketteja. Ajoa tulisi päivässä noin 120km ja käyntipaikkoja noin 60-80kpl. Nyt pitäisi laskea tarjous... Hinnoittelu pitäisi olla käyntipaikka/km hinnalla... Olisiko jollain antaa vihjeitä vähän mitä voisi veloittaa aina käyntipaikasta.
Pakettiautolla jako
29
1927
Vastaukset
- Anonyymi
No ensinnäkin oletko miettinyt ajassa mitä ajomatka 120 km ja 60-80 jakelukohdetta käytännössä tarkoittaa sinun elämässä. Niin se ei ole 8 tunnin työpäivä vaan työpäivä on 12-15 tuntia vähintään joka päivä 5 päivänä vai 7 päivänä viikossa. Hinnoittelu kertomuksesi on ihan jostain Liisa satumaassa satua. Voi ,että nämä Trolli-pellet eivät edes osaa kertoa uskottavaa tarinaa vaikka tietävät ,että näitä saitteja lukevat kuljetusalan ammattilaiset. No ymmärrän he eivät tiedä mitään todellisesta työelämästä kuljetusalla. Onneksi myös pakettiautokuskeille jotka ajavat ammattikseen laaditaan lähiaikoina oma ammattipätevyysohjelma. Ehkä se herättää heidät todelliseen arkeen. Koulupenkille vaan , ja piirturi autoon. Ei pakukuski ole yhtään sen kovempi suhari kuin kuorma-autokuskikaan.Haluaisin vaan tietää mikä on se yritys joka luottaa 60-80 pienpaketin jakamisen ihmiselle jolla ei ole minkäänlaista kokemusta kuljetusalasta ja sen kustannuksista. Niin sellaista yritystä ei ole . Sorry!
- Anonyymi
13e/käynti 0,50/km alv.
jotain tähän luokkaan lähtisin tarjoamaan.
tarvitset aika varmasti toisen kuskin jos kaikki paketit pitää viedä samana päivänä ja se vasta maksaa eli varaudu siihen!
aika riskialtista antaa urakka jos on noin vähän tietoa etukäteen eli laita hinta reilusti yli mielummin kuin reilusti ali koska tarkoitus on juuri se että antaisit kokemattomana yrittäjänä polkuhintatarjouksen. - Anonyymi
Niin mikä tämä yritys on joka uskaltaa ottaa näin valtava riskin ja antaa tällaisen jättiurakan kokemattoman alalle aikovan HIACE- mestarin käsiin. Luottamus täytyy olla todella kova tähän aloittelevaan yrittäjä lupaukseen. Eli nimi Kiitos!
- Anonyymi
Hei. suunnitelmissa olisi ................... tällä konseptilla ilmeisesti sama tyhmä Trolli on vuosia aloittanut viestiketjut joiden lento on päättynyt kuin kanan lento.Joku penteleen ammattilainen on ampunut heti alas vuodesta toiseen. Jokainen täysjärkinen ihminen ymmärtää talouden lait ja ymmärtää ettei yritystä perusteta varsinkaan kuljetusalle noin vain . Mikä huvittavinta kysellä tällä keskutelufoorumilla mitä pitä pitäisi veloittaa asiakkaalta. Itse tilannehan on jo sinänsä sairas.Kun vaikka juuri kuljetusyritys perustettaan tai mikä tahansa yritys niin ammattilaisten avustamana tehdään riskikartoitus onko yrityksellä taloudellisesti mahdollista selvitä edes ensimmäisestä vuodesta.Ilman tällaista selvitystä edes pankki ei anna lainaa yritystoimintaan. Kukaan ei nyky-Suomessa lähde kokeilemaan onneaan tuosta noin vaan. Silloin jos lähdetään niin on tarkka suunnitelma ja visio siitä miten mennään takaa menestymisen alalla jossa kilpailu on äärimmäisen kova. Yrittäjän alulla pitää olla se "omajuttu" menestykseen jos aikoo alalla pärjätä varsinkin pienyrittäjänä. - Tiedän liiankin hyvin nämä jutut.
- Anonyymi
450-500€/pvä Alv 0%
Tuolla könttäsummalla pärjää jos itse ajaa. - Anonyymi
Kiitos vastauksista. Ajan tällähetkellä rekkaa (runkoa hki-oulu ja jakeluautoa) ajanut ja 12v. Siksi suunnitelmissa laittaa pakettiauto että saisi välillä olla kotonaki... Aliurakointi tapahtuisi nykyiselle työnantajalle... Ja se 60-80 käyntipaikkaa tarkoittaa osaksi pakettiautomaattien täyttöä... Yksityisiä asiakkaita noin 30... Jako tapahtuu 9h aikaikkunalla
- Anonyymi
Suurin virhe minkä voi kuljetusalalla tehdä, on siirtyä yrittäjäksi. Kun millään muulla ei pysty kilpailemaan urakoista kuin hinnalla, niin jo sen pitäisi kertoa ihan riittävästi mihin on ryhtymässä. Kun tähän vielä lisää faktan siitä, että pienyrittäjänä saa heittää hyvästit vuosilomille, ylityökorvauksille, vapaapäiville, sairaslomille jne. niin..... niin senhän tietää mitä se merkitsee.
> Yrittäjän taivas < - Anonyymi
On se aika hauskaa kun yötyön ohessa laittaa kommenttia ja se täällä mystisesti häviää.Kuten aiemmin kirjoitin niin jos ihmisellä on sellainen jokaisen pojan unelma ajaa runkolinjaa rekalla välillä Helsinki-Oulu eli todellinen lottovoitto. Kun meillä on käytössä tämä digipiirturi nykyään niin se rajoittaa yli-innokkaita kuljettajia ja työtä tehdään siten,että myös perheelle jää aikaa eli tätä perhe ongelmaa ei todellisuudessa ole toisin kuin kirjoittaja väittää. En ole eläissäni kuullut ,että ihminen joka on päässyt yhdistelmää ajamaan haluaisi palata pakukuskiksi vieläpä yrittäjäksi jakelemaan 60-80 paikkaa päivässä nälkäpalkalla.
No meitä on moneksi tässä maailmassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se aika hauskaa kun yötyön ohessa laittaa kommenttia ja se täällä mystisesti häviää.Kuten aiemmin kirjoitin niin jos ihmisellä on sellainen jokaisen pojan unelma ajaa runkolinjaa rekalla välillä Helsinki-Oulu eli todellinen lottovoitto. Kun meillä on käytössä tämä digipiirturi nykyään niin se rajoittaa yli-innokkaita kuljettajia ja työtä tehdään siten,että myös perheelle jää aikaa eli tätä perhe ongelmaa ei todellisuudessa ole toisin kuin kirjoittaja väittää. En ole eläissäni kuullut ,että ihminen joka on päässyt yhdistelmää ajamaan haluaisi palata pakukuskiksi vieläpä yrittäjäksi jakelemaan 60-80 paikkaa päivässä nälkäpalkalla.
No meitä on moneksi tässä maailmassa.Eipä sitä perheelle paljon jää aikaa kun lähdet ma aamuna ja tulet la päivällä... Lapset viellä niin pieniä että olisi mukava touhuilla heidänkanssa... Kotona käydään periaatteessa viikkolepo vain viettämässä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se aika hauskaa kun yötyön ohessa laittaa kommenttia ja se täällä mystisesti häviää.Kuten aiemmin kirjoitin niin jos ihmisellä on sellainen jokaisen pojan unelma ajaa runkolinjaa rekalla välillä Helsinki-Oulu eli todellinen lottovoitto. Kun meillä on käytössä tämä digipiirturi nykyään niin se rajoittaa yli-innokkaita kuljettajia ja työtä tehdään siten,että myös perheelle jää aikaa eli tätä perhe ongelmaa ei todellisuudessa ole toisin kuin kirjoittaja väittää. En ole eläissäni kuullut ,että ihminen joka on päässyt yhdistelmää ajamaan haluaisi palata pakukuskiksi vieläpä yrittäjäksi jakelemaan 60-80 paikkaa päivässä nälkäpalkalla.
No meitä on moneksi tässä maailmassa.Rekkakuskinhomma ei todellakaan ole jokapojan toiveammatti. Vai mistä luulet johtuvan sen, ettei nuoret enää hakeudu kuljetusalalle vaan alalla on paheneva kuljettajapula kun vanha kaarti jää eläkkeelle?
- Anonyymi
voin sanoo etää kokemusta on ku siinä yleensä menee asiat päin vittua ,just hoidin 20 pakettia
ja siinä meni 10 aamusta ilta 9 yhellä safkiksella ..
eli oot aikamoinen supermies jos edes 60 % pystyt hoitaa
- Anonyymi
No kerro nyt sitten mistä ihan viime vuosina on sellainen valtava buumi syntynyt ,että hetkessä kuljetusalalle on tullut iso joukko vastavalmistuneita nuoria naisia.
He hoitavat työnsä todella hyvin ja osaavat lastaukset ja ajotehtävät tehdä hyvin särmästi. Lisäksi sellaiset rehdit kuljetusyritykset suunnittelevat ajotehtävät siten jo kuukausiksi eteenpäin ,että työaikalakeja noudatetaan ja otetaan huomioon kuljettajan omat tarpeet ja ,että myös perheelle jää aikaa. Niin kyseessä on sellainen hyvien kuljetusyritysten herääminen. He ovat jo vuosia sitten ymmärtäneet ,että kun kuljettajien työolojen ja vapaa-ajan sovittaminen tehdään houkuttelevaksi niin myös työvoimapulaa ei synny. Ei näillä hyvillä työnantajilla ole työvoimapula ongelmaa ollenkaan. Kaikki asiat voidaan sovittaa työntekijän kanssa ,jos molemmilla osapuolilla on sama näkemys siitä mitä tehdään.Meitä kaikkia on jo 15 vuotta sitten peloteltu kuljettajapulalla ja eläkeloukulla.
Mutta se ei ole toteutunut kuitenkaan. Itse asiassa viimeisimmässä barometrissä kuljettajan työ ei ollut työvoimapulasta kärsivien ammattien joukossa. Jokainen lukutaitoinen ihminen luki tämän artikkelin iltapäivälehdistä. Se on kuitenkin loppupeleissä työnantajasta kiinni milä asenteella lähetään palkkaamaan työntekijää.Välttäkää epämääräisiä työsuhteita,tehkää aina kirjallinen työsopimus ja jos tuntuu siltä,että olet epävarma niin liity AKT:en. Sieltä saat apua hankaliin tilanteisiin tarvittaessa. Tosi mies/nainen pärjää myös ilman AKT:tä mutta silloin pitää olla vahva itse tunto ja osaa kertoa miten asioiden kuuluu mennä.
nm -Käkkriäinen- Anonyymi
Mitähän barometriä Käkriäinen on mahtanut lukea? Ei ainakaan Skall:n barometriä.
https://www.skal.fi/fi/julkaisut/skal-kuljetusbarometri-12018-maantiekuljetukset-noususuhdanteessa-kuljettajapula
- Anonyymi
Näin todellisuudessa on tilanne. Kuljettajat eivät ole enää niiden ammattien joukossa jossa on suurin työvoimapula. 2 asteen koulutus ja myös armeija joka on ottanut entistä suuremman roolin kuljettajien kouluttamisessa ammattipäteviksi sivilipuolen töihin on saanut paljon hyvää aikaan viime vuosina. Ja jos nyt ihan järjellä ajatellaan niin kaikkihan on kiinni itse kuljetusyrittäjästä. Millaisen työpaikan hän haluaa tarjota??? Sitten myös kuljettajalla pitää olla tietty ymmärrys ja halu tehdä työtä joka ei ole 8-16 toimistohommaa. Kuljettajan työ on elämäntapa valinta kuten esim. maanviljelijäntyö myös on. Alalle tulevat ihmiset pitävät itsenäisestä työstä jossa pomo ei hiosta koko ajan takana vaan saa itsenäisesti tehdä päätöksiä ja hoitaa hommat mallikkaasti maaliin. Hyvä työnantaja myös huomioi onnistumiset ja takaa työntekijälle myös sitä vapaa-aikaa perheen parissa. Se on sellaista tiimityötä jolla on valtava merkitys työhyvinvointiin. Hyvinvoivat työntekijät pysyvät samassa työpaikassa jopa koko työuransa.
- Anonyymi
Minä jakelen Hiacella Viron viinaa, on muuten kannattava bisnes.
- Anonyymi
Ei minkäänlaista kuljettajapulaa ole. Nuoret suorastaan rynnii ratin taakse.
https://www.kaleva.fi/uutiset/talous/kuljettajapula-uhkaa-kuljetusalaa/237719/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei minkäänlaista kuljettajapulaa ole. Nuoret suorastaan rynnii ratin taakse.
https://www.kaleva.fi/uutiset/talous/kuljettajapula-uhkaa-kuljetusalaa/237719/Mitä te höpötätte? Enole koskaan kuullutkaan kuljettajapulasta!
http://www.ostologistiikka.fi/kategoriat/kuljetukset/kuljettajapula-yltyy-kaikkialla-euroopassa
- Anonyymi
Kun näitä kuljettajapulaa kieltäviä kommentteja lukee, niin huomaa, että osa kommentoijista on tehnyt päätelmänsä vain oman ajokkinsa tuulilasin läpi katsottuna. Sieltä on näkynyt vain se oman työnsä ja työpaikkansa pieni piiri. Siinä ei ehkä ole pulaa kuljettajista näkynyt, mutta suuremmasa kuvassa, ihan ulkomaita mukaan lukien, ammattikuljettajista on todella pula ja pula tulee vielä pahenemaan. Kiitos kuljetusalan heikkenevästä kiinnostuksesta nuorten parissa. Vuorotyöt, kiire, pari, jopa kolme kuljettajaa ajaa samaa autoa, eivät edusta enää sitä kuvaa, joka ennen on kuulunut autonkuljettajan ammattiin. Vapaus, se on vain kaukainen mielikuva historian hämäristä, eikä ole enää läsnä alalla. Siitä pitää huolen kännykkä, ajonseurantalaitteet ja digipiirturi.
Julkisuudessa paljon esillä olleet " rikolliset toimet", kuten ajo-ja lepoaikojen rikkomiset, ylikuormat ja ylinopeudet ja niistä johtuva poliisin valvonnan pelko eivät nekään edesauta kiinnostuksen lisääntymistä kuljetusalaa kohtaan. - Anonyymi
Tulevaisuuden Suomi ei tarvitse ulkomaanliikenteenkuljettajia. Heidän kultakausi oli 1960 ja 1970 luvuilla jolloin kanamunia kuljetettiin ihan Iraniin ja Irakiin asti.Tänne kotimaanliikenteeseen kuskeja tarvitaan lisää ja kyllä puolustusvoimat, ammattikoulutus niitä tuottaa kiihtyvällä tahdilla. Juuri luin tuossa raportin jossa mainittiin,että kuljettajan työ ei kärsi enää työvoimapulasta. Siellä oli kaikki muut ammatit jotka ovat kaikille meille suomalaisille elintärkeitä hoiva-ala jne.Nuoret naiset ovat rynnistäneet alalle ja en yhtään ihmettele. He osaavat hommat ja tekevät hyvin työnsä. Ei mene monta vuosikymmentä kun kuljetusalla on 50/50% miehiä ja naisia. Mielestäni on turhaa maalata jotain kauhukuvaa alasta tänä päivänä,sillä kun minä aloitin työt vuonna 1982 niin silloinkin oli todella vaikea saada kuljettajia työtehtäviin. Ja ne tarjottavat työtehtävät olivat todella hyvät palkka vain oli pieni. Eli ei ole asiat vuosikymmenissä mitenkään muuttuneet. Kuljetusyrittäjillä on tässä asiassa valttikortit käsissä ja heidän omilla toimilla pystytään vaikuttamaan onko kuljettaja pulaa vai täystyöllisyys. Tiedän todella ison määrään kuljetusyrityksiä ja muita toimijoita joilla on täystyöllisyys ja vaihtuvuus on 0 %. Ainoastaan eläkkeelle lähtö takaa uuden työpaikan jollekin onnelliselle. Eli ei mollata koko kuljetusalaa,jostain syystä tänne kirjoittavat vain ne joilla on mennyt huonosti. Toivon positiivia kirjoituksia myös.
- Anonyymi
Et sitten lukenut yllä olevia muutamaa linkkiä joissa kerrottiin että kuljetusalalla vallitsee kuljettajapula eikä se näytä edes pienenevän. Armeija ei tuota uusia kuljettajia yhtään enempää kuin ennenkään, koska autopuolelle ei armeijassa saada yhtään enempää varusmiehiä kuin ennenkään. Lyhyemmät palvelusalat kiinnostaa enemmän eikä varusmiehiä kiinnosta kuljetusala työurana yhtään enempää kuin ennenkään. Todennäköisesti vielä vähemmän.
Minä ihme fetissi sinulla on naiskuljettajia kohtaan, kun naisista auton ratin takana jokaisessa kirjoituksessasi mainitset? Naisia on aina ollut kuljetusalalla ja hoitavat hommansa siinä missä miehetkin. Ei huonommin, mutta ei mitenkään yleisesti ottaen paremminkaan. Lukumääräisesti naisten osuus on marginaalinen autonkuljettajissa, eikä mikään näytä naisten määrän radikaalisti nousseen, eikä mikään näytä heidän määrän tulevaisuudessa suuresti nousevankaan. Puolet kuljettajista ei koskaan tule olemaan naisia, ei edes 25%. Miksi kuljetusala kiinnostaisi naisia enemmän kuin miehiä, kun jo tällä hetkellä miesten kiinnostus alaa kohtaan heikkenee, jonka jo yllä olevista linkkien faktoista voi todeta. Tietotekniikka ja muut siistit sisätyöt vetävät nykyajan nuoria puoleensa. - Anonyymi
Missä kuplassa sinä mahdat elää kun havaintosi kuljetusalasta ei vastaa yhtään tilannetta joka reaalimaailmassa vallitsee?
https://www.y-lehti.fi/arkisto/artikkeli/258/Kuljettajapulan enteet jo näkyvissä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sitten lukenut yllä olevia muutamaa linkkiä joissa kerrottiin että kuljetusalalla vallitsee kuljettajapula eikä se näytä edes pienenevän. Armeija ei tuota uusia kuljettajia yhtään enempää kuin ennenkään, koska autopuolelle ei armeijassa saada yhtään enempää varusmiehiä kuin ennenkään. Lyhyemmät palvelusalat kiinnostaa enemmän eikä varusmiehiä kiinnosta kuljetusala työurana yhtään enempää kuin ennenkään. Todennäköisesti vielä vähemmän.
Minä ihme fetissi sinulla on naiskuljettajia kohtaan, kun naisista auton ratin takana jokaisessa kirjoituksessasi mainitset? Naisia on aina ollut kuljetusalalla ja hoitavat hommansa siinä missä miehetkin. Ei huonommin, mutta ei mitenkään yleisesti ottaen paremminkaan. Lukumääräisesti naisten osuus on marginaalinen autonkuljettajissa, eikä mikään näytä naisten määrän radikaalisti nousseen, eikä mikään näytä heidän määrän tulevaisuudessa suuresti nousevankaan. Puolet kuljettajista ei koskaan tule olemaan naisia, ei edes 25%. Miksi kuljetusala kiinnostaisi naisia enemmän kuin miehiä, kun jo tällä hetkellä miesten kiinnostus alaa kohtaan heikkenee, jonka jo yllä olevista linkkien faktoista voi todeta. Tietotekniikka ja muut siistit sisätyöt vetävät nykyajan nuoria puoleensa.Olen ehkä yltiö positiivinen,mutta tosi asia on se,että jos kaikki kuljettajat kuten juuri sinä juuri luovat jatkuvasti ja joka suuntaan sellaista kuvaa,että kuljetusala on paska ala ( mikä ei pidä ollenkaan paikkaansa) niin mikään asia ei muutu.Olen aivan varma,että sinä juuri olet sellainen ihminen joka muistaa joka käänteessä mainita ,että olen kuljettaja ja tämä ammatti on ihan persiistä. Kuljettajan työ on sellaista,että se sopii tietynlaisille ihmisille ja näihin töihin hakeutuu ihmisiä jotka haluavat tehdä itsenäisesti työtä omassa rauhassa. Ikävä kyllä näille saiteille kirjoittaa mielipiteensä yleensä vain työhönsä tyytymättömät ihmiset. AKT:n viimeisessä jäsenlehdessä oli isokirjoitus siitä.että kuljettajakoulutukseen tuli ennätysmäärä opiskelijoita. Myös isot kuljetusliikkeet panostavat kunnolla kuljettajien hyvinvointiin ja viihtyvyyteen.
Kuljetusalalla on aina ollut pula hyvistä kuljettajista asia ei ole mitenkään uusi.
Nykyisin sentään on kunnon koulutus alalle ja ammattipätevyys jota pidetään yllä. Hyvät ahkerat ihmiset miehet tai naiset pärjäävät tällä alalla ihan varmasti.
Kun minä tulin alalle 1982 ei ollut yhtään mitään. Oltiin samalla tasolla kuin raksan apumies. Palkka oli 1300 mk / kk eli 220 eur /kk eli kyllä jotain hyvää on tapahtunut vuosikymmenien saatossa. On täysin järjenvastaista moittia omaa työtään. Jos ei ole hyvä olla niin opiskelee uuden ammatin. Niin helppoa se on nykymaailmassa. Yli 50 vuotiaskin voi vielä vaihtaa ammattia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ehkä yltiö positiivinen,mutta tosi asia on se,että jos kaikki kuljettajat kuten juuri sinä juuri luovat jatkuvasti ja joka suuntaan sellaista kuvaa,että kuljetusala on paska ala ( mikä ei pidä ollenkaan paikkaansa) niin mikään asia ei muutu.Olen aivan varma,että sinä juuri olet sellainen ihminen joka muistaa joka käänteessä mainita ,että olen kuljettaja ja tämä ammatti on ihan persiistä. Kuljettajan työ on sellaista,että se sopii tietynlaisille ihmisille ja näihin töihin hakeutuu ihmisiä jotka haluavat tehdä itsenäisesti työtä omassa rauhassa. Ikävä kyllä näille saiteille kirjoittaa mielipiteensä yleensä vain työhönsä tyytymättömät ihmiset. AKT:n viimeisessä jäsenlehdessä oli isokirjoitus siitä.että kuljettajakoulutukseen tuli ennätysmäärä opiskelijoita. Myös isot kuljetusliikkeet panostavat kunnolla kuljettajien hyvinvointiin ja viihtyvyyteen.
Kuljetusalalla on aina ollut pula hyvistä kuljettajista asia ei ole mitenkään uusi.
Nykyisin sentään on kunnon koulutus alalle ja ammattipätevyys jota pidetään yllä. Hyvät ahkerat ihmiset miehet tai naiset pärjäävät tällä alalla ihan varmasti.
Kun minä tulin alalle 1982 ei ollut yhtään mitään. Oltiin samalla tasolla kuin raksan apumies. Palkka oli 1300 mk / kk eli 220 eur /kk eli kyllä jotain hyvää on tapahtunut vuosikymmenien saatossa. On täysin järjenvastaista moittia omaa työtään. Jos ei ole hyvä olla niin opiskelee uuden ammatin. Niin helppoa se on nykymaailmassa. Yli 50 vuotiaskin voi vielä vaihtaa ammattia.Näin on. Ihan lakkiaispäivän kunniaksi kerron sen tosiasian joka on toistunut joka vuosi lakkiaispäivänä.Äitini antaa sanallista kyytiä siitä,että reputin kirjoitukset ja sitä valkolakkia ei sitten ikinä tullut. Tästä episodista on kulunut 35 vuotta.
Lähdit sitten kuskiksi saakelin hanttihommiin. No viime vuodet ovat olleet sopuisat tässä asiassa ,koska myös jo nyt tänä vuonna edesmennyt äitini ymmärsi vihdoin ,että kyllä se tämä työ on se mitä hänen poikansa rakastaa. Ja en ole päivääkään katunut. Paljon on ollut onnea matkassa,mutta todella hyvän toimeentulon olen pystynyt perheelleni takamaan . Yksi ja sama työnantaja ollut koko ajan. Vielä painetaan 10 vuotta ja sitten nautitaan eläkepäivistä. Kun hoitaa hommat hyvin niin työyhteisö on osa suurta perhettä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sitten lukenut yllä olevia muutamaa linkkiä joissa kerrottiin että kuljetusalalla vallitsee kuljettajapula eikä se näytä edes pienenevän. Armeija ei tuota uusia kuljettajia yhtään enempää kuin ennenkään, koska autopuolelle ei armeijassa saada yhtään enempää varusmiehiä kuin ennenkään. Lyhyemmät palvelusalat kiinnostaa enemmän eikä varusmiehiä kiinnosta kuljetusala työurana yhtään enempää kuin ennenkään. Todennäköisesti vielä vähemmän.
Minä ihme fetissi sinulla on naiskuljettajia kohtaan, kun naisista auton ratin takana jokaisessa kirjoituksessasi mainitset? Naisia on aina ollut kuljetusalalla ja hoitavat hommansa siinä missä miehetkin. Ei huonommin, mutta ei mitenkään yleisesti ottaen paremminkaan. Lukumääräisesti naisten osuus on marginaalinen autonkuljettajissa, eikä mikään näytä naisten määrän radikaalisti nousseen, eikä mikään näytä heidän määrän tulevaisuudessa suuresti nousevankaan. Puolet kuljettajista ei koskaan tule olemaan naisia, ei edes 25%. Miksi kuljetusala kiinnostaisi naisia enemmän kuin miehiä, kun jo tällä hetkellä miesten kiinnostus alaa kohtaan heikkenee, jonka jo yllä olevista linkkien faktoista voi todeta. Tietotekniikka ja muut siistit sisätyöt vetävät nykyajan nuoria puoleensa.Nimen omaan kuljetusala kiinnostaa naisia ja sen yhdistäminen varusmiespalveluun .Naisia kiinnostaa varusmiespalvelus todella paljon ja myös kuljetusala. Vaikka muuta väität niin naisia todella kiinnostaa tehdä itsenäistä työtä miesvaltaisella alalla. Eli molemmat vaihtoehdot kiinnostavat naisia tänä päivänä valtavasti. Miehiä kiinnostaa varusmiespalvelun ja ammatin hankinta samalla.Varsinkin kun BCE kortin hankinta sujuu mallikkaasti palvelun ohella ja ammattipätevyys samalla.Kun vapautuu armeijasta niin ammatti on taskussa.Olen itse ollut pitkään kuljetusalalla ja sieltä armeijasta ne parhaat kuskit saadaan edelleen suoraan töihin. Minua harmittaa suunnattomasti nämä kaverit jotka vähättelevät armeijan merkitystä kouluttajana. Juurihan päättäjät antoivat armeijan tehtäväksi kouluttaa lisää kuljettajia siviilipuolen tehtäviin eli kyseessä on juurikin tuo ammattipätevien kuljettajien koulutus. Olen 100 % samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa siitä,että nuoria naisia kiinnostaa kuljetusala olisi sitten syy Youtube ja Iwona tai muutkin nuoret alan naiset jotka kertovat elämästään kuljetusalalla.Naiset tekevät hyvää koko kuljetusala yhteisölle.Työyhteisön työilmapiiri paranee olennaisesti.Sellaista muutosta ollaan oikeasti kaivattu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ehkä yltiö positiivinen,mutta tosi asia on se,että jos kaikki kuljettajat kuten juuri sinä juuri luovat jatkuvasti ja joka suuntaan sellaista kuvaa,että kuljetusala on paska ala ( mikä ei pidä ollenkaan paikkaansa) niin mikään asia ei muutu.Olen aivan varma,että sinä juuri olet sellainen ihminen joka muistaa joka käänteessä mainita ,että olen kuljettaja ja tämä ammatti on ihan persiistä. Kuljettajan työ on sellaista,että se sopii tietynlaisille ihmisille ja näihin töihin hakeutuu ihmisiä jotka haluavat tehdä itsenäisesti työtä omassa rauhassa. Ikävä kyllä näille saiteille kirjoittaa mielipiteensä yleensä vain työhönsä tyytymättömät ihmiset. AKT:n viimeisessä jäsenlehdessä oli isokirjoitus siitä.että kuljettajakoulutukseen tuli ennätysmäärä opiskelijoita. Myös isot kuljetusliikkeet panostavat kunnolla kuljettajien hyvinvointiin ja viihtyvyyteen.
Kuljetusalalla on aina ollut pula hyvistä kuljettajista asia ei ole mitenkään uusi.
Nykyisin sentään on kunnon koulutus alalle ja ammattipätevyys jota pidetään yllä. Hyvät ahkerat ihmiset miehet tai naiset pärjäävät tällä alalla ihan varmasti.
Kun minä tulin alalle 1982 ei ollut yhtään mitään. Oltiin samalla tasolla kuin raksan apumies. Palkka oli 1300 mk / kk eli 220 eur /kk eli kyllä jotain hyvää on tapahtunut vuosikymmenien saatossa. On täysin järjenvastaista moittia omaa työtään. Jos ei ole hyvä olla niin opiskelee uuden ammatin. Niin helppoa se on nykymaailmassa. Yli 50 vuotiaskin voi vielä vaihtaa ammattia.Näytä minulle se kohta tai useampikin, jossa väitän kuljetusalaa paskaksi!?? Minä olen vain kertonut että kuljetusalalla on pulaa työntekijöistä!! Itse en enää ison auton rattia pyöritä, pääsin parempiin hommiin. Seuraan silti entistä alaani.
Vaikka kuinka tykkäisi omasta työstään ja alastaan, ei silti pidä sulkea silmiä todellisuudelta. Tieto kulkee nykyään laaja-alaisemmin kuin ennen. Koko totuus ei vaan näy sen oman kuorma-auton tuulilasista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ehkä yltiö positiivinen,mutta tosi asia on se,että jos kaikki kuljettajat kuten juuri sinä juuri luovat jatkuvasti ja joka suuntaan sellaista kuvaa,että kuljetusala on paska ala ( mikä ei pidä ollenkaan paikkaansa) niin mikään asia ei muutu.Olen aivan varma,että sinä juuri olet sellainen ihminen joka muistaa joka käänteessä mainita ,että olen kuljettaja ja tämä ammatti on ihan persiistä. Kuljettajan työ on sellaista,että se sopii tietynlaisille ihmisille ja näihin töihin hakeutuu ihmisiä jotka haluavat tehdä itsenäisesti työtä omassa rauhassa. Ikävä kyllä näille saiteille kirjoittaa mielipiteensä yleensä vain työhönsä tyytymättömät ihmiset. AKT:n viimeisessä jäsenlehdessä oli isokirjoitus siitä.että kuljettajakoulutukseen tuli ennätysmäärä opiskelijoita. Myös isot kuljetusliikkeet panostavat kunnolla kuljettajien hyvinvointiin ja viihtyvyyteen.
Kuljetusalalla on aina ollut pula hyvistä kuljettajista asia ei ole mitenkään uusi.
Nykyisin sentään on kunnon koulutus alalle ja ammattipätevyys jota pidetään yllä. Hyvät ahkerat ihmiset miehet tai naiset pärjäävät tällä alalla ihan varmasti.
Kun minä tulin alalle 1982 ei ollut yhtään mitään. Oltiin samalla tasolla kuin raksan apumies. Palkka oli 1300 mk / kk eli 220 eur /kk eli kyllä jotain hyvää on tapahtunut vuosikymmenien saatossa. On täysin järjenvastaista moittia omaa työtään. Jos ei ole hyvä olla niin opiskelee uuden ammatin. Niin helppoa se on nykymaailmassa. Yli 50 vuotiaskin voi vielä vaihtaa ammattia.Kuljettajakoulutukseen hakeutuu porukkaa vähenevissä määrin.
https://www.ess.fi/uutiset/paijathame/art2359850
- Anonyymi
Jostain syystä nämä ihmiset jotka jatkuvasti moittivat omaa työtään, mikä sinänsä on ihan sairasta sillä omaa työtänsä pitäisi kehua ja olla ylpeä siitä mitä tekee. Se kehitys mikä kuljetusalalla on viime vuosikymmenenä on tapahtunut on nostanut kuljettajan työn arvostuksen ihan uudelle tasolle. Eu:n määräämät koulutuspäivät 7 tuntia X 5 päivää. Suomessa erikoisluvalla 1 koulutuspäivä vuodessa, muissa maissa putkeen kaikki kerralla. Kaikki palomiehet ja maajussit kerralla pois alalta Miksi nämä kirjoittajat eivät ole ylpeitä omasta ammatistaan. On jotenkin omituista,että kuljetusalan ihmiset moittivat omaa työtänsä. Työtehtävät ovat yhä enemmän erikoistuneita erityisaloihin joissa ajamisen lisäksi pitää osata myös muita taitoja. Kuljetusala on kuitenkin sellainen,että eri vaihtoehtoja on valtavasti ja jokaiselle löytyy se unelmaduuni jos vain jaksaa etsiä itselleen sopiva. Nämä valittajat tuntuvat olevan näitä postin, kaukokiidon, leipomoiden ja muiden epäinhimillisten alojen kuskeja.Mikä on sinänsä surullista sillä heidän työnsä on kuljetusalan perusduuneina äärimmäisen tärkeää työtä. Minä itse arvostan heidän työpanosta suuresti.
- Anonyymi
Todella. Minäkin arvostan kuljetusalan perusduuneja. leipomokuskit,postin pakettijakelu,ruokaboxien kotiinkuljetus vanhuksille. Näillä toimituksilla on valtava merkitys,että ne saapuu juuri ajallaan. Jostain syystä ei ymmärretä sitä sitä,että muistisairan vanhuksen ruoka-ateria on tärkeämpi kuin joku ison yrityksen paketti.
Vanhuksella on nälkä,yritys voi sen minuutin odottaa.Hän tuo vanhus ei voi koska hänellä on nälkä ja hän ei ymmärrä miksi pitää odottaa. Hän voi olla sinun tai minun isä tai äiti. Kannattaa aina miettiä mitä kirjoittaa Näin se menee ja aina ei voi todellakaan ymmärtää tätä kirjoittelua näillä sivustoilla. Ehkä se johtuu siitä,että kirjoittajat ovat niin nuoria etteivät ymmärrä mitä keski-ikä ja siihen liittyvät haasteet tuovat elämässä eteensä. Kaikissa asioissa on haasteensa ja kaikki kuljetusalan työ on tärkeää.Eli ei mollata ihmisiä jotka tätä tärkeää työtä tekevät.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2026296Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442867- 442327
- 942109
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382031Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311447- 781422
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3071414Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131346Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61286